Viertal vissers met vuurwapens en messen


Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

29-07-2011 22:40

En laat dat maar gewoon zo.
Zodra een gek met een pistool een burger ziet twijfelen met zn pistooltje is er 1 de lul, en niet de gek helaas.
Zeker weten dat de huidige situatie altijd nog beter is dan wat jij schrijft.

Wel eens gehoord van kinderen die het pistool van pa vonden?
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

29-07-2011 22:49

Ik geloof dat verhaal niet !!
In Roosendaal wonen alleen maar lieve en zorgzame mensen ( ahum) :oops:
Weer te slecht voor woorden ja , zulke verpesten het voor ons.
Meteen aanpakken die gasten
As the weed gets thicker, minds get sicker
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-07-2011 23:00

Ik kan je niet helemaal volgen Peter. Verwachten betekent ergens van uitgaan. Als iets niet gebeurt dat binnen de normale verwachting ligt, moeten wij daar iets aan doen. Maar dat iets is mijn inziens niet dat burgers zich gaan bewapenen. Dat lijkt mij erger dan de kwaal. Die taak hebben we aan de overheid gegeven. Dat lijkt mij de juiste plaats. Laten we er dan voor zorgen dat de overheid zich aan die taak houdt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-07-2011 23:41

Is natuurlijk onzin om te stellen dat elke gek een wapen heeft. Ook normale mensen kunnen een keer de controle verliezen en dingen doen waar ze later spijt van krijgen. Het is heel simpel: hoe meer mensen een wapen hebben hoe meer er geschoten zal worden en hoe meer (on)schuldige slachtoffers er vallen.
Daarbij kan dat wapen je meer kwaad dan goed doen. Als jij tegenover een gewapende inbreker of overvaller komt de staan is de kans dat je het er levend af gaat brengen waarschijnlijk een stuk groter als je ongewapend bent.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
ricow coolen
Berichten: 301
Lid geworden op: 06-07-2006 16:21
Locatie: Helmond

29-07-2011 23:47

Wanneer je bezit over een vuurwapen, zal je hem ook kunnen gebruiken in bepaalde situaties.
Stel jij hebt er als burger een thuis liggen en krijgt ruzie met een persoon in de buurt en draait door, wat dan?
Wat als alcohol dan ook nog eens mee speelt?
M.a.w. sommige ''goede'' burgers kunnen in eens helemaal anders worden en met een vuurwapen is de situatie niet te overzien.
MVG Ricow.

Afbeelding
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

29-07-2011 23:56

Mensen zijn gewoon onberekenbaar in bepaalde situatie,s daar schuilt ook het gevaar.

Kees daar heb je natuurlijk gelijk in maar veel van die rommel komt in het zwarte circuit in omloop dat is dan weer jammer.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-07-2011 00:15

Is het niet een pistool. Is het wel een hakbijl.
Een mens grijpt alles als ze doordraaien,of het nu een stuk hout is of een zwaard. Met een stuk hout sla je ook iemand dood.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

30-07-2011 00:58

''bowling for columbine'' is een mooie film wat de ''voordelen'' van wapenbezit mooi weergeeft :)


alleen al in amerika 500-1000 doden per jaar alleen al door ''ongelukken'' (tijdens schoonmaken...kind wat pistool van vader vind..pistool wat uit handen valt en afgaat..etc...etc)

tevens is daar praktisch iedere inbreker/dief/crimineel ook met een wapen uitgerust tgv van diezelfde wapenwet...

het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat er minder mensen zich voor de trein zullen gooien, en eerder een kogel door hun kop schieten )
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-07-2011 02:38

Aanrader



Bij 8 minuten. Zo denken er veel! Naar mijn idee nemen veel het TE letterlijk.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

30-07-2011 06:27

Wapens thuis is en blijft een gevaarlijk onderwerp. Zowel om over te discussieren (er zijn goede voordelen, maar zeker ook sterke nadelen!) als om toe te staan. Zelfs mensen die een wapenvergunning hebben en in clubverband een wapen thuis beheren kunnen er verkeerde dingen mee doen, kijk maar naar Alphen of enkele jaren terug de oud-marinier die zijn schoonfamilie en ex uitmoord.

Helaas is het gewoon erg lastig om mensen te screenen tijdens de ballotageperiode voor de toestemming van een wapenvergunning. Ten eerste omdat er te weinig tijd voor is bij de overheid en ten tweede we blijven mensen en reageren in een moment van opwelling...

En een totaal verbod op wapens (ook met vergunning) is toch niet te handhaven, want hoeveel wapens zijn er nu al in de illegale handel? Als iemand een wapen wil is er altijd aan te komen...

En wat betreft één van de eerdere posts over wapenhandel en wapens verkopen aan derde wereldlanden... Het is een handel waar het meeste geld in omgaat en daarom bestaat het. Ja het is geen goed praten wat ik nu doe, maar moet onze overheid de te veel aan materialen dan zo op een sloop neerzetten en weg laten roesten? Op deze manier levert het nog miljoenen voor de schatkist op die we momenteel nogal te kort komen... Dat kan dan weer mooi naar onderwijs, zorg, verkeer, etc.

Ik ben tegen wapenbezit thuis, al dan niet met vergunning. Heb zelf jaren met luchtdrukwapens geschoten als hobby en ik vind dat daar ook de wet over aangescherpt moet worden, want deze wapens kunnen zo worden aangeschaft en thuis bewaard worden terwijl als je weet hoe je er mee om moet gaan je er zeker een moord mee kan begaan.

En wapens in een winkel is al helemaal niet aan te raden, want dan staat er straks een meisje van zestien achter de toonbank met het wapen te zwaaien als er een jongetje van 12 een pakje kauwgom in zijn zak steekt, omdat het meisje eigenlijk te bang is om het jongetje aan te spreken. Of als er een malloot met een wapen door het winkelcentrum loopt wil je echt niet dat er een meisje van 16 een 9mm-pistool pakt en er achter aan gaat, want dat meisje van 16 kan echt geen 9 mm onder bedwang houden als ze er nog nooit of nauwelijks mee getraind heeft...
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

30-07-2011 13:23

Ja jongens, ieder denkt er zo het zijne over.... ik denk dat ik er maar over stop... als laatste wil ik dan toch maar zeggen dat ik het met Jacco eens ben betreft: een wereld zonder wapens is het beste!!!
Verder blijf ik bij mijn standpunten die ik hier eerder heb gepost! En ik vind dat mensen zoals Kees (niet persoonlijk bedoelt!!) wel heel erg verwachtingsvol en positief doen over de overheid!? Mijn inziens is Den Haag het probleem, en dat bedoel ik niet Ben of andere Hagenezen maar dan bedoel ik die lui op het Binnenhof!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

30-07-2011 13:57

Met een vuurwapen een meid van 16 bedreigen. Wat een helden. Echt stoer ook....





Stumpers
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

30-07-2011 14:18

Peter andrade schreef:Maar goed burgers horen niet in het bezit van wapens te zijn en dit bezorgt ons zeker geen goede naam.

Jammer er zullen nog wel meer erge dingen gebeuren er lopen gekken zat rond kijk maar eens om je heen.

ow peet, burgers horen geen wapens te bezitten? Jij kijkt ook nieuws, zie je al die overvallenniet bij juweliers...als juwelier moet je geluk hebbe als je ni neergeschoten word. AL die juweliers moete zich gewoon bewapenen. Komt er een dief schiet je m kapot, klaar. Maar neej de burger moet maar het dupe blijven in dit land, je moet je maar laten beroven want stel je voor je verdedigt jezelf. Dat mag niet he!
Wat het topic betreft, triest die sukkels die dat meisje bedreigen met een vuurwapen. Zielige kringrukkers. Dat zal in ieder geval 3x 30dagen worden.
geel he
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-07-2011 14:34

Nee Mark, ik ben niet extreem positief over hoe de overheid de haar toebedeelde taken uitvoert. Hoewel ik wel besef dat we het nu, vergeleken met het verleden, nog zo slecht niet hebben. Dus zo verkeerd hebben ze het nu ook weer niet gedaan. Ik ben echter ook niet positief over de slachtofferrol waar veel mensen zich tegenwoordig maar al te gemakkelijk in wentelen. Met alle respect voor de mensen die het echt slecht hebben. Tenslotte zijn dat niet dezelfde mensen.

We moeten samen deze wereld beter maken en dat doe je niet langs deze weg. Is ook niet nodig. Maar er zullen altijd mensen blijven met een verwrongen beeld, die roepen dat je iedereen maar kapot moet schieten, alsof dat de oplossing is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

30-07-2011 15:43

Doodstraf.

Maarjah dat is weer te makkelijk. Dan gewoon levenslang makkelijker geven
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

30-07-2011 20:11

Ik zag het bij ons op het lokale nieuws wat er gebeurt was. Het is te schandalig voor woorden.
Mede dat een persoon die zijn wapens wel op een "verstandige" manier gebruikt er weer de dupe van word.

Mijn mening is dat het wapen niet gevaarlijk is maar de persoon die het in zijn handen heeft.

Ook zijn de straffen in het algemeen in NL te laag en zouden wat omhoog moeten en het regime wat strenger in een gevangenis.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

31-07-2011 00:02

Patrick Visser schreef:zie je al die overvallenniet bij juweliers...als juwelier moet je geluk hebbe als je ni neergeschoten word. AL die juweliers moete zich gewoon bewapenen. Komt er een dief schiet je m kapot, klaar. .



dat is veel te kortzichtig......


dan krijg je veel meer overvallen dat ze al meteen met getrokken pistool naar binnen komen, en bij het minste beetje gaan schieten (zoals in Amerika)....en dan is het 9/10 keer dat de juwelier/medewerker aan t kortste eindje trekt


de crimineel weet dan namelijk ook dat de kans groot is dat er een bewapende burger tegenover hem staat


het volgende is dan aan de orde van de dag


Meer en heftigere schietincidenten in Nederland

Het aantal schietincidenten in Nederland neemt niet alleen toe, ze worden ook nog eens heftiger

http://www.nu.nl/binnenland/2578286/meer-en-heftigere-schietincidenten-in-nederland.html
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-07-2011 06:39

Belangrijkste feit is

We doen er niks tegen. Ookal gaan de straffen flink omhoog! Wapenhandel zal er altijd zijn,en wapenhandel zal altijd geld opbrengen.

Lord of war moet je eens kijken. Het is natuurlijk een film en natuurlijk een verhaal,maar toch zit er een stuk van waarheid in.

Enjah zolang Zolang Nederland ook in de wapenhandel zit en blijft zijn we net zo rot bezig om de wereldbevolking te bevoorraden en pijn te doen. Of het nu om Oorlogswapens gaat of niet,ook die lekken uit naar verkeerde groepen.

Keep on dreaming.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

01-08-2011 07:04

Precies Leen! Er wordt niks aan gedaan en dat is het probleem!!! Eerlijk proces zeggen ze dan.... nou dan had mijns inziens Robert M al lang een lokvoer ingrediënt geweest en geloof mij maar dat andere dan nog wel effe nadenken voordat ze aan een kind zitten!!!!
Maar nu....tijdens dat "eerlijke proces" mag meneer na al zijn bekentenissen gewoon nog z'n vuile bek open doen en heeft ie nog praatjes ook!!! hij mag zelfs een onderzoek in het PB centrum weigeren.....!!!!???? Lekker bezig in Nederland!!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

01-08-2011 07:24

Ik zou die docu van Michael Moore maar eens kijken, dan zie je wat wapenbezit kan doen.
Dank jetrouwens degene die het poste, was jij dat Leen?
Heb het er gisteren namelijk nog over gehad maar kon niet op de naam komen.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

01-08-2011 10:30

Aan de andere kant van de oceaan bevindt zich het perfecte voorbeeld van hoe de doodstraf en wapenbezit zorgen voor een veilige samenleving, vrij van criminaliteit. De Verenigde Staten heet 't...
Ik weet het ook allemaal niet...
Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

04-08-2011 12:59

Wat een DOM antwoord Marcel Tromp....

half uur wachten en bevende rietjes in het blauw? Weet niet wat jij voor beeld hebt, maar ik zou jou wel willen zien als je naar iemand op zoek moet gaan die bereid is ook het vuurwapen tegen jou te gebruiken. Dat doen die bevende rietjes namelijk wel zonder probleem en dan zit jij gewoon thuis op je veilige bankje...
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

04-08-2011 13:15

Dennis Wageningen schreef:Wat een DOM antwoord Marcel Tromp....

half uur wachten en bevende rietjes in het blauw? Weet niet wat jij voor beeld hebt, maar ik zou jou wel willen zien als je naar iemand op zoek moet gaan die bereid is ook het vuurwapen tegen jou te gebruiken. Dat doen die bevende rietjes namelijk wel zonder probleem en dan zit jij gewoon thuis op je veilige bankje...


Onzin, ik citeer dit letterlijk uit eigen ervaringen vroeger bij mij thuis!!! Dus het beeld wat ik heb komt van mn netvlies!!!! Ik heb helemaal geen zin om op dit forum in details te gaan treden maar ik kan je meerder schandalige laffe verhalen vertellen. Allemaal verhalen waarin de burger de dupe is van het nalatige of lakse gedrag van die blauwjassen!!
Oh ja, en vanmorgen toen ik nog effe om boodschappen ging bij de bouwmarkt kwam ik nog zo'n heldin tegen.....stond in het zonnetje in de berm een flitskast te installeren....!!!

Loop jij in het dagelijkse leven zelf in zo'n apepakkie dat je zo verontwaardigd reageert????
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-08-2011 13:23

ik geef je gelijk.

naar mijn mening is tegenwoordig 80% bang ,laf en onrechtvaardig.

gelukkig is er ergens nog 20% met moed,eer en rechtvaardigheid... jammergenoeg kom ik die nooit tegen..laatste keer een jaar of 10 geleden
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-08-2011 13:41

Mart Honen schreef:Aan de andere kant van de oceaan bevindt zich het perfecte voorbeeld van hoe de doodstraf en wapenbezit zorgen voor een veilige samenleving, vrij van criminaliteit. De Verenigde Staten heet 't...


Dit ja. Altijd dat domme geroep om zwaardere straffen, terwijl iedereen kan zien dat zwaardere straffen weinig tot geen effect hebben. Ja soms komt er een crimineel te makkelijk van af, maar het argument dat de crimineel zich door een zwaardere straf nog wel even twee keer bedenkt is gewoon niet waar.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl