ASOCIAAL!!


sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-06-2011 20:50

Beste Mensen

Ik ging vandaag met mijn vismaat (Matthijs Aarts) voeren op een in houten bekend water.

Wij aangekomen op de stek en er staat c.a 100-120 meter verderop een viertal tenten,Nadat wij gevoerd hebben stappen we op de fiets,En we zien een voerboot richting een van bevoerde stekken gaan,Ik vind dit echt niet kunnen maar goed eens stek claimen kan ik niet.

Maar nu komt het.Ik fiets samen met mijn vismaat lang diegene z'n tent en ik hoor keihard dank je wel voor het voeren!! En met de duim langdurig omhoog,Ik had het idee dat diegene uit was op ruzie of een conflict,

Dus ff de feiten op een rijtje

- Vaart z'n lijn C.a 100 meter naar rechts uit
- Zegt dan je wel voor het voeren
- Dropt zijn lijn op onze 2 dagen voorgevoerde stek.

Stel dat hij er morgen ook zit op diezelfde stek en hij is van plan zijn lijn weer daar heen te varen,Dan heeft ie mooi pech want dan zit ik daar te vissen,

Mocht diegene hier ook op carpboard actief zijn wil ik wel ff een excuses en duidelijke afspraken maken,
Omdat dat dit echt asociaal is.

Ik wil uiteraard ook weten wat jullie hier nou van vinden.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-06-2011 20:53

Leuk leuk leuk die watertjes die je moet delen.

Blij dat ik niet van die wateren hou. Scheelt nogal een hoop gezeik.
Helaas zullen deze gevallen altijd voor blijven komen,. Jij noemt het claimen van hun,maar aan de andere kant claim jij ook zonder te vissen :wink:

Nee maar zonder dollen. Klote maar je doet er niks aan.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-06-2011 20:58

@ Leen het is een best lange plas

Maar hij zat echt meer dan 100 meter verderop,En hij dropt gewoon expres z'n lijn op de beoogde voerplek.

Dank je voor je reactie!!!
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

01-06-2011 20:59

Sander,

If you can't beat them, leave them.

Domheid kent geen onderste grens.

Haal jezelf geen ellende op de hals want van vier man met zo'n mentaliteit win je het in geen honderd jaar. Vandaar mijn openingszin.

Succes op je verse, vruchtbare, zelfontdekte en afgelegen stekkie!

Vang ze,
Willem
Matthijs Aarts
Berichten: 17
Lid geworden op: 03-08-2010 00:18
Locatie: Houten

01-06-2011 21:00

Ik heb respect voor andere vissers en stekken,

sorry dat ik het zegt maar hier stijgt mijn moordneiging-meter aardig boven het maximum.

En zodra ze zagen toen we aan kwamen fietsen, werd er gelijk een hengel in gehaald. Na het voeren van de laatste boilie duurde het geen 10 seconden en er kwam een Navigator de stek op gevaard, nog zonder voer ook om lekker gebruik te maken van mijn boilies!
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

01-06-2011 21:52

zoek de confrontatie eens op, ik wil niet zeggen dat dat altijd alles oplost, maar niet geschoten altijd mis...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Maarten Achterhuis
Berichten: 162
Lid geworden op: 16-10-2010 10:52

01-06-2011 22:00

heb vorig jaar een keer gevoerd ook op zo`n water precies op een voerplek van iemand, maar had diegene niet zien zitten zat midden in de bosjes. Ik doodleuk het voer de inkiep`n tot dat ik opeens gescheld en gevoelk hoor uit de bosjes. Die kerel was hellig jongé sinds dien zegt hij nooit meer een woord tegen me!!!

Maar ik vang de vis en hij niet! :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

01-06-2011 22:05

@ maarten omdat je op zijn stek zit te vissen dus eigenlijk doe je het zelfde thumbss up lol

Ik had ze een vriendelijk bezocht met de vraag waarom het zo achterlijk moet.
Vaak als ze een beetje serieus zijn komen ze wel tot in kering.

gr peter
vr gr peter
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-06-2011 22:16

Ik ben hier in houten vrij bekend,

En iedereen respecteerd mijn stekken van de 4 tenten zag ik 2 bekenden en 2 onbekenden, 1 van de 2 onbekenden vaarde z´n voerboot gezelig naar onze stek toe.

Als ie dan ook zo lullig dank je wel roept,Dan heb ik geen zin om dat uit te praten,

Zou netjes zijn als ie morgen ff langs mijn tent komt om z´n excuses aan te bieden dan is voor mij de kous af,

Komt ie niet dan krijgt het vast nog wel een staartje,Dan zoek ik wel de confrontatie op en vraag ik waarom hij zo nodig
z´n lijn naar mijn stek vaarde,

Ik hoop ook gewoon echt dat die persoon vanacht geen enkele beet krijgt.Maar het zijn vaak de stekkenpezers die de vis vangen.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

01-06-2011 22:35

Sander mooie hobby he??!

Even klein beetje tegengas van mij: als je nou eens niet daar had gevoerd, even wat rond koetsen op zo'n mooie avond, je had toch zeker wel een stekje ergens kunnen vinden waar je geen bivvy van een ander kon zien staan?
Persoonlijk laat ik het zakje voer in de wagen tot de kust veilig is verklaard. Uit respect voor andere zou ik nooit binnen oogbereik voeren. Ik voel me dan een beetje dom als je staat te strooien en iemand staat je aan te gapen en het is toch een beetje vragen om problemen. En ja ik bedoel precies de problemen die jij hierboven omschrijft.

Zit jij zelf nou echt lekker te vissen daar morgen, beetje gestrest om je heen kijken of de bootbestuurder nog excuses komt aanbieden?

Succes en sterkte op je voerplek :wink: Greets william
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

01-06-2011 22:52

Is het niet zo dat het asoiaal is om te gaan voeren als er 100 meter verderop iemand zit te vissen?
Het spijt me hoor maar als ik zit te vissen en er gaat er een vlak bij staan voeren dan zal ik hetzelfde reageren en ook demonstratief mijn hengels daar droppen.

Jos.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-06-2011 23:03

@ Jos het water is niet groot zo een 400 meter lang,

Vorig jaar werden wel alle stekken gerespecteerd,

Ik had die dag ervoor ook al gevoerd,En ga geen kilo boilies(onder 2 man) voor niks voeren ken ik net zo goed mijn potomonee in het water gooien nietwaar? :wink:

Maar goed.Dus jij vind het goed dat iemand z'n lijn 120 meter uitvaart om op mijn stek te gaan vissen?

Dus jij vind ook dat alle karpervissers 10 kilometer uit elkaar moeten gaan zitten? In houten heb je 4 of 5 waters en ik heb geen auto ik moet alles op mijn fiets doen,Terwijl die mensen die daar zaten wel een auto hadden,

En ik vind het wel asociaal,En ik vind dat het water van iedereen is. Dus gooie je lijn lekker voor je neus uit of in ieder gevaal geen 120 meter naar rechts.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-06-2011 23:05

William Crommentuijn schreef:Sander mooie hobby he??!

Even klein beetje tegengas van mij: als je nou eens niet daar had gevoerd, even wat rond koetsen op zo'n mooie avond, je had toch zeker wel een stekje ergens kunnen vinden waar je geen bivvy van een ander kon zien staan?
Persoonlijk laat ik het zakje voer in de wagen tot de kust veilig is verklaard. Uit respect voor andere zou ik nooit binnen oogbereik voeren. Ik voel me dan een beetje dom als je staat te strooien en iemand staat je aan te gapen en het is toch een beetje vragen om problemen. En ja ik bedoel precies de problemen die jij hierboven omschrijft.

Zit jij zelf nou echt lekker te vissen daar morgen, beetje gestrest om je heen kijken of de bootbestuurder nog excuses komt aanbieden?

Succes en sterkte op je voerplek :wink: Greets william



Dat wil ik heus wel doen maar ik had er een dag van te voren al gevoerd,zonde omdat verstek te laten gaan.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-06-2011 23:08

Oh ja en Jos

Ik merk dat je echt absoluut niet weet wat er gaande is,Het is geen water van een kilometer of meer maar een paar honderd meter,

Ik heb er een dag van te voren nog gevoerd toen was er geen hond te bekennen,Waarom zou ik wijken als ik al een kilo boilies heb lopen voeren een dag ervoor?
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

01-06-2011 23:23

Sander ik begrijp je frustratie, draai de situatie eens om.
Jij zit te vissen en een ander voert ff een kilo 100meter naast je.
Hoe zou jij je voelen?.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

01-06-2011 23:29

Zoals ik al zei ik had die dag daarvoor al gevoerd,

En het is echt geen groot water, Als het water groter had geweest had ik nog gezegd van ok.Maar het water is maar 60 meter breed en ongeveer 400 meter lang aan de andere kant kan je er niet vissen aangezien je er last hebt van waterpest,dus moet me beperken tot plas nummer 2

Ik blijf bij m'n punt,Want ik vind je moet het water wel kunnen delen. en niet je lijn 120 meter uitvaren,Kon bijna niet eens de tenten zien, dus ja

Maar goed zijn somige karpervissers tegenwoordig zo datz e niemand een vis gunnen? en zeggen ga maar eventjes een kilometer verderop voeren,

Ik ben naast karpervisser ook witvisser en die kunnen nog wel het respect voor elkaar opbrengen,Word toch tijd dat mensen het is gaan leren,
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

01-06-2011 23:44

Sander ik begrijp je wel hoor, maar voeren blijft een risico, zeker op kleine makkelijk berijkbare wateren.
Die andere gasten wisten niet dat jij al gevoerd had?, Zelf zou ik mij niet prettig voelen als een ander vlak bij begint te voeren. Ik zou zelf ook nooit gaan voeren als anderen vlak bij zitten te vissen, uit respect naar de ander.
Dat hij zijn lijn snel ff dropt waar jij hebt gevoerd verdient ook geen schoonheidsprijs natuurlijk, het getuigd van weinig respect, maar dat geld voor bijde partijen in mijn beleving.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

01-06-2011 23:48

Ja hallo...

Had dat van de omvang van het water dan gelijk vermeld... Acht hengels op vierhonderd bij zestig meter, nou dan zit het knap dicht hoor! Of ze moeten de lijnen net als hun tenten allemaal op een hoop pleuren en zou ik al helemaal niet onder de indruk zijn. Sterker nog, ik zou niet eens voeren, maar de 'voerplek' negeren en in een stil hoekje, ver weg van hun zogenaamde geweld, instant een potje gaan zitten vissen. Wie niet sterk is moet slim zijn.

Ik krijg eerlijk gezegd een beetje het idee dat je de shit zelf opgezocht hebt.

Heb zelf een aantal jaren hard gevist op zo'n soort water. Bijna nooit stond er een tentje. Als die er wel stond en ik zag dat vanuit de verte, dan keerde ik om, of het moest een bekende zijn. Dan liep ik er heen en vroeg ik of ik misschien op beide uiteinden van het water (als die vrij waren) een paar handen voer mocht droppen. Was dat een probleem, dan vroeg ik wanneer ze stopten met vissen en kwam ik daarna terug. Een kwestie van geduld en geduld is een schone zaak. Heb mijn vissen altijd dik en dik gevangen.

Ik zeg dit niet om je ervan te overtuigen dat ik zo'n heerlijk sociale en vredelievende kerel ben, maar om je te laten zien dat het zo voor jezelf en de ander beter werkt. Ik heb daar nooit gezeik gehad, zelfs niet met figuren die als zeer aangebrand bekend stonden en de wildste verhalen verspreidden.

Denk je nu werkelijk dat die kilo boilies van gisteren je het recht geeft om die stek keihard te claimen?! En dit klinkt misschien wat hard, maar ik denk dat jij degene bent die te laat was en ondanks dat een stek probeert te claimen.

Oh enneh, vandaag begint een lang weekend. Een lang weekend op een in dit geval nogal bekend water. Had je daar al aan gedacht?

:wink:

Groetjes,
The Instant Fisherman 8)
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

02-06-2011 00:01

Ik kan hier in houten echt 3 weken zitten,Maar ik heb hier werkelijkwaar Instant pas 1x wat gevangen.Terwijl voorvoeren gewoon didelijk beter is.Enz e hadden de tenten echt dik op elkaar gezet,En er zitten veel karpers,

Hellaas heb je hier in houten geen instant wateren,En werkt ook gewoon niet,

Met voorvoeren vang je hier gewoon je vis,Er zijn 2 plassen aan elkaar vast in plas 1 ken je niet vissen en in plas 2 is het druk maar iedereen vangt gewoon z´n vis.Het is vorig jaar vaker druk geweest en ik heb nog nooit problemen gehad tijdens voorvoeren,Nu zijn er 2 nieuwe mensen bij en die gaan gelijk zo lopen doen.Dat schiet bij mij in het verkeerde keelgat.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

02-06-2011 00:10

Excuseer mij.. Geen instant water?, zelden zo veel onzin gelezen Sander.
Zeker als er zoals jij zegt veel karper zwemt is er instant prima vis te vangen.
Als witvisser zou je toch wel wat trucjes moeten weten..

Hoe je het wend of keert, jij probeert iets wat krom is recht te praten.
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

02-06-2011 00:23

Sander,

Als een vis wil eten, kun je hem vangen. Zorg dus dat hij wil eten.

Die eerste voerboilies die je erin kiepert, die gaan toch ook een keer op?

Groet,
Willem
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

02-06-2011 00:24

Nou Jacco dan nodig ik jou uit om is even een nachtje INSTANT te komen karpervissen in dat water wens je veel geluk.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

02-06-2011 00:27

Voorvoeren,

Daar bouw je en soort biologische klok mee op.die vis weet van oh op dat tijstip ligt er mogelijk voer zwemmen we ff langs, en instant vang je mischien 1 vis terwijl je er met voorvoeren mischien wel 4 vangt,Mag ik soms ook nog tactisch vissen,Of mag dat neit van die voerbootpiraat? :lol:
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

02-06-2011 00:36

Sander,

Ga je toch vier keer op de toptijd een paar uur zitten waar je ze ziet, i.p.v. één keer heel stug een nacht op een heilig verklaarde zone?

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

02-06-2011 00:39

Sander als jij zorgt voor de papieren wil ik die uitdaging best aangaan.