Karpervissen ergenissen top-10!


Plaats reactie
marnik van cauter
Berichten: 58
Lid geworden op: 05-12-2010 12:29
Locatie: genk §

09-04-2012 22:25

1) EEN MOEDER WAAR IK NIET MAG VAN GAAN NACHTVISSEN ZONDER MEERDERJARIGEN !
Gebruikersavatar
Sam Zijderveld
Berichten: 54
Lid geworden op: 09-04-2012 17:06
Locatie: Houten

10-04-2012 12:49

sorry ik heb geen top 10 maar ZEKER een nr 1!
Mensen die gebruik maken van het voorvoeren van iemand anders!
wij bepalen niet wanneer en of de karper gaat bijten, dat doet ie zelf wel.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-04-2012 13:10

Zo lust ik er nog wel een paar.
Mensen die voeren op stekken waar ik wil vissen
Vis is vis
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-04-2012 13:14

Mensen die ook op karper vissen? :roll:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

10-04-2012 13:24

Sam Zijderveld schreef:sorry ik heb geen top 10 maar ZEKER een nr 1!
Mensen die gebruik maken van het voorvoeren van iemand anders!


Hoort erbij tegenwoordig, al kun je ook je waterkeuze aanpassen.

Pasgeleden gehoord aan het kanaal:
“ Ge kunt ier nie weten of ge instant aan het vissen bent”
Vond ‘m wel scherp.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

10-04-2012 20:23

Jeempie valt me op dat vele onder ons totaal niet sociaal zijn en niet in zijn voor een praatje met iemand die eventjes komt kijken en interesse toont in onze mooie hobby....
Vandaar dat er misschien zoveel onbegrip is naar ons karpervissers.

Ook valt me op dat er vele zich ergeren aan de natuur om zich heen bv. Meerkoeten, eenden, brasem etc.
Je gaat toch vissen om lekker van de natuur te genieten, ik wel tenminste... Misschien iets minder voeren :wink:

heb niet zoveel ergenissen maar zal er toch een paar opnoemen:

1: Troep op de stek... Glas, lijn, haken, plastic en nog meer rotzooi :evil:
2: Zeurende en stilzwijgende karpervissers :roll:
3: Stropers
4: Lossers, het is altijd zuur als je een mooie vis verspeeld.
5: Stekkenpezers..... Maar kan het hun niet altijd kwalijk nemen, het tenslotte nooit jouw stek.... Tenzij je grond bezitter ben, maar baal wel als ik op mijn favoriete stek kom en iemand staat daar vrolijk zijn spullen uit te pakken.


O ja..... De natte troep opruimen na een regenachtige weekend vissen :(

groetjes Bart
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

10-04-2012 20:39

1 troep op de plek!
2 troep op de plek!
3 troep op de plek!
4 baasjes die hun hond laten zwemmen bij je stek!
5 troep op de plek!
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

10-04-2012 21:41

Veel denkwerk gedaan over het bevissen van een stek, mooie tactiek uitgedacht, smorgens extra vroeg naar je stek toe en dan zien dat deze al bezet is.

Een rustige dag verwachten omdat het regent en paasmaandag is en dan om de 5 minuten hele families langs de tent hebben aflopen. En dan ook nog 20 keer horen "misschien mogen we bij die jongen in de tent schuilen" dit word dan ook extra hard gezegd hopende op reactie.

Kilometers lijn met of zonder haak in of rond het water (deze week een dankbaar eendje gered ;) ) En de hond gaat vaak mee vissen, dus ben ik hier extra alert op.

Mensen die denken extreem goed te kunnen vissen en dit ook blijven uiten, mensen die alleen hun eigen gedachten gang goed vinden en alle argumenten van een ander van tafel schuiven omdat ze zelf zo geweldig zijn of ooit ergens per ongeluk een dikke vis hebben gepakt op een btw. Dit zijn meestal de mensen waarbij je in een "dialoog' alleen maar hoeft te knikken en dit het hele gesprek moet proberen vol te houden zonder te ontploffen.

Een van de grootste ergernissen zal zijn om een vis te lossen, Juist als je hier zelf geen aandeel in hebt gehad. Of deze niet kan achterhalen.
marnik van cauter
Berichten: 58
Lid geworden op: 05-12-2010 12:29
Locatie: genk §

10-04-2012 22:05

* het scheppen van de vis van een kameraad en dan lost hij en geeft hij mij de schuld .
* het lossen van een vis als je al paar nachten zit
* mensen die blijven zagen waar je moet vissen terwijl je je eigen ding wilt doen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-04-2012 05:53

Was het niet ook jouw schuld Marnik?
Niet toevallig met het netkoord tegen de onderlijn geduwd?
Vis is vis
marnik van cauter
Berichten: 58
Lid geworden op: 05-12-2010 12:29
Locatie: genk §

12-04-2012 19:24

nee hoor , had extreem goed opgelet toen ik mijn kammeraad zijn eerste 40ger moest scheppen ....
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

14-04-2012 10:06

1 Troep van een ander!! Ik neem altijd een vulniszak mee, om de eer aan mij zelf te houden. En andermans rotzooi op te ruimen.
2 "Stekpikkers" Mensen die jou zien voeren netjes gedag zeggen en dan lekker op je stek van 5 dagen voeren gaan zitten.
3 Boilie naald breken
4 Geen mobiel internet kunnen ontvangen.
5 tarzan proberen te spelen om met je penhengel ergens tussen de bosjes willen te vissen, aangekomen op de stek er achter komen dat je tuig 15meter verderop vast zit tussen 10 takken.
6 schreeuwende kinderen
7 beet weters, met ouwe stoere verhalen. (opvallend dat ze nooit vissen)
8 hond meenemen die een konijn ziet en er achteraan wil rennen, die mn rodpot ondersteboven knalt.
9 aasbellen zien die netjes naar je voerplek gaan, en keurig verder zwemt.
10 telefoon krijgen "schat wanneer kom je thuis?"
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-04-2012 10:22

Bas Timmermans

ik ga toch echt voor ergernis nummertje 5 :lol: zie het al helemaal voor me :wink:

MVG Sander
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

14-04-2012 11:54

Ik heb een nieuwe, net gezien en voor mij een echte primeur, een karpervisser met naast zich een serieus opgestelde schotelantenne, NEEEEEEEEE
Gebruikersavatar
jan van teijen
Berichten: 167
Lid geworden op: 23-12-2010 21:38
Locatie: 111

14-04-2012 12:22

1. alle regels omtrend het karpervissen
2. die kleine zwarte duivels :P
3. honden die over je spullen rennen - of poep op je vaste stek
4. opruimen en afbreken met regen
5. vuil van anderen

dat was het wel denk ik
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

14-04-2012 12:43

herman hulsman schreef:Ik heb een nieuwe, net gezien en voor mij een echte primeur, een karpervisser met naast zich een serieus opgestelde schotelantenne, NEEEEEEEEE


zo zijn er hier ook wel een paar hoor die zette als 1e hun tent op maken een wifi verbinden met hun dongel en gaan met 2 man sterk zitten internetten aan de waterkant op de laptop .
er komen 10 mensen "kijken" als in gewoon herrie maken en troep.

ze varen hun hengels uit MET DE VOERBOOT naar een stek 15 tot 20 meter uit de kant ( zinloos )

dan krijgen ze er een vis aan en waar zakt je broek dan van af ....

komen ze vragen mogen wij jullie schepnet even lenen want die van ons is te klein ( een witvis schepnet + geen onthaakmat ).
zelf mee lopen omdat je de visstijl van diegene wel kent en graag zelf ook nog een vis schept en diegene in kwestie alles wat ze hebben kapot maken .
dan vraag je waarom ze zelf niet investeren in een goed net + onthaakmat en als antwoord krijgen daar hebben we geen geld voor met een grote mond ook nog .


2 lijnen op een putje overal heen gooien met 5 man vissen op een stek waar je met 2 man al niet meer weet waar de 4e hengel heen moet , dus die gooi je dan maar bij de buren aan elke kant onder de kant .
de jongetje naast ze hebben nog meer 10 meter voor zich om te vissen de lijnen komen in elkaar en schelden hun lijntje naar de klote trekken . je loopt naar de overkant en zegt dat diegene daar al eerder zaten en net zo veel recht hebben om te mogen vissen ..... juist weer een grote mond ...
dan zeg je dat je wel even met het bestuur belt van de club ( dat heb ik ook gedaan ) of zelf wel een trek wedstrijdje aan wil gaan met je pijlhengel wel een trek wedstrijdje wil houden (16.7KG braid).
natuurlijk na weer wat schelden luisteren ze toch wel .

kan wel een top 100 maken zo
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

14-04-2012 14:35

Danny Slaats de top 100 dan maar, ik ben benieuwd :lol:
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

14-04-2012 16:19

Ik heb maar 3 ergenissen te weten:

Alle soorten vuil van iedereen;
Los lopende honden;
En mensen;

CN
Unicorn Carp Fisching
Boudewijn pilon
Berichten: 142
Lid geworden op: 25-10-2010 19:59
Locatie: hoorn

19-04-2012 19:07

zie vet vaak als ergernis staan loslopende honden maar ik lijn mijn hond aan en laand hem alleen in de bosjes schijten en niet op plekken waar regelmatig word gevist
maar aan de ene kant ken ik wel het probleem hoe kut het is
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

19-04-2012 19:38

Gelukkig heb ik vele stekken waar bijna nooit iemand komt. Wat een elende tegenwoordig aan de waterkant(putje)... :lol:
Greets een nooit vindende karpervisser den kees.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

19-04-2012 20:09

3 ja hoor de jeugd had ik deze keer ook last van ..... we waren op een vijvertje gaan zitten dicht bij scholen dan kan je dat verwachten .

maar ook dit had ook weer een reden .

4 we kwamen aan bij de vijver waar we wouden gaan vissen en daar lag een slang in het water je denkt wtf doet die slang hier.
even later komt er een wagen van een riolerings bedrijf aanrijden en gaat zijn wagen staan spoelen (denken we ) .

5 honden die in het water springen heb ik vrij weinig problemen mee ik heb ook al eens runs gehad van karper met een hond 2 meter bij mijn stek vandaan op zon meter tot 1.5 diep.
maar dan het volgende : je zit te vissen met hondenbrokken ( frolic ringen ) en er komen 2 hondjes niet aangelijnd langs lopen en zonder dat wij het zagen gaan ze mijn brokken op staan te eten waarna de vrouw van wie de honden waren boos op me af kwam om mij even te zeggen dat het hele gevoelige ras honden waren en speciaal voer moesten hebben en dat ik de rekening van de dierenarts wel kon betalen mocht er iets gebeuren met de hondjes .

like WTF ? ze komen mijn brokken op eten zonder dat ik het zie en dan ook boos nog worden over eventuele operaties moeten betalen voor honden die niet aangelijnd zijn wat dus verboden is .

heb haar toen wel duidelijk gemaakt dat HAAR honden MIJN brokken op aten zonder dat ik het wist en ze dus helemaal geen reden had om boos te zijn en dat als ze zo bezrogd was ze haar honden maar aangelijnd moest houden .



en stefan die 100 kom ik echt wel aan hoor hahaha maar dat doen we maar niet
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
danny boss
Berichten: 62
Lid geworden op: 28-06-2011 13:12
Locatie: Kampen

19-04-2012 21:07

tja ook eigelijk gewoon de standaard dingen:
-meerkoeten
-afval
-stekkenpezers
-jeugd
maar ik kan me ook echt ergeren aan 'medevissers' (meestal jeugd) die bij je komen kijken en dan ook echt gelijk alles willen weten dus: Waar lig je dan? vis je met boilies? met welke boilies vis je? ook slappe lijn zie ik, of is dat toplood? vis je hier vaak? voer je ook voor? hoe duur waren die hengels? en je piepers dan? en ga zo maar door.
echt die mensen wil ik liever gelijk weg hebben!
2012:

SpiegelKarper; 0
SchubKarper; 2 16, 18
Brasem; 0
Zeelt; 0
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

19-04-2012 21:32

fijn he die blagen :evil: :evil: idd de vragen waar lig je? slappe lijnen? etc etc pfffff
en dan ook nog vertellen waar je beter kan gaan liggen want daar is biggetje gevangen en daar is lippie gevangen :roll:
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

19-04-2012 23:00

Danny Slaats als we een top 100 nemen wordt het zooooon lang topic haha :lol:
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Plaats reactie