Nachtvergunning Zuidwest Nederland 2011


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

28-12-2010 22:31

Misschien heb ik niet goed gezocht, maar op de site van GHV staat nog niets vermeld. weet iemand toevallig al of dezelfde wateren als vorig jaar op deze nachtvislijst staan of dat er iets is veranderd? Misschien water bijgekomen of geschrapt?

Groet,
Raymond
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

29-12-2010 08:42

Beste Raymond,

Zover ik weet is hier nog geen beslissing over genomen, zodra ze dit wel gedaan hebben zullen ze dit melden op http://www.sportvisserijbelangen.nl/

Groetjes,

Robin Straver
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

07-01-2011 11:52

Een vraag, vinden jullie deze vergunning nou geen zonde van de centen?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-01-2011 11:58

Een bekeuring vind ik toch zonderderder ;)

Sinds de invoering van een exlusief voor A'dam verkrijgbare nachtverblijfpas vind ik het aan de oevers van het water een stuk aangenamer ;) Dus zonde? Mwah..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

07-01-2011 12:07

Het gaat hier om de federatie zuidwest nederland, en er zitten hier nogal wat beperkingen aan! Toegestaan, maart tot oktober, en dat voor veertig euro! Dat is volgens mij bij de AHV. anders. Het aantal wateren die in deze vergunning zitten is ook beperkt. Vandaar mijn vraag?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

07-01-2011 12:11

Ook kunnen zij in de AHV. gebruik maken van een fatsoenlijk onderkomen tijdens het nachtvissen! Dat is hier in rotterdam en omgeving anders.
K. van den Herik

07-01-2011 12:51

steek eens een hand in eigen boezem, dan kom je er achter dat het nog mee valt.
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

07-01-2011 12:54

Het zou wel mooi zijn als de vergunning uitgegeven zou worden. Vorig jaar heeft GZH het advies gegeven om dit niet te doen, vanweg wangedrag van karpervissers(de zgn KUT-ten en MONGOLS).
De karpercommissie van GR Roterdam heeft 2-3 jaar lopen lobyen bij GZH en de Federatie. Dan lukt het en gaat het in het 2e jaar mis door een aantal hersenlozen. Daar gaat alle moeite.

Ik heb er wel 40 € voor over, om in de regio 010 wat langer te kunnen nachtvissen zonder problemen met de controle. Hopleijk gaat de nieuwe Visserijwet per 1-1-2012 in en kunnen we op veel wateren het hele jaar door nachtvissen. Het zou mooi zijn als je dan voor beplaade wateren een persoonlijke nachtvispas krijgt, zodat bij wangedrag deze direct voor eeuwig wordt ingetrokken. Ik hoop dus dat de degenen die zich misdragen worden gepakt en gesanctioneerd en dat de "goeien"gewoon door kunnen vissen.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

07-01-2011 14:47

In vergelijking met andere Federaties is deze vergunning vrij prijzig, met alle beperkingen die er in zitten! En ik geloof niet dat er alleen in deze federatie type s zitten die het voor andere verzieken. Ik dacht ook dat er speciale boa s en speciaal opgeleide controleurs waren om wantoestanden op te lossen. Gaat in andere federaties wel goed, waarom in deze niet? Het gaat mij trouwens niet om het geld, maar vind wel dat bij een nachtvisvergunning op zijn minst je onderkomen (mits in de bebouwde kom/woonwijken) gedoogt mag worden! Kan in andere federaties wel! Maar het begint er nu op te lijken dat er helemaal niks meer kan in R dam. Maar dat is mijn mening. De hand in eigen boezem steken hoeft niet vis meestal alleen en mijn rotzooi ruim ik op!
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-01-2011 10:22

Donderdag 27 januari is het overleg over nachtvissen.
GHV - SVBD - groot rotterdam - GZH - en de federatie.

Daarna zal pas een uitsluitsel komen over de vergunning, welke wateren e.d.
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

22-01-2011 17:02

Uit een anonieme bron heb ik gehoord dat de rol van GZH uiterst discutabel is geweest. Het hele verhaal dat er heel veel wantoestanden zouden zijn geweest is verzonnen. Men zou t gebied om te controleren te groot hebben gevonden. Nou ben benieuwd wat de grote 3 voor invloed heeft op de verruiming van het nachtvissen. GR heeft er tot op heden niks aan gedaan. Ze beloven van alles, maar de bla bla van invloed in de federatie en het GZH is een schijnargument.
Op 31 januari is de ALV, dus karpervissers komt allen. Ik hoop maar dat de nieuwe visserijwet volgend jaar van kracht is. In principe dan het hele jaar door nachtvissen, op natura 2000 gebieden na dan.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

22-01-2011 17:33

klopt arend,ik heb het verhaal ook gehoord van een betrouwbaar persoon,het gebied was te groot en de financien te weinig om dat te kunnen bekostigen,vandaar dus ook de wateren die zo dicht bij elkaar liggen en in bijna geheel dezelfde gemeente geschrapt zijn.triest hoor eigenlijk om dan vissers er de schuld van te geven.het viel me toen ook al op toen de plas geschrapt was,daar komen geen peppies vissen omdat de moeilijkheids graad daar gewoonweg te hoog is.arend ga jij ook naar de vergadering toe ? mocht je met vervoer niet goed zitten kan je eventueel met mij mee rijden.ver weg kan je niet wonen :)
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-01-2011 17:57

Arend, is alleen jammer dat ik niet met een naam kan komen, want zo blijft het speculeren.
Als dat de reden is, kan ik ze ermee om de oren slaan (bijwijze van spreken) volgende week donderdag.
maar niet met : uit anonieme bron.
Iig het nachtvissen op de oude rijn loopt met de persoonlijke nachtviskaarten goed, en is daar geheel geen sprake van overlast.

Raymond
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

23-01-2011 23:17

Nou, dan wachten we het rustig af en hopen we maar dat het rond Maart een keer besloten is! Heb mijn zinnen op een water gezet, maar dan moet het wel kunnen natuurlijk. Bedankt voor de info in ieder geval!
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

24-01-2011 20:09

Heren, er is toch geen ALV van GR. Sorry voor de foute info.ZWN meldde begin 2010, dat vooral Hagenezen (sorry jongens)in 2009 de GZH(boa's) het moeilijk had gemaakt. Misschien eens informeren bij de heer Olsthoorn, de verantwoordelijke man bij GZH, kantoor Schiedam.
Daar heeft de karpercie van GHV (Hans M), GR (Rene B en Ik) om de tafel gezeten over die uitgifte, hoe een plu er uit mag zien(foto's geleverd) en dat wij bij de evaluatie wilden zijn omdat het een proef was. Twee federatie mannen waren daar ook bij oa Ard Verheij.
Om het lek boven te krijgen: veel succes!!
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-01-2011 20:58

Arend daar was ik al van op de hoogte van dat verhaal , en er zal vast een kern van waarheid inzitten.
Iig , donderdag gaan Hans, Rene en ik, en dan mensen van Grootrotterdam een overleg houden en kijken wat we dit jaar kunnen doen

Mvg, Raymond
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

24-01-2011 22:15

raymond renirie schreef:Arend daar was ik al van op de hoogte van dat verhaal , en er zal vast een kern van waarheid inzitten.
Iig , donderdag gaan Hans, Rene en ik, en dan mensen van Grootrotterdam een overleg houden en kijken wat we dit jaar kunnen doen

Mvg, Raymond


Zou je niet fff kunnen wachten voor dat je de belangen van GR. gaat behartigen, vind uitspraak van Arend Termorshuizen toch wel iets om serieus over na te denken hier in R DAM!!!
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

24-01-2011 23:48

Beste Robert,dit is wel erg kortzichting, dat overleg staat al langer vast dan deze week. En dat zeg je niet zomaar even af.
Moet ik bij de Federatie en GZH zeggen : Ik (of wij) zeg(gen) af, want er is een Karpercommissie in oprichting?
voordat die commissie i.o werkelijk er is ben je wel wat weken verder. Zeker als er een bestuurlid bij moet komen die uit die commissie gaat vloeien.
En dan is er dit jaar wellicht niks, want voor dat de ALV in Rotterdam is geweest, willen/moeten ze/we dit overleg toch echt al gehad hebben.
En ik weet niet hoe de GZH er nu over denkt, maar voor hun hoeft het echt niet hoor dat nachtvissen buiten de al toegestane tijd.

En dit is niet alleen voor de belangen voor leden van Rotterdam, dit zijn belangen voor alle karpervissers die een GZH water willen bevissen,en waar ik me voor inzet en niet alleen de GHV waar ik dan toebehoor als vereniginglid en bestuurslid. Arend weet ook dat Hans Moolenaar, Rene berger en ik ect.
echt wel het meeste eruit halen wat erin zit. Hij is zelf ook de man van praktijk.

Raymond

Ps. Arend, staat wellicht verkeerd in mij reply , ook als ik hetzelf terug lees, maar ik snap ook wel dat een anonieme bron anoniem blijft, het was niet als vraag bedoeld om deze te noemen.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-01-2011 00:46

Inderdaad weer zo n mooi betoog, zijn hier, als wij de cie uberhaupt van de grond krijgen de str...... , voortvloeiend uit
......! Daar gaat waarschijnlijk idd. veel tijd inzitten!!! Verder heb niet zoveel te melden, kan mij ook niet in jouw schoenen verplaatsen! Die van mij zijn in ieder geval schoon!
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-01-2011 08:08

Robert , ik snap geheel niet, wat je nu bedoeld.

IK begrijp eruit dat je liever niet heb dat ik jouw belangen behartig aanstaande donderdag.
En dat jullie hierna stront kunnen ruimen?
K. van den Herik

25-01-2011 08:21

Zooooo weer duidelijk waarom het weer helemaal geen donder wordt.

Iedereen krijgt wat ie verdiend....

1999 2 karpervissers Sorry met Peet 3, die goeie wil toonden en afgebrand werden.

Helaas verdiend de goegemeente niet de inspanningen van Arend cs. Het laatste beetje zin van Raymond wordt ook de grond in geboord.

Lachen hoor. What's next? De Coolsingel?

Ga eerst leren kruipen voor u de marathon gaat rennen.

Heerlijk voor GZH cs: Verdeel en Heers hahahaha

1 Ding is wel kut, de hele buts zwermt uit over de rest van Nederland
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-01-2011 08:36

K. van den Herik schreef:steek eens een hand in eigen boezem, dan kom je er achter dat het nog mee valt.


Hmmm!
dave staal

25-01-2011 09:20

raymond renirie schreef:En dit is niet alleen voor de belangen voor leden van Rotterdam, dit zijn belangen voor alle karpervissers die een GZH water willen bevissen,en waar ik me voor inzet en niet alleen de GHV waar ik dan toebehoor als vereniginglid en bestuurslid. Arend weet ook dat Hans Moolenaar, Rene berger en ik ect.
echt wel het meeste eruit halen wat erin zit. Hij is zelf ook de man van praktijk.


Succes met het overleg,hopelijk kunnen we in de toekomst samen het overleg aan gaan met GZH en de verantwoordelijke instanties.
alles wat voor de karpervissers wordt gedaan ,moeten we waarderen en steunen!!!!


Nogmaals succes ,
Vr gr Dave.
dave staal

25-01-2011 09:29

K. van den Herik schreef:Zooooo weer duidelijk waarom het weer helemaal geen donder wordt.


Beetje snel getrokken conclusie,

Zijn nu in iedergeval mensen die gaan proberen de kar te trekken binnen Groot Rotterdam.

Misschien met jouw ervaring een helpend handje,Klaas?


Vr gr Dave.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-01-2011 09:58

De boel verbranden roept hij, 1999/ 2011! Niet over het hoofd zien de goede inzet/ inspaningen van personen uit die periode. Daar ben ik overigens wel mee eens! De Cool loop ik af en toe idd met de vrouw. Dat uitzwermen over Nederland, zolang men zich aan de regels houdt, niks aan de hand toch??? Luiers, slecht voor het milieu? Het lijkt er idd. dat de welwillenden, voordat ze uberhaupt, bij voorbaat worden afgebrand!

MAO/ MIAUW!
Plaats reactie