Organiseren van een grote wedstrijd


Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

04-06-2011 05:59

Ik heb voornemens om een grote wedstrijd te organiseren samen met een vriend van mij. Nu is de vraag wat zien jullie graag van de organisatie terug tijdens een wedstrijd en wat zijn de verdere wensen?
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

04-06-2011 11:21

-leuke prijzentafel
-parkeer gelegenheid voor die met een auto
-eten en drinken bezorgd
-duidelijke regels
-eerlijke stekverloting
-niet te duur, dat mensen zonder dikke portomonnee ook kunnen deelnemen

:wink:
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-06-2011 11:47

BIER EN TIETUH!!!!
Oja joh!!!
jasper rosman
Berichten: 484
Lid geworden op: 07-04-2010 21:11

04-06-2011 13:11

-leuk bestand aan karper
-alles wat bart zegt
-onthaakmat verplicht
-niet met duivenvoer voeren, sommige koken het niet goed en dan klappen de karperts.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

04-06-2011 14:23

- Zo ver mogelijk bij mij uit de buurt blijven. Ik vind het namelijk een slechte zaak dat het überhaupt mogelijk is om zoiets als een karperwedstrijd te organiseren en daarmee een heel water te claimen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
cor bruynes
Berichten: 149
Lid geworden op: 28-10-2003 01:00
Locatie: elburg

04-06-2011 14:32

laat me raden remon,hoofdprijs 100 kg watersense bollen. :wink:
begin er niet aan zou ik zeggen,je word afgefikt tot aan de grond als het een flop word.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-06-2011 14:54

Lees ook dit stuk van Mourad en Timon eens op pagina 1 en 2. Dan heb je gelijk ook een voorbeeld in wat absoluut niet kan. En het gaat je zeker aan ideeen helpen.

viewtopic.php?f=33&t=63179&st=0&sk=t&sd=a

Veel succes met de organisatie.

Gr,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-06-2011 16:23

Leen, die vriend van hem waar hij het over heeft ben ik :lol: We weten in ieder geval hoe het niet moet, nu nog laten zien hoe het wel moet..

En Daaf, wij laten je ver van tevoren weten om welk water het gaat, zodat je zo ver mogelijk van ons af gaat vissen. :wink: Jij blij, wij blij :D En gezien je woonplaats vertrouw ik erop dat dit wel goed zal komen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-06-2011 16:28

:D

Dat moet je ook maar net weten haha.
Maar dan komt het inderdaad wel goed lijkt me zo.

Succes
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

04-06-2011 17:14

Grote wedstrijd veel mensen inc veeeeeel voer.

Snel reken sommetje 50 man x 2 hengels zijn 100 hengels x 2 kilo voer per hengel is 200 kilo voer per avond en dan 2 3 dagen is zo'n 500 kilo voer(gaat ook som ook wat minder in) wat erin geflikkerd word en het dan ook nog vreemd vinden dat je niks vangt of karpertjes met lever aandoeningen rond zwemmen.
Het hele water word om zeep geholpen voor de mensen die er wekelijks vissen.

Leuk zo'n wedstrijd nemen jullie wel vis veilige systemen mee?
vr gr peter
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-06-2011 17:19

Je kan het ook van de andere kant bekijken.

Weg met die putjes en kanaaltjes. Overigens is het nog niet bekend wat voor water. Zie jij het staan???

Voor het mooie een rivier of groot binnenwater! Zal je zien dat het allemaal wel mee gaat vallen.

500 kilo voer is niks. Is zo weg gevroten door andere vis soorten. Gooi er 5000 kilo voer in is het nog maar een druppel op een gloeiende plaat.

Geen overlast tot andere.
En nooit de zelfde vissen vangen. Het is een komen en gaan van nieuwe soortgenoten in het stelsel.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-06-2011 17:25

Peter, 500 kg voer moet wel kunnen op een water met zo'n formaat en zo'n visbestand. Aangezien er nog helemaal niets vaststaat en wij nog moeten praten met de lokale hengelsportvereniging en de gemeente of het uberhaupt mogelijk is wat wij willen, zal ik nog helemaal geen naam noemen. Maar het water wat wij in gedachten hebben kan zeker weten zo'n wedstrijd aan.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

04-06-2011 20:51

Het liefste zou ik alles willen quote, natuurlijk is dat niet te doen. Wel wil ik reageren. De regels zijn tot nu toe wel bekend en uit eigen beleving weten wij beide best wat er verlangt wordt, door een wedstrijd visser. En hoe je dat wilt zien en beleven, de rede dat dit topic gestart is om misschien en idee mee te nemen waar wij nog niet over gedacht hadden. dit zeker mee zouden kunnen nemen in de wedstrijd


Een ding is zeker we worden zeker niet afgefikt tot de grond toe dat verkomen we dat is zeker geloof me



[quote="cor bruynes"]laat me raden remon,hoofdprijs 100 kg watersense bollen. :wink:
begin er niet aan zou ik zeggen,je word afgefikt tot aan de grond als het een flop word.[/quote]

cor voor wat het kost kan ieder het gewoon kopen en dan er bij haha 26e dertigers dit zeisoen spreek je grt de meeren
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

04-06-2011 21:00

voor zover, we zijn bezig er zijn plannen en we weten hoe het niet moet. Maar dat het zeker anders kan dat weten we. Op dit moment hebben we erg veel besproken en weten we welken weg we ingaan. Ook weten we hoe we het gaan doen, het zou leuk wezen als we een creatief idee kregen van buiten af. Mense wat missen we heden ten dagen afgezien van de nette vol Karper :P
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

05-06-2011 19:03

Waar zou die aan moeten voldoen.

Je kan hier 2 kanten mee op. Vanuit de visser of vanuit de vergunning die je in veel gevallen nog wel eens moet aanvragen.

Vanuit de visser;
- een knap water,
- genoeg ruimte (onderling)
- toezicht tijdens de wedstrijd
- goed en duidelijk reglement
- parkeer gelegenheid
- veiligheid algemeen
- goed overwogen hoogte inschrijfgeld (verhouding tot prijzen en het geheel er georganiseerd word)

Vanuit de gemeente/vergunning;
- toiletten
- afval voorzieningen
- ehbo-er
- eventuele bewoners op de hoogte brengen
- en zo heb ik er nog wel een aantal

Je kan het zo gek maken als je wil. Ik zou zeggen kom eens een kijkje nemen bij Catch for CliniClowns 24,25 en 26 juni bij het NH kanaal.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-06-2011 09:23

Als je alles "water dicht "maakt kan het alleen maar slagen. Dat er altijd van die zeikwijven bij zijn hoort bij het karpervissen en daar lach ik alleen maar om. Als je wat hoort probeer je het "probleem" op te lossen. En daar sta je ook voor als organisatie. Ik heb samen met m'n vader ( en meerdere vrijwilligers) meerdere wedstrijden georganiseerd en dat is altijd een groot succes geweest. Hier wat dingen die je mischien al weet maar die net even wat extra meegeven. Zorg dat ieder koppel een mapje meekrijgt met vuilniszak.
Iedere deelnemer is verplicht op en om zijn stek alles op te ruimen. In dit mapje zit een plattegrond ( Google earth) van de stek hier is duidelijk te zien met behulp van lijnen wat binnen je stek is. ( om ruzie te voorkomen) Ook zit er in dit mapje het regelment en daar staat als laatste regel in dat je bij overtreding van 1 van de regels gediskwalificeerd wordt. Wat wij ook deden is naar de plaatselijke Pizza boer Shoarma ( Mourad) en Chinees gaan hier geef je een plattegrond af met stek nummers en ze brengen alles zo op je stek. Ideaal!! Ook is belangrijk dat alle meters en wegers het zelfde meten en wegen en dus ook de zelfde wegers gebruiken.

Zorg dat bij de loting fotograaf van de krant aanwezig is. Zo komt het karper vissen in positief daglicht te staan helemaal in combinatie met het schoonmaak verhaal.

succes


Ps. Als jullie het een keer hier op het Haringvliet willen doen hoor ik het graag.
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

06-06-2011 10:50

ik ben niet zo van de wedstrijden. maar als dit wordt gehouden op het markermeer kinsel ijsselmeer gooi vinkeveen doe ik wel mee samen met men maatje bart boersma mvg mkok
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-06-2011 11:19

Als je bijvoorbeeld het Ijselmeer zou doen kan je elke stek een week lang met mais bevoeren en dit verrekenen in het inschrijfgeld. Maar goed dan wordt het meer een wedstrijd voor de wat meer ervaren karpervisser.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-06-2011 13:28

Meten en wegen word denk al een lastige kwestie ben ik bang.
Beter is om de met de aanwezige leiding te gaan wegen. En inderdaad dat betekent dus bij een telefoontje in de nacht hop de tent uit en naar het desbetreffende koppel toe gaan om te wegen,ik denk dat daar ook wat over te regelen valt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-06-2011 13:35

ik zou een niet al te populair water pakken ,liefst open water.

geen circuitwater iig.

bijv A,dam Rijnkanaal,Weespertrekvaart of Noordzee kanaal of zo.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

06-06-2011 14:03

Raymon Reterink schreef:Waar zou die aan moeten voldoen.

Je kan hier 2 kanten mee op. Vanuit de visser of vanuit de vergunning die je in veel gevallen nog wel eens moet aanvragen.

Vanuit de visser;
- een knap water,
- genoeg ruimte (onderling)
- toezicht tijdens de wedstrijd
- goed en duidelijk reglement
- parkeer gelegenheid
- veiligheid algemeen
- goed overwogen hoogte inschrijfgeld (verhouding tot prijzen en het geheel er georganiseerd word)

Vanuit de gemeente/vergunning;
- toiletten
- afval voorzieningen
- ehbo-er
- eventuele bewoners op de hoogte brengen
- en zo heb ik er nog wel een aantal

Je kan het zo gek maken als je wil. Ik zou zeggen kom eens een kijkje nemen bij Catch for CliniClowns 24,25 en 26 juni bij het NH kanaal.


Bij het organiseren van een viswedstrijd is in ieder geval altijd schriftelijke toestemming van de visrechthebbende (meestal een HSV) nodig. Deze dient meestal ruim van te voren te worden aangevraagd. Bij een niet-aangevraagde wedstrijd zijn alle deelnemende vissers in overtreding o.g.v. de Visserijwet (zie bepalingen in de landelijke lijst van viswater) en komen dan elk in aanmerking voor een bon van € 100,00!
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-06-2011 14:07

Een openbaar water daarintegen in de tijden van Juni/Juli/Augustus? Kijk alleen kan je je ding doen,maar als je een wedstrijd wil gaan doen moet er dan ook een aanvraag gedaan worden? Zoals op de grote binnenwateren? Inverband met verblijf aan de waterkant in de nachtelijke uren.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

06-06-2011 15:11

leen goudappel schreef:Een openbaar water daarintegen in de tijden van Juni/Juli/Augustus? Kijk alleen kan je je ding doen,maar als je een wedstrijd wil gaan doen moet er dan ook een aanvraag gedaan worden? Zoals op de grote binnenwateren? Inverband met verblijf aan de waterkant in de nachtelijke uren.

Maakt niets uit: vrijwel elke HSV en federatie heeft de bepaling opgenomen dat elke wedstrijd vooraf dient te worden aangevraagd en dat deelname aan een illegaal georganiseerde wedstrijd strafbaar is.
Geloven is mooi, controleren is beter.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

06-06-2011 16:51

Watergoor ......... Ik voelde hem al aankomen afgelopen weekend... :oops:

Maar regels en shit..
Niet meer dan 10 koppels.. Vissen moet wel reeel en mogelijk blijven op een water. Je kent de ervaringen bij ons op de plas.. Teveel man is gewoon gezeik

Leuke prijzentafel
Niet te dure entree
Massage
Regels waar ook degene die het organiseren zich aan moeten houden, indien het overtreden wordt, dan wordt die persoon/koppel gediskwalificeerd
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

06-06-2011 17:34

Ik ben wel benieuwd.
Overweging tot deelname na meer bekendmaking.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust