Kleine karpers overbrengen naar grote plas


HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

16-02-2011 08:46

Hmm...wordt dit de nieuwe trend?
Meestal is het grote karper overbrengen naar kleine plas...

met trendy groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

16-02-2011 12:21

:lol: waarheid als een koe (helaas :cry: )
Rick boss
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2011 11:40

24-02-2011 17:51

Ik ken ook een watertje, herstel, een heel klein watertje waar ik een goudmijn had ontdekt. Inmiddels ben ik wat jaartjes verder en weet nu dat deze goudmijn afkomstig was uit de o.a. Amtelveense Poel, Bosbaan, Sloterplas en misschien nog meer wateren..deze vissen zijn er waarschijnlijk al ruim 10 jaar geleden ingezet. Toen draaide men de hand er nog niet voor om..momenteel neemt het misdadige vormen aan. Ik snap hoe je je voelt Ronald, want ook van mijn watertje zijn inmiddels vissen verdwenen..en ik me maar afvragen waarom de vangsten zo tegen vielen. Treurig..

Twee jaar later meld een maat van me dat een van de vissen die ik daar gevangen had terug is gevangen op een ander water, en wel -ongelogen- bijna 8 kilo zwaarder. Vrijwel zonder toedoen van vissersaas (lage hengeldruk). Een van zijn vissen die hij ooit wist te vangen op het kleine watertje werd ook op het zelfde water terug gevangen door een vismaat van ons allebei. Ook deze vis had aan bodybuilding gedaan en was inmiddels uitgegroeid tot een respectabel formaat. Hij zag er piccobello uit. Wij concludeerden dat als vis word overgezet naar een voor hun gezonder water het de vis soms zeer ten goede kan komen. We praten hier over onder andere natuurlijke groei, verbetering van weerstand en minder stress. Het was bekend dat mijn vis op mijn watertje behoorlijk liep te kwakkelen, wat na het overzetten drastisch afnam en hij stevig doorgroeide en later in blakende gezondheid werd gevangen!

Soms word overzetten niet alleen veroorzaakt door jaloezie of egoïsme, maar soms ook door compassie voor de vis. Het kleine watertje had een redelijk grote populatie grote vis, eigenlijk te klein voor zo veel moois. Maar enkelen van hun hebben nu pas ECHT hun vrijheid terug gekregen in hun nieuwe huis. En dat geeft toch een goed gevoel..


zo kun je het ook bekijken..
Rick boss
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2011 11:40

25-02-2011 11:25

even voor de duidelijkheid.

wat hierboven staat stond ergens anders op het formun, maar zo kun je er dus ook naar kijken.
Je hoeft niet altijd negatief te zijn !!!!
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

25-02-2011 12:04

Dus als je vis overzet en deze groeit dan geeft t niet? :roll:
Waarom zou de grootste vis van t Brielsemeer de G(ej)at-schub heten?
Of van een put er vlakbij de G(ej)at-spiegel?
Weet nog wel wat putten in de buurt.. vissen hebben namen als de vaartschub, de schievis, spiegel van boer jan, enz.
Om nog maar te zwijgen over ziektes ..
Als alle vissen hier in de omgeving nog zwommen waar ze ooit zaten kon ieder zn ding doen zonder bij elkaar 'op schoot' te zitten... :( dan maar een paar pond minder ! .. red bull karpers...
Rick boss
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2011 11:40

25-02-2011 12:07

Zie jij ooit wel een een bivvy staan bij een slootje van 40 cm diep en 200 m lang ?
Waar karpertjes zitten van 40 tot 55 cm ?
Ik zie alleen maar in dat soort slootjes na elk beetje ijs karpers die dood zijn
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-02-2011 12:17

@rick, volgens mij heb jij je planning al lang getrokken, en probeer je dit te rechtvaardigen via het board, denk dat niemand jou van je planning kan weerhouden, dus waarom nog vragen???

compassie/ verslepen/ STELEN!!!! :oops: :oops: :oops:
Rick boss
Berichten: 31
Lid geworden op: 07-01-2011 11:40

25-02-2011 15:24

volgens mij heb ik een paar berichten terug al gezegt dat ik er van af zie.

maar toch blijf ik van mening, dat het ook goed kan gaan.
En ook dat het beter is voor die kleine karpers.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-02-2011 15:29

Die kleine karpers zitten niet voor niets elke keer massaal in die sloot ;) Heb ik je ook al per PB gezegd, en dat je er vanaf ziet: Gelukkig maar.. Als je god wilt spelen zijn er veel ergere problemen in de wereld waar je wat aan zou kunnen gaan doen...

No offence, en steek je tijd eens in die plas ipv dat slootje.. Leer de monumenten kennen die er rondzwemmen.. En mocht je het niet willen, ik hou me aanbevolen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-02-2011 15:37

Zie die kleine ondiepe slootjes maar als een levens cirkel.

Reigers en andere beesten die daar hun visje vandaan halen. :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust