Mafkezen op Delfse hout.


Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

25-04-2011 19:19

Gister met goede moed naar Delfs hout gegaan voor een nachtje vissen.
Aangekomen op parkeerplaats 7,even kijken of er plek was.
Jawel einde van het eerste pad een schitterende stek.
Ik mijn spullen gepakt en lopen maar.Alles uitgepakt en wel,ben ik gaan pijlen voor mooie plekjes.
Aan de overkant stonden 3 tentjes zo'n 50 mtr uitelkaar,maar geen reactie vanuit die hoek.
Dus ik 2 mooie plekjes gevonden en alles op zn plekje gelegd.
Komt er een uur later iemand van tent 3 aangeschreeuwd.
Je ligt over zijn lijnen klootzak en nog meer woorden die het herhalen niet waard zijn.
Dus ik vraag normaal waar ligt hij dan en Waar is hij dan?Meneer was naar de kuip en had zn zooi achtergelaten.En lag blijkbaar aan de overkant te vissen.(zegt hij).
Na 18:00 kwam die koekwous dus aan en begon gelijk te schelden enz enz.smeet zn lijn over mijn lijn heen.
Dus ik haalde mijn lijnen in en jawel 1 ervan zat vast.dus ik vroeg gewoon geef even wat lijn dan maakt ik het los.Begon hij ineens te trekken als een mongool,alsof hij mijn hengel in het water wou trekken.
Ik zit met technium dus dat breekt niet zo snel.geef een ruk terug en trok zijn lijn is 2en.
(loodje rijker).Aangezien het 5(geloof ik) van die anabolen gasten waren.van die hersenloze hooligans,bedacht ik me even dat het beter was om hier niet op in te gaan en maar gewoon te pakken en lekker ergens anders te gaan vissen.Ergens waar deze hersenloze figuren niet komen.
Dat noemt zich dan visser,nou in mijn ogen zijn het gewoon koekenbakkers die denken dat ze heel tof zijn,
tot ze tegen de verkeerde aanlopen.Van die lui die denken dat het water van hun is en lekker breed uit kunnen gaan zitten en geen rekening houden met anderen heb ik echt een spuughekel.
Helaas is tegen dit soort lui vrij weinig te doen.Een knokploeg inschakelen heeft ook geen nut,ga mezelf niet verlagen tot hun niveau(wat ligt op een bodemloze put waarschijnlijk).
:evil: :evil: :evil:
groeten nico
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

25-04-2011 19:35

Gezellig watertje!
Laatst gewijzigd door James warner op 02-05-2011 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

25-04-2011 19:51

Ben er zelf ook een paar geweest, alleen om te kijken maar als je dan al ziet hoe somigge mensen daar omgaan met elkaar en de vis. Dan heb je al gelijk geen zin meer om te vissen. Er zullen vast ook wel een paar "goede" mensen tussen zitten maar 90% wat er komt, komt er niet om te vissen.

mvg
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

25-04-2011 20:08

Joey,

Dat is nou juist de pest. Die 90% die niet sirieus vist, vangt wel af en toe vis. En op wat voor manier en hoe ze ermee omgaan is tenenkrommend.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Dennis Hoed
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-09-2010 10:30

25-04-2011 21:41

Ben er vorig jaar even langs gereden met mijn vismaat, lijkt meer op een vluchtelingenkamp daar.... Volgens mij komen ze in 1ste
instantie om te BBQ-en en herrie te maken, en is vissen een bijzaak.
In het naseizoen kan je er overigens wel leuk vissen als het weer wat slechter is.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-04-2011 21:46

Nico, ik hoop voor jou dat het daar ook op een nachtvisverbod uitdraait..
Groet'n Henk..

still growing Old.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

25-04-2011 22:05

Als ik dit zo lees komt het bekend. Soms is het een kleine groep die het voor een ander verkl**t, soms een grote groep..
Helaas is het overal haast wel zo. En dan vinden mensen het soms nog raar dat er de regels aangescherpt worden...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-04-2011 22:09

De regels hoeven niet aangescherpt te worden..enkel naleven is voldoende. :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Joey van der Maal
Berichten: 179
Lid geworden op: 05-10-2007 11:53
Locatie: hazerswoude rijndijk

25-04-2011 22:17

Of eventuele controles, zodat niet alles uit de hand loopt zoals nu gebeurt.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

25-04-2011 22:34

En dat is juist het probleem denk ik. Naleven van de regels is voor de serieuze karperaars niet moeilijk. Voor de minder serieuze wel.
Merk het op "mijn" water ook wel. De minder serieuze lui weten het voor anderen te verkl*ten voor de rest. Met als gevolgen dat de regeltjes aangescherpt worden. Vind het hier wel jammer dat de controle niet zo streng en allert is. Word tijd dat ik me daar eens voor ga aanmelden denk ik....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

25-04-2011 23:05

Goh waar is die tijd gebleven dat we met windkracht 8 op dat strandje zaten te vangen in het late najaar en dat de steiger nog bij het botenhuis er was, één van m'n beste dagstekken die ik ooit bevist heb. Ik kan ook nog herinneren dan eind jaren tachtig ene Ralf met zijn maten voor het eerst ging uitvaren, voor dat ie terug was hing er al een karper aan. Je had toen ook al een flinke ploeg vissers uit de bomenwijk die wel wat stekken bezet hielden want het de plas was immers hun tuin vonden ze. Ook s'nacht erg onrustig op de parkeerplaatsen, er zaten nog eens engelsen waarvan de auto in de fik was gezet. Wij deden alles op de brommer dat was ons voordeel (wel af en toe een boswachter achter je aan) en toen ik later een auto tot beschikking had ben ik er eigenlijk nooit meer geweest.
Let op slagboom !
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

26-04-2011 09:37

Nachtvisverbod vind ik een beetje makkelijk.
Ze zullen idd meer moeten controleren eventueel i.s.m. Politie.
Begin eerst eens met een groene tent max. 2 bij 2
Verbieden van boten. ( zorgt vaak voor veel problemen )
Openbaar drank gebruik/dronkenschap bekeuren.
max. 1 niet visser per vergunning houder.

En er zullen nog wel meer punten zijn die verbeterd kunnen worden daar.
Dennis Hoed
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-09-2010 10:30

26-04-2011 17:43

Verbieden van boten en voerboten zal idd een hoop schelen, en BBQ-en verbieden,
dan word het voor de meeste ook al minder interessant.
Misschien een aparte vergunning voor daar, mbt het nachtvissen, ik betaal liever wat extra dan.
remco schouten
Berichten: 33
Lid geworden op: 04-04-2010 18:27
Locatie: zuid holland

26-04-2011 22:54

tja mafkezen ken ik ze niet noemen
9 van de 10 staan me normaal te woord als ik vraag waar ze liggen

ik vis daar ook heel zelden en weet zo'n beetje van elke stek wel waar ze heen vissen zo ongeveer
tevens vraag ik meestal voordat ik ga vissen even waar "groepjes" vissers liggen te vissen en vaak zie je het aan de markers
groepjes verbieden ??? op een recreatieplas ?
bootje verbieden ?? verhuren ze die daar dan nie toevallig en een surfschool
ja heeft dat nut weet ik niet

tevens moet ik wel zeggen dat na al die dingen die erom heen gebeuren het niet veiliger op maakt als eenzame visser dus dan maar met zijn 2en a 3en

en ja een auto opgeblazen is een mooi verhaal was gewoon vuurwerk op zijn raam / motorkap opblazen is wel erg sterk uitgedrukt
en dan weer zeggen vandalisme tja
er is ook een dooie gevonden pas geleden nog
dat had niets met de vissers te maken
meer controle op badgasten lijkt me een strakker plan

ik denk dat het ook een beetje aan je eigen mentaliteit ligt

je hebt de grote plas en twee aftakkingen die vrij smal zijn
naar de overkant vissen is daar vrij normaal gezien dat je dat ken werpen zonder moeite
het was op werp afstand anders gooit hij niet over je lijn heen
dus ga ik er vanuit dat hij ook zijn plekje heeft uitgemeten en gepeilt
en kwam op dezelfde uit het mooie stekje wat jij vond ,vond hij ook mooi

het kan misschien anders zijn hoe je het zegt en hoe het is gegaan
maar ik ben er niet zelf bijgeweest dus ken ik niet oordelen
maar mag wel logische gezien me mening uiten

anderzijts is het misschien wel zo dat die ander denkt van hey zo'n grote plas waarom moet je "naast" me komen zitten
iedereen heeft zoiets weleens meegemaakt terwel er nog kilometers tussen konden

delftse hout is overbevist en super druk in de mooie weer dagen en vrijwel moeilijk te bevissen zonder dat er een zwemmer of surfer of waterfiets of roeiboot tegen en of door je lijn heen gaat zelfs met toplood
en dan ook nog vissers die er van de ene kant naar de andere kant vissen stekken bezet houden
wil je daar een weekend normaal zitten dan moet je maandag erheen om zeker van je stek te zijn

alle vissen zijn daar zon beetje wel 2 tot 3 keer gevangen door takelaars en dus eigenlijk geen vissen maar papegaaien en zijn kieskeurig omdat de aanbod teveel is
er heerst een zeer sterke dressuur
en controle is er wel degenlijk soms 4 x op een dag en zelfs als het donker is

maar eerlijk dat hoort tegenwoordig bij het vissen
last hebben van andere vissers en altijd op zoek zijn naar een stek die niet bezet is
heel irritant

maar kortom zoek een andere plas
dit hebben de meeste gedaan

vang ze remco
Gebruikersavatar
koen van veen
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-09-2009 12:56

26-04-2011 23:06

Afgelopen zomer ben ik er een aantal keer langs gekomen voor mijn school, elke keer ook minstens 10 tenten(kampen) zien staan met lijnen op de oever aan de overkant :o . Had niet echt de indruk dat ze wat vingen terwijl je met een pennetje en een blikje mais in de naastgelegen poldersloten een ware vangst slachting aan kan richten als je die vissen soms ziet azen :lol:

Ik weet dat het de enigste plek is waar je in die omgeving mag nachtvissen maar ik zou dan liever niet nachtvissen als jezelf daar tussen proppen en lekker met een pennetje of desnoods met een heli-chod in die poldersloten ernaast gaan vissen. ach, ieder zijn lol zullen we maar zeggen :wink:
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

27-04-2011 19:19

Ik heb hier buiten de jongeren die nog lerend zijn, niet veel ''normaal'' volk kunnen spotten.

Nu kan ik niet ontkennen dat het ''Haagse'' volk, over het algemeen genomen gewoon een hele slechte reputatie heeft als het gaat om karpervissen. Ook de controle van de vissers daar levert voor de controlerende instanties nogal eens op wat protest! De Kankah vliegt je om de oren daar.

Dus zolang ze allemaal daar lekker blijven hangen, zou ik lekker hier blijven vissen Nico.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

28-04-2011 11:36

Ikweet op eens weer hoe het kwam dat ik gestopt ben met nachtvissen tentje dit tentje dat nee geef mijn maar lekker de pen. Dan liggen die uitslovers nog te slapen in hun tentje als ik met de pen heen en weer gaat :D :D
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

28-04-2011 13:34

Simon Grol schreef:Ikweet op eens weer hoe het kwam dat ik gestopt ben met nachtvissen tentje dit tentje dat nee geef mijn maar lekker de pen. Dan liggen die uitslovers nog te slapen in hun tentje als ik met de pen heen en weer gaat :D :D


:lol: vindt dit dan ook slim bedacht simon, vooral dat laatste zinnetje :lol:
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

28-04-2011 20:44

Het is toch van de zotte dat men stopt met nachtvissen enkel omdat er van die koekenbakkers
tussen zitten.
Iedereen betaald zijn vergunning en heeft dus het recht om ergens te vissen.
Ook staat er in je vergunning dat je recht vooruit moet vissen.
een beetje afwijken is niet erg,maar een halve plas in beslag nemen is natuurlijk belachelijk.
Ik wil best rekening houden met een ander die er al een tijdje zit of iets dergelijks,maar laat die dan eerst eens
rekening houden met het feit dat er anderen bij kunnen komen...
groeten nico
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

28-04-2011 21:40

Ben het met Nico eens, ben vorige week ook nog half uur eerder weg gegaan omdat er een man van best wel ver kwam die daar gevoerd had, hij vroeg of we nog lang bleven, wij zouden nog 1 uur blijven maar zijn naar een halfuur gegaan, was toch mijn tuiswatertje waar ik zo weer heen kan en hij moest er een uur voor rijden... Gewoon rekening houden met elkaar...
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

28-04-2011 21:44

Geen enkel spijt van dat ik daar nooit heb gevist :oops: :P
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

29-04-2011 07:00

hoezo als ik vragen mag? zitten leuke vissen in :P
Boeruhhhhhhhhhhh
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

29-04-2011 16:34

Carpboard leden,

Het is inderdaad niet meer normaal dat fanatieke nacht vissers er mee stoppen van wegen bovenstaande ervaringen.Toch moet ik wel even kwijt dat ik vroeger vele uren maakte aan het water vooral in het voorjaar toch zo 2 nachten perweek.Nu ik best fnatiek met de pen bezig ben moet ik eerlijk zeggen dat ik met de pen veel meer vis vang en dat ik het nu ook veel leuker vind!! heel erg spanend echt niet te beschijven ook de moeilijker vissen zijn makelijker te bevangen met een pen dan t een stuk lood van 120 gram en een boilie wat ook niet meer dan logies is.Ik vind het heel jammer dat er mensen zijn die denken dat ze alles zijn :x en het water voor hun is.Eerst viste ik zomer en winter toen viste ik alleen winter najaar en voorjaar en zomers met de korst en pen door dit soort mensen en nu vis ik alleen nog maar met de pen!! Ik hoop dat ook dat niet verpest gaat worden in de toekomst

Gr Simon.
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

30-04-2011 00:03

Patrick lamers schreef:hoezo als ik vragen mag? zitten leuke vissen in :P


Ik denk dat dat vooral met veilig voelen te maken heeft, en woon er ook een aardig eindje vandaan.
en hoe kan jij weten dat er 'leuke' vis opzwemt? :oops: toldijk ofso ligt denk ik niet zo dichtbij delft?
maarja wateren waar je niet voor een plekje in de rij hoeft te staan is toch veel minder gezeik tijdens het vissen, en ook veel leuker :P

Michiel
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

30-04-2011 00:09

Nico en Simon,

Ik ben het helemaal met jullie eens. Ik heb het zelf ook is meegemaakt.
Mijn vader en ik kwamen op een water aan. We weten dat het daar vaak druk is, maar er was nog een plek vrij waar we konden zitten. Het probleem op dat water is, dat je aan een oever eigenlijk maar 2 stekken hebt, waar je kunt zitten. Die ene was al bezet door nachtvissers. Normaal vraag ik altijd wel uit beleefdheid waar zij liggen en/of gevoerd hebt zodat ik niet op zijn of haar stek gaat vissen. Nu lagen ze daar volgens mij nog te slapen (was 6 uur in de ochtend ofzo). En wij gingen op die ene vrije plek zitten. Nou ja, wij gooiden dus in, wetend van niets, aangezien we dachten die oever waar wij tegenaan zitten daar zullen zij wel niet helemaal liggen. Nou ja na een paar minuten kwamen ze naar ons toe lopen, ik was nog met een hengel bezig om op te tuigen. Zegt er een heel boos ja je ligt over mn lijn heen, daar lig ik. Dus wij rustig uitleggen ja sorry dat wisten we niet. Dus toen begon hij ja toon wat meer respect ga ergens anders liggen, haal je hengels weer binnen. Mn pa was niet heel erg blij en ging de discussie aan. Wij uitleggen van ja, dit is de enigste plek waar we nog kunnen zitten, de rest is al bezet. We hebben ook uitgelegd dat we begrip hebben voor hoe ze visten en dat ze het liefst niet willen om van die plek af te gaan. Maar toen hebben we ook uitgelegd en netjes gevraagd of ze die hengels die naar de oever waar wij naartoe zaten, wat in konden draaien of ergens anders konden leggen, aangezien wij anders geen kant uit konden met vissen, want we zouden hoe dan ook in die situatie over een paar van hun lijnen liggen. Hierdoor reageerden ze nog bozer, uiteindelijk hebben ze het toch maar gedaan, en konden we beiden vissen.

Prima als je op zo een manier vist, maar als het een druk water is, en het heeft een situatie zoals ik beschrijf, dan heb ik zoiets houd rekening met iedereen, vis in de nacht tegen de andere kant aan, en overdag wanneer je weet dat het drukker aan het water word, leg je hengels wat dichterbij, en zorg dat die andere stek waar je nog kan zitten ook nog voor anderen bevisbaar is. Beetje rekening met elkaar houden en toon respect voor elkaar. Hoe die gasten reageerden, toont in mijn ogen niet echt dat ze respect voor ons hadden. Ik ben heus niet beroerd, om mij aan iemand die er al zit aan te passen, enige wat ik wil is dat ze ook rekening houden met andere vissers. Toon wat meer begrip voor elkaar, en het zal een stuk gezelliger zijn aan de waterkant.

Met vriendelijke groet,
Michael Kramer
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.