zwerfvuil


Plaats reactie
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

04-07-2011 14:10

Zwerfvuil: een ziekte van onze tijd
Ten gevolge van overvloedig zwerfvuil wordt het viswater te vaak ontsierd. Wordt het niet tijd dat we er met zijn allen wat aan doen?
De karperclubnederland(KCN) neemt hierin weer het initiatief, we zullen op de markt komen met een T-shirt waarin we laten zien dat wij als echte karpervissers het zat zijn in de rommel te zitten van een ander.



Melden van zwerfafval
Het melden van zwerfafval kan bij de gemeente. Grote gemeenten hebben vaak een milieuklachtenlijn, in kleine gemeentes is de reinigingsdienst of de afdeling openbare ruimte het juiste loket voor klachten over rommel op straat. In natuurgebieden zijn de specifieke beheerders verantwoordelijk. De gemeente kan u wel vertellen wie die beheerder is. Er zijn diverse nieuwe meldsystemen in werking en ontwikkeling, onder andere http://www.buitenbeter.nl of de gemeentelijke bel&herstellijn (ook voor schade aan de openbare ruimte).
Acties tegen zwerfafval
Het tegengaan en verwijderen van zwerfafval is een taak van de gemeente. Maar ook andere organisaties organiseren campagnes en projecten om zwerfvuil te voorkomen.
De gemeenten zijn niet alleen verantwoordelijk voor het verwijderen van zwerfafval maar ook voor het voorkomen ervan. Dat doen zij door het plaatsen van afvalbakken en het geven van voorlichting, vaak in de vorm van campagnes. Regels om zwerfafval te voorkomen zet de gemeente in de afvalstoffenverordening. Zo is het verboden om blikjes of papier op straat weg te gooien. Wie dat toch doet is officieel in overtreding, en riskeert een boete van 70 euro. De gemeente stelt handhavers in om die boetes uit te delen. Wie de boete niet betaalt, kan voor de rechter komen.

T shirt

In onze actie zullen wij een t shirt op de markt gaan brengen met de tekst karpervissers tegen zwerfvuil.
Met geld wat we gaan verdienen zullen we afval tonnen van Nederland schoon gaan aanschaffen en deze gratis aan bieden aan diverse hengelsportclubs met eigen water en die deze tonnen ook gaan legen.
Daarnaast gaan we diverse acties opzetten in samen werking met diverse organisaties. Kosten t shirt 16,95 ex verzending


Ook zal er een aparte pagina worden aangemaakt op de site waar we deze acties gaan plaatsen en onze sponsoren neer gaan zetten.
Dus sponsoren meld je aan op info@karperclubnederland.nl elk bedrijf en website is welkom.
De info zal dan naar u worden gestuurd

dit is een link voor de foto van het 't-shirt.
http://karperclubnederland.nl/page859745.aspx
Laatst gewijzigd door steef zenden op 04-07-2011 15:18, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-07-2011 14:11

Ik doe het voor 15,95 exl verzending :lol: :lol: :lol:

Leuk bedacht, maar afvaltonnen gratis geven aan hengelsportclubs met eigen water los je niks mee op. De wateren buiten de privéwateren van hengelsportclubs om, die moet je aanpakken (dat is zo'n 99% van de wateren). Vaak zijn de privéwateren van hengelsportverenigingen namelijk al goed onderhouden (denk hierbij aan o.a het Watergoor in Nijkerk)..
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

04-07-2011 14:58

Inderdaad! Op Watergoor staat een grote grijze container om je vuil te dumpen en elke week lopen er vrijwilligers die de plas schoonhouden.

Denk dat dit wel op meerdere wateren is, waarbij HSV eigenaar is. Tevens 16 euro voor een shirt... Vind het vrij duur en niet een gebaar om te helpen, als ik eerlijk ben! MAAAAAAAAAAAAAAAAR dat is mijn mening he ;)
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

04-07-2011 15:48

dat is jou mening Jan Willem....
gelukkig zijn er verschillende meningen..........
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-07-2011 16:19

Mwah, zolang het voor een goed doel is is het bedrag (voor mij in ieder geval) niet te hoog. Maar dan moet de winst dan ook echt besteed worden daar waar het echt nodig is. En ik vind (ik zeg niet dat Wiebrand dit niet doet hoor) dat je degenen die meebetaald hebben ook echt op de hoogte moet houden waar hun geld aan uitbesteed wordt en hun ook mee laten beslissen.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

04-07-2011 16:54

En dat Mourad, is waar ik slechte ervaring mee heb. Vandaar MIJN mening. Een goed doel steunen, doe ik enorm veel, maar ik vind 16 euro voor een t shirt, wat overigens, bij een aanmelding van heel veel personen, minstens voor de helft kan.

Goed doel is non profit.. Bij hoge bedragen krijg ik rare meningen. Sorry, al vind ik het initiatief enorm goed!!
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-07-2011 16:59

ach 2% van het ingezamelde bedrag voor Haiti is maar aangekomen daar toendertijd, en dan is het nog de vraag of het bij de overheden aankwam of bij de hulpbehoevende mensen,en dit waren officiele liefdadigheids instellingen.

money makes the world go round,en helaas gaan ze letterlijk over lijken. :-?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

04-07-2011 17:03

Om deze reacties te verkomen staat bij ons op de site precies komt te staan hoeveel tonnen er al zijn en waar ze naar toe gaan.

http://www.karperclubnederland.nl/page859745.aspx
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-07-2011 17:06

Hoi Steef,

had dat overigens niet gezegd om jullie plan, was meer algemeen.

goed initiatief en veel succes en 16 eu is nog wel te doen :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

04-07-2011 17:10

Eerste afvalton is gesponsord door karpermagazine wat een toppers, House of Carp steunt de actie ook!!!! de eerst shirts zijn besteld bedankt daarvoor!
Dit is een reactie die Wiebrand kreeg:
Goede actie! John Huussen Vip Media.
Goed initiatief!! Kun je mij even laten weten wanneer de T-shirts daadwerkelijk besteld kunnen worden? Dan besteden we daar aandacht aan op de website en in het blad. Arnout Terlouw Eindredacteur Karper
Goed initiatief van Anita de Kruijf, Informatiecentrum Staatsbosbeheer
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

04-07-2011 17:30

...
Laatst gewijzigd door Patrick Visser op 16-07-2011 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
geel he
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

05-07-2011 19:11

Het moet toch allemaal niet gekker worden :cry:
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

05-07-2011 19:21

Patrick Visser schreef:Dus als ik zon tshirt koop hoef ik andermans bende niet meer op te ruimen?
Indien dat het geval is wil ik er ook wel 1 :lol:
Indien dat niet het geval is, koop ik van die 17euro wel vuilniszakken.



Reken daar maar niet op, Denk dat je beter je vuilniszakken kan blijven kopen.

Het meeste vuil ligt 10 meter van een prullenbak af omdat de meeste mensen te lui zijn om 15 stappen extra te doen en het netjes weg te gooien.
Het is een goed doel alleen de mensen die uiteindelijk hun afval in de prullenbak moeten gooien verander je niet door zo een actie...
Het zal altijd een .... zooi blijven langs de waterkant zolang de mensen lui blijven. Helaas is de gemeente vaak ook erg lui en worden prullenbakken maar 1 keer in het jaar geleegd dit helpt ook niet echt mee om alles netjes te houden.

Gr
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-07-2011 20:09

Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-07-2011 20:48

Jammer dat er zoveel 'vuil' rondzwerft..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

13-07-2011 09:34

Door één sponsor kost het 't-shirt maar €9,95 ipv €16,95......
Plaats reactie