controle


Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

03-05-2003 09:36

Op 2003-05-03 00:06, schreef Henri van der Wal:
Ook al vis je vanuit je achtertuin dan nog heb je een vergunning nodig want je hebt geen visrecht.



dat is dus niet waar,ik heb dat namelijk nagevraagd bij de gemeente en politie en wat blijkt:
als je zit te vissen in je eigen achtertuin(gekochte grond dan wel)mag je vissen tot je een ons weegt,volgens gemeente en politie mag je in dat geval net zo vaak en met zoveel mogelijk hengels vissen als je aankan,het plaatsen van een tent is dan ook toegestaan.
nou zo gaat dat bij ons...
makkelijk toch.......het enige is dat ik niet aan de waterkant woon..........jammer
wat betrefd de vergunning melde de gemeente me dat dat in dat geval niet nodig is als je vanaf gekocht grond vist,het water waar gevist word is van de gemeente...beetje krom maar toch dat is wat mij gezegd is door de wethouder.
het kan natuurlijk dat die wethouder het niet helemaal snapt....de politie dan ook niet....

viktor

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Viktor van Ophuizen op 2003-05-03 09:41 ]</font>
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

03-05-2003 10:04

Op 2003-05-03 09:30, schreef Wil Jeurninck:
P.S.
Luuk van harte gefeliciteert :lol:

Hiep hiep hoera.

Wil.


thanx :wink:
Henk Schonewille
Berichten: 11
Lid geworden op: 05-04-2003 02:00
Locatie: Hoogezand

03-05-2003 16:40

Ik ben het helemaal met Wil eens, er wordt te weinig gecontroleerd, ik vis nu 30 jaar in Groningen maar heb nog maar 1 x controle gehad, terwijl ik als ik in Drente aan het Oranjekanaal zit minimaal 1 x per week controle heb.
Wat wel lastig is, is het feit dat elke controleur zijn eigen regels maakt.
Omdat ik vismateriaal in Drente heb staan, ook nog ga karperen en ook thuis nog wel wil vissen, staat daar ook wat, doch mijn akte zit in mijn witvismateriaal in Drente.
Maar om problemen tegen te gaan heb ik van de aktes copietjes gemaakt en die bij alle spullen gedaan zodat ik altijd kan bewjzen dat ik een akte heb, de ene controleur accepteert dit wel maar een ander weer niet.
Maar ik kan toch slecht de orginele akte bij de karperspullen doen want dan weet ik zeker dat ik hem een keer vergeet en dus helemaal geen papieren kan tonen.
Maar wat mij betreft wordt er elke dag gecontroleerd, en ben je dan een keer in overtreding omdat je eens op een verkeerde plaats aan het nachtvissen bent of i.d. als je papieren in orde zijn zal een goede beambte met hart voor de hobbyvisser je wel matsen en dit door de vingers zien.
groetjes Henso
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

05-05-2003 17:08

boetes geven doen ze niet snel. het is wel goed dat ze je waarschuwen. als je het daarna nog een keer doet moeten ze gewoon die boete geven dan is het je eigen schuld. ik ben nu 2 x gecontroleerd in 5 jaar. zonder het te weten had ik 1x mijn spulletjes niet in orde. waarschuwing gehad dat ik een andere vergunning nodig had. en 1x van de politie omdat ik niet mocht nachtvissen(vorig weekend). nog nooit een boete gehad alleen waarschuwingen.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-05-2003 18:25

BOA's zijn in mijn ogen een zeer goede zaak, zie ze liever 2 keer per dag aan mijn tent staan dan helemaal niet.

Helaas, zoals Wil en Tim al zeiden, er zijn er nog veels te weinig.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

05-05-2003 18:29

dus jij wil zeggen dat je nooit zit te nachtvissen Stefan????
Je doet nooit iets fout????
Als je je vergunningen eens doorleest, zal je zien dat je vele dingen fout doet. Als ze je daar allemaal voor moeten pakken.......weg geld.

(dit is niet lullig bedoeld hoor.)

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-05-2003 18:32

Ik vraag me af wat het ermee te maken heeft of ik wel of niet nooit iets fout doe.

Ik zeg gewoon dat ik ze graag zie komen omdat ik weet dat ik goed zit. Als ik gewoon met een overwrap zit te vissen met 2 hengeltjes waar het toegestaan is om te nachtvissen, dan maken die jongens geen enkel probleem, en kan je er vaak ook nog leuk mee vertellen ook.

Als je fout bent, en ze pakken je, dan is het gewoon je eigen dikverdiende schuld (niet persoonlijk bedoeld).

mvg
stefan
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

05-05-2003 18:44

hallo,

bij ons word er gelukkig erg veel gecontroleerd, als ik 10 dagen zit te vissen in de zomer, dan word ik gemiddeld zo'n 7 keer gecontroleerd, en daar ben ik zeer tevreden mee (mensen die hun spulletjes niet in orde hebben waarschijnlijk wat minder :smile: ).
dit komt omdat alle onze stad is opgedeeld in meerdere gebieden waar verschillende controleurs controleren.
Alleen wat ik wat minder vind is dat de controleurs niet bevoegd zijn boetes uit te schrijven, want daarvoor moet de politie worden ingeschakeld (gelukkig zijn er wel een paar controleurs die ook bij de politie zitten).
want doordat de controleurs geen boetes mogen uitschrijven komen veel mensen die geen vergunning hebben of op een andere manier de wet overtreden ervanaf met een waarschuwing.
bij ons zijn de controleurs allemaal wel redelijke mensen die allemaal zelf ook vissen en het grootste deel vist ook op karper, dus bij ons hebben ze over het algemeen wel begrip voor dingen die eigenlijk niet mogen, daardoor zien ze zo af en toe welleens wat door de vingers.
mits je natuurlijk je spulletjes welweer netjes opruimt na het vissen, geen overlast veroorzaakt enz. de kontroleurs doen hier ook nooit moeilijk tegen ons over het nachtvissen (met tentje zonder grondzeil). ruim je echter je stek niet op, maak je herrie en veroorzaak je veel overlast enz. dan staan de controleurs gelukkig niet toe dat je nachtvist op een water en schakelen zij de politie in.




[quote]
Op 2003-05-02 18:52, schreef Henri van der Wal:

In het begin voelde ik me wat een verrader ofzo omdat ik op vergunningen controleer.

[einde quote]

ik zou me echt geen verrader voelen hoor henri, want eigenlijk vissen de mensen zonder vergunning gewoon op vis die jij hebt betaald met je vergunning, terwijl hun niks hebben betaald aan die vis.

mvgr Richard
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

05-05-2003 18:50

oke stefan, maar ik denk dat je wel moet toegeven dat jij ook wel eens ergens zit te nachtvissen waar het niet mag. Maar oke, dat voorbeeld wat jij nen noemde heb je inderdaad gelijk in. Maar er zijn de laatste tijd wel heel veel regeltjes waar je je als karpervisser bijna niet aan kunt houden. maar ja.

Veel controle vind ik ook niet erg hoor.
Ik noemde een politit ook eens als voorbeeld (toen ik net een boete had gekregen): "wat wil je nu dat ik liever doe, of ik dring me helemaal zat en sla vervolgens iemand helemaal in elkaar en gooi een paar ruiten in.
Of ik zit hier (onschulding) zonder dat ik iemand iets fout doe met 3 hengels te vissen. ik vang nu toch niets in die kou"

en daar had hij geen andwoord op gegeven.

maar ergens heb je ook wel weer gelijk hoor Stefan.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

05-05-2003 21:19

Veel te weinig gecontroleerd, Wil?

In een nacht zijn we door drie verschillende controleurs gecontroleerd. Een controleur van de milieudienst, een BOA en de politie. We voelden ons net criminelen aan de waterkant.

Ook hebben we eens meegemaakt dat twee mannen midden in de nacht met groot licht aan de kant van het kanaal met grote snelheid aan kwamen rijden. We hadden de kids bij ons en die sliepen al in een tentje. Een overval, dachten we, want het kan hier aan het Twentekanaal wel een spoken met russen, tsjechen en duitsers, maar nee.....Controle......


Nou vraag ik je, met de Mac lights in onze ogen, vroegen ze naar onze vergunningen. Ze konden zich legetimeren. We hebben ze op een nette manier geprobeerd duidelijk te maken, dat we gewoon onze hobby aan het uitoefenen zijn. Maareh, geen reactie, we doen gewoon ons werk zeggen ze dan. Nou volgens mij kan dat wel anders.

BOA's zijn mannen die thuis de pantoffeltjes aanhebben met een vrouw, die een mega tuinbroek aanheeft. Eenmaal aan het werk voelen ze macht.....

Zielig en onmenselijk.
Tight Lines!
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

05-05-2003 21:22

En dan een boete geven voor het vissen met drie hengels....waar hebben we het over?

Laat ze optreden tegen de immigranten die hier de vis aan de waterkant slachten en er vissoep van maken. En die mede vissers lijfelijk bedreigen.

Maar nee, controleren of je met drie hengels vist...Ja ja......en dan een bekeuring uitdelen. Ja ja.....

Sorry, maar ik word daar dus helemaal niet goed van. In Nederland zijn zoveel regeltjes dat het chaos wordt......

Misschien heeft het privatiseren van alle wateren voordelen?
Tight Lines!
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

05-05-2003 21:41

ja........het zijn nu eenmaal regels.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-05-2003 22:31

Bianca,

Voor dat optreden van de BOA's kan je natuurlijk een klacht indienen.
Het overige, ja, jammer dat er zoveel regels zijn.
Probleem is natuurlijk dat de wetgever vaak adhoc regels móet maken.Dan heb je snel een lappendeken, en daar houden veel mensen van.
Niet consequent, niet volledig dekkend, dus maar weer een regel gemaakt.

Privatiseren?
Gruw! :mad:

Hoe zou jij het vinden als je vergunning 3x zo duur werd omdat de eigenaar van "jouw" water een wielerploeg wil sponsoren?
Zie de electra-(g)troep!
Staat er op hun rug bijvoorbeeld "De Zwaan" met adres,telnr etc..

Aan de andere kant zou heel Nederland een betaalwater gaan worden als je iets verder door filosofeert.
Want concurrentie etc.
Was ook niet serieus bedoelt denk ik..

Jij ook Strakke lijnen,

Henk

ps Ben blij dat ik mijn dochter indertijd met het vissen in aanraking heb gebracht.
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

05-05-2003 22:55

Op 2003-05-05 21:19, schreef Bianca Venema:
Veel te weinig gecontroleerd, Wil?

In een nacht zijn we door drie verschillende controleurs gecontroleerd. Een controleur van de milieudienst, een BOA en de politie. We voelden ons net criminelen aan de waterkant.


En de rest van de nachten, heb je nix. Extreem voorbeeld dus.


Ook hebben we eens meegemaakt dat twee mannen midden in de nacht met groot licht aan de kant van het kanaal met grote snelheid aan kwamen rijden. We hadden de kids bij ons en die sliepen al in een tentje. Een overval, dachten we, want het kan hier aan het Twentekanaal wel een spoken met russen, tsjechen en duitsers, maar nee.....Controle......


Je kan ze beter op tijd zien aankomen dan, dat ze opeens in je nek staan hijgen.

Nou vraag ik je, met de Mac lights in onze ogen, vroegen ze naar onze vergunningen. Ze konden zich legetimeren. We hebben ze op een nette manier geprobeerd duidelijk te maken, dat we gewoon onze hobby aan het uitoefenen zijn. Maareh, geen reactie, we doen gewoon ons werk zeggen ze dan. Nou volgens mij kan dat wel anders.


Hun doen gewoon hun werk ja, doe jij iets fout, ben dan kwaad op jezelf. Hun volgen de regels, jij niet. Dat ze geen begrip voor de situatie hebben, tja dat heb je niet in de hand.

BOA's zijn mannen die thuis de pantoffeltjes aanhebben met een vrouw, die een mega tuinbroek aanheeft. Eenmaal aan het werk voelen ze macht.....

Zielig en onmenselijk.



Deze reactie vindt ik zielig en onmenselijk.


De groete

<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:J0H@N" class=bericht>J0H@N</a><!-- BBCode auto-mailto end -->
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

06-05-2003 19:59

Goedemiddag,

Afgelopen weekend "controle" gehad van de politie.De reden waarom ze langs kwamen was dat ze mijn auto op een verdachte plek hadden zien staan.Na een ff gekletst te hebben,de vrouwlijke agente toonde wel erg veel interesse,vroeg die kerel of je nu al mag nacht vissen........

MVG "GRUM"
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-05-2003 22:23

luuk..
als ik eerlijk ben vind ik jouw reactienogal onbeschoft wanner 2 mannen in uniform vragne om je papieren kan je die toch gewoon laten zien?? alsof je frietje dan gelijk koud is!

mvg martijn
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

06-05-2003 23:04

Ik zou willen dat ze wat vaker bij ons zouden komen, je wordt hier met bierflesjes om de oren gesmeten. Wordt echt gevaarlijk hiero.
Komt de politie een keer, sturen ze me maat weg omdat hij een half jaar te oud zou zijn(parkvijver). Dan denk ik echt: Waar zijn ze nou mee bezig, ik zou willen dat ze dan bij mij langskwamen, dan zou ik ze de waarheid vertellen, ik "dure" vergunning kopen en dan zo zielig reageren.
Ze sturen je weg omdat je geen vergunning bij je hebt die je gratis op kan halen, zinloos!!

Koen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

07-05-2003 11:49

Helaas wordt er op mijn thuiswateren zeer weinig gecontroleerd. Ik ben nu in 4 jaar 1 keer gecontroleerd door een vereniggingscontroleur. Als er bij ons politie bijkomt kan je maar beter je papieren voormekaar hebben. Ik zou het niet erg vinden als ik niet meer met drie hengels kan vissen of niet het hele jaar mag nachtvissen. Dat heb ik er wel voor over als al die rotzooitrappers een keer weggeschopt worden. Als je je eigen troep opruimd en je veroorzaakt geen overlast doen ze bij ons meestal niet moeilijk (heb ik gehoord).
groeten Daaf
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

07-05-2003 13:35

Hulde aan Rob!
Tight Lines!