Mafkezen op Delfse hout.


Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

30-04-2011 12:56

Beetje respect voor de andere karpervissers om je heen is wel zo netjes.

Ik heb eerder last van roofvissers die hun plugje door je lijn heen trekken.
Mvg,
PBI Speldenbrink
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

30-04-2011 21:32

Ben ik blij dat ik niks op zulke putten niks te zoeken heb!
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

30-04-2011 21:36

Precies Ischa. Leef en laat leven. Eis geen heel water voor jezelf op, maar laat ook ruimte om anderen te laten vissen.

Dat met roofvissers gelukkig nog nooit meegemaakt.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

01-05-2011 23:08

Alsof zulke dingen alleen in de karperwereld afspelen?

De hele maatschappij word onderhnad zo benaderd. Wees gewoon is een vent en stap erop af, probeer duidelijk te maken wat jij vind! En het zal je verbazen hoeveel er toe gaan geven, en denk van tja.. Hij heeft wel een punt.. Wees niet bang je word heus niet zo snel vermoord.. Ja mischien krijg je een tik nou dat kan een mens wel hebben!

Weg lopen en huilen op fora werkt en bereik je niks mis mee, als jij wilt dathet daar beter word moet je zelf is wat gaan investeren. Controleer zelf op een manier, informeer de jeugdige vissers eens daar, leg is wat uit mbt rigs, spreek de hengelsport vreniging persoonlijk is aan, ga is naar een politie bureau en de wijk agent..

Etc etc.. een betere wereld komt er namelijk niet vanzelf.
Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

02-05-2011 00:36

Misschien krijg je een tik?

Wat een onzin! Op de Delfsehout gebeuren gewoon rare dingen. Nu in redelijk korte tijd al 2 personen vermoord? Nee, dat heeft niets met vissen te maken. Maar de vissers die er zitten ( niet allemaal natuurlijk) zijn gewoon niet helemaal fris. Komen allemaal in hun bedrijfsauto's aangescheurd, willen allemaal het hele water voor zichzelf, vissen met teveel hengels, gaan gewoon naar de voetbal en laten de hengels in liggen bij het maatje?

Nee, dat water is echt verleden tijd!!! En als ik een klap zou krijgen omdat ik iemand aan spreek moet ik dan niet kunnen hebben. Dat hoort namelijk niet! Wat een verschrikkelijk domme uitspraak...
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

02-05-2011 09:31

Dennis Wageningen schreef:Misschien krijg je een tik?

Wat een onzin! Op de Delfsehout gebeuren gewoon rare dingen. Nu in redelijk korte tijd al 2 personen vermoord? Nee, dat heeft niets met vissen te maken. Maar de vissers die er zitten ( niet allemaal natuurlijk) zijn gewoon niet helemaal fris. Komen allemaal in hun bedrijfsauto's aangescheurd, willen allemaal het hele water voor zichzelf, vissen met teveel hengels, gaan gewoon naar de voetbal en laten de hengels in liggen bij het maatje?

Nee, dat water is echt verleden tijd!!! En als ik een klap zou krijgen omdat ik iemand aan spreek moet ik dan niet kunnen hebben. Dat hoort namelijk niet! Wat een verschrikkelijk domme uitspraak...


En toch zit er wel een kern van waarheid in zijn verhaal. Tegenwoordig doen we alles maar anoniem, via fora of meld misdaad anoniem etc etc..en maar klagen over alles en nog wat. Niemand spreekt elkaar meer aan en men word steeds banger.

Ben het wel met de rest eens hier dat er niet al te snuggere mensen op Delftse hout vissen die het verpesten voor andere. Maar waar is dat nou niet?
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

02-05-2011 10:06

Wat een verschrikkelijk domme uitspraak...

Geen enkele uitspraak is dom, het bevalt je meschien niet dat is wat anders...
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

02-05-2011 10:10

misschienkrijg je een tik, maar daar moet je tegen kunnen? sorry hoor, maar dat vind ik niet helemaal de normale gang van zaken. Noem me een mietje, maar als ik verwacht tikken te krijgen als ik iemand aanspreek, dan laat ik het wel...
Roy Zwets
Berichten: 143
Lid geworden op: 29-12-2009 15:25
Locatie: Den Haag

02-05-2011 10:20

Andre Jacobs schreef:misschienkrijg je een tik, maar daar moet je tegen kunnen? sorry hoor, maar dat vind ik niet helemaal de normale gang van zaken. Noem me een mietje, maar als ik verwacht tikken te krijgen als ik iemand aanspreek, dan laat ik het wel...


Natuurlijk is het niet normaal, maar omdat je een klap kan krijgen laat je ze maar hun gang gaan...
Jij heb tog ook handen ? Na de 1ste klap is het zelfverdediging he, en als je het niet ken hendelen.
Kan je altijd nog je blauwe vrienden bellen.


Ik loop niet voor mijn problemen weg, als ik iemand wil aanspreken spreek ik hem aan.
Als ik iemand iets fout zie doen zeg ik er wat van.

Als je een anabole pool tegen komt langs de waterkant met het bekende witte tasje.
Dan stap je daar ook meteen op af tog ? Of laat je hun ook maar de visjes meenemen.....
Gebruikersavatar
marco duvaloois
Berichten: 164
Lid geworden op: 09-11-2009 20:26
Locatie: Papendrecht

02-05-2011 11:29

Als ik dit zo allemaal is lees, weet ik ineens weer waarom ik 5 a 6 keer per jaar naar Frankrijk ga voor een sessie. En me in Nederland beperkt tot de wateren waar je rustig kan dagvissen of lekker kan struinen met het pennetje !
De toekomst is al gauw verleden tijd !!
remco schouten
Berichten: 33
Lid geworden op: 04-04-2010 18:27
Locatie: zuid holland

03-05-2011 02:57

eerlijk is eerlijk iedereen betaalt zijn vergunning snap ik
hele plas bezet houden zal moeilijk gaan maar plek bezet houden wordt daar gedaan
dit omdat het water zo druk is (ik houdt er niet van ) maar gebeurt
mijn maatje gaat overdag ook wel eens naar huis (om te douchen)
hengels worden gewoon binnen gedraait
idem dito als ik naar huis moet

politie controle heb ik ook vaker gehad nooit geen probleem gehad

mede vissers vragen mij ook waar ik lig te vissen en of zei naast me kunnen komen zitten 20 meter verder geen probleem een handje hulp geen probleem op zo'n drukke plas

een iemand die 20 meter naast me komt zitten zonder te vragen en zijn lijn over de mijne smijt
heb ik zeker niet voor lief en daar zal ik dan zeker wat op zeggen (denk iedereen wel)

het is maar net hoe de mede visser omgaat met de ander als ik het zo bekijk

tuurlijk als je er zelf al vanuit gaat dat er achterlijke type's rondlopen en slapen enz enz en ze niet normaal aan spreekt van joh kenk daar gaan zitten of is er ruimte waar lig je heen
is 9 van de 10 keer geen probleem
hij een hobby jij een hobby en dan mekaar in de haren vliegen voor dezelfde hobby is van de zotte

ik denk dat dit probleem zich op de meeste "drukke" wateren zich wel voordoen

zelfde als met kanaal vissen zit je lekker op je stekkie
komt er een visser 40 meter verderop zitten terwel er wel 10 km oever is waarom dan niet een 2 km verder of met toeval heeft hij daar dan opeens gevoerd terwel je nooit een visser heb gezien

eerlijk is eerlijk karpervissers zijn raar volk
struinen door bossen en oevers om een vis te vangen en dan weer terug te gooien
dit mijn door de meeste collega's werd gezegt ik nooit snapte maar eerder verdomde te snappen

en toch vind ik vissen leuk ondanks alle gezeik gezeur en gemekker
door mensen die veel zeiken worden de regels nog strakker en mag er dadelijk gewoon niet gevist worden door heel nl

als de regels nou gewoon worden nageleeft en iedereen gewoon met zijn pluutje gaat vissen 2 hengels max gebruikt en gaat nachtvissen waar dit mag een stuk minder voer per sessie erin knallen gewoon iedereen 50 meter recht voor zich uit vist is iedereen weer tevree

en dan krijg je je mag de oevers niet bevissen onder de boom is slecht want liggen takken hij vist naar links plaats van rechtdoor zijn pluutje is veelste groot hij gooit 1 handje teveel mais erbij
tijdens de paai vissen is slecht voor de vissen gevlochten lijn is niet goed

en zo kunnen we doorgaan met alles

heb en houdt respect voor jezelf je mede vissers de vissen zelf en de natuur !!
vang ze iedereen groeten remco
remco schouten
Berichten: 33
Lid geworden op: 04-04-2010 18:27
Locatie: zuid holland

03-05-2011 02:57

eerlijk is eerlijk iedereen betaalt zijn vergunning snap ik
hele plas bezet houden zal moeilijk gaan maar plek bezet houden wordt daar gedaan
dit omdat het water zo druk is (ik houdt er niet van ) maar gebeurt
mijn maatje gaat overdag ook wel eens naar huis (om te douchen)
hengels worden gewoon binnen gedraait
idem dito als ik naar huis moet

politie controle heb ik ook vaker gehad nooit geen probleem gehad

mede vissers vragen mij ook waar ik lig te vissen en of zei naast me kunnen komen zitten 20 meter verder geen probleem een handje hulp geen probleem op zo'n drukke plas

een iemand die 20 meter naast me komt zitten zonder te vragen en zijn lijn over de mijne smijt
heb ik zeker niet voor lief en daar zal ik dan zeker wat op zeggen (denk iedereen wel)

het is maar net hoe de mede visser omgaat met de ander als ik het zo bekijk

tuurlijk als je er zelf al vanuit gaat dat er achterlijke type's rondlopen en slapen enz enz en ze niet normaal aan spreekt van joh kenk daar gaan zitten of is er ruimte waar lig je heen
is 9 van de 10 keer geen probleem
hij een hobby jij een hobby en dan mekaar in de haren vliegen voor dezelfde hobby is van de zotte

ik denk dat dit probleem zich op de meeste "drukke" wateren zich wel voordoen

zelfde als met kanaal vissen zit je lekker op je stekkie
komt er een visser 40 meter verderop zitten terwel er wel 10 km oever is waarom dan niet een 2 km verder of met toeval heeft hij daar dan opeens gevoerd terwel je nooit een visser heb gezien

eerlijk is eerlijk karpervissers zijn raar volk
struinen door bossen en oevers om een vis te vangen en dan weer terug te gooien
dit mijn door de meeste collega's werd gezegt ik nooit snapte maar eerder verdomde te snappen

en toch vind ik vissen leuk ondanks alle gezeik gezeur en gemekker
door mensen die veel zeiken worden de regels nog strakker en mag er dadelijk gewoon niet gevist worden door heel nl

als de regels nou gewoon worden nageleeft en iedereen gewoon met zijn pluutje gaat vissen 2 hengels max gebruikt en gaat nachtvissen waar dit mag een stuk minder voer per sessie erin knallen gewoon iedereen 50 meter recht voor zich uit vist is iedereen weer tevree

en dan krijg je je mag de oevers niet bevissen onder de boom is slecht want liggen takken hij vist naar links plaats van rechtdoor zijn pluutje is veelste groot hij gooit 1 handje teveel mais erbij
tijdens de paai vissen is slecht voor de vissen gevlochten lijn is niet goed

en zo kunnen we doorgaan met alles

heb en houdt respect voor jezelf je mede vissers de vissen zelf en de natuur !!
vang ze iedereen groeten remco
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

03-05-2011 11:13

Blijven jullie AUB daar gewoon vissen, dan blijft het op onze wateren heerlijk rustig.
Als ik de reacties lees ,ben ik blij dat de meeste niet eens weten wat voor prachtige wateren we in deze omgeving hebben.
Iedereen loopt elkaar achterna ,te beroerd om op ontdekking te gaan.

groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

03-05-2011 18:12

Michael Walraven schreef:Alsof zulke dingen alleen in de karperwereld afspelen?

De hele maatschappij word onderhnad zo benaderd. Wees gewoon is een vent en stap erop af, probeer duidelijk te maken wat jij vind! En het zal je verbazen hoeveel er toe gaan geven, en denk van tja.. Hij heeft wel een punt.. Wees niet bang je word heus niet zo snel vermoord.. Ja mischien krijg je een tik nou dat kan een mens wel hebben!

Weg lopen en huilen op fora werkt en bereik je niks mis mee, als jij wilt dathet daar beter word moet je zelf is wat gaan investeren. Controleer zelf op een manier, informeer de jeugdige vissers eens daar, leg is wat uit mbt rigs, spreek de hengelsport vreniging persoonlijk is aan, ga is naar een politie bureau en de wijk agent..

Etc etc.. een betere wereld komt er namelijk niet vanzelf.


Wat een onzin zeg.
Punt 1`ben ik niet aan het uithuilen,maar deel gewoon een nare ervaring.
punt 2 Stap jij in je uppie lekker op 5 van die opgefokte kleerkasten af.
Daar vis ik niet voor hoor.
Een betere wereld komt idd niet vanzelf,maar die komt er ook niet door je op je muil te laten tikken
om iets duidelijk te maken.
Met dat soort figuren valt niet te communiceren blijkt wel uit hun doen en laten.
De enige manier om die figuren wat duidelijk te maken is korte metten nemen,maar daar heb ik absoluut geen trek in.
groeten nico
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

03-05-2011 18:53

Nico je moet niet zo generaliseren
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

03-05-2011 19:34

Ik generaliseer niet.
Ik heb het puur over deze mafkezen.
Als je je eigen aangesproken voelt,snap ik je reactie wel..
groeten nico
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

03-05-2011 20:19

[/quote]

Ik denk dat dat vooral met veilig voelen te maken heeft, en woon er ook een aardig eindje vandaan.
en hoe kan jij weten dat er 'leuke' vis opzwemt? :oops: toldijk ofso ligt denk ik niet zo dichtbij delft?
maarja wateren waar je niet voor een plekje in de rij hoeft te staan is toch veel minder gezeik tijdens het vissen, en ook veel leuker :P

Michiel[/quote]

Hallo,
Srry maar was op vakantie en reageer dus laat.
Dit was gewoon een voorbeeld, en idd niet op het delfsehout, gewoon een voorbeeld hoe je met elkaar om kunt gaan :wink:
Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

04-05-2011 16:24

nico offerman schreef:Ik generaliseer niet.
Ik heb het puur over deze mafkezen.
Als je je eigen aangesproken voelt,snap ik je reactie wel..


ik voel me niet aangesproken maar je stopt al die anabolenbattie´s wel in een hokje, en ik vis daar niet, waarom wil je een vis vangen die al dertienduizendkeer is gevangen?? Tis een mooie plas, houdt het ook wel mee op.

En als je geen last wil hebben van anderen kijk je toch effe of die stek bij Knus vrij is, kan je zoiezo geen problemen veroorzaken
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

04-05-2011 18:32

Zoals ik al zei ik heb het over deze 5 gasten als je goed leest.Ik heb het over niemand anders.

Dan nog,waarom ik een vis wil vangen die door een ander al tig keer is gevangen.
Doe jij dat niet dan.Iedereen vist op water waar andere al op hebben gezeten en gevangen hebben.
Dus als je verse vis wilt,moet je maar naar de visboer.
Het is nu eenmaal een prachtig water,waar mooie vissen op zwemmen.
Die iedereen zou moeten kunnen/mogen vangen,maar door al die mafkezen wordt het aardig verziekt.
Het is een kwestie van tijd tot Delfland of de gemeente Delft ook hier het nachtvisverbod gaat inzetten.
groeten nico
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

04-05-2011 19:00

Inderdaad, vis bij de visboer is nog nooit gevangen... :lol:
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

04-05-2011 21:20

Het is bekend dat dit water erg veel rare gasten aantrekt, maar ook mensen die het goed bedoelen. Reden temeer om dit water te mijden. Ik vis liever in de andere wateren eromheen, kleinere of soms grotere wateren, al dan niet stromend. Minder last van mensen die zich "benadeeld volen"als jij ook wil gaan vissen. Misschien dat ik daarom penvis in de warmere perioden. ;-).

Ik begrijp Nico wel, ik vis niet graag waar anderen met honderden bij elkaar zitten te vissen, dan wel waar dit soort gedoe aan de waterkant voorkomt. Ik mijd dat dus al. Maar Nico heeft wel het recht te gaan vissen op een plek dat hem geschikt lijkt. Hij kan onmogelijk weten dat de vissers aan de overkant helemaal aan zijn kant vissen. Hij had het kunnen vragen, maar moet dat altijd? Zeker als die overkant erg ver weg lijkt, zou ik dat ook niet doen, zo van: ik denk niet dat ze hier onder mijn kant vissen. Dat is te ver.
Komt er nog bij dat de "visser" effe gewoon naar een voetbalwedstrijd is. Vis dan niet.

Ergo: er wordt veel gevist zonder rekening met een ander te houden. Reden te meer om naar plekken te gaan waar minder kans om in elkaars vaarwater (lees visoplek/stek) te zitten vissen. We vissen allemaal in diezelfde vijver, hoe klein of groot die ook is. Als Nico daar eens een keer wil vissen is dat zijn keus, als datniet mag/mogelijk wordt gemaakt omdat anderen hun lijnen onder Nico's kant vissen, tja.....

Ik vind Nico's opmerking over anabolenbatties niet zo mooi, maar ook niet denigrerend of zo. Hij bedoelt daar iets mee, omdat het niet per se kwetsend hoeft te zijn. Al kunnen we dit soort praat liever buiten de chathoek houden. Is wel zo netjes, maar ik begrijp de boosheid van Nico wel. Maar ach, moet je door heen kunnen prikken. Hij bedoelt het niet zo, Marco. Ik zou uit boosheid ook best eens iets kunnen pennen. Meestal bedenk ik me nog wel. Meestal , maar soms ;D

Nico er zijn vast nog wel een paar plekjes waar je kunt vissen, ver van Delftshout, daar kun je instant vissen, ook een nachtje, Met kans op mooie vis. De Vliet bijvoorbeeld, niet in de stad, maar daarbuiten. Ik weet er wel een paar, en ik woon er niet eens, (mijn vrouw komt uit Delft, ik woon in het oosten van het land) haha.

Succes met de visserij.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

14-05-2011 11:54

Vanacht onthaakmat gestolen. Lekker vissen daar joh :x
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

14-05-2011 12:07

Niet meer heen gaan James.
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

14-05-2011 12:17

leuk water man....word er al vis gejat? :lol: of doen ze daar niet aan vis verstoppen in andere waters?
geel he
Tim Snijders
Berichten: 65
Lid geworden op: 27-01-2010 18:07
Locatie: Reutum

14-05-2011 12:57

Moet je x goeie waakhond mee nemen :lol: