ben ik nou nog steeds een rascist?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-09-2011 15:55

Polen vissen Nederlandse wateren leeg AMSTERDAM - Hobbyvissers in Nederland zitten met de handen in het haar. Oost-Europese arbeiders zouden de Nederlandse wateren volledig leegvissen. Hengelsportverenigingen luiden de noodklok.


Nederlandse hobbyvissers zijn boos op hun Poolse concullega's. Oost-Europeanen vissen vaak uit economische motieven en zetten de gehaakte vissen niet terug, zegt Sportvisserij Nederland in BN/De Stem. "Ze hebben een andere ethiek en cultuur."

De situatie is zó schrijnend dat extra controleurs moeten worden ingezet en dat Sportvisserij Nederland een Poolse vertaling van de visvoorschriften heeft gemaakt.

Volgens een controleur houden sommige Oost-Europese hengelaars 'regelrechte strooptochten'. "De vissen gaan direct naar Polen of verdwijnen hier in restaurants of eigen pan. Een busje volgeladen met vis is al snel goed voor een paar duizend euro."

De broodvissers hebben het volgens de hengelaars vooral voorzien op roofvissen zoals snoek en snoekbaars en karper. Deze vissen zouden het meeste geld opbrengen in de zwarte markt. "Door de crisis is er minder werk en worden alternatieve bijverdiensten gezocht", vervolgt de controleur. "In het Westland en Friesland zijn sommige binnenwateren al compleet leeggeroofd."


verwijder maar als je dat nodig vind maar het is gewoon de waarheid.
hierbij ook de link naar het artikel

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1056 ... ml?p=2%2c2
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-09-2011 15:59

ja :lol:

maar het zijn wel een stelletje kutpolen :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

16-09-2011 16:25

Dat ligt eraan of je tegen polen bent omdat "alle poolse mensen vis stelen" ??

Vind het niet echt een geweldig artikel, kan ook niet omdat het in de telegraaf staat. Beetje generaliserend, en daarbij zijn er genoeg nederlanders die vis stelen. En dan niet voor consumptie maar omdat die topvis perse thuis hoort op hun eigen water. De gevolgen zijn bekend. Denk dat hier meer vissen kapot gaan door illegale visoverzetting dan dat er word weggevangen door polen.

ik zeg verder niet dat er geen kern van waarheid in het verhaal zit.
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

16-09-2011 16:35

ben scholten schreef: maar het is gewoon de waarheid.
hierbij ook de link naar het artikel

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1056 ... ml?p=2%2c2


Dat er een kern van waarheid in schuilt ben ik wel met je eens,.. maar de combinatie: 'het is de waarheid' en dan een link naar de site van een dagblad (ongeacht welke soort) gaat me wel wat ver. Sterker nog, daar word ik altijd een beetje bang van. Hoop dat ik niet de enige ben die begrijpt dat wat journalisten (maar ook politici en wetenschappers) schrijven of zeggen niet zoiets is als 'de waarheid', maar altijd vanuit een bepaalde invalshoek en achtergrond is geschreven en dat het ook goed mogelijk is dat men kant nog wal raakt.

That said, het is wel belangrijk dat er scherp op gecontroleerd wordt, maar dat geldt voor alle stropers. Er zijn immers genoeg verhalen van Nederlandse concullega's die in korte tijd de snoekbaarsstand op bepaalde plassen om zeep heeft geholpen.
Gebruikersavatar
wes daan2
Berichten: 238
Lid geworden op: 01-10-2009 17:06
Locatie: Loosduinen

16-09-2011 16:42

sgei alsjeblieft uit met de lui

net of hun voor der "plerzier" of hobby aan de waterkant zitten
http://www.jercin-baits.nl

YOU, need THE balls to catch !!

http://www.rtvhengelsport.nl/
For all YOU'RE supplies
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

16-09-2011 16:54

En nu eens kijken of er iets gebeurd...

ach ja ik weet het eigenlijk al...

helaas niets...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-09-2011 17:00

sander die titel is zo omdat ik in een ander (verwijderd) topic hier voor uitgemaakt werd omdat ik ook daar niet te spreken was over de poolse medemens.
heb niks tegen polen maar wel de meerderheid van hun die hier zijn.
wat je zegt over illegaal vis overzetten ja weet eigenlijk niet goed wat ik daar op moet zeggen.
keur het niet goed maar ben ervan overtuigd dat dit totaal niet met elkaar te vergelijken is en dan bedoel ik dat ik denk dat er lang niet zoveel vissen daaraan doodgaan als dat ze gestroopt worden.
het gaat hier immers niet alleen over karper.
polen nemen alles mee: snoek,baars,voorn,brasem etc etc.....

jan die link is nou eenmaal daarheen omdat hun het artikel hebben geplaatst.
als fc den haag ooit weer eens slecht in het nieuws komt hoop ik dat de mensen dat ook in hun achterhoofd hebben maar dat zal wel niet want dan hebben de kranten gelijk over het schorrie morrie uit den haag.
heb nisk met het topic te maken maar is puur een vergelijking.
Vis is vis
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

16-09-2011 17:03

Ik noem het gewoon altijd polen, kom ik aan willen buitenlandse vissers aan de overkant niet weg, dan zijn het al gauw "polen" voor mij. De slechte verpesten het voor de goede dat is waar. Ook zat ik in mn eentje te vissen lopen er 3 polen aan de overkant helemaal te kijken naar me, en dat 3-4x dan heb ik wel een ijzeren zaklamp klaar liggen gewoon omdat ik ze bijna niet vertrouw. De goede wel hoor :wink:
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

16-09-2011 17:09

Volgens mij heb ik dat toen meegekregen! neem je ook niks kwalijk.

Heb echter ook andere ervaringen met polen bij ons uit de buurt. Ze hebben gewoon een vergunning, zijn hele aardige gasten en ik heb ze nog nooit vis mee zien nemen. Dus dat maakt mij iets genuanceerder in mijn haat tegen buitenlanders. Zelfde geld voor turken en marokkanen, over het algemeen moet ik ze niet, maar er zijn enkele goede in mijn leven. Zij zorgen er dan ook voor dat ik op niveau kan discussieren over bv de koran of sharia. En dit stelt mijn negatieve beeld over moslims dan weer bij.

Het gaat zich mij er dan ook om dat in dit bericht iedere pool, ofja iedere poolse visser in een kwaad daglicht word gezet. En daar ben ik dan wel op tegen. Verder zullen onze meningen niet zo veel van elkaar verschillen ;)
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

16-09-2011 17:15

stefan laurijssens schreef:Ik noem het gewoon altijd polen, kom ik aan willen buitenlandse vissers aan de overkant niet weg, dan zijn het al gauw "polen" voor mij. De slechte verpesten het voor de goede dat is waar. Ook zat ik in mn eentje te vissen lopen er 3 polen aan de overkant helemaal te kijken naar me, en dat 3-4x dan heb ik wel een ijzeren zaklamp klaar liggen gewoon omdat ik ze bijna niet vertrouw. De goede wel hoor :wink:


hahaha die zaklamp gaat je toch niet redden tegen 3 man. Ik ben nooit zo onzeker aan de waterkant, was ik dat wel dan zou ik niet meer gaan vissen maar een aquarium kopen.
roberto tas
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2007 13:47
Locatie: nieuwkoop

16-09-2011 17:20

Vis graag in een schone omgeving niet in andermans pestzooi!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-09-2011 17:24

Ik ben helemaal niet van het generaliseren, maar ik heb werkelijk nog nooit één pool zien vissen die er niet een bende van liep te maken. Dus wat mij betreft allemaal oprotten. Als er per ongeluk twee goeie polen rondlopen moeten die maar eens hun landgenoten gaan leren zich te gedragen, want dat schijnen ze erg moeilijk te vinden.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Harry van Haeren
Berichten: 59
Lid geworden op: 17-02-2011 09:47
Locatie: Den Haag

16-09-2011 17:35

Ze veroorzaken nou eenmaal veel problemen dat is een feit (ja genoeg Nederlanders ook laten we daar dan maar energie insteken). En nee ze komen hier ook niet heen om te werken, laatst was ook al op het nieuws dat merendeel van de jongeren polen een uitkering hebben. (ja genoeg Nederlanders ook). Ik heb het helemaal niks met de polen in Nederland en zeker niet de vissende plastictasjes visser. Leuk als je zitten te vissen en ze gaan achter je staan met capuchons op hun kop nee dat zit ik niet meer lekker te vissen en in hun eigen taaltje staan te smoezen. Of Leuk als je op je thuiswatertje zit met Topic starter Ben en bij het binnen draaien een strooplijn te pakken krijgt en deze uit het water probeerd te halen er gelijk van die gasten om je heen staan. En zo kan ik nog wel doorgaan.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2011 18:31

Ja
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

16-09-2011 18:35

Ja Ben, vuile racist..

Je kan veel beter je kop in het zand steken..
Omdat niet alle Polen zo zijn is er toch niks aan de hand....
Zo mooi altijd, die Nederlandse denk wijze.. :evil:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-09-2011 18:42

Moeten we dan maar dankbaar zijn dat niet alle Polen zo zijn? Dan zou het helemaal hard achteruit gaan met de visstand. Hier hebben ze ooit die ouwe grijze dakduif die altijd aan de vaart stond te vissen en blijkbaar geen werk had met een kofferbak vol vis gecontroleerd.

Begon brutaal te worden, maar gelukkig is van der Kamp een grote vent, mieterde hem het water in en belde de politie. Maandje niet gezien, nu zit ie weer regelmatig te vissen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2011 18:49

Zijn dus degelijk wel poolse mannen die zig hier voor in zetten, betrefd poolse vissers te leren hoe het hier in nl werkt en de regel geving, hoe om te gaan met een vis, en kun je vertellen dat het echt werkt.
steeds meer polen die zig bij hem aan sluiten.

Maar natuurlijk kan dat niet want het zijn polen he :roll:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-09-2011 18:53

@ Sven,

je onderschrift....

is dat Pools voor Catch and Release ? :D

tja,

we mogen in dit land geen eigen rechter spelen, ik vind het persoonlijk behoorlijk belachelijk als ik met een waaiertent (Cyfish) langs een water in de regen zit (tent helemaal open zoals plu met zijflappen) waar alleen een plu is toegestaan en een boete krijg terwijl even verderop iemand aan het snoeken is tijdens de gesloten tijd ( en die laat ie links liggen)

whatever....

denk dat de enige oplossing is om de prijs voor een vergunning flink op te schroeven en meer controleurs in dienst nemen.maar die discussie is hier al vaker langs geweest....

ergens begrijp ik het ook wel.

in India is een koe een heilig dier en in Saudi Arabie is een varken een onrein dier,als ik in beide landen zou wonen zou ik er alles aan doen om ooit eens een biefstukje of speklap / karbonade te pakken te krijgen :P

dit ligt puur aan het cultuur verschil denk ik,het is maar net met welke normen/waarden en gewoontes je opgegroeid bent.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

16-09-2011 19:03

opzouten met dat handeltje hier, wij moeten tot in den treure de hengel binnen halen voor oom agent. En die buitenlanders (of dat nou polen, russen of duitsers zijn) worden met rust gelaten omdat oom agent zelf bang is voor dat soort mensen.
Veelal zitten ze 's nachts met een groep te vissen dan is er onder bezetting op het politieburo. maw ze hebben de vrije hand, het is wachten op ongelukken er gaat een keer iemand door het lint. En dan zijn we allemaal de sigaar. Ik heb er ook geen oplossing voor maar het lucht wel op!
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

16-09-2011 19:16

typisch weer al die reacties van:" niet alle polen nemen vis mee",en"er zijn ook nederlanders die vis meenemen"

ja tuurlijk,is waar,en al slaan we soms een beetje door met het karper welzijn(8 dubbel laagse onthaakmat van 2bij 3 meter)
het zal je godverdomme gebeuren dat een stelletje van die lepralijers je water wel ff leeg komt trekken,moet je dan maar met lede oge toezien,onder het motto,"ja die mensen hebben andere normen en waarden,maar dat is nu eenmaal het mooie van een multi-culti-samenleving".

in het kader van de verbroedering zou je pjotr en pavel,onder het genot van een traytje halve liters moeten helpen met het inslaan van enkele karperschedels...

ze hebben zich gewoon te gedragen naar de heersende regels(die helaas in nederland altijd weer heel flexibel blijken als het om gelukszoekers gaat)en anders rot je lekker op naar huis,ga je daar de boel vergallen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-09-2011 19:23

wouter veuger schreef:stelletje van die lepralijers je water wel ff leeg komt trekken


Het lukt ons zelf niet eens..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-09-2011 19:31

zat er net zelf aan te denken sven.

Ken iemand waarvan zijn vader 65 plus controleur is.
deze man zet fuiken uit iligaal, en heeft zo,n 55 kilo aan paling in zijn vries kist liggen zijn vader van 65 + ik ken deze man niet, vind het dan wl een apart verhaal, het is een nederlander en ook nog eens controleur.
Mijn dood leuk neemt zijn zoon van in de 40 altijd op maandag en donderdag een stuk paling mee naar het werk.
Heeft mij dat ook 2 x aan geboden of ik niet eeen stukje wou proefen heb hem bedankt en ook verteld wat ikl eigenlijk hier van vindt, hij lacht me gewoon uit als ik er wat van zeg, triest maarja,
Zijn antwoord hier op is )))vroeger deden ze niet anders.

Nu vraag ik me af is een man die zoiet al 55 jaar lang doet dat wel af te leren, want in zijn ogen is het gewoon normaal.
Lars Sieben
Berichten: 106
Lid geworden op: 17-03-2010 00:45

16-09-2011 19:33

De titel van deze topic, in combinatie met het eerste bericht deed me al twijfelen aan de verstandelijke vermogens van de vraagsteller, maar dat zal wel persoonlijk zijn...

- rascist moet racist zijn..
- racist = aanhanger van het racisme (van Dale)
- racisme = discriminatie op grond van iemands ras..

Het Poolse ras.. da's nieuw..

Kut he, dat die Polen zo goed kunnen vissen.
Vangen hier zomaar alle karpers van het kanaal weg met hun foekiewoekie hengels en plastic tas, terwijl de hard-core karpervissers met moeite nog een visje vangen..
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-09-2011 19:38

Kut Polen.

Hebben nog de sovjet mentaliteit(Armoede en klootjesvolk die niks anders weet dan ouwehoeren en rellen en vergallen in andere landen,daarbij komt ook nog diefstal en berovingen ) in hun donder,en word elke generatie overgenomen omdat heel het achterland van polen 1 grote tyfus zooi is. En die tyfuszooi komt Europa in. Zelfde met Roemenen en Bulgaren. Allemaal van het zelfde laken een pak.

Ook die 2 andere genoemde groepen kunnen er wat van met vissen en verneuken ervan.

Cheers
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

16-09-2011 19:56

Lars Sieben schreef:De titel van deze topic, in combinatie met het eerste bericht deed me al twijfelen aan de verstandelijke vermogens van de vraagsteller, maar dat zal wel persoonlijk zijn...

- rascist moet racist zijn..
- racist = aanhanger van het racisme (van Dale)
- racisme = discriminatie op grond van iemands ras..

Het Poolse ras.. da's nieuw..

Kut he, dat die Polen zo goed kunnen vissen.
Vangen hier zomaar alle karpers van het kanaal weg met hun foekiewoekie hengels en plastic tas, terwijl de hard-core karpervissers met moeite nog een visje vangen..


Het is maar net waar je prioriteiten liggen.. :cry:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...