irritanten mede vissers


rick welten
Berichten: 9
Lid geworden op: 10-06-2011 11:47

13-06-2011 11:44

Daar zat ik dan op een mooie zondag ochtend 04.30 in helmond (kon net alles zien) met 2 hengels op de karper, karperstok 2.5 lb en een feedertje. Zit daar zo'n eikeltje tegen over mij continue met een grammetje of honderd tegen mijn lijnen aan te gooien.
Ik zeg er wat van krijg je een grote mond en zegt dat het niet mijn water is en hij zonodig zijn lijn mooi op de molen wil draaien.....looozer.

Jullie ook wel eens last van van zo'n figuren?
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

13-06-2011 13:33

ik denk dat we dat allemaal wel eens hebben meegemaakt.... :evil:
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

13-06-2011 13:34

Nee, gelukkig nog nooit gehad ook. Maar goed, vis meestal op plekken waar niemand tegenover me kan zitten :D
Maar zulke mensen heb je er altijd tussen.

Wel beetje raar dat die tegen over je gaat zitten en dan grote bek heeft haha terwijl jij er eerder zat. :o
Patrick Wielenga
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-04-2010 10:28
Locatie: Joure

15-06-2011 17:42

Even een duwtje, PLONS!!!!!!!!!!
Daan Russer
Berichten: 10
Lid geworden op: 30-09-2009 21:53
Locatie: Schagen
Contacteer:

29-06-2011 17:53

ja ik heb dat ook wel eens meegemaakt maar dan toch een beetje anders.
ik was met de korst aan het vissen. en op een gegeven moment komen er 3 andere gasten aan de overkant die ook op hetzelfde water wouden vissen met de korst. dat was ongeveer 80 meter verder dus vond ik het geen probleem.

maar zij blijkbaar wel beginnen ze eerst tegen me te schreeuwen dat ik hier niet mag vissen (wat doen hun hier dan) bla bla bla...... en als volgt beginnen ze met stenen op mij stek te gooien waar de karper lekker aan het aasen was. en naar mij. een beetje kansloos in mijn ogen. toen maar weggegaan omdat ze nog even door bleven gaan. uiteindelijk toch nog een paar karpertjes gevangen haha
Johan Tillot
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-06-2010 19:59

29-06-2011 18:02

Zat laatst met mijn broer te vissen komen er eerst 2 vissers langs lopen, niks aan de hand. komen ze een half uur later terug lopen weer niks aan de hand. 5 minuten later komen de zelfde vissers op 2 fietsen naar mij met een grote grijns op hun gezicht net langs het water fietsen terwijl er 5 meter verder een loop/fietspad licht. En omdat de sloot daar ong 6 meter breed is je de vissen best snel weg jaagd vroeg ik of ze niet over het gras wouden fietsen maar ze bleven erop fietsen en kwamen naar ons toe. Hij vroeg of ik iets had gevangen maar ik had geen zin in hem omdat hij ook niet naar mij luistert. toen zei er een, ja je kan wel tegen me praten hoor en ik jaag heus geen vissen weg. Op een sarcastische manier.. dus wij zeiden ja jij bent zeker de grappigste thuis toen gingen ze naar het loop/fietspad toe zegt er een wat een mongolen die hebben echt een stoot nodig. Toen fietsen ze weg en zijn niet meer terug gekomen, gelukkig
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

29-06-2011 21:54

Hmmm wat vervelend zeg. Ik heb dit persoonlijk nog nooit meegemaakt. Maar wat een onzin zeg, kan er echt niet bij.
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
Mark Storms
Berichten: 33
Lid geworden op: 24-06-2011 20:42
Locatie: Venlo

01-07-2011 15:50

ik was vorige week aan het vissen op de vijver en komt er een wat oudere man (ong achter in de 50) naar een klein mannetje (16 jr) die 8 meter naast mij staat te vissen, hij kijkt een paar minuten lang naar hem en dat kleine mannetje haalt er in een 15 minuten 3 brasems uit, daar begint die man te foeteren op die kleine dat hij vanmorgen al daar een voerplek had gemaakt en dat hij moest oproteen, dan mannetje bang dus ik er maar heen gelopen en gevraagd waar dit goed voor was.....
Die man volhouden dat hij vanmorgen om 6.00 uur had voorgevoerd en naar huis was gegaan ik die man maar gezegd dat ik om 6.00 uur al aan het vissen was en hij zeker nier voorgevoerd had aangezien dat kereltje om 8.30 uur de eerste was die ik op de vijver had gezien en gewoon op zijn favoriete stek was gaan zitten. Uiteindelijk is die man maar afgedropen en heeft het kleine mannetje er geluukig nog wat weten te vangen. :D
We zitten allemaal in hetzelfde schuitje, alleen de een roeit en de ander zit te vissen
leon van den berg
Berichten: 40
Lid geworden op: 10-06-2010 22:03
Locatie: Warmenhuizen

06-07-2011 21:36

zat laatste te vissen op een meer naast een brug, kwamen er 2 oudere mannen aan de andere kant zitten.
dat is mooi wakker worden als ze dwars over al je lijnen heen zitten.
Thiemon Delfgou

07-07-2011 08:23

Ik heb dit gelukkig zelf nog niet meegemaakt, maar snap dat het erg vervelend is.
Bij de plas waar ik veel vis zitten veel karpervissers die denken dat de hele plas van hun is, maar gelukkig doen ze tegen mij niet moeilijk.
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

07-07-2011 13:08

Ja hoor komt mij heel bekend voor, een snoekvisser die het nodig vond om ook even een aantal keer over mijn 2e lijn te gooien na dat ik hem verteld had waar ik ik al een tijdje met mijn lijnen lag. Heb toen gelijk geleerd dat mijn bollen goed zijn om vis te vangen en ook goed zijn om vissers mee te verjagen
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-07-2011 13:10

leon van den berg schreef:zat laatste te vissen op een meer naast een brug, kwamen er 2 oudere mannen aan de andere kant zitten.
dat is mooi wakker worden als ze dwars over al je lijnen heen zitten.



Als je wakker geweest zou zijn had je ze voor geweest.

:wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-07-2011 16:19

Als je aan de overkant had gezeten en onder je eigen kant vist heb je er ook geen last van.. In dit geval is de asociaal niet te zoeken in degene die lekker onder zijn eigen kantje vist. Zo ken ik er nog wel een paar.. :P
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
John Berg
Berichten: 39
Lid geworden op: 29-07-2008 10:52
Locatie: Meeuwen

07-07-2011 18:37

Misschien ging het iets anders?

Zitten twee vissers te nachtvissen lekker het nachtvisseisoen is net open.
Komt er om 4.30 een visser net tegenover je zitten.
En weet je wat irritant is die visser gooit nog eens 3 hengels over bij onze stek en lijnen heen.
Hoe was het ook al weer.

???????????????
JOHN
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-07-2011 19:14

Hoever lag jij uit de kant?

8)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-07-2011 19:42

volgende keer gewoon 120 gram lood pakken, op de lijn zetten.. en kijken of je hem kan raken :D

en als hij er wat van zegt dan zeg je gewoon dat je wat lijn uit wil gooien want je wil nieuwe lijn :P

succes..

owja verder heb je dit soort stumpers er altijd tussen...
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

08-07-2011 13:39

Sven van Anrooy schreef:Als je aan de overkant had gezeten en onder je eigen kant vist heb je er ook geen last van.. In dit geval is de asociaal niet te zoeken in degene die lekker onder zijn eigen kantje vist. Zo ken ik er nog wel een paar.. :P


Oh je bedoelt op een vaart vissen van 10 tot 15 mtr breed tegen de overkant waarbij 2 ouwe knakkers de briljante opmerking maken terwijl ze met hun 10+ stokken over jouw lijnen heen zitten dat de vis ook voor de eigen kant zit, nou sorry hoor maar dan gaat bij mij echt het licht even uit.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-07-2011 14:36

Dat kun je hen dan denk ik ook wel eventjes uitleggen.. IS het een plekje waar die oude knakkers al bij nacht en ontij zitten te vissen kun je dat er echter niet zomaar uitkrijgen. Je had het over een meer, en niet over een 15 meter brede vaart ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-07-2011 14:49

Zit ik te vissen op een water,tegen een talud aan
komen er 500 meter verderop 4 snoekbaarsvissers met hun bootjes aan,om de andere kant van het oplopende talud te bevissen.

Niet normaal toch? :oops: 8)




Helaas kunnen we niks opeisen en is het water voor iedereen.
Als er plots tegenover je mensen zitten te vissen (Witvissers) tja hoe moeten hun weten waar jij ligt? Ik zeg altijd maar zo,dan moet je maar niet slapen,men noemt het niet voor niets ''nachtvissen''

Je kan je eigen ook afvragen of je zelf niet aso ver uit de kant legt? Vaak ligt de schuld ook deels bij jezelf.

Op een vaart van 15 meter breed ken ik het nog wel begrijpen,maar op een zoveel hectare meer/put liggen vele 100+ wat gewoon niet nodig is. Wat je ver haalt is lekker hmmzz mooi en groot toch?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

08-07-2011 17:13

Sven van Anrooy schreef:Dat kun je hen dan denk ik ook wel eventjes uitleggen.. IS het een plekje waar die oude knakkers al bij nacht en ontij zitten te vissen kun je dat er echter niet zomaar uitkrijgen. Je had het over een meer, en niet over een 15 meter brede vaart ;)


Rene Kooijman schreef:Ja hoor komt mij heel bekend voor, een snoekvisser die het nodig vond om ook even een aantal keer over mijn 2e lijn te gooien na dat ik hem verteld had waar ik ik al een tijdje met mijn lijnen lag. Heb toen gelijk geleerd dat mijn bollen goed zijn om vis te vangen en ook goed zijn om vissers mee te verjagen


Heb het woord "meer" niet eerder genoemd zoals je ziet, maar goed was toevallig wel op een meer inderdaad (je voelde het zeker aan je water) maar dan nog was het geen 20 mtr naar de overkant zat mooi op een punt te vissen waar ik precies tegenover zat zodat ik mooi beide hoeken kon pakken. En die oudjes ach ja op zo'n moment sta je met je bek vol tanden wat ga je zeggen als je de meest domme reactie van dat jaar hoort ze hadden dan zelf ook met een bamboe hengel van anderhalve meter kunnen vissen toch.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

08-07-2011 19:05

Heb een soort gelijk iets meegemaakt.

Zat op een putje van ongeveer 150 bij 150 te vissen tegen de rietkraag (op een meter of 30 tot 40) en eentje tegen de rand van de bij het water staande flat (meter of 25 uit de kant). Komen er aan de andere kant (de zijkant zeg maar) twee vissers aan die twee hengels precies op mijn stek weten te parkeren en eentje vol over een van mijn lijnen. Er netjes naar toe gelopen, maar kreeg een grote muil en dat ik ze maar niets moest proberen te maken. Nadat ik tot drie keer toe mijn hengel binnen heb moeten halen was ik het zat, spullen in gepakt en naar huis gewandeld.

En omdat ze zo bijdehand waren heb ik toen mijn zeehengel met Emblem Pro gepakt en een 200 gram ankerlood op de gevlochten lijn gemonteerd. Toen vol diagonaal over het meer gegooid en rustig binnen gaan dreggen... Eerst dachten ze dat ze een run hadden, toen dachten ze aan een dubbel run... Maar uiteindelijk lagen alle vier hun lijnen door elkaar en heb ik zo ver binnen gehaald dat ik mijn ankerlood los kon knippen en er weer vandoor kon gaan.

Soms moet je gewoon associaal terug doen tegen zulk soort lui...

En ik ben normaal een vissers die altijd rekening houd met andere vissers. Haal gerust overdag een hengel binnen om ruimte te maken voor een witvisser die even een dagje wil hengelen.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

08-07-2011 19:58

:D Vind alle visserts irritant, ook degene die het dan wel goed doen in hun EIGEN optiek!!! :wink: (hou gewoonweg niet van concurentie).

mvg.
nico drent
Berichten: 71
Lid geworden op: 14-07-2011 12:28

14-07-2011 12:39

ik was eens een keer aan het vissen op een dressuur put. (bleek dat we op iemands plek zaten ....) zeiden we zovan dan gaan we wel ergens verderop vissen (we hadden namelijk nog niet gevoerd) later bleek dat op de hele vijver alle stekken al bezet waren met voorvoerders en dan moesten we iemand opbellen om te vragen of we ergens konden zitten
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-07-2011 14:32

nico drent schreef:later bleek dat op de hele vijver alle stekken al bezet waren met voorvoerders en dan moesten we iemand opbellen om te vragen of we ergens konden zitten


:o

alle stekken waren bezet met voorvoerders?

:o

dit gaat toch wel mn pet te boven hoor..

als er niemand zit, is de stek niet bezet lijkt me..

indien er overal op dat vijvertje voorgevoerd wordt, dan houdt het op en ga je gewoon ergens lekker vissen, komen die mensen eraan kan je altijd nog een andere stek proberen ( of gewoon blijven zitten)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-07-2011 09:46

Rene Kooijman schreef:
Heb het woord "meer" niet eerder genoemd zoals je ziet, maar goed was toevallig wel op een meer inderdaad (je voelde het zeker aan je water) maar dan nog was het geen 20 mtr naar de overkant zat mooi op een punt te vissen waar ik precies tegenover zat zodat ik mooi beide hoeken kon pakken. En die oudjes ach ja op zo'n moment sta je met je bek vol tanden wat ga je zeggen als je de meest domme reactie van dat jaar hoort ze hadden dan zelf ook met een bamboe hengel van anderhalve meter kunnen vissen toch.


Excuus, haalde het door elkaar met een opmerking van Leon

leon van den berg schreef:zat laatste te vissen op een meer naast een brug, kwamen er 2 oudere mannen aan de andere kant zitten.
dat is mooi wakker worden als ze dwars over al je lijnen heen zitten.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm