Vrouwen en nachtvissen


Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

05-05-2003 21:33

Klinkt heel spannend de titel, maar voortbordurend op het topic meisjes die karpervissen en de discussie die daarop volgde, zou ik eens mijn probleem bespreekbaar willen maken. Misschien dat een van jullie een oplossing of tip heeft.

Mijn probleem is dat ik dus niet alleen kan nachtvissen. Er lopen nu eenmaal mannen (misschien ook vrouwen) rond die graag hun hengeltje ongevraagd ergens in steken, om het zo maar te zeggen. Naar mijn idee loop ik een groter risico, dan mannen die nachtvissen.

Beeld ik mij dit in of is het terecht? Ik durf het eerlijk gezegd niet uit te proberen. Wat nu?

Heeft iemand van jullie ideëen, tips of oplossingen? Als ik ga nachtvissen is dat met mijn manneke, maar hoe zou het anders kunnen?

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Tight Lines!
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

05-05-2003 22:35

beste bianca, ik kan me er wel iets bij voorstellen, ik zou het ook niet prettig vinden als mijn vriendin alleen zou gaan nachtvissen, kun je niet een bekende ( vriend, kennis ) meenemen ?? of probeer iemand te vinden die alleen oog heeft voor het vissen, en niet specifiek voor jou.. succes
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-05-2003 23:18

Beste Bianca,
Ik zou in jou geval zeker niet alleen gaan vissen omdat het risico groter is dan als er een man gaat vissen wat je kunt doen is een goede andere vismaat te vinden waarbij het een stuk veiliger wordt dan je alleen gaat!

of je gaat naar een water waar je b.v alleen maar met de boot kan komen en zo dus geen mens bij je kan komen

en nu houdt mijn inspiratie wel zo beetjuh op :grin:

Maar ga echt niet alleen vissen Bianca want de mannen moeten tegenwoordig ook uit kijken ho'r en ik zelf ja ben dan nog wel jong maar durf niet alleen te nachtvissen (en ik mag het ook niet) als ik ga nachtvissen ga ik altijd met iemand ouder mee (mijn neef altijd)

groetjes
kevin
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

05-05-2003 23:28

Bianca,

Ik kan me het best voorstellen, dat als je
alleen zou gaan nachtvissen dat je je onveilig zou voelen. Ik weet echter niet zo
gauw een kant & klare oplossing! Of ga op
plekken zitten waar praktisch niemand komt.
Ik denk echter dat je het beste met je manneke kan blijven nachtvissen. :smile:
Het is gewoon een feit dat ze man niet zo
gauw wat doen als een vrouw. Maar het is
eigenlijk te gek voor woorden, dat je als
"vrouw" steeds onveilig voelt, denk aan
aanrandingen.......enz. Zulke mensen die dat
doen MOETEN ze nooit meer LOSLATEN!!!!!!!!!!!

groetjes Benny
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-05-2003 23:30

Loslaten???? KAPOT slaan da moeten ze doen

gr,
kevin
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

05-05-2003 23:31

Bianca,

Ik vind echter dat een vrouw haar hobby ook
moet kunnen blijven doen.
Bianca ik hoop dat je een oplossing vind!

groetjes Benny
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

05-05-2003 23:33

Kevin,

Je mag het wel denken, maar niet........ :smile:

groetjes Benny
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

06-05-2003 10:01

Bianca, vermom jezelf als een vent :razz:
Hahah doe dat maar niet. De tip van Kevin lijken mij dan nog het beste.

Succes!
mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

06-05-2003 12:56

Hoi bianca,

Ja het is een vervelend probleem..een oplossing is er natuurlijk altijd.

Kijk uit (ervaring) kan ik je niet aanraden om te gaan vissen op plaatsen waarvan jij zou denken dat er niemand komt, want daar komen juist dit soort figuren. Publieke plaatsen als parkvijvers enz komen ze ook.

Eigenlijk komen ze overal, dus ik raad je aan om op een water te gaan zitten waar meerdere mensen vissen, eigenlijk kun je dan elkaar een beetje in de gaten houden. Koop een life saver (zo'n ding dat ergere tering herrie maakt als je 110 decibel gillende run, en de mannen/vrouwen die vissen komen vanzelf wel kijken.

Trouwens een ander probleem waar ook de jongere en oudere vissers last van hebben op bepaalde water typetjes zijn jongeren. Verkijk je er niet op maar een vrouw die alleen vist??? nou laten wij die vannacht is bang maken hoor ik ze al roepen. Het zijn dan vaak van die kansloze jongeren die door moeders het huis uit worden getrapt geen werk hebben en veel te veel blowen. Jammer genoeg hangen ze veel se vaak rond bij het water omdat het hier rustig is...en zo begint vaak het gezeik.

Conclusie ga vissen waar je in contact staat met andere vissers??

Ga niet alleen op een eiland midden op een plas zitten want sommige mensen zitten de gehele dag met een verre kijkertje.. ja of niet natuurlijk maar anders krijg je zo'n idee als man op onbewoond eiland ziet na 10 jaar weer een vrouw snap je..


Nou succes ermee.. en ik hoop echt dat je een manier vind of een plek waar jij zeker in je eetje de nacht durft door te brengen.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

06-05-2003 13:02

Wat trouwens misschien zou werken, is in een tent slapen, ipv onder een Oval. Zo kunnen ze niet direct zien of je een man of vrouw bent.

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

06-05-2003 14:58

Bedankt voor jullie reacties!

Ik vind het leuk om te lezen en dus te weten dat jullie meedenken. Wat dat betreft zijn karpervissers als vele handen op een buik zeg maar. Dat merk ik overigens ook aan de waterkant over het algemeen wel bij de serieuze karpervissers, die echt leuke reacties geven.

Om samen met zulke karpervissers te nachtvissen is dan ook zeker een goede tip. Dus proberen vismaten te vinden die me "beschermen" of zoiets en te gaan nachtvissen op publieke wateren.

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte.
Tight Lines!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

06-05-2003 15:40

Bianca,

Zelf heb ik in overleg met de BOA's telefoonnummers uitgewisseld, één daarvan is 24/7 online en ze zijn in no time ter plaatse. ( 112 staat bij mij standaard op 1 op mijn mobieltje)
Ik weet het wel, 10 minuten is een hele tijd, maar toch. Het geeft mij in ieder geval een gevoel van zekerheid, met name omdat ik altijd alleen vis.

De stek voor 's-nachts is overigens voor baldadigen moeilijk te bereiken. Er staat een halve meter water en ik zit daar met lieslaarzen.
Dus zoals Benny al schreef een stille, stiekeme stek zoeken. Of in een cluster en dan met mobieltjes. Een goede fluit om je nek ( niet reageren Kev) kan dienst doen als alarm en daar schrikken de meeste onverlaten ook van.
Bovenal probeer goeie contacten op te bouwen met BOA's controleurs enzo.
Als jij laat zien dat je je sport serieus neemt, dus vergunningen, houden aan de regeltjes, kan je best alleen gaan.
Er kan ook een wisselwerking van uit gaan;
iedereen die 's-nachts karpervist ziet weleens wat illegaals gebeuren, meldt dat dan ook terug, ze zullen je met heel andere ogen bekijken, echt waar!

De nacht kan echter ook een gevoel van onveiligheid met zich meebrengen, of op zijn minst je gaat spoken zien, dat is normaal.
Toen ik nog op de pier van IJmuiden kon vissen ben ik ook wel regelmatig overvallen door vreemde gedachten.
Deze namen soms zulke vormen aan dat ik maar naar huis ging ASAP!
5 km pier en dan geen mens zien, gehuld in mist, brrrr...

Nog een:
In redelijk slecht weer, dus karperweer, regen zw wind 5 of zo zie je meestal niemand, althans dat is mijn ervaring.

En ja, hou ons op de hoogte

Groeten,
Henk


[edit] yordi gaf ook overigens zéér bruikbare tips[/edit]

_________________
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <:)(((>>><

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk de Jonge op 2003-05-06 16:06 ]</font>
jan haker
Berichten: 33
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: delft

06-05-2003 17:17

koop een grote hond...
en wat vrienden die weten waar je zit die is langs komen b.v overdags zodat men denkt dat je met 2 bent

ik vis zelf al 4-5 jaar meestal alleen in stadsparkjes maar ook diep in de bossen..
het ergste wat mij is overkomen is een autoruit eruit geslagen...zullen wel jaloerse "collega vissers" geweest zijn :smile:

succes
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

06-05-2003 17:18

wie gaat er nou snachts bij een meertje rondlopen om op zoek te gaan naar vissende vrouwen???
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

06-05-2003 17:43

Sjoerd,

ik kan me voorstellen dat er mannen zijn die opzoek zijn naar hengelsportmateriaal van minderjarige jongens. Als ze daarbij een meerderjarige vrouw tegen het lijf lopen vinden ze dat mooi mee genomen!!!

Bianca,

je vis gronden verleggen naar b.v. Finland.
Geen centje pijn hier wat betreft nachtvissen. Je mag hier zelfs met zoveel hengels vissen als je wil en controle? Wat is dat?

Groet,

Hans
Franca Dobbe
Berichten: 407
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

06-05-2003 17:44

Hoi Bianca.
Ik ken het probleem,er is 1 plek waar mijn man mij alleen laat vissen,en dat is op prive terein :smile:
Verder als er een vismaat bij zit gaat het ook nog wel,maar verder ook niet.
En Sjoerd ze ghoeven niet s'nachts rond te lopen,maar op de dag als ze het zien komen ze later terug (tenminste dat risico is er)
Groeten Franca.
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

06-05-2003 18:25

probeer anders ergens een varkensprikker te krijgen
zodra ze aan je komen geef je ze een schok
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

07-05-2003 20:52

Bianca 2 jaar geleden ben ik samen met mijn vismaat vele nachten wezen vissen we waren toen allebei 15 jaar dus nog heel erg jong om te gaan nachten! We zaten op een water waar het toch niet echt heel erg veilig was omdat er wel eens gekloot werd s'nacht's (gelukkig niet mee gemaakt....ff afkloppen) dus we hadden zijn hond mee genomen (een grote duitse herder) deze hond ging lekker s'nachts mee de tent in en sliep tussen ons zo voelde we ons veilig en konden we lekker ontspannen vissen dus niet op elk geluidje bang worden jhaaa want da doe je toch wel als je 15 bent hahaha :grin:

Dus misschien een tip neem een hond mee natuurlijk niet zo'n kefertjuh of zo'n tekkel of nog een ander pluizig ding nee zo'n grote hond waarbij je je veilig voelt en die niet vies is om je te verdedigen!

groeten en suc6
kevin

PS: oja een hond is ook een leuk gezelschap als je alleen nacht :grin: :grin:
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

08-05-2003 08:32

Op 2003-05-06 18:25, schreef Bart Smol:
probeer anders ergens een varkensprikker te krijgen
zodra ze aan je komen geef je ze een schok


'Hey, al wat gevangen?'
Bianca: 'zzzzchokkkkkkkkk'
'aaaaaahhhhh ggggg'

Uh ja, maar wel goed idee, gewoon een zelfverdedigingswapen...

Ikzelf ga nooit alleen nachtvissen, en eigenlijk denk ik dat dat de beste oplossing is. Zoek een vismaat en bouw een bepaald vertrouwen met deze op zodat jij je geen zorgen hoeft te maken.

Suc-6 ermee, ik hoop dat je probleem al een beetje is opgelost met al die tips.

MVG
Marvin Honsbeek
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

08-05-2003 08:36

Hans,

Het is alleen jammer dat de wateren in Finland voor een groot deel van het jaar onder een dikke laag ijs liggen :smile:

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Jeffrey Davelaar
Berichten: 3
Lid geworden op: 08-05-2003 02:00
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

08-05-2003 10:47

enigste oplossing lijkt mij om je mannetje mee te nemen als jij je daar het veiligst bij voelt moet je hem gewoon maar mee blijven slepen :smile:
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

08-05-2003 11:24

hallo

zelf heb ik ook een beetje te maken met zo'n probleem, ik wil heel graag nachtvissen, maar eigenlijk ben ik erg jong en mijn ouders staan het daarom ook niet zovaak toe dat ik gaan nachtvissen en als ik ga nachtvissen dan gebeurd dat onder strenge regels van mijn ouders.
zelf ga ik ook nooit alleen nachtvissen, maar altijd met mijn vismaat (die is 18) dus dat geeft toch een wat veiliger gevoel, het is ook vele malen handiger s'nachts met scheppen enzo en het is natuurlijk wat gezelliger dan in je 1'tje.

ik denk dat de beste oplossing inderdaad is om met z'n 2en te gaan vissen (moet je die andere natuurlijk wel kunnen vertrouwen) en op plaatsen gaan vissen waar niet teveel mensen langskomen (dus geen parkwatertjes), maar ik zou ook niet helemaa afgelegen gaan zitten, zodat als er wat gebeurd er wel snel hulp kan komen, het is natuurlijk niet te hopen dat er wat gebeurd, maar je kunt het beste er wel op voorbereid zijn.
en ik zou met je tenten als het ware een kring om je hengels vormen en je scheerlijnen erg wijd spannen, zodat als je ligt te slapen en er zo'n figuur naar je tent wilt gaan of iets dergelijks wakker word van je tent die beweegt, vaak zijn het wel van die klunzen die over je scheerlijntjes struikelen, het beste kun je hiervoor zwarte scheerlijnen nemen, die vallen wat minder op in het donker :grin:
ik heb het zelf een keer op vakantie gehad, ik lag te slapen en in ene hoorde ik mijn tent bewegen en heel snel iets wegrennen.
wat je eventueel ook kunt doen is een lijntje spannen om je tentenkamp heen en dat lijntje dan met het ene uiteinde aan een banckstik knopen en het andere lijntje door een oude pieper laten lopen met een loodje dat je dan achter de pieper hangt aan dat lijntje.
want vaak schrikken de mensen die op rommel uitzijn al van het minste geluid en nemen ze de benen en je vismaat en jij worden ook meteen wakker.
en ik zou in ieder geval wat mensen laten weten waar je zit en iemand regelen die dag en nacht bereikbaar is en snel ter plaatse kan zijn bij de visstek waar jij zit te nachtvissen.

mvgr Richard
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

08-05-2003 17:35

Pascal,

je kan het ook anders bekijken. Jammer, ja! Ik zou best wat langer op karper willen kunnen vissen maar door de klimatologische omstandig heden moet ik de vissen zo'n zeven maanden per jaar met rust laten. Dit heeft uiteraard bepaalde voordelen. Door die gedwongen rust heb ik niet bepaald last van conditionering. Ze worden namelijk langer met rust gelaten dan dat ze belaagd worden. Ik hoef dan ook beslist niet moeilijk te gaan doen met allerlei super, hyper, extra, de luxe rigs om ze aan de schubben te komen, gewoon standaard werkt perfect.

Groet,

Hans
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

08-05-2003 20:55

met een wapenstok voel je je al snel een heel stuk veiliger. en een gsm is ook nooit weg.
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

08-05-2003 21:51

je kan natuurlijk ook oorlogsmijnen rond je visplekkie leggen :wink: