Zeg het maar..? 24 kilo/48 pond


Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

30-06-2011 15:17

:wink: Nou, gooit hij tripple 20 (180) dus geen bulls eye, is toch 100% scoren! Dus die dikke net naast de bek gehaakt, zal men volgens mij idd. niet sip bij kijken!

mvg.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

30-06-2011 15:24

"Bij mij telt alles" doelde ik op...
echt net naast de bek, tja... kun je 'n discussie over houden.

Maar in de borstvin, staart of rugvin (megadril btw!) gaat ie bij mij niet de boeken in kerel.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

30-06-2011 15:33

Hmmm. is het een mooie, en weet ik die op de kant te krijgen (gaat wel eens niet goed, als de karper vals gehaakt zit), zet ik hem toch op de gevoelige plaat! Zou er niet mee pronken of nieuws van maken, dat dan weer wel!

mvg.
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-06-2011 15:55

Kijk Raymond, wat jij zegt is ook waar. Maar het verschil is dat ik geen moeite doe om bewust vis vals te haken. Sterker nog, als ik het vermoeden heb dat ik tijdens het penvissen een lijnzwemmer heb, zal ik daar niet op slaan. Met veel ervaring is dit redelijk goed te doen.

Toch komt het wel eens voor dat ik een vis vals haak en dan is het pech voor de vis en geluk voor mij.

En om even door de gaan op kromme vergelijkingen: 'Ik vind dus niet dat een vals gehaakte vis een dartpijl is die net naast de bulls eye terecht komt. Meer een matig gegooide pijl die met veel geluk toch ín de bulls eye valt.'

8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
dirk trilob
Berichten: 56
Lid geworden op: 01-04-2010 15:05
Locatie: utrecht
Contacteer:

30-06-2011 18:22

Dit zelf ook eens meegemaakt. Als jonge mannetjes aan het karpervissen. Twee maatjes hadden beiden twee hengels uit en de meest linkse hengel krijgt een run. Er ontstaat een pruik op de spoel en ik besluit de lijn te pakken om de vis bij de overhangende bosjes proberen weg te houden. Zere handen maar geen snijwonden. Onder de eigen kant besluit de vis een run te nemen en de slip op mijn handen was niet te best dus de lijn knapte op de wartel naar onderlijn. Met deze wartel moet hij in de meest rechtse lijn zijn gezwommen en daar begint de pieper te loeien. Na een korte dril word de vis geschept en loopt de hoofdlijn naar de onderlijn maar van daar uit loopt hij verder het water in. Toch de zwaarste vis die ik ooit in de handen heb gehad.
ricardo heijenrath
Berichten: 89
Lid geworden op: 02-07-2006 20:31
Locatie: gulpen(limburg)

06-07-2011 09:08

ik weet dat ik eens een schub van 12kilo mocht vangen die een geheel systeem met lijn eraan had hangen.(Zwom in mijn rig op de een of andere manier)
De dag ervoor had men vismaat helaas ene verspeelt aan een obstakel.
Omdat ik het systeem van men maat ken, wist ik dat dit zijn vis was.
Vangst? Ach wat, nooit meer over gehad.

En het systeem was een korda safety clip systeem met leader.
lood was eraf.
Haha de leader heb ik me gehouden.
Laatst gewijzigd door ricardo heijenrath op 06-07-2011 15:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

06-07-2011 14:05

Je zou maar op een water vissen met een bezetting van, zeg, 5 tot 10 vissen. Hard en moeilijk water, je bent blij als je 1 of 2 vissen vangt per jaar.

Dit jaar is kut en je haakt in november je éérste en enige karper. Maar verrek, hoe het mogelijk is weet ik niet, maar je hebt hem in zijn buikvin gehaakt. Na een hele gekke dril vanuit de boot (die een half uur duurde) schep je de vis...
Ligt hij op de mat in je boot, blijkt dat je hem niet gevangen hebt!!

Je gaat mij echt niet vertellen dat je deze vis dan 'niet telt' of 'niet in de boeken zet'.. Kun je dat in een dergelijke situatie nog wel, dan is diegene echt de allerlaatste 100% zuivere persoon op deze aardbol. Ik zou dan ook direct mijn baan opzeggen en rechten gaan studeren met als doel rechter te worden. Ben je ook direct de meest eerlijke en zuivere rechter.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

09-07-2011 07:56

Niemand heeft die vis gevangen, alleen heeft die vis geluk gehad dat de lijn waaraan hij zat opgepikt is door ee ander. Niets meer en niets minder...

Oftewel bullshit topic vind ik.

Als je een lijn binnendraait van een onbekende met een vis eraan, tel je die dan ook als gevangen???
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-07-2011 08:48

Je gaat mij echt niet vertellen dat je deze vis dan 'niet telt' of 'niet in de boeken zet'..


Bij deze: een vis, op die manier gevangen, tel ik nooit. Lekkere instelling: ik heb wel principes, maar als het even tegenzit gaan ze overboord... :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

10-07-2011 13:39

Precies Mart, zo denk ik er ook over. Vissen moet wel zijn puurheid behouden...ik weet het ben een zeikerd.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
jordi claessens
Berichten: 36
Lid geworden op: 01-01-2011 21:53

27-07-2011 01:24

heb ook ooit een karper op deze wijze gevangen maar het was wel niet mijn maat zijn draad ofz .
het ergste vond ik nog dat er aan de afgebroken lijn van die andere onbekende visser een safety clip aanhing maar dat het lood niet gelost was en dat deze vis dus al een tijdje met een zwaar lood rondzwom.
de vis zal blij geweest zij dat hij eindelijk van het lood afwas !