Zeg het maar..? 24 kilo/48 pond


Gebruikersavatar
Rutger Broerze
Berichten: 29
Lid geworden op: 19-09-2009 00:55
Locatie: Huizen

21-06-2011 19:52

Haha grappig dilemma dit :lol:
Het ligt er een beetje aan wat je onder vangen verstaat. Meestal wordt vangen gezien als: de vis haakt zich aan jouw onderlijn en jij haalt hem binnen. Als je het zo bekijkt hebben jullie hem beiden dus niet gevangen, maar ja hij lag toch echt bij jullie op de onthaakmat.
Jullie hebben hem dus samen gevangen, hij heeft hem gehaakt en jij hebt hem binnen gehaald. Los van elkaar had deze vis niet op de kant gelegen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-06-2011 22:06

ik zie het al helemaal voor me.

man laat hond uit,ziet een dikke karper op een mat liggen met 2 gasten ernaast.vraagt:wie heeft dat monster gevangen dan? antwoord: geen van beide.

nou.......leg dat maar uit dan :lol:

trouwens vangen kan op veel manieren ,ook zonder onderlijn kan je een vis vangen ,met de hand wordt ook gevist in veel landen. :wink: :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
marc boudewijn
Berichten: 42
Lid geworden op: 30-11-2005 15:58
Locatie: ijmuiden

21-06-2011 22:26

Blijft een bijzonder iets, ik zou zeggen en ook zelf doen.
Samen gevangen.
Samen op de foto (met z'n drieen dus) :wink:
Vis terug in z'n watertje.
En met z'n tweetjes er een flinke borrel opdrinken, en nagenieten.
Met een goed vismaatje deel je lief en leed samen.
ervaring is de naam die we geven,
aan de optelsom van onze fouten.
Gebruikersavatar
Ardon Zijlstra
Berichten: 65
Lid geworden op: 06-11-2003 01:00
Locatie: Hoogezand

21-06-2011 22:35

Grappig hoor !!!

Zal ik Salomon spelen en het oordeel vellen ??? :P :wink:

Diegene die de vis heeft geland heeft aanspraak op de 48 pnd. (vind ik)

Als de vis een of enkele dagen later was gevangen door de in de lijn te zwemmen van een andere visser had je vismaat de vis ook niet kunnen claimen.

Succes !!
Same Shit ... Different Day !!!

http://www.ksngroningendrenthe.nl/cms/
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

21-06-2011 22:47

Gewoon allebei de helft claimen, allebei 12 kilo. Wordt het meteen niet zo gewichtig, hoef je je niet schuldig of genaaid te voelen en hoef je ook niet de rest van je leven een haast onmogelijk verhaal uit te leggen...... :lol:
Roy Vrugt
Berichten: 9
Lid geworden op: 06-06-2010 12:42

21-06-2011 22:49

Een bijzonder leuk verhaal

Samen uit samen thuis.
als je met een maat bent wezen vissen vis je samen.
maar degene die hem heeft geland mag hem op zijn lijst zetten.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

21-06-2011 23:14

The Revenge Of The Big Carp. 8)

Psychologische oorlogsvoering.

Die dikzak rolt nu door z'n rietkraag van het lachen, op zeker.

Ach, gun 'm je maat, dat voelt misschien het beste, voor jou.

Stel je voor dat het om zo'n kreng van tien pond ging!!! :o

Sterkte met dit uiterst gevoelige dilemma.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Rutger Broerze
Berichten: 29
Lid geworden op: 19-09-2009 00:55
Locatie: Huizen

22-06-2011 00:23

michel Tja schreef:trouwens vangen kan op veel manieren ,ook zonder onderlijn kan je een vis vangen ,met de hand wordt ook gevist in veel landen. :wink: :D

Ja je kunt nog wel meer manieren verzinnen om een vis te vangen, maar daar gaat het helemaal niet over in deze situatie :) .
dennis scherjon
Berichten: 421
Lid geworden op: 13-02-2006 10:11

22-06-2011 08:32

leuk verhaal...volgende keer met veiligere systemen vissen nu je weet dat die vis er zit , als een malle je best doen om hem/haar nog een keer te vangen! :D
Billy Kivit
Berichten: 78
Lid geworden op: 13-01-2006 19:25
Locatie: vught
Contacteer:

22-06-2011 11:06

ten eerste proficiait jullie bij met de vangst.

tja wie hem nou heeft gevangen zou zeggen jij. stel dat iemand hem een dag later zo ving als jou dan kan jou maat toch ook niet zegge ik heb hem gevangen

maja veel succes ermee :wink:
><\\\\''>NUTRABAITS <"////><
dimitri ulrich
Berichten: 51
Lid geworden op: 17-06-2007 12:30

22-06-2011 13:09

Jeroen Visser schreef:Gewoon allebei de helft claimen, allebei 12 kilo. Wordt het meteen niet zo gewichtig, hoef je je niet schuldig of genaaid te voelen en hoef je ook niet de rest van je leven een haast onmogelijk verhaal uit te leggen...... :lol:


allebei 12 kilo x dubbel gevoel is toch weer 24 kilo ;-)
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

22-06-2011 16:04

Leurde ik een vis de kant op omdat ie met andermans lijn door de mijne was gezwommen, telde ik 'm niet eens. Zonder wegen terug, ongeacht de omvang. Zelfde geldt voor vals gehaakte vissen.
Hoe je er ook maar een seconde aan kunt denken dat je maat 'm gevangen heeft ontgaat me volledig. Raakt werkelijk waar kant nog wal, wat een onzin. Niet landen=niet vangen, geen discussie over mogelijk.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

22-06-2011 17:14

Je kan het een beetje vergelijken met het volgende;
Je bent aan het jagen en schiet een hert mis. Dit hert loopt met ze gewei vast in een boom, struik etc. En dan de kop ophangen in je kamer, omdat jij hem gevangen heb.

Beetje dubbel gevoel..

Ik zeg beide niet gevangen. En sowieso je maat niet vind ik. Die heeft de vis verspeeld. Als ik zo een vis zou vangen, wilde ik hem nog een keer 'echt' vangen.
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

22-06-2011 17:37

Tino,

Dat is een beetje jatwerk, want die is van Luc de Baets.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

22-06-2011 20:20

als ik die vis met een kruisnet zou vangen, telt dat dan ook als vangst?? :roll:

het is een dikke vis, maar ik had hem persoonlijk toch liever gevangen met mijn rig in zijn bakkes...op deze manier is in mijn optiek de voldoening niet zo groot
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Semmy Dex
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-02-2011 15:40

25-06-2011 19:44

Mart Honen schreef:Leurde ik een vis de kant op omdat ie met andermans lijn door de mijne was gezwommen, telde ik 'm niet eens. Zonder wegen terug, ongeacht de omvang. Zelfde geldt voor vals gehaakte vissen.
Hoe je er ook maar een seconde aan kunt denken dat je maat 'm gevangen heeft ontgaat me volledig. Raakt werkelijk waar kant nog wal, wat een onzin. Niet landen=niet vangen, geen discussie over mogelijk.



Helemaal mee eens. Echter uit pure interesse zou ik hem in dit geval wel even wegen. Hoe ziek kan je zijn om dan ook nog met een grote grijns met de vis op de foto te gaan.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-06-2011 20:28

Hoe ziek kan je zijn?

Haha mensen sporen echt niet meer hier hoor!!

Hij verteld toch gewoon het verhaal anders stond hij wel bij vangsten op datum stoer te doen met die vis toch? Ik vind het een mooi verhaal wat gewoon iedereen kan overkomen. Als ik sommige reacties lees hier man man.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-06-2011 22:48

ron cuyten schreef:Hoe ziek kan je zijn?

Haha mensen sporen echt niet meer hier hoor!!

Hij verteld toch gewoon het verhaal anders stond hij wel bij vangsten op datum stoer te doen met die vis toch? Ik vind het een mooi verhaal wat gewoon iedereen kan overkomen. Als ik sommige reacties lees hier man man.


Nou vindt het wel meevallen, met ziekte hoeft van mij ook niet maar verder geeft iedereen gewoon zijn mening erover. Bij nader inzien ga ik ook met Mart mee.
Let op slagboom !
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

26-06-2011 11:23

Man wat een verhaal. Toch prachtig! Alleen het verhaal al. :lol:
Iedereen maakt zich druk om de kilos en de plaatjes. Die vis weegt dan 24kilo, een dijk van een karper, maar het verhaal hierachter maakt het eea juist ZO bijzonder, niet die vis. :wink:
Vis niet alleen om de beker mensen, geniet ook van de 'wedstrijd' die vooraf ging. Toch prachtig dit, wat een story!

En Ron Cuyten; je hebt gelijk, sommige reacties hier gaan écht helemaal nergens meer over. Ik las er zelfs eentje die zich even betweterig afvroeg of ze er geen wijze les aan hebben om in het vervolg met veilige systemen te gaan vissen... dikke zucht :roll: .

Maar goed, de vraag was; van wie is deze vis nu eigenlijk.
Ik denk dat het eerlijk is als jullie er beide een beetje 'een zure nasmaak' aan over houden :-? , begrijp me niet verkeerd maar dat houdt het eea wel in balans m.i., hoe gek ook. Het kan niet zo zijn dat Bobby hem nu op zijn lijstje zet en een dansje kan gaan maken, dan had de karper toch echt gehaakt moeten zijn in de bek. Misschien moeten jullie er beide een streep doorzetten en hem gewoon proberen opnieuw te vangen?

Succes alvast!
Patrick Wielenga
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-04-2010 10:28
Locatie: Joure

26-06-2011 17:32

Een groot mes pakken en het kreng doorsnijden, jij met de ene helft op de foto en je maat met de andere.
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

27-06-2011 09:24

tino beunk schreef:
Ik zeg beide niet gevangen. En sowieso je maat niet vind ik. Die heeft de vis verspeeld. Als ik zo een vis zou vangen, wilde ik hem nog een keer 'echt' vangen.


Hahahaha dit slaat echt alles, natuurlijk heeft hij hem wel gevangen anders ligt hij niet op de mat..
Dus als jij een vis niet in zijn onderlip haakt maar in de mondhoek of bovenlip dan telt ie niet en wil je hem nog een keer "echt" vangen?

Priceless...
Tight Lines !
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

27-06-2011 19:58

tino beunk schreef:Je kan het een beetje vergelijken met het volgende;
Je bent aan het jagen en schiet een hert mis. Dit hert loopt met ze gewei vast in een boom, struik etc. En dan de kop ophangen in je kamer, omdat jij hem gevangen heb.

Beetje dubbel gevoel..

Ik zeg beide niet gevangen. En sowieso je maat niet vind ik. Die heeft de vis verspeeld. Als ik zo een vis zou vangen, wilde ik hem nog een keer 'echt' vangen.


Ow vandaar die muts tino...overgehouden aan de padvindertijd waarin er op herten gejaagt werdt!!


:lol:
Caroline de Mooij
Berichten: 477
Lid geworden op: 20-11-2006 21:06

27-06-2011 20:02

oja...ik had hem niet geteld,lijn verwijdert en weer laten zwemmen!

En er lachend een biertje bij opengetrokken en die met me maatje gedeelt :wink:

Heb weleens 2 vissen tegelijk in me net gevangen, heb je vaak met de paaitijd, dat ze achter elkaar aan zwemmen en in je net komen.

Ik tel alleen wat gehaakt word in de bek.

8)
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-06-2011 12:16

Prima, bij mij telt alles wat op de kant komt 8)

Vals gehaakte vissen tel ik met een brede lach, heb ik ook eens mazzel! Lijkt me inderdaad erg mooi om eens een visser te zien met een dikke beer op de mat en een heel sip gezicht. "Net buiten de bek gehaakt, zonde man want nu telt ie niet volgens Luc..."
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

30-06-2011 14:49

Dan weet ik nog wel n leuke paaisloot voor je Christiaan, hoef je echt geen moeite -meer- te doen hoor om ze te haken, trek dr een plug met 2 dreggen doorheen en als je mazzel hebt heb je 2 vissen tegelijk in je net... :roll:

Als jij n potje gaat darten en je gooit net naast de roos tel je m dan ook 'mee' ? :wink:

Doeg.