Nieuw Nederlands record


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

24-06-2011 20:13

Klaas,

Ik zou me er niet meer mee bemoeien, maar dit is toch wel uitdagend en het hele topic gaat toch al nergens over als je het mij vraagt. Of moet ik ook mee gaan speculeren over de mogelijke vangstplaats?

Ik ga even niet te diep en gedetailleerd in op sommige delen van je posting, ik stel je liever eerst een paar vragen, om mezelf van iets te verzekeren voordat ik je iets ga bewijzen. Vijf jaar geleden was ik direct vol gaan kappen, nu slijp ik eerst de ketting, vul ik de tanks en leg ik de wiggen en de voorhamer klaar.

Ik schrijf niet dat mensen moeten gaan karpervissen, ik schrijf hoe ik het beleef en wat in mijn optiek er wel toe doet. Dat zou tegenwoordig juist af moeten schrikken, of vind je van niet? Of moet ik net als Beet ook in dikke vette koeienletters schrijven dat vissen cool is en zo de taal van de grote grijze generatie spreken en daarmee zieltjes en tientjes winnen voor SVN?

Ik schrijf nergens de rest de grond in, of bedoel je dit niet persoonlijk? Als dat zo is, snap ik niet waarom je het hier aankaart. Wil je dat eens uitleggen? Ik heb wel zo'n idee, maar wat je in het karpervissen zo haat, dat kom ik ook wel tegen in het roofvissen en wedstrijdvissen, keihard zelfs. Ik ken uit eerste hand verhalen van eerlijke mensen, fanatieke roofvissers, die naast mij en tegenover mij wonen. Toevallig woon ik ook in een gebied waar roofvissen zeer in trek is. Heb het trouwens laatst ook eens gedaan, vanuit zo'n turboboot met ultra light high tech materiaal. Ging goed by the way.

Kun je me uitleggen waarom je dat over zeg maar enkel karpervissen, loser, eenzaat en contactgestoorde mafkees, schrijft? Als je dat persoonlijk bedoelt, dan ga ik hier nog iets bewijzen, Klaas. Niet op jou, op de man, maar over mij persoonlijk, als uitleg en bewijs. Als het niet persoonlijk bedoeld is, dan snap ik het verband niet.

Bang dat dat te laat is en niet meer helpt... Waarom en wat Klaas?

Het karpervissen gaat niet meer weg nee, karpervissen zit in je hoofd, breek daar maar eens in (is reeds zeven jaar tevergeefs geprobeerd volgens zogenaamd geaccepteerde normen). Moet ik er nog gepaste muziek bij doen?

Educating the new kids... Dat lukt je met een ontspoorde volwassene minder goed dan met een jeugdige. Daarom ging ik ook ooit eens mee als begeleider op een jeugdviskamp van de KSN.

Wat maakt die gasten uit Almelo zo goed? Leg uit.

Ik heb bepaalde vermoedens m.b.t. jouw posting, maar alez. Misschien lees ik niet goed genoeg tussen de regels door en achter de letters langs. Help me even Klaas, ik heb weer een fucking zware dag gehad. Verhuizing en zo, veel gebel, gedoe, geschrijf, gemail en gepraat. Heb echter nog wel wat tijd en energie, maar ook geduld en dat was weleens anders.

Je bent een rund als je met ethiek en andermans onschuldige passie stunt.

Ik wacht op je antwoord, maar doe rustig aan, voor twaalven slaap ik nooit de laatste weken en morgen is er weer een dag, ouwe pisslootvisser.

:wink: :lol:

Groeten uit de provincie,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

24-06-2011 21:26

een eikel en een lichtelijer nog wel...
nou nou ,dan ben ik dat ook waarschijnlijk
:roll:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

24-06-2011 21:44

Hallo Danny,

Ik citeerde slechts een uitspraak van iemand anders hè? :wink:

Ben het zelf in deze context ook absoluut oneens met die termen.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

24-06-2011 22:18

Willem,

Het ligt niet aan jou, ik heb vaak ook moeite om uit te filteren waar Klaas op doelt, zijn postings komen vaak cryptisch en onvolledig over, vast en zeker onbedoeld.

Als ik het goed begrijp is er een karpervisser uit Almelo die al eerder dan deze vangst een vis wist te vangen die het toenmalig nederlands record oversteeg maar niet als zodanig heeft geclaimed.

Welnu, de jongen uit het Watersense filmpje ving die vis 6 jaar geleden al en heeft dat al die tijd voor zich gehouden, uniek is het dus niet maar ik heb er wel respect voor.

Verder wordt de vangplaats gewoon genoemd in dit topic hoor Willem, sommige mensen nemen het blijkbaar niet zo nauw met de ongeschreven regels.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

24-06-2011 22:24

weet ik willem,vond jouw visie een stuk mooier
vond t van andere willem paar blz terug beetje overdreven en dan druk ik het nog heel zachtjes uit...al dat geouwehoer over een ander terwijl ze m geeneens kennen
en ik ben ook nog een kwajongen die af en toe verboden vruchten pluk,wel in eigen stijl en zonder dat iemand er last van heeft
hop aan de schandpaal met die danny...
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

24-06-2011 22:38

Ben ik blij dat ik niet zo prestatiegericht ingesteld ben! Volgens mij is deze aardbol nog steeds van iedereen ;)

O wee als we iets moeten delen met elkaar.

Eigenlijks zijn we best wel egoisten! Die dikke vis mag iemand anders vangen van mij. Of ben ik nu een egoist?

De wereld draait door? Ik laat mn stokkens even staan en ga even lekker een biertje drinken.

Ik lees het wel als er weer een record wordt gevangen op een PUT! Niet vergeten om nog even 3 kilo te voeren ;) kan net dat onsje schelen, succes ermee.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

25-06-2011 00:01

Hallo Klaas,

Kijk eens op je mobiel joh... :o :wink:

Weer eens wat anders dan zo'n PB, al heb je ook een antwoord op de jouwe...

Eus,

Ik heb Klaas eens ontmoet, ergens begin 21ste eeuw. Vond het bijzonder dat iemand die ik eigenlijk totaal niet kende zomaar met een glimlach op me af stapte en zijn hand uitstak. Bijna ontwapenend. Noem het maar kontkruiperij, ik noem het eerlijk uitspreken van gedachten.

:P

M.a.w.: Ik weet dat Klaas het niet slecht bedoelt, want ik weet genoeg na zo'n ontmoeting, maar dit is een discussieforum en ik ga er soms fel in. Ik stel ook niet voor niets eerst vragen om iets duidelijk te krijgen. Veel van wat ik schrijf is trouwens niet eens 100% aan een bepaald persoon gericht.

Geloof me, de stijl waarin geschreven wordt door Klaas, vraagt gewoon om ietsje meer bedenktijd en inleving. Iets wat tegenwoordig zelfs kostbaar genoemd wordt...

Gekke beesten hè, die mensen?

Wij accepteren u zoals ik ben (Herman Brood)

Allemaal lulkoek van een idioot? Zeven pagina's over een bijna ontploffende vis met alles er omheen, dat mag wel. Jaja, zeer zwaarwegend allemaal... En gewicht is relatief?

(no appropriate smiley available)

Groet,
Willem :wink:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-06-2011 01:40

18 is ie al, vist 7 jaar waarvan 4 op karper. Goed jong.

O Willem vergat ik net te zeggen:

Mijn oom was karpervisser. Ving er 7 tot soms 10 per jaar. Die was pas eenzaam als karpervisser: 1964 - De Graafstroom en de over en beneden waard.

Ja die van de dakpannen
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

25-06-2011 01:49

Jo hallo,

Time flies when you have fun. :wink:

Net opgehangen...

KK, zo lang een haak maar vol zit, sociale interactie bij karpers, relativeren, perspectief, lijnconditionering... En nog veel meer.

Sorry voor je telefoonrekening Klaas, maar dit kan ik iedereen aanraden. Zal ik jullie allemaal in één keer zijn nummer geven? Nee, dan hebben we in één keer wél echt ruzie... Maar het werkt hoor, een stem horen in plaats van letters zien op een monitor.

Thanks Jacco, da's nou een vriendendienst. 8)

Ik had al zo'n vermoeden, maar wij liggen elkaar meer dan we beide konden inschatten, hè Klaas?

Ik wist eigenlijk al dat die handreiking begin 21ste eeuw eerlijk en oprecht was... :wink:

Pfff... Best leuk zo'n forum, je leert nog eens iemand kennen! :P

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

25-06-2011 02:13

Klaas,

Juiste water, juiste moment, juiste stek, juiste aas, juiste techniek, juiste tactiek, juist gedrild?

Goed bezig! 18 Jaar of niet.

Heb er nooit over gehoord, dus ook de juiste instelling, wat mij betreft. :wink:

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

25-06-2011 06:39

Mag ik een teiltje..?
©
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-06-2011 07:08

doe je adem maar inhouden, net zolang dat je klaar komt, je weet wel dat gekriebel bij je plasser. Ik beloof je dat het de mooiste ervaring uit je prille leven is. Als ik ongelijk heb kom ik op je feestje
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

25-06-2011 08:10

Jij komt helemaal nergens. En had jij niet dit board de rug toe gekeerd.? Hangende pootjes..
©
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

25-06-2011 08:32

Lesley,

Ik kan me heel goed voorstellen dat je je ongezond voelt.

Groet,
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

25-06-2011 08:47

Klaas vd Herik schreef:doe je adem maar inhouden, net zolang dat je klaar komt, je weet wel dat gekriebel bij je plasser. Ik beloof je dat het de mooiste ervaring uit je prille leven is. Als ik ongelijk heb kom ik op je feestje



ROFL!! :lol:
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

25-06-2011 09:45

zielige afgunstige kleuters veel meer is het hier niet
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

25-06-2011 09:57

Wat doe je hier dan?
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

13-08-2011 18:48

al die mensen die hier gillen dat ze het geen echt record vinden omdat de vis buiten een bepaalde plek en buiten een seizoen om gevangen is.......

hoeveel van die mensen vissen buiten het nachtvisseizoen?

Stel nou dat je dan een vis vangt zwaarder dan je huidige pr, reken je die dan ook niet?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

13-08-2011 19:01

Gelul natuurlijk.

Als die mensen het zo erg vinden en niet eerlijk vinden dat een vis buiten het seizoen gevangen is,of buiten een toegestaan gebied,moeten ze zelf eens iets meer risico en moeite gaan nemen. Iedergeval minder op elkaar letten wat iemand doet.

Al dat op de vingertik gezeik.

Betaalwater daar ken ik nog een beetje in komen,maar kom op hey openbaar water?

Dusse het zit zo.

Ik vis vanaf de kant op een plek waar niet gevist mag worden,daar vang ik me pr. Dan krijg ik naar me kop geslingerd dat de vis illegaal gevangen is? Jah toch?

Nu vis ik op die zelfde plek,maar dan vanuit een boot wat wel mag en ligt maar 20 meter van de kant stek af,dan is het allemaal weer goeg en een hoop pluimen in je reet.

Ga lekker vissen,dan vang je nog eens wat.

lijkt een beetje op het gezeik wat op de snelweg gebeurd. ''Oh hij rijd te hard,even anoniem melden'' kotsss

Maargoed ook hierbij. Ieder heeft zijn mening en die moet gerespecteerd worden
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

14-08-2011 10:03

De Grooten = illegaal

Vanwege nachtvissen destijds..

Nou en..

Wel vind ik het niet kunnen dat je zelfs een niet-vissen-zone en een gesloten tijd aan je laars lapt, zeker op dat water waar de vis vandaan komt.

Maar nachtvissen, altijd al maling aan gehad.. Alleen niet zo open en publiekelijk, maar lekker verstoppen.. Val me niet lastig als er verderop drugs verhandeld wordt, vuilnisbakken in de fik worden gestoken en auto's worden leeggestolen..

Prioriteiten..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-09-2011 07:20

Inderdaad, pas ergens wezen vissen waar het visrecht in handen is van een beroeps, kan ik een prent krijgen terwijl die eikel alle snoekbaars, paling en god weet wat nog meer meeneemt.

Ik zeg...FUCK EM!!!!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-09-2011 10:18

Beetje vreemde reactie. Dus als ik exclusieve rechten heb of huur om mijn beroep te kunnen uitoefenen dan kan ik de pot op? Dat een beroepsvisser zijn rechtmatige vangsten naar de markt brengt lijkt mij ook nogal voor de hand liggen.

Rechtmatigheid van de claim is een ander verhaal. In Nederland is er geen registratie van record karper vangsten. Er zijn ook geen regels. Gevolg is dat iedereen kan claimen wat hij wil of feitelijk niks kan claimen. Alle commentaar is een persoonlijke kijk op de zaak en heeft verder geen waarde. Net zo min als de claim zelf. Het is niet meer of minder dan de melding van een vangst waar de vanger enthousiast over is. Zijn blijdschap is hem gegund. Voor ons een bevestiging dat er nog grote karpers rondzwemmen. Voor de rest is het hier kennelijk weer theetijd of borreluurtje.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

05-09-2011 19:25

Lul niet man, ga je nu de beroepsvisserij beschermen...Wel eens over de moerdijk gereden? Nou knappe vis die daar nog voorbij zwemt en ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat meneer klop uit hardinxveld 2 hele dikke vissen uit de rivier in bakken had zitten (rond de 40). Ik heb schijt aan beroepsvissers, ijsselmeer ook, half leeg gevist. fuck em
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

06-09-2011 08:04

Jeroen,

Daar waar Klop het recht heeft, MAG hij die dingen doen. Heeft niets met beschermen te maken.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

06-09-2011 18:56

waarom worden de beroepsvisser zo door de ksn beschermt,of ze nou wel of niet een vergunning hebben.
ik geef jeroen groot gelijk, hier op de randmeren verdwijnt ook menig karper.
iedere visser ziet dat er zat illegaals gebeurt,behalve de mensen die er wat aan kunnen doen.