De verkeerde weg...


Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-10-2011 07:25

Het gaat om de essentie.


Dank u ik zal hem inkoppen...

Na 2 seizoenen begint de intresse in put x een beetje te tanen. Rivier ij trekt weer. Ik hou de nachtvispas van x mooi want mocht ik er oooooit weer willen vissen heb ik de vergunning vast want 1maal weg is weg.

Betere wereld:

Ik lever pas in, laat een ander de kans, wil ik er weer vissen heb ik een grotere kans om weer een vergunning te krijgen. Immers elke 2 jaar zijn er nieuwe pashouders of is op zijn minst opnieuw geloot.

Hoi he...




Kwam ik tegen op karpermaarktplaats.cume

Man met nachtvispas op Z zoekt man met nachtvispas op Q om een keer een maandje te ruilen. Bijbetalen geen probleem.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-10-2011 08:47

Da's weer een andere als die man met bovengebit die een vrouw zoekt met ondergebit, zodat ze om de beurt lekker kunnen kauwen....

Helemaal eens Klaas en ik ben stik blij dat ik nergens op een wachtlijssie hoef te staan, stek was al jaren vrij en meestal al sinds de jaartelling...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-10-2011 10:22

Dit is een beetje het verhaal van de pashouder tegenover die van diegene die graag een pas wil.. Niemand levert graag zijn vertrouwde stek in en gaat liever op safe. Ook vervelend als je net alle puzzelstukjes op zijn plaats begint te krijgen je op moet zouten omdat K er ook wel een keertje wil proberen.

Gr.
©
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-10-2011 10:57

daar moeten we maar eens van af lesley dat": ikke ikkee ikke. Dus is het ook niet K die ergens wil vissen.

Maar wees niet benauwd, in het tempo dat het pasjessysteem voor de happy few toeneemt, duurt het niet lang voor jij er mee te maken krijgt.

En dan is het andersom, dan wil jij ook wel eens te keer gaan.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-10-2011 11:07

Da's een utopie Klaas, zeker onder karpervissers. Ook jij vertelt toch niet waar je die dikke biggen vangt, zodat ik er eindelijk ook eens 1 (eentje maar!) kan vangen? 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-10-2011 11:24

Tja,

Mooie voor een andere topic.
HVR....
Volgende week ok?

De Linge tot 19,8. 8 jaar geleden. Je weet waar ik vis. De stek is helaas steeds slechter aan het worden.
Ik wil in november wel ruilen hoor...

Zeker als er een Dikken Duutser zich er tegenaan bemoeid.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-10-2011 11:35

Jajaja, je komt maar een keer vissen hoor Klaas! 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-10-2011 12:46

Het pasjes systeem zoals dat op bussloo nu is is eigenlijk alleen maar positief te noemen. Minder vandalisme, meer controle etc. Het enige nadeel voor sommigen is dat ze er niet meer mogen vissen, dit geldt voor de goeien maar gelukkig ook voor de slechten. Soms moet je concessies maken. Het zou jammer zijn om het systeem aan te passen en dat het dan weer uit de hand loopt met als gevolg dat er helemaal niet meer gevist mag worden, lekker he..?

En het is helemaal niet ikke ikke want ik vis overal en nergens maar denk maar niet dat ik mijn pasje van een water waar ik veilig op een schone plek met prachtige vissen vrijwillig ga inleveren met de kans dat een ander de boel alsnog verziekt zodat het water op slot gaat, no way.

Gr.
©
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

11-10-2011 14:17

Lesley van Dinter schreef:
En het is helemaal niet ikke ikke want ik vis overal en nergens maar denk maar niet dat ik mijn pasje van een water waar ik veilig op een schone plek met prachtige vissen vrijwillig ga inleveren met de kans dat een ander de boel alsnog verziekt zodat het water op slot gaat, no way.

Gr.


IK zie hier een tegenstrijdig verhaal... :wink:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-10-2011 14:23

Klinkt misschien tegenstrijdig maar niemand wil zijn eigen glazen ingooien, daar is niks egoïstisch aan.

Gr.
©
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

11-10-2011 14:25

Da's wel waar, maar het gaat toch om elkaar iets gunnen...
En soms gaat dat ten koste van jezelf..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-10-2011 14:30

zoals gezegd: Bussloo nog het minst erge maar


....maar denk maar niet dat ik mijn pasje van een water waar ik veilig op een schone plek met prachtige vissen vrijwillig ga inleveren met de kans dat een ander de boel alsnog verziekt zodat het water op slot gaat, no way....


precies wat ik zeg dus. Ik snap het verder ook wel maar

Het hele systeem deugd van geen kanten. En dan kan je best proberen goed te lullen, maar het wordt er niet rechter van.

In een vrij land behoort iedereen dezelfde rechten en mogelijkheden te hebben. Niks happy few.

Als ik heel eerlijk ben, moet je de handel gewoon omdraaien. Niks geen pasjes alles afschaffen en laat die gasten zelf maar opdraaien voor de schoonmaak en controle en weet ik veel meer.

Wedden dat ze terug komen?

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-10-2011 14:34

Lesley van Dinter schreef:
En het is helemaal niet ikke ikke want ik vis overal en nergens maar denk maar niet dat ik mijn pasje van een water waar ik veilig op een schone plek met prachtige vissen vrijwillig ga inleveren met de kans dat een ander de boel alsnog verziekt zodat het water op slot gaat, no way.

Gr.


Dit is onzin eerste klas, er is immers een controlesysteem wat er voor moet zorgen dat een ander het niet verziekt. Daarbij, op het moment dat jij je pasje houdt om die ander er niet te laten vissen ben jij degene die het verziekt voor een ander.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-10-2011 14:39

We boffen trouwens nog in ons kikkerlandje. Bij onze zuiderbuur zijn 9 van de 10 putjes syndicaat wateren waar je doorgaans alleen via een heel goed vriendje en een hoop geld je ding mag doen.

Groet,
Peter
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

11-10-2011 15:03

pj, ik hoop dat we t nog steeds over vissen hebben, wil niet weten wat onze zuiderburen er allemaal voor over hebben mbt. een hoop geld, vriendje en je ding doen? :wink:

Op zich kan ik me nog wel wat voorstellen bij t pasjes-systeem, maar..
Dat mensen die extra inspanningen leveren voor een water/hsv. een streepje voor krijgen vind ik pers. prima, voor de rest moet voor iedereen gelijke kansen gelden! Ik ben het dus totaal niet eens met 'automatische verlenging' !
groet
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-10-2011 15:59

Gelijke kansen voor een ieder is op veel water niet mogelijk de hoeveelheid stekken en daaraan verbonden uitgifte van vergunningen spelen o.a. een rol. Voor het stuk sociale controle is een niet een ieder weggelegd. Een keer rottigheid kan al het einde van het nachtvissen betekenen, wil je dat? Vooruit dan maar de goede moeten onder de kwade lijden.

Ik pas nu dan maar,
Peter
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

11-10-2011 16:13

Meeste HSV hebben een site. Twintig nachtvispassen op een put? 16 "vaste" + 4 beschikbaar voor 1 week (met max van 3x per jaar?). Wanneer van de 16 pashouders er minder gevist word dan "x", vervalt de pas en kan wachtlijst doorschuiven. Kan niet te ingewikkeld zijn. Komt iedereen aan de beurt indien gewenst.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-10-2011 16:20

Wat is dan de verkeerde weg, wanneer de goede weg zoveel ongelukken opleverd?

Essentie is vissen, dan maakt het water geen ruk uit.
Essentie verdwijnt bij de plaatjesvissers, je wil ergens bij horen..maar ten koste van wat?
De meeste plaatjesplaatsers hebben nooit genoeg, hou daar maar alvast rekening mee bij het pasjes verdelen.

Ooit riep hier iemand iets over gunnen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-10-2011 16:31

Binnen een HSV is dit gemakkelijk te regelen onder karpervissers als het water zich er toeleend. Waar ik en andere het over hebben zijn veelal wateren van recreatieschappen. Verschillende willen bewust niet terwijl het water zich er wel toeleent om met een nachtvergunning tekomen. De rede is vaak de ellende vanuit het verleden. Aart Lokhorst is zo jaren met verschillende wateren bezig geweest. Ik heb er genoeg over gezegd en pas verder.

Ik groet u,
Peter
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

11-10-2011 16:43

pj otte schreef:We boffen trouwens nog in ons kikkerlandje. Bij onze zuiderbuur zijn 9 van de 10 putjes syndicaat wateren waar je doorgaans alleen via een heel goed vriendje en een hoop geld je ding mag doen.

Groet,
Peter


Ik snap wel wat je bedoelt. Maar zoveel verschilt het toch niet?
Of je nu dmv een vriendje en een bak doekoe op een Belgisch syndicaatwater terecht kunt?
Of dat je enkel dmv een vriendje en een bak doekoe een nachtvispas kunt kopen voor een bepaald Nederlands verenigingswater?
Ken er zo al 2 leuke watertjes waarvan ik echt bij god niet zou weten hoe ik ooit aan zo’n pas kom, maar waar ik verdomd graag zou willen vissen.

Voorbeeldje?
Bij 1 van die wateren staat er een bordje: Visvergunning halen daar en daar zus en zo. Ik wil gewoon even instant een nachtje vissen, dus ik koop keurig 2 dagvergunningen op 1 van die aangegeven adressen, ik vul ze in en stop ze tussen de stapel.
Komt er opeens een knakkert kijken die zegt dat ik een nachtvispas nodig heb. “Nou, dan koop ik die nu wel bij je, kost dat?” Zegt ie: “Jah, wachtlijst he, blablablabla”
Ik was flink over de zeik kan ik je vertellen. Stond niks over een nachtvispas op dat bordje namelijk. Heb toen maar mijn “aardig-modus” aangezet en uiteindelijk had die gast door dat ik toch echt met de beste intenties daar zat. Voor dat ene nachtje deed ie verder ook niet moeilijk gelukkig.

Heb me daarna het leplazarus gegoogled, maar nergens wat te vinden over die geile pas. Echt, infiltreren in de Russische geheime dienst is makkelijker dan een nachtvispas regelen voor dat watertje.
Had het ook beter gelijk aan die wijsneus kunnen vragen natuurlijk, maar dat kwam op dat moment even niet in me op.

Wat mij aan dit soort zaken het meest irriteert is die eeuwige onduidelijkheid. Zet gewoon op dat bordje een telefoonnummer/emailadres/internetsite waarmee je kontakt kunt opnemen voor zo’n pas.
Dan word je er ook niet mee geconfronteerd als je zit te vissen.
Het bizarste is nog dat ik er regelmatig kom en er ueberhaupt in al die jaren nog nooit iemand heb zien nachtvissen!!!

Een wachtlijst voor een water vind ik sowieso om te huilen. Niks automatisch verlengen. Puur onrecht! Wie het eerst komt, wie het eerst maalt is toch veel eerlijker of niet soms? Nieuw seizoen, nieuwe kansen! Als je er echt heel graag wilt vissen zorg je gewoon dat je er als eerste bij bent!
Tenzij je zoals Mark hierboven reeds aangeeft ook daadwerkelijk van waarde bent voor de betreffende vereniging als controleur oid. Lijkt me logisch dat die mensen er automatisch 1 krijgen.

Ik wil me echt het liefst altijd keurig aan de regels houden en heb er best knaken voor over om het allemaal goed te doen hoor, maar pijpen gaat me te ver. Een of ander vast groepje wat er vist, pleur toch op, ik zie er nooit iemand! Zulke situaties irriteren me gewoon mateloos, waardoor ik sterk de neiging krijg om terug te vallen in mijn oude, slechte gewoonte:
Schijt hebben aan alles, gewoon gaan vissen en ik zie het wel…

Geen paniek mannen, tot nu toe gaat het (nog) goed en volg ik de regels (nog).
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-10-2011 16:46

Daaf Wolters schreef:Dit is onzin eerste klas, er is immers een controlesysteem wat er voor moet zorgen dat een ander het niet verziekt. Daarbij, op het moment dat jij je pasje houdt om die ander er niet te laten vissen ben jij degene die het verziekt voor een ander.


Ok laten we het dan maar omdraaien, dan "verziek" ik het liever voor een ander dan diegene voor mij. Zoals ik al zei zijn het diegene zonder pas die klagen, als die ook een pas hebben staan die er ook heel anders tegenover en willen zij vaak ook niks van een roulatiesysteem weten.

Ik heb geen pas, wil geen pas, ik pas. Maar ik kan er slecht tegen als vissers het eindelijk voor elkaar hebben om dmv een systeem nog ergens te mogen vissen, belaagd worden door mensen die er ook wel een keer willen vissen. Als je zoiets wilt opzetten moet je helemaal opnieuw beginnen op een nieuw water, regels naderhand veranderen krijg je problemen van..

Gr.
©
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-10-2011 17:30

Kloten Sjoerd leef met je mee,

Weet ook geen oplossing daar we regelmatig tegenkomen dat de eigenaar geen bordjes in zijn water wil hebben voor een verwijzing. Behalve dan natuurlijk weer een verbodsbord om er te mogen vissen.

Sterkte,
Peter
Peter Schouten
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-09-2009 22:25

11-10-2011 22:39

Het gaat er mij om dat je een eerlijke kans maakt om vroeg of laat een water te bevissen. En dat je daar niet per se de ster van poppetje X hoeft te likken voordat je daarvoor in aanmerking komt! Want daar heeft het soms wel de schijn van.

Mocht iemand zijn boekje te buiten gaan kan hij/zij gelijk zijn pas inleveren. Zo beheers je toch de visdrukte en controleer je strikt het naleven van de regels. En toch.. toch maakt iedere visser een eerlijke kans op een seizoen vissen op dat water omdat er ieder jaar opnieuw passen uitgegeven worden.

Het lijkt me niet zo lastig.

Groeten,
Peter
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

11-10-2011 23:22

Pasjessystemen zijn in mijn ogen te veel op vriendjespolitiek berust. Zeker als er een pasjessysteem op een klein verenigingswater ingevoerd wordt. Is in het topic ook al eerder aangegeven. Bijvoorbeeld tien nachtvispasjes op een klein verenigingswater waar de meeste leden witvissers zijn en dikke vis zwemt. Zogenaamd nodig om het nachtvissen in goede banen te lijden, maar uiteindelijk valt wel te raden dat de pasjes vergeven worden aan de oprichters hiervan en het kliekje om hen heen.

Ben zo zelf ook eens afgevallen op een water waar nachvissen werd ingevoerd en er 10 pasjes zouden komen. Ik was nummer 11 op de lijst en de lijst bestond slechts uit 12 personen. Geen pasje dus en ik voelde me toen best genaaid omdat het in dit geval in mijn ogen niks uit maakte of die twee man extra een pasje zouden krijgen. Hooguit qua concurentie voor de locals, want vrije tijd had ik toen genoeg. Het jaar er op wel een pasje, niet omdat er vissers afhaakten, maar omdat het aantal pasjes verruimd werd. Dat de vantsten het eerste jaar een stuk beter waren als in het eerste jaar verbaast natuurlijk niemand en dat de oprichters van het systeem hun buit inmiddels binnen hadden evenmin.

Toen ik na een jaar wachtlijst mijn pasje had, was door de verruiming de drukte dan ook toegenomen. Doordeweeks zelfs vaak met 2 of 3 man aan het water, wat slechts een kleine 1,5 hectare groot is. En als je al alleen zat dan kwam er wel iemand voeren. Ondanks de dikke vis die er zwom en het mogen nachtvissen mijn pas na twee jaar en slechts enkele keren vissen weer ingeleverd.

De pasjes worden dan ook pas ingevoerd wanneer het water dikke vissen herbergt en het “te druk” begint te worden in de ogen van sommige locals. Dat je als het echt de spuigaten uit loopt op een water en je een stop invoert kan ik in sommige gevallen begrijpen. Zeker als de vissers uit het hele land op je water afkomen. Maar wanneer ook oude leden die al jaren lid zijn maar et verleden af zagen van een nachtpas, of nieuwe leden uit de gemeente waarin het water (zeker bij normaal verenigingswater zoals we die veel kennen) ligt geen pasje krijgen maar onder aan de wachtlijst komen te staan, sla je het idee er achter in mijn ogen volkomen mis.

Toch kan je het nooit voor iedereen goed doen en zullen we altijd tegen dit soort zaken aan blijven lopen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-10-2011 07:54

Gut bij een HSV is het toch niet moeilijk zaken als dit naar je hand te zetten. Hier moet je niet lopen klagen daar is de algemene ledenvergadering voor. Is het echt een probleem vind je genoeg gelijk gestemden. Maak er een agenda punt van wat je indient,simpel. Stel van tevoren gezamelijk vast wat de aanpassing moet zijn. Met 25 karpervissers die de vergadering bezoeken is het een fluitje van een cent.

Succes,
Peter