Viertal vissers met vuurwapens en messen


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-08-2011 13:46

van mij hoeven ze niet zwaarder te straffen.....

als die fijne rechters nou eens beginnen met de maximale strafmaat aan te houden voor zwaardere delicten ZONDER aftrek heb ik er vrede mee.

niet meer minimaal straffen met aftrek bij goed gedrag. gewoon geven waar ze om vroegen... is dat nou zo moeilijk ? :-?

Ps, http://www.telegraaf.nl/buitenland/1030 ... _15__.html

De minimale gevangenisstraf voor inbraak in Singapore is 2 jaar.


:wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-08-2011 17:21

In dit geval ging het niet om een overval of het doodschieten van mensen. Maar om een bedreiging met een vuurwapen door onze (beroeps)groep.

Vind het woord straf niet meer van deze tijd. Het langdurig onttrekken uit onze maatschappij lijkt me meer op zijn plaats. Zeker voor zij die gewapende roofovervallen plegen. Cijfers tonen aan dat die groep grotendeels in herhalingen valt. Ze na een periode weer de kans geven om mensen wederom voor hun leven te tekenen is te belachelijk voor woorden. Zitten ze in de bak ben je er als maatschappij zeker van dat ze buiten geen gekke dingen kunnen doen. Als maatschappij heb je daar naar mijn mening recht op. Duidelijkheid dus en geen hap snap beleid of pappen en nat houden.

De verharding van standpunten is een gevolg van een overheid die in alles achter de feiten aanloopt. Vroeger hoorde je regeren is vooruit zien. Dat standpunt en er naar handelen zullen ze weer duidelijk in moeten nemen. Nu vele elk haar eigen machtsblok hebben in de maatschappij is het met verantwoording afleggen al helemaal gedaan. Dat rechters op de stoel van de overheid gaan zitten met allerlei uitspraken. Minimum straffen zien zij als beroepsgroep al helemaal niet zitten laat staan maximale. Wij weten wel welke straffen zij verdienen is hier een teken aan de want.

Ik groet u,

Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-08-2011 20:53

We hebben strafrecht en daarin is in beginsel alles opgenomen, niet alleen straf. Ik schat dat dit geval valt onder:

Artikel 285 Sr

1. Bedreiging met openlijk in vereniging geweld plegen tegen personen of goederen, met geweld tegen een internationaal beschermd persoon of diens beschermde goederen, met enig misdrijf waardoor de algemene veiligheid van personen of goederen in gevaar wordt gebracht, met verkrachting, met feitelijke aanranding van de eerbaarheid, met enig misdrijf tegen het leven gericht, met gijzeling, met zware mishandeling of met brandstichting, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee jaren of geldboete van de vierde categorie.

Dat is dus maximum 2 jaar gevangenis. Dit is dus alleen bedreigen met, voer je de bedreiging daadwerkelijk uit, dan val je onder een ander artikel. Een onafhankelijke rechter mag beslissen in hoeverre hier sprake is van verzachtende omstandigheden, maar van mij mag 2 jaar ook. Hun hele leven opsluiten lijkt mij in dit geval buiten proporties. Overigens besef ik dat als het ooit zover mag komen, ik blij zal zijn met de mogelijkheid van nuancering. Hoewel ik niet voorzie dat ik ooit mensen met geweld zal bedreigen.

Ik ben in principe ook blij met een onafhankelijk rechter die de overheid ter verantwoording kan roepen. Omgedraaid, ik hoop niet in een land te hoeven leven waar de overheid op de stoel van de rechter gaat zitten.

Ik denk dat de roep om zwaardere straffen een directe relatie heeft met de verruwing van de samenleving. Ik vind het onjuist om daarom zelf met die verruwing mee te doen. Strafmaat is redelijk, maar deze mag van mij wel wat strenger uitgevoerd worden. Hier en daar zwaarder, wellicht. Of het gaat helpen. Ik vrees eigenlijk van niet als ik naar het Amerikaanse voorbeeld kijk. Enige dat ik kan doen is mij keren tegen elke verruwing. Dus ook tegen een mening dat je tegenwoordig een wapen bij je zou moeten dragen. Dat is namelijk onderdeel van dezelfde verruwing.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-08-2011 21:48

Lijkt me dat hier naast bedreiging ook het illegaal bezit van een vuurwapen ten laste kan worden gelegd. Ik ga niet op mijn telefoon het bijbehorende artikel opzoeken maar ik geloof dat de staffen daarop een stuk hoger liggen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-08-2011 21:52

Ja klopt, maximum 4 jaar gevangenis.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-08-2011 23:33

Zijn we zelf verantwoordelijk voor die verruwing? Of is het mede schuld van een overheid die omwille van hun politieke kleur en stemmen verlies geen impopulaire maatregelen durft te nemen? Wat we missen zijn sterke persoonlijkheden die zich niet laten leiden door de waan van de dag zoals o.a. opinie peilingen.

Moet ik uit reacties de conclusie trekken dat we door moeten gaan met wat ik noem pappen en nat houden?

Na de overval op het geldtransportcentrum werd er even geroepen we moeten het leger hiervoor inschakelen. Daarna werd het weer stil in Den Haag. Kamer vragen stellen over deze ontwrichting van de samenleving gebeurde niet volgens mij. Wel met de borst vooruit voor de meest koddige onderwerpen de minister president ter verantwoording roepen. Wachten is op de volgende overval waarbij dan mogelijk wel doden vallen. Tja, zijn dan zijn de rapen wel gaar?
Regeren is vooruit zien. De grote lijnen van onze samenleving beschermen. Mag ik dat nog eisen van onze overheid. Dat de wereld van morgen er heel anders uitziet dan die van vandaag moet toch onderhand wel duidelijk zijn.

De scheiding der machten is een goede zaak. Zo zal een rechter zich ook moeten conformeren aan veranderde wetgeving waar een overheid weer voor verantwoordelijk is.

Dat Brussel niet instaat is de belangrijkste eigen regelgeving te handhaven beloofd weinig goeds naar de toekomst toe. Het financiële wanbeleid waarzij mede voor verantwoordelijk is een schande van de eerste orde. Waar zijn al die dames en heren nu die het zo graag in europa voor het zeggen hebben. Strafmaatregelen noemen ze dat ha,ha voor landen die buiten het potje pisten. Mogen zeker ook de landen op pissen die hun zaken wel op orde hebben?

De Verenigde naties is een niets zeggende geldverslindene organisatie geworden.
De Navo is een Tijger zonder klauwen en tanden.
Brussel niet instaat de grote lijnen in onze samenleving te beschermen.
China als belangrijkste wereldmacht is een verantwoording die ik haar niet toe vertrouwd.
Failliete inboedel van Amerika kan zo naar China.

Zo, vanavond maar eens gespeeld voor advocaat van de duivel. :wink:

En nu een Grolsch, :wink:
Peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-08-2011 23:42

Tot vier jaar veroordeeld worden en drie jaar zitten. Hoe moet ik dat aan ouders uitleggen nadat hun dochter door tuig verkracht is geworden.
Slachtoffer krijgt levenlang het tuig……….. ben blij dat ik geen rechter ben.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-08-2011 08:51

Omvang neemt toe. Overheid, Europa, Verenigde naties, wereldmachten. Waar kom je uit als je zo door blijft extrapoleren? Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven? Of beperk je dat tot het slachtoffer zijn van een hele wereld die tegen je is?

Jouw voorbeeld is beperkt tot karpervissers die een meisje met een wapen bedreigen zonder haar te verkrachten. Laten we het daarbij houden. De wereld verbeteren en eens worden over de manier waarop gaat niet lukken. Als het daarover gaat is mijn bereik niet groter dan mijzelf en mijn naasten. Maar als iedereen daar nu mee begint, gaat het wel lukken. Kijk vooral ook eens naar wat je hebt.

Ik heb overigens geen politieke belangstellingen, dus die retoriek doet mij weinig.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

05-08-2011 09:00

Dennis Wageningen, krijg ik nog antwoord???????
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-08-2011 09:48

Schaalvergrotingen zorgen er voor dat het algemeen belang o.a. niet meer gediend wordt. Kijk nu eens naar de beurs als voorbeeld, de hele dag krijg je te horen over het wel en wee van die gekte. De tering naar de nering zetten is een spreekwoord wat men allang vergeten is. De gekte van het grote geld en $ $ $ tekens maken verantwoordelijke stekenblind.

Waar is de eigen verantwoordelijkheid gebleven?


Of ik dat in mijn werkzame leven en nu nog op een redelijke manier ingevuld hebben daar moeten andere maar hun mening over geven.

Of ik me het slachtoffer voel, nee hoor Kees zit zelf in een redelijk veilige haven. Kan me financieel goed bedruipen zonder echt gekke dingen te doen. Mijn kinderen en kleinkinderen zitten lekker in hun vel. En ik mag me samen met mijn vrouw redelijk gezond noemen. Kan elke dag lachen om kleine en grote dingen. Hobby’s te veel om op te noemen. Dat de natuur daar een grote rol in speelt mag duidelijk zijn.

Hou niet van mijn kop in het zand stoppen en bestaande problemen (die andere aangaan) maar vooruit schuiven.

Zo, nu wat bollen draaien. Maandag de KSN jeugd weer een leuke week bezorgen :wink:

Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-08-2011 10:23

Als "niet je kop in het zand steken" inhoudt dat je slechts de retoriek van de politiek overneemt, zou straks zo maar eens kunnen blijken dat je met je kop alleen maar in ander zand zit. Beter je ogen open te houden in alle richtingen. Het gaat hier toch nog steeds om vier bewapende karpervissers? Schandalig, en de opmerkingen dat je in deze tijd jezelf tijdens het vissen zou moeten bewapenen net zozeer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

07-08-2011 00:05

elke vergelijking van dit groepje met ons, karpervissers, is net zo misplaatst als het gedrag van dit soort types.
het betreft hier waarschijnlijk, ik ken geen feiten, lieden van een soort dat zich een setje hengels en een vergunning aanschaft en vervolgens menen onze vrijheden te kunnen gebruiken om te doen waar ze zin in hebben.
een verschijnsel dat zich meer en meer voordoet aan de waterkant, hier in belgie verschijnen ze inmiddels al met complete caravans, opblaas beesten, waslijnen en ga zo maar door.
mijn vrees is dat dit voor ons in de toekomst wel eens tot bijzonder vervelende gevolgen zou kunnen leiden.
ik hoop dat mijn vrees ongegrond is maar gezien wat er zich ontwikkeld houdt ik mijn hart vast.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

08-08-2011 18:56

misschien was het vuurwapen wel een katapult en de messen waren misschien net iets te groot....

dan staat zo'n bericht ineens in een heel ander daglicht.......