Is met zijn tweetjes vissen wel altijd leuk?


Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

18-02-2011 06:27

ketting doet om visser zijn been en dan aan pieper trekt :(
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-02-2011 12:15

laatste keer offtopic voor mij.

ik bedoelde het niet zozeer erg negatief over die oren..

juist omdat ik het een hele mooie hond vindt die je hebt ,vind ik het zonde.

ook een doberman zonder gecoupeerde oren vind ik zo veel betere uitstraling hebben.

maar ieder zn mening toch ? iig hele mooie hond heb je daar,en ideale vismaat. :wink:

ik ben alleen tegen afgehakte oren en staarten.maar dat is mijn mening.(gevangen karpers merken doe ik dan weer wel :o :lol: ) geintjuh

PS,mijn vismaat is mn vriendin en heb er nog 2 waar ik al jaren mee vis (gewoon vrienden he, niet nog 2 vriendinnen :lol: )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

18-02-2011 16:19

even een reactie van mijn kant,

ik heb de hond gekregen/gered toen die 2 jaar was.
ik had zelf ook liever de oortjes eraan gezien.
als je ziet hoe mensen erop reageren is dit niet altijd leuk.
mijn vriendin was bang van honden maar na het leren kennen van Mambo(de hond) was dit over.

iets over de prikband.
ik heb vele soorten kettingen gehad maar doordat hij een verschrikkelijk dikke bijna gevoelloze speknek heeft, is dit HELAAS de meest effectieve.
durf van mezelf te zeggen dat ik een aardig potje honden kan africhten.
de keren dat deze band echt nodig was kan ik in 6 jaar tijd op 1 hand tellen.
als hij de prikketting omheeft weet hij dat ie zich moet gedragen...foto is enkele jaren geleden gemaakt toen de RAD..(RAP had een betere benaming geweest)nog van kracht was.
elk miniscuul incident had dus fataal kunnen zijn.
ik weet heel goed hoe ik deze ketting moet gebruiken en hoe niet,... en raad het ook absoluut AF bij mensen die hier geen verstand van hebben.

mvg
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

18-02-2011 16:45

tijdens het vissen heeft ie niks te mekkeren lijkt me :wink:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-02-2011 16:51

daar ligt ie dan op zn Nash Stretcher ,heeft wel zn spullen op orde die vismaat van je :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

18-02-2011 16:52

en een eigen slaapzak van jrc :wink:
nu ligt ie op die van mij hahaha
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-02-2011 17:15

inderdaad een leuk gezicht dat ie het zo naar zijn zin heeft bij het vissen.
En je kunt zien dat ie het heerlijk vindt bij het rollen :D
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

19-02-2011 08:03

Ontopic: Ligt hier verschil in bij vismaten die struinend vissen tov een vaste opgebouwde voerplek?
Ik heb zelf absoluut geen vaste vismaat, 95% van de keren dat ik erop uitga is alleen. Vis altijd in de polder met de pen. Kan me voorstellen dat het niet leuk is als je samen een paar nachtjes zit visser A karper op karper voor visser B moet landen zonder zelf actie te zien?
Bij het struinen ligt dit misschien toch anders, het kan voorkomen dat één van de twee enorm veel geluk (of gewoon meer kunde) heeft en meer vangt, toch heb je hier wat meer ruimte voor, als je maatje ergens meer vangt kun je zelf vrij eenvoudig ook een andere stek opzoeken bijvoorbeeld.
Is het vanaf de start niet het uitgangspunt wat je (beide) neemt wat het succes en de lengte van vismaatschap bepaald? Als je uitgangspunt samen vissen is lijkt het me dat je niet snel in de problemen komt, heb je daarnaast ook nog andere uitgangspunten die misschien voor jezelf wel belangrijker zijn dan het samen vissen (bv een targetvis, een PB, etc) dan kan waardering en vriendschap al snel omslaan in afgunst en jaloezie lijkt me zo?
Ik lul maar wat voor me weg, want vis meestal dus alleen. De keren echter dat ik met anderen ben vindt ik het echt genieten ook als de ander meer of mooiere vissen vangt, uitgangspunt op dat moment is ook samen vissen en ervaren.

vr gr
Andries
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-02-2011 11:15

Stelling:

Vissen met een vismaat heeft alleen nadelen wanneer de doel het vangen van karpers is....?

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

19-02-2011 11:18

Tegenstelling:

Dit is pure afgunst.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-02-2011 12:13

Nee Willem, ik heb leuke vismaten, alleen pakken wij het anders aan dan het gezamelijke zitje. Ik verklaar me wel nader. Niet gelijk zo negatief.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-02-2011 12:18

Altijd leuk om te zien dat er altijd wel mensen zijn die zeggen dat het niet leuk is of dergelijke of gezeik oplevert!
Als het bij iemand al 8 tot 10 jaar goed gaat met zijn 2e vissen? Waarom zou iemand hier op dit forum een rede moeten zoeken waarom het niet mogelijk zou zijn?

Dan is het toch echt een probleem bij je eigen,en kan je wellicht niet omgaan met andere ;)


Wat ik eerder vermelde

Met zijn 2e vissen kan je ook op een andere manier.

Of je deelt een stek om en om. En vist zo nu en dan samen om de stek te evalueren en verdere besprekingen over bevindingen.
Of ieder heeft een stek 100 meter van elkaar.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-02-2011 12:27

Ik heb de drang me gelijk nader te verklaren om nog meer kemphanen te weren...
Ik dacht leuk mee te doen en wou vertellen hoe ik en mijn vrienden en kennissen het aanpakken.

Maar weet je. Laat maar.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

19-02-2011 13:04

Robert Campbell schreef:om nog meer kemphanen te weren...
Ik dacht leuk mee te doen en wou vertellen hoe ik en mijn vrienden en kennissen het aanpakken.


Robert Campbell schreef:Maar weet je. Laat maar.


Ik ben geen kemphaan en zeker niet eentje die je hoeft te weren.

Ik kan er niets aan doen dat jouw posting op meerdere manieren opgevat kan worden

Ik vind het jammer dat je met dat 'laat maar' denkt dat wij het toch nooit zullen snappen.

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-02-2011 13:19

Je zal het best begrijpen Willem. Maar wil ik nog wel de moeite nemen na zo'n antwoord?

Vissen doe ik voor mijn plezier. Zit ik niet lekker in mijn vel om eoa reden dan ga ik niet vissen.
Gaan dingen weer naar mijn zin, dan kan het avontuur weer beginnen!

Kom ik op het carpboard. Ben ik er om leuk mee te praten. Ik zit dan lekker in mijn vel en ben meestal niet commercieel verbonden waardoor ik kan zeggen wat ik wil. Ik praat hier alleen als ik kan praten en wanneer ik er plezier in heb.

Neem dat als uitgangspunt van mijn vorige post!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

19-02-2011 13:26

OK,

Robert Campbell schreef:Maar wil ik nog wel de moeite nemen na zo'n antwoord?


Ja dus, maar dat zinnetje... Je voelt je goed hè?

Groet,
Willem
Gebruikersavatar
Victor van Hoek
Berichten: 160
Lid geworden op: 23-09-2009 16:05
Locatie: Huizen

19-02-2011 13:51

Ben het helemaal met Andries eens. Ben zelf ook penvisser en vind het heerlijk om alleen door de polder heen te gaan. Zelf je stekken bepalen en aflopen en densoods helemaal verkassen.

Regelmatig ga ik met een oud-collega wel samen vissen. Hij is echter een statische visser. Vooraf even de keuze van visstek bepalen is dan wel handig zodat hij de ruimte heeft en ik voldoende stekjes kan afvissen met de pen. Tussendoor even bijpraten met een bak kofie (meestal vissen we in de vroege ochtenuren) vind ik dan wel weer prettig.

Als je elkaar gewoon in zijn waarde laat is er volgens mij nooit wat aan de hand.
Brasem op je stek in de weer,
Dan komt de karper ook wel een keer!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-02-2011 13:54

Leen,

Ik heb je PB gezien. Eerlijk gezegd twijfel ik aan je beweegredenen. Ik heb gezien hoe je mensen dwars hebt gezeten hier op het board. Mensen waar ik veel waardering voor heb ondanks dat ik ze niet persoonlijk ken. Alleen al de naam en de teksten die ik over de jaren heb gelezen hebben voor mij betekenis.

Heb ook je bericht zien veranderen... Weet niet. Ik ken je niet.

Willem,

Ik kreeg een flashback aan hoe de karperwereld online ooit eens was. Ik trek me even terug.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

19-02-2011 15:42

Robert Campbell schreef:Niet gelijk zo negatief.
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

19-02-2011 20:25

Robert Campbell schreef:Stelling:

Vissen met een vismaat heeft alleen nadelen wanneer de doel het vangen van karpers is....?

RC


Hoi, snap niet wat je hiermee bedoeld, is dit bedoeld tov van mijn voorgaande post aan dit bericht?
Ben het ff kwijt, en als je geen tijd/ zin hebt je nader te verklaren dan snap ik al helemaal niet dat je iets achterlaat?????

Ontopic: Ik wil uiteraard niet direct kampen scheiden door aan te geven dat het binnen een struinende manier misschien makkelijker is dan bij een vastlood manier. Echter ik kan me voorstellen dat afhankelijk van de hogere mate van voorbereiding het logischerwijs lastiger is om te accepteren dat je niets vangt tov van je vismaat?
Dus misschien bedoel ik mee te zeggen dat het met een instant manier makkelijker te verkroppen is?
Daarbovenop vind ik het alleen maar fantastisch dat er mensen zijn die al jaren lang dezelfde vispartner hebben! In het boek 'speurtocht naar giganten' staat op een gegeven ogenblik een verhaal over een recordkarper op Nieuwkoop, er zijn twee vangers, twee vismaten die tijdens de dril de hengel wisselen; mooier kan het toch niet worden? Iedere gevangen karper wordt dan "onze gevangen karpr"!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-02-2011 21:01

Ik lees afgunst? Dat is nogal een negatieve uitleg en bezijden de werkelijkheid.

Ik gun ieder zijn vangst. Meer nog als het mijn vismaat betreft, want wat anderen vangen doet mij weinig. Ik haal mijn hengels binnen en kom helpen met de karper te netten. Bewonder met hem de vangst en help bij het wegen. Ik zet maat met karper met alle liefde perfect op de foto. Ik vind het al prachtig om te zien vangen. Je maat eens de ogenschijnlijk beste stek gunnen hoort daarbij. Niks afgunst. Het is juist fijn als je een maat hebt waarmee je ideeën en ervaringen kunt delen. Iemand waarmee je jouw beleving samen deelt. Samen uit en samen thuis. Maar dan liefst tenminste 100 meter uit elkaar vissen en niks om en om. Als je dat afgunst noemt, snap je niks van mijn beleving en bent ongeschikt als mijn vismaat.

Ik denk dat Robert gewoon eerlijk zijn gevoel bij samen vissen uitspreekt Andries. Toevallig is dat na jouw bericht dat ook een oorzakelijk verband heeft met het onderwerp, maar niet een direct verband heeft met het bericht van Sander. De stelling (met vraagteken) gaat vooral op zodra je op dezelfde stek op elkaars lip gaat zitten. Een waaier van 4 of 6 hengels is niet heel effectief. Zelfs met 2 hengels vang je doorgaans maar op één. Ik zou de neiging hebben mijn hengels maar in het foedraal te laten zitten.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-02-2011 10:07

Blij dat jij hier nog bent Kees!

Andries,

Het leuke is er al af voor mij. Ik hoef me niet hier te profileren of zo graag mijn verhaal kwijt willen dat ik gewoon door babbel als het niet goed ontvangen word. Dan hou ik liever mijn mond.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

20-02-2011 11:00

Robert,

Nachtje goed geslapen, nagedacht, bittere nasmaak, schuldgevoel, moet ik wat mee doen, denk ik. Niemand verdient het om 'slachtoffer' te worden van mijn shit.

Robert, ik hoop dat je dit nog leest. Ik wil je graag vertellen waarom ik zo reageerde. De precieze achtergrond houd ik voor mezelf, want dat gaat een vreemde echt niets aan en daar wil ik ook niet mee schermen, maar iedereen en met name jij ziet wel dát ik zo reageer.

In eerste instantie las ik: "...wanneer je doel het vangen van karpers is....?"

Dat klinkt natuurlijk heel egoïstisch, maar goed, dat was mijn opvatting. In een hele nare, rare, boze bui. Ik zie dan alles door een donkere bril.

Ik heb in het verleden weleens met mensen gevist die het echt niet konden hebben dat ik meer en/of groter ving dan zij. Toppunt was dat ik mijn hengel(s) er maar uit moest halen. Scheve gezichten, spanning om te snijden, opvallende stilte, afgunst, boosheid, zelfs een keertje janken. Hier werd ik even aan herinnerd, dat was niet leuk.

Daarna ging mijn interpretatie een eigen leven leiden, want ik was al boos en al verdrietig en op die momenten ben ik net een opgewonden veer. Eén verkeerd tikje en het hele handeltje klapt uit elkaar. Ik lees dan ook niet goed meer en gedraag me dan zoals ik denk. Als een kat in het nauw, klaar voor de aanval, terwijl niemand me in een hoek dreef, behalve ikzelf, grotendeels onbewust.

Ik neem aan dat je met je stelling bedoelde dat wanneer je samen vist, je de vis moet delen óf dat wanneer je samen vist, je daardoor minder goed vist, waardoor je minder vangt. Hier kunnen allerlei redenen voor zijn en die kun jij zelf wel verzinnen, Kees noemt er al enkele. Ik ben het dus eigenlijk eens met je stelling. Ik zal proberen achter zo'n posting met een typfout, iets goeds te zoeken i.p.v. iets negatiefs.

Ik wil je graag mijn excuses aanbieden voor het feit dat ik op het agressieve af reageerde. Dit is ook een probleem voor mijzelf, maar hier werd jij de dupe van dus daarom, voor jou: Excuses.

Soms kan ik slecht met een forum omgaan, één (!) van de redenen dat ik een hele tijd niet actief ben geweest op dit forum. Ik dacht een hoop geleerd te hebben van mijn eigen gedrag, maar dat leren, dat gaat traag.

Vang ze en een groet,
Willem
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-02-2011 11:07

Ik zie dat je nog online bent Willem.

Een snelle reactie zodat je het nog mee leest.

Respect heb je bij mij afgedwongen met je laatste reactie. Je bent een grotere man dan velen die ik ken!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

20-02-2011 11:45

Ik vis als Sins de 1e x met een vaste stok in de handen met de zelfde vismaat. Het begon met zyn kinderfeestje(hij viste al) we gingen naar een privé water van een kennis van hem. Ik vond het zo leuk dat we vaker zyn gaan vissen en voilà 2 en een half jaar later vissen we wekelijks. Wij leggen gerust elkaars hengels er in (toevallig wel de zelfde maar molens zyn totaal verschillend) als dr beet is zorgen we bijde dat we zo snel mogelij bij de hengel zyn, wie dr het eerst is pakt hem om hem meestal even later toch over te geven aan de ander. Zyn we tegelyk dat pakt de gene an wie die is h'm. Nooit problemen mee gehad. Als wie iemand vertellen wat we gevangen hebben zeggen we dan ook altijd : wij hebben (bijvoorbeeld) 2 karpers van 80 cm en 1tje van 83 gevangen, ook al komen ze allemaal op de ene hengel van de ander. Het gaat dr bij ons om om de vis zo veilig mogelijk te landen en zo snel en veilig mogelijk na het meten terug te zetten. Alles wordt samen gedaan en gevangen en als je zo vaak mogelijk, bijna elk wiekend en in de vakantie zo vaak mogelijk gaat vissen is het geen probleem om met ander mans hengels te gooien, die ken je bijna net zo goed als je eige
Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh