Vrouwen en nachtvissen


Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-05-2003 22:41

Nou Bianca!

Je hebt wat losgeschud met je topic.
Het gaat natuurlijk niet voor iedereen op, maar de meesten hebben het eigenlijk best moeilijk met nachtvissen.
Is ook logisch; de nacht heeft altijd iets misterieus, de nacht is er voor de "onderwereld" , althans dat gevoel geeft het vaak.
Meestal loopt het wel los, zolang je je maar niet het hoofd op hol laat brengen.

Blijf je het toch een probleem vinden?
Overweeg dan om niet te gaan nachtvissen, ik weet het, het heeft ook een heel avontuurlijks, rauws, in zich maar als je de eitjes in je .... kunt gaarkoken wat is dan het beste?

Ga dan gewoon een uur voor zonsopgang en vis 's-avonds tot donker.

Groeten,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

09-05-2003 01:14

Beste Bianca,
Ik snap dat je iets terughoudend bent qua je nachtvisserij alleen.

Uit ervaring kan ik je wel mededelen dat het bij ons hierboven gelukkig meevalt.
hoe dit in de drukker bezette gebieden zit weet ik niet.

Ik neem aan dat je in relatie zit en een vriend / vriendin cq man / vrouw aan je zijde hebt.
Ik zou proberen om deze zoveel als mogelijk mee te nemen indien dit voor jezelf een stukje veiligheid creeert.

Ook al zou diegene zelf niet echt warm lopen voor het vissen denk ik nog dat je dat voor elkaar over moet hebben.

Wil je niet ontmoedigen, kan je wel raad geven om peperspray mee te nemen of dit soort zaken maar voel jij er veilger door? ben bang van niet dus zul je altijd op je tenen lopen tijdens je nachtsessie wat voor de fun van je hobby niet echt bevordelijk is.

dus 2 opties mijn inziens:
1) zie bovenstaand
2) volg de raad op van Henk, zijn zeer productieve uren.

Succes Bianca.
MVG,
Peter

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: peter postema op 2003-05-09 01:15 ]</font>
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

09-05-2003 14:39

Jullie hebben gelijk, wat ik ook bij me heb voor wapen, dier of ander ding waarmee ik alarm zou kunnen slaan; prettig nachtvissen alleen zou voor mij een utopie zijn en dus blijven.

Als ik niet met mijn man zou gaan nachtvissen dan niet of samen met een andere "vismaat". Die moet ik dan nog tegenkomen, maar zeg nooit nooit.

Morgen ga ik voor zonsopgang (alleen) op pad. Eens kijken of ze willen bijten.

Nogmaals bedankt voor al jullie mooie en goede reacties.
Tight Lines!
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

09-05-2003 19:11

Goedemiddag,

Volgend weekend gaat de vrouw van een kameraad van mij mee nachtvissen.(alleen zij en ik)

Dit is reeds twee weken geleden besproken,je wilt niet weten hoeveel smsjes ik daags krijg met de vraag wanneer we gaan en wat ze allemaal mee moet nemen en noem maar op.Ze is helemaal van slag....

Hoop niet voor mijn kameraad dat ik haar te veel aan steek.... :smile:

MVG "GRUM"
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

09-05-2003 20:42

Waar aan steek Jeroen??????

Ah.... die dubbelzinnigheid van mij. Sorry!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-05-2003 22:26

o~~~ o~~~ o~~~ o~~~ o~~~ o~~~

Hans, zijn er al Midzomernachten, of ben je de kou gewoon zat. :lol:

Bianca, ik ben benieuwd, heb net voor €0,29 aan maïs op mijn stekken gevoerd, plus wat geheime keutels.....
5.45 zit ik klaar, het beloofd een hele mooie morgen te worden met mist en doodstil weer.
Fototoestel mee en ik hoop wat aardige pic's te schieten, hopelijk met moby dick erop!

Vang ze!

Groeten,
Henk
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

09-05-2003 23:40

Henk,

bijna, nog een paar weken en dan zitten we midden in de midzomernachten en ja ik ben de kou meer dan zat, trouwens op dit moment zo ongeveer het zelfde weer als bij jullie. wateretemp. +10 zowel aan de opp. als op drie meter diepte. De eerste boilies liggen er in, binnenkort de eerste sessie!

Groet,

Hans
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

10-05-2003 19:20

Goedemiddag,

Sorry,ik kom niet aan andermans VROUW !!!!

Bianca,was het nog wat ?

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-05-2003 21:23

Nou,
Ík had aan bescherming geen gebrek, bleek achteraf...
Mijn auto "achtergelaten op een plaats niet behorende bij de openbare weg".
€ 40 boete :sad: eigen schuld.
Drie brasems 2 mooie voorns op maïs, maar geen Moby Dick.

Daarnaast iid een uur te laat begonnen :lol:
Hoe bedoel je een karpervisser gaat met een plan naar het water, vergeet ie de tijd!

Groet,
Henk

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk de Jonge op 2003-05-10 21:23 ]</font>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-05-2003 21:32

Heeft iemand van jullie ideëen, tips of oplossingen? Als ik ga nachtvissen is dat met mijn manneke, maar hoe zou het anders kunnen?

Bianca,
wat zijn je verwachtingen van het nachtvissen?
Leg je lat niet te hoog, nachtvissen is niet altijd zaligmakend.

En hoe het anders kan?

Voorbeeldje,
twee broers van mij zaten vanochtend al tijdens het lichtworden aan het water.
2 x 2 stokken op de rotpods en al drie uur gevist toen ik aan kwam zakken om half acht.
Ondanks het feit dat ze geen beet hadden gezien bouwde ik als gewoontedier ook de boel op.
Nog vier andere vissers hadden de hele nacht voor Jan lol gezeten.

Het duurde tot half elf voor ik het zitten beu was en de penhengel pakte, en om een lang verhaal kort te houden, om 12 uur had ik er 6 (zes) tegen 1 voor de rest van de vissers ( m'n jongste broer had 1 x geluk ).
Ik had in anderhalf uur 6 x geluk, zoveel geluk zelfs dat men bijna niet meer van geluk spreekt maar....ach ja.

't waren wel zalige uurtjes, ook al was 't maar anderhalf.
Wel was ik zo goed m'n broertjes te bedanken voor de wijze les en met een tot morgen was ik weg.
Morgenochtend na het moederdagontbijt zoek ik ze weer effe op, met een vette grijns en een volgende les natuurlijk...

en

Sportieve groeten Henk


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2003-05-10 21:32 ]</font>
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

11-05-2003 13:59

Nachtvissen is inderdaad niet zaligmakend.

Bij het ochtendgloren zat ik op de stek zo rond een uur of half zes. Hengels in het water, kopje koffie, sigaretje erbij.

Tot 8 uur allerlei kolken, bellen en spingende karpers gezien, maar nog geen run gehoord.

Rond half 9 kreeg ik bezoek op de stek van een hevig teleurgestelde karpervisser, die graag op de dor mij bezette stek een sessie wilde doen. Met name graag omdat de hele week op bepaalde plaatsen had voorgevoerd. De karpervisser is Jeroen, 14 jaar.

Ik stelde voor mijn hengels eruit te halen en de stek te delen. Jeroen had een boot bij zich en stelde voor mijn hengels ook uit te varen.

Zo gezegd zo gedaan, hengels er weer in, beetje kletsen, kopje koffie. Nou daar had ik geen tijd voor. Na vijf minuten was de eerste run een feit.

Hangen! Een mooie schubkarper van 18 pond.

Weer de hengels uitgevaren, Jeroen uit de boot. Kwartiertje later....

Hangen! Een volschub spiegelkarper van 17 pond.

En jullie raden het al. Jeroen bleef uitvaren en de slotsom was voor mij vijf runs, waarvan drie hangen en twee verspeeld om een mosselbank.

Tot het moment dat ik vertrok bleven voor Jeroen de runs helaas uit. Als ik hem weer zie -we hebben afgesproken weer eens een gezamenlijke sessie te doen- zal ik eens vragen of hij ze ook heeft zien hangen.

Inderdaad Henk en Peter,productieve uren.

Een gedankwaardige, fantastische sessie voor herhaling vatbaar.

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.hpphoto.com/servlet/LinkPhoto?GUID=41477cf8-12a2-3229-5274-3a801f922ca7&size=lg" target="_blank" class=bericht>http://www.hpphoto.com/servlet/LinkPhoto?GUID=41477cf8-12a2-3229-5274-3a801f922ca7&size=lg</a><!-- BBCode auto-link end -->

Karperende groeten van Bianca
Tight Lines!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-05-2003 21:36

Ha Bianca,

Dat zier er goed uit hè, en alle adviezen rond wapens en sprays ten spijt;
gebruik geen wapens of iets dergelijks.
Of je moet net als een kat over 7 levens beschikken..

Kwaadwillende onverlaten zijn vaak handiger met die dingen dan menigeen denkt.

Sportieve groeten Henk
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

12-05-2003 08:39

Beste biance,
Ik zou lekker met mij gaan vissen :smile:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-05-2003 08:54

Bianca, dat verspelen op een mosselbank is nergens voor nodig. Als ik er 2 van de 5 zou verspelen zou ik niet meer gaan vissen voordat ik dat had opgelost. Een vis met een haak in z'n bek en een stuk(je?) nylon eraan vast in het water is geen prettige gedachte.
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

12-05-2003 14:06

Nee Aart, dat verspelen op een mosselbank is inderdaad nergens voor nodig, maar kan dus wel gebeuren.
Tight Lines!
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-05-2003 14:23

Bianca,
Behoorlijk productief die eerste en laatste uurtjes van de dag!
Mooie vis op de foto.
Daarnaast nog een groot compliment voor het oplossen van de "situatie".
Ik kan me de teleurstelling van Jeroen wel voorstellen.
Maar uiteindelijk "Wie goed doet, goed ontmoet".

Ik vis op wat moeilijk water met een bescheiden, maar mooi bestand. Dus was de blank vwb karper zaterdag voor mij normaal.
Behalve de bekeuring dan !

We lezen elkaar wel weer!
Groetjes,
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Marco Tetteroo

12-05-2003 14:24

Aart!?!?

heb jij dan nooit vissen verspeeld op de rivieren in frankrijk dan??
of ben je zo goed dat je geen vissen verspeeld door obstakels :roll: !!!!!?????????
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

12-05-2003 14:53

zegtie dat?
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-05-2003 14:59

Op 2003-05-09 23:40, schreef Hans van Moorsel:
Henk,

bijna, nog een paar weken en dan zitten we midden in de midzomernachten en ja ik ben de kou meer dan zat, trouwens op dit moment zo ongeveer het zelfde weer als bij jullie. wateretemp. +10 zowel aan de opp. als op drie meter diepte. De eerste boilies liggen er in, binnenkort de eerste sessie!


Én het aftellen is begonnen heb ik begrepen, 2 juni Douwe Egberts koffie
En dan afzakken naar warmer oorden!

Groeten
Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-05-2003 16:23

Met het juiste materiaal bijna nooit Bianca...!
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

12-05-2003 16:26

Henk,

good news travels fast :smile:

Over dat laatste mailtje, mijn pc gaf niet aan dat het bericht verzonden was, vandaar dat ik enkele keren te vaak klikte. Nou heb je in ieder geval 6 keer kunnen lachen, of werd ie flauw op het laatst? :grin:

Groet,

Hans
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-05-2003 16:44

Hans
Dacht toch ff dat je een virusje had.
Héél voorzichtig alle afzenders bekeken,gekeken of dat mailtje bekend was, toen opgeslagen op diskette en toen een zware scan uitgevoerd.
Uiteindelijk dus toch lachen!! :razz:

Groet
Henk
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

12-05-2003 19:55

Hey die Bianca,
Leuke foto en een hele mooie vis :smile: precies wat Aart zij probeer het op te lossen en zorg er voor dat je zo min mogenlijk vissen verspeeld. vaak kun je er ook niks aan doen ho'r dat je vis verspeeld
!!! marja het is klote

groeten en vang "ZE"
kefkef
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

13-05-2003 08:35

Ha Kevin,

Het is inderdaad bagger, het verspelen van de vissen. Vooral omdat ik na het verspelen van de eerste het probleem dacht te hebben opgelost door een andere aasplaats te kiezen waarvan ik zeker wist, dat het daar geen obstakels betrof. Tijdens het drillen zwom de tweede vis jammer genoeg naar een mosselbank, waar het bestaan dus niet van wist.

Dat overkomt me dus geen tweede keer....

Vang ze ook!
Tight Lines!
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

13-05-2003 08:35

Ha Kevin,

Het is inderdaad bagger, het verspelen van de vissen. Vooral omdat ik na het verspelen van de eerste het probleem dacht te hebben opgelost door een andere aasplaats te kiezen waarvan ik zeker wist, dat het daar geen obstakels betrof. Tijdens het drillen zwom de tweede vis jammer genoeg naar een mosselbank, waar het bestaan dus niet van wist.

Dat overkomt me dus geen tweede keer....

Vang ze ook!
Tight Lines!