gaat t karpervissen naar de klote ?!


Gebruikersavatar
Roy Hanrats
Berichten: 169
Lid geworden op: 29-09-2009 19:20
Locatie: Grashoek

03-05-2011 16:30

Bij een vereniging hier in de buurt waar ik ooit een paar jaar lid ben geweest was de onthaakmat verplicht en het stond ook in de vergunning. Had je dan geen onthaakmat bij je en werd je gecontroleerd dan kon je gelijk inpakken.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-05-2011 17:37

mitsz van der kamp schreef:Afbeelding


Binnenkort lekker hazepeper Mitsz? :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

03-05-2011 17:49

die is al op! ik dacht dat illustreert mooi wat ik wilde zeggen Hendrib. Hahaha
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

03-05-2011 18:29

Wel eens een 15/16 jarige ontmoet die WEL met iets/iemand/ergens (mee) rekening houden? Die onverschilligheid kom je niet alleen met karpervissen tegen........
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

04-05-2011 08:22

Ja hoor, niet allemaal over een kam scheren, ze zijn niet allemaal hetzelfde. Nogmaals het betrefd vaak een kleine groep aan de waterkant.
Groet Ron
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-05-2011 19:02

Daarnaast ontwikkelt een ieder zich ook onafhankelijk van elkaar. Dat maakt het een beetje lastig. Het is in eerste instantie niet zo gewoon om een bed voor je vissen mee te nemen hoor! Ik kan me voorstellen dat je daar als beginner niet aan denkt. "Ha! Een visbed! Zeg ben jij helemaal van de..."

Snapt u?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-05-2011 22:29

.. fiets gevallen"?

Ik dach eerst nog aan een hazenleger in het gras..
nu pas zie ik de afdruk van een breedgeschouderde fietser.. :wink:
Welke zich trouwens ook behoorlijk onafhankelijk van elkaar ontwikkelen. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-05-2011 22:32

Ik voel een breuk in onze relatie Henk. Jij ook? Whahaha!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-05-2011 22:53

Ut lachen is me helemaal vergaan Mitsz..'t zal de breuk zijn, denk ik.. :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-05-2011 07:09

Henk ter Maat schreef:.. fiets gevallen"?

Ik dach eerst nog aan een hazenleger in het gras..
nu pas zie ik de afdruk van een breedgeschouderde fietser.. :wink:
Welke zich trouwens ook behoorlijk onafhankelijk van elkaar ontwikkelen. 8)


Altijd nog beter dan het Duitse leger in het gras. Hahaha

Frohe Weinachten
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

06-05-2011 13:26

onze hsv is goed bezig .

http://www.vios1924.nl/index.html


Nachtvispas en Gedragregels - dan regel 6 in het bijzonder :D maargoed, wel weer 25 euro lol

en regel 13. en nog wel meer.

gweldig ;d goed bezig vios, en dat zeg ik voor het eerst.
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

06-05-2011 14:08

Ziet er inderdaad netjes uit Martin!
Dan is het wel een paar centen waard.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-05-2011 14:30

Jeroen, je verhaal klinkt mij zo bekend in de oren..


Maar vaak zijn het een selectief groepje die het verpest voor de rest, waar ik vis zit veel jeugd te vissen en in het begin waren hun ook zo, maar ik spreek de jongens ook eerst aan voor ik uberhaupt alles van me zelf opzet.. en dan kanje het ijs al beetje breken en mocht er dan iets zijn wat niet door de beugel kan, dan is dat geen probleem als je ze erop wijst...

ik zelf zou het ook niet zo fijn vinden als er ineens een onbekende mij komt uitleggen hoe ik wat moet doen.. wel zou ik een ander antwoord geven ipv bemoei je met je eigen zaken ;)
Oja joh!!!
Maxim Houdmeyers
Berichten: 6
Lid geworden op: 29-05-2011 05:11

29-05-2011 20:03

Overal zijn er wel zo'n mensen die niet beter weten...
Veilig omgaan met de karper de rest komt later.

heb ook al eens gezien mensen die zitten te vissen op klein vijverke van die toerist vissers,
die niets vangen van carp en dan katvis vangen en het naast de vijver in een lege beek smijten
toen ik ze erover aansprak zeiden ze katvis moet hier niet zitten dat eet al die klein karpers op en dan komen er geen nieuw karpers....


ook eens zitten karperen en paar meter verder zit er een jonge gast die een rupske vangen die de haak helemaal ingeslikt had zag ik hun gewoon het visje opensnijden schandalig...

respect voor alle soorten
Wie niet vist, niet vangt!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

03-06-2011 23:52

Ook niet te hard kappen op de jeugd mannen, er zijn er best veel die het goed doen, dit mag niet vergeten worden...
Ik moet toegeven dat er erge jongeren zijn tegenwoordig, zeker op het gebied van visveiligheid, maar is dit misschien niet doordat ze slecht voorgelicht zijn?
Mijn eerste karpers klapperden ook op een graskantje en werden met een veel te klein schepnet geschept na een drill met een te vaste slip...
Dit duurde echter maar voor 2 karpers, hierna werd research gedaan en meteen de onthaakmat en dergelijke aangeschaft.
Ik ben nu bijna 18 en ik vang tegenwoordig de pannen van het dak, daar kunnen velen van de 'oude garde' nog een puntje aan zuigen!
En het belangrijkste is dat elke vis helemaal perfect behandeld wordt bij mij: dikke onthaakmat, soms zelfs twee, zeer groot net, veilige loodsystemen en dergelijke...

Dus alstublieft mannen, ook niet veralgemenen, want voor een jongere is het niet fijn om te lezen dat elke jongere zo beschouwd wordt...

Groeten
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

04-06-2011 09:10

Ben je vandaag thuis? De Koningin komt een lintje brengen...... :oops:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-06-2011 10:32

rob craeninckx schreef:Ook niet te hard kappen op de jeugd mannen, er zijn er best veel die het goed doen, dit mag niet vergeten worden...
Ik moet toegeven dat er erge jongeren zijn tegenwoordig, zeker op het gebied van visveiligheid, maar is dit misschien niet doordat ze slecht voorgelicht zijn?
Mijn eerste karpers klapperden ook op een graskantje en werden met een veel te klein schepnet geschept na een drill met een te vaste slip...
Dit duurde echter maar voor 2 karpers, hierna werd research gedaan en meteen de onthaakmat en dergelijke aangeschaft.
Ik ben nu bijna 18 en ik vang tegenwoordig de pannen van het dak, daar kunnen velen van de 'oude garde' nog een puntje aan zuigen!
En het belangrijkste is dat elke vis helemaal perfect behandeld wordt bij mij: dikke onthaakmat, soms zelfs twee, zeer groot net, veilige loodsystemen en dergelijke...

Dus alstublieft mannen, ook niet veralgemenen, want voor een jongere is het niet fijn om te lezen dat elke jongere zo beschouwd wordt...

Groeten



uhm sorry hoor rob, maar dat ze slecht zijn voorgelicht klopt niet echt... ze hebben toch allemaal immers internet of niet dan??? en daarbij is het zoals ik al eerder aangaf een groepje die het verpest, maar heb ze ook wellis mee gemaakt dat ze boilies kwamen lenen, want die van hun waren oud of deden het niet?? of vragen om lood want ze hadden maar 1 loodje en dat zijn ze kwijt.. of ze blowen en zuipen de hele dag en liggen dan te slapen en worden niet eens wakker op een run...dan heb ik zoiets van kunnen jullie net beter een andere hobby zoeken of ga gamen!!

verder geef je aan nog net geen 18 te zijn dus dat houdt in dat je 17 ben... sorry maar ook dan val je nog onder de jeugd... zal niet zeggen dat jij dan onder dat selectief groepje valt voor je je aangevallen voelt maar ik denk dat de mensen mij wel begrijpen inclusief je zelf.. want het zijn wel vaak de jongens van 15-19 jaar die het verkloten voor de rest dus..

en je vangt nu de pannen uit het dak??? zou ik als ik jou was toch keer je hengels uitgooien in het water misschien van je dan vis ipv dakpannen :P

maar goed....

ik zeg altijd maar slaan mag niet.... schoppen wel :P
Oja joh!!!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

04-06-2011 14:20

Je hebt gelijk, het zijn vaak jongeren die er een zooitje van maken, maar eerlijk is eerlijk, er zijn ook genoeg volwassenen die véél drinken tijdens het vissen, ik heb ook al 30 jarigen zien blowen tijdens het vissen en mensen van in de veertig 17 vissen zien verspelen tegen een obstakel op een dag (met leadcore en al, gewoon hoofdlijn over) :( Ze vingen wel 1 karper: een 34-ponder. Die vingen ze nadat ik drie kleintjes tussen de 16 en de 20 pond had gevangen zonder enig probleem in open water, en dan roepen ze vanaf de overkant 'dat is wat anders dan die guppies van jou he!!' sorry hoor, maar dan vind ik het erg spijtig dat er zo algemeen gesteld wordt dat de jeugd het verziekt, ik vind dat dit iets is van elke leeftijdscategorie... Het is misschien niet eerlijk verdeeld in aantallen, maar er zijn zeker genoeg volwassenen die het minstens even erg doen...

Spijtig dus, dat ik jeugd ben en dat ik hier de andere jongeren mee moet verdedigen, want hoe erg het ook lijkt, er is slechts een klein percentage dat het slecht doet, net als bij de volwassenen :-?

Ik blijf in elk geval genieten van mijn hobby op mijn manier, met veiligheid voor de vis en respect voor de natuur... Ja, ook jongeren kunnen dat...
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Job Verweij
Berichten: 423
Lid geworden op: 19-11-2009 16:17
Locatie: STI-Brolly

04-06-2011 16:34

ik heb ook wel eens een man van 40 een vis op de stenen zien leggen en bloed uit zijn kiewen etc ..
Het komt er een beetje op neer dat de jeugd zich niet goed kan terug vechte dus geven we hun de schuld ? Of heb ik het mis.. zo komt het nu iig op mij over ! ik ken zelf eigenlijk niemand van mijn leeftijd zonder onthaakmat etc etc ..
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

04-06-2011 16:52

rob craeninckx schreef:Je hebt gelijk, het zijn vaak jongeren die er een zooitje van maken, maar eerlijk is eerlijk, er zijn ook genoeg volwassenen die véél drinken tijdens het vissen, ik heb ook al 30 jarigen zien blowen tijdens het vissen en mensen van in de veertig 17 vissen zien verspelen tegen een obstakel op een dag (met leadcore en al, gewoon hoofdlijn over) :( Ze vingen wel 1 karper: een 34-ponder. Die vingen ze nadat ik drie kleintjes tussen de 16 en de 20 pond had gevangen zonder enig probleem in open water, en dan roepen ze vanaf de overkant 'dat is wat anders dan die guppies van jou he!!' sorry hoor, maar dan vind ik het erg spijtig dat er zo algemeen gesteld wordt dat de jeugd het verziekt, ik vind dat dit iets is van elke leeftijdscategorie... Het is misschien niet eerlijk verdeeld in aantallen, maar er zijn zeker genoeg volwassenen die het minstens even erg doen...

Spijtig dus, dat ik jeugd ben en dat ik hier de andere jongeren mee moet verdedigen, want hoe erg het ook lijkt, er is slechts een klein percentage dat het slecht doet, net als bij de volwassenen :-?

Ik blijf in elk geval genieten van mijn hobby op mijn manier, met veiligheid voor de vis en respect voor de natuur... Ja, ook jongeren kunnen dat...



kijk dat is een volwassen antwoord ;) maar zoals je zelf al eerder aangaf moet je niet iedereen over 1 kam scheren dus ook die oudjes niet.. maar wat betreft die oudjes die ook blowen en zuipen en alles... ja die zijn eigenlijk nog gewoon kind hoor ;)

maar ik snap je punt en je hoeft de jongeren niet te verdedigen hoor wees gewoon je zelf en als jij 1 van die gene ben die wel leuk wil vis vangen ( of dakpannen :P ) zou ik als ik jou was je niet druk maken en gewoon je eigenweg gaan..

Verder is het misschien ook een tip om te gaan vissen waar dat 'gajes' niet komt want zulke types zitten vaak toch op de putten waar het makkelijk vangen is want kan kunnen ze weer lekker blaffen van ik heb zo veel gevangen en zulke grote jonguh... bij mij om de hoek zit ook zo'n put, nou je ziet het aan de karpers af.. die vechten al niet eens meer zoals ze horen te vechten en ze zien er gehaverd uit.. gewoon zonde..

ennuh job zoals we al aangaven je heb altijd wel een selectief groepje die het verpest zowel jong als oud.. alleen zijn het vaak wel de jongere die de spullen niet hebben vanwege het geld en alles.. maar goed genoeg erover gepraat.. ik kan beter gaan vissen ;)

ciao
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

04-06-2011 16:52

Doet me denken aan een artikeltje die ik een tijdje geleden geschreven heb: http://www.carpcity.nl/index.php/verhal ... rpervissen
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

04-06-2011 17:11

Verstaan jullie onder jongeren tot 40 jaar dan.
Er lopen genoeg volwassenen die het voor een ander verzieken.
Noem 1 voorbeeld. Met de auto naar de stek rijden...
Zuipen dat kunnen er ook een heleboel.
vindt het een beetje jammer dat over het algemeen de jongeren de schuld krijgen.
groeten nico
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-06-2011 17:33

Sociale dienst paupers van 40+ inclusief goedkoop duits bier en een pakkie speed genoeg hier in de buurt hoor. En het ergste nog.....ze hebben nog hengels ook!!!!

Tentje om in te slapen, tentje voor het kookgerij en een tentje voor het kind. Goedkope vakantie jeweetochhh.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-06-2011 08:55

Het zijn altijd de anderen he ............
Niet te geloven man, dat het door de jaren heen altijd de anderen zijn die de boel verpesten, die niet open staan voor een goed gesprek, die geen enkele realitietszin hebben. Je zou verwachten dat die anderen het wel eens zouden leren, maar nee het blijft hetzelfde liedje.

Ja we zijn allemaal goed, zo niet de besten in wat en hoe we dingen doen. De anderen echter, ach breek me de bek niet open is een gezegde dat hier als een schoen past.

Onverschillige tieners? Ook zo'n gevleugelde uitspraak ...... of verwachten wij domweg te veel van die groep? Zijn ze eigenlijk precies zoals ze moeten zijn, maar past het niet meer in ons straatje? En ALS wij gelijk hebben, wiens schuld is dat dan?

zondag he, preekmodus .............
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

05-06-2011 10:39

Ouderen , Jongeren , het interesseerd mij geen ene bal welke leeftijd.
Wat ik wel zie is dat er steeds meer gezeik is met karpervissers.
Dat er volgend jaar ruimere regelgeving is met nachtvissen zie ik nog niet gebeuren en als het wel zo is verdwijnd het sneller dan het gekomen is.

Dagje vuilruimen dan maar? Een schuldbekentenis dat het onze rotzooi is.
Ik was gister een middagje struinen en ja het is ook rotzooi van karpervangers.
Mais blikken, kattevoer verpakkingen je weet precies wat voor een aas er gebruikt is.
Maar ik zie het niet als mijn rotzooi, iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij of zij uitspookt.

Wat ook gebeurd is dat de karpervanger 250 meter verder onder het kantje vist waar jij wil gaan pennen, ergernis over en weer. Ik zat hier eerst ( Remi bestaat nog steeds).

Ik kan zo nog wel uren verder gaan maar als je Remi niet bent heb je dit alles allang gezien.