Baitrunners ja of nee?


Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

25-09-2011 13:32

Jan wat is het verschil tijdens de dril dan?
Alleen bij de aanbeet heb je een verschil, en in mijn geval ben ik blij met mijn baitrun systeem.
Of ik het nodig heb?, nou nee, big pits met baitrun systeem zijn er nog niet zo heel lang, maar big pits gebruik ik al wel heel lang :wink:

Ik zou bijna zeggen, Alles went.... jaja ik weet het, dat went nooit denk ik
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

25-09-2011 13:49

Ik vis al jaren ( sinds de eerste uitkwam) met baitrunners.

wel van shimano overigens, de andere varianten uit weet ik veel waar met bedenkelijke kwaliteit heb ik toch links laten liggen, kwaliteit is toch betaalbaar ,en daar heb ik voor gekozen,

de duitse varianten van bv. cormoran bevielen me absoluut niet.

de kwaliteit van de molen is mi. toch debet aan het wel of niet met de baitrunner vissen.
ik vis nu met de LC big baitrunner gedurende een 8 jaar , en heb nog geen moment spijt van deze keus of het moet de prijs voor de losse spoelen zijn. :oops:

niets makkelijker dan de vis tijdens de aanbeet te kunnen laten zwemmen met een ingestelde druk op de lijn en met een slinger in de vooraf afgestelde slip afstelling afdrillen.

Ger
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-09-2011 14:00

Ger Milius schreef:niets makkelijker dan de vis tijdens de aanbeet te kunnen laten zwemmen met een ingestelde druk op de lijn en met een slinger in de vooraf afgestelde slip afstelling afdrillen.


En toch is niet elke dril hetzelfde, ook de reactie (vechtlust) van iedere karper op zich, tijdens de run zal anders zijn! Dus baitrunner of niet, uiteindelijk toch de de slib met handje bij stellen of dit nou met de vinger op de spoel of dmv. de knop gebeurt.

mvg.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-09-2011 16:28

Er is maar 1 ding echt belangrijk en dat is de slip en die moet op de spoel.


Ik citer mezelf even Robert, komt door de aanvulling. niet geheel (beter is omdraaaien) onbelangrijk
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

30-09-2011 13:43

Baitrunners zijn voor beginnelingen, prutsers, klapstoelvissers!

Kom op jongens, neem het allemaal niet zo serieus zeg. Wie zegt Joe Es Ee halleluja: Zeker vergeten hoe afschuwelijk kut zo'n ding opspoelt? Dat scheelt je meters op een worp ouwe, meters!

Qua opspoelen deden die Aero GTtjes het toch stukken beter. Toegeven, de Joe Es Ee heeft wel een heel erg mooi slipje, dat dan weer wel.

Maar het maakt mij geen hol uit wat er onder mijn hengel hangt hoor.

Als er maar geen Shimano op staat!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Remco van der Maas
Berichten: 122
Lid geworden op: 29-05-2006 09:02
Locatie: Barendrecht

30-09-2011 16:29

Ik heb een voorkeur voor baitrunners. Heb ook zonder gevist maar ik vind de baitrunner toch verdomd makkelijk.
Ben zelf in het bezit van de USA 6500, aangezien ik toch nauwelijks (meer) hoef te werpen is dit een, voor mij, perfecte molen. Goede baitrunner, dito slip en lekker robuust.
bas nanninga
Berichten: 114
Lid geworden op: 14-10-2004 08:53
Locatie: Oldambt

30-09-2011 22:54

God domme draai dan ook al wat jaartjes met en zonder, maar wie nu de Usa tje's nog heilig wil verklaren.
Heeft lange tijd géén goede molen in handen gehad.
En ja echte visserts doen het zonder :D
Als ik dan één negatief punt aanhaal eigenlijk twee van de usaatjes "spoelen" en baitrunner (al eens op snel stroment water gedaan?) baitrunner digt en hij gaat lopen!

Nope geen bait runner meer voor mij.