Nachtvergunning Zuidwest Nederland 2011


Plaats reactie
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

25-01-2011 10:41

Beste Raymond,

ik heb uit betrouwbare bron ( een boa van de GZH ) vernomen wat precies de oorzaak is en was om zo moeilijk te doen.
het lag volgens deze boa aan 1 van zijn collega`s.( hij is hier ook op aangesproken en ik heb het als controleur ook zelf meegemaakt )
verder wil ik hier niet uitweiden maar stuur me een pb en ik vertel je alles incl. de namen dan heb je iets om de heren mee aan te spreken.

en voor diegene die dit lezen en stront willen gooien naar de GHZ en andere mensen die voor u aan het werk zijn;
niet doen denk na je bereikt er niks mee.
eric verhiest

raymond renirie schreef:Robert , ik snap geheel niet, wat je nu bedoeld.

IK begrijp eruit dat je liever niet heb dat ik jouw belangen behartig aanstaande donderdag.
En dat jullie hierna stront kunnen ruimen?
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-01-2011 10:45

robert smith schreef: Het lijkt er idd. dat de welwillenden, voordat ze uberhaupt, bij voorbaat worden afgebrand!

Ik ben zeer welwillend, en toch denk je dat je stront moeten ruimen als ik naar het overleg gaat. De stront ligt er al , en ik gaat er vrijwillig instaan.

Dat is dus bij voorbaat denken van jouw kant

Om terug te komen op de nachtvisverguning. En uit te leggen hoe het werkt :

Verzonden: vrijdag 24 december 2010 13:07
Beste mensen,

Uit overleg tussen Sportvisserij Zuidwest Nederland, Groot Rotterdam, SVBD en de ’s-Gravenhaagse kwam naar voren dat er behoefte is aan overleg over de nachtvisvergunning GZH-wateren. U bent hiervoor als contactpersoon voorgesteld vanuit uw organisatie.

Vriendelijk verzoek om aan te geven op welke tijdstippen je kunt. Het overleg is ’s avond de locatie moet nog worden bepaald.
19 januari
20 januari
26 januari
27 januari

Vriendelijk verzoek om aan te geven op welke tijdstippen u kunt. In week 2 van volgend jaar krijgt u bericht over de definitieve datum.

Wens ik u alvast fijne feestdagen!

Met vriendelijke groet,
Sportvisserij Zuidwest Nederland
Biesboschweg 4a,
4924 BB Drimmelen


Kunnen we 2 dingen doen:
IK gaat niet en de GZH beslist welk beleid er gaat gevoerd worden. Zonder weerwoord.
IK gaat wel, en probeer er wat van te maken.


Geloof me het is niet leuk om daar te zitten en te horen hoe sommige zich gedragen.
Schaamrood komt op je kaken te staan. En dan maar weer bagatelliseren ? Want de goede mogen niet onder de kwaden lijden toch?.
Raymond
Laatst gewijzigd door raymond renirie op 25-01-2011 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
K. van den Herik

25-01-2011 10:46

Nee dank je wel Dave.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

25-01-2011 12:49

Mao, je mag van mij gewoon zeggen wat je wil, waar is dat Zulke gebleven. Ben niet van glas, dikke huid, lees echt alles wat geschreven word, probeer daar ook wat van te leren! Dus geeft niks hoor! :o
K. van den Herik

25-01-2011 12:56

Ik wil niet generaliseren. Verder wil ik ook alleen nog inspanningen mbt de visserij doen die voordeel hebben voor

a) mezelf
b) KSN

De rest zoekt het maar fijn uit.
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

27-01-2011 13:25

Raymond,

ontzettend veel succes vanavond , en laat je niet op de kast jagen door personen die nog niks gepresteerd hebben op dit vlak.
jij trekt de kar aan jou zijde al behoorlijk lang en ik hoop alleen maar dat je dit nog lang blijft doen.

heren karpervissers beseft u wel dat deze mensen veel vistijd steken in uw belang, het is zo veel makelijker om gewoon te gaan vissen en niks te doen.
dus voor u commentaar leverd zorg er voor dat u commentaar opbouwend is , als u commentaar levert zorg dan ook voor de oplossing, die ook nog uitvoerbaar is hou anders liever je mond.

met vriendelijke groet

eric verhiest
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

28-01-2011 09:54

Dank je Eric.

Zal een korte samenvatting maken.

*edit voor lezers die de afkorting niet begrijpen

*ZWN = sportvisserij zuidwest-nederland (federatie)
*GZH = Groenservice Zuid-Holland (eigenaar van wateren in deze nachtvisvergunning)

Het overleg dat plaatsvond had een zeer positief karakter onder alle deelnemers.
Onze aanbevelingen werden ook goed aangehoord, en mijn inziens door Fed. ZWN goed gesteund.

Het recreatie gebied rottemeren en daar mee de "geschrapte" wateren zijn aan de orde gekomen en zulllen worden meegenomen
in het overleg dat ZWN zal hebben met de GZH om deze in de lijst terug te krijgen.
ZWN zal doormiddel van extra inzet door eigen Boa's, de werkdruk medewerkers op de GZH hierdoor willen verminderen
(uitleg en kort door de bocht, iemand die s'nachts controles uitvoerd, is niet inzetbaar tijdens de dag, en legt daarmee extra werkdruk op zijn collega's en de organisatie)
De mening is dat deze controles hard nodig zijn om toch alles in goede banen te leiden. ZWN, zal zijn eigen boa's extra gaan inzetten.

Ook het gebruik van een nachtviskaart/pas is aan de orde gekomen, en zal worden meegenomen naar de GZH, ZWN stond er zeer positief achter.
Het voorbeeld wat ik had meegenomen zal bij het overleg met de GZH worden voorgelegd en besproken
Hiermee haal je mensen uit de anonimiteit, en is het invorderen van een kaart, waarbij de uitgevende toestemming geeft om deze in te vorderen door de
controlerende een stuk dichterbij gekomen.

Het gebruik van meer dan een plu is aan de orde gekomen, maar dit is voor de GZH zeker niet wenselijk, de simple reden is,
dat iedereen daar die een tent heeft staan aan het einde van de dag deze moet opruimen, het recreatie gebied is geen camping maar dag-recreatie,
om om daarover geen misverstanden te hebben met andere recreanten, en onderscheid tussen verschillende recreanten van dat gebied te maken,
wil en kan de GZH dat niet veranderen. Het is jammer maar wij nu eenmaal gewoon recreanten in dat gebied en is van de GZH.
Dus iedereen met meer hoop daarop kan deze laten varen. Hoewel ZWN het nog zou meenemen naar GZH, is naar mijn inzicht daar geen kans op.

Nu is het wachten op het laatste overleg tussen ZWN en de GHZ, en zal de beslissing geheel bij de GZH liggen welk water en beleid er gevoerd gaat worden.
Maar het overleg van gisterenavond is door mij als positief ervaren.

Toch wil ik er nogmaal op wijzen dat van alle aanwezige personen alle neuzen de zelfde kant opstonden. En ik hoop dat de GZH deze aanbevelingen ook zullen gebruiken zodat deze wateren weer voor de karpervissers beschikbaar zullen zijn.

Raymond
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-01-2011 10:34

Duidelijker kan je het niet stellen Raymond hoe de vork tussen de partijen onderling in de steel zitten. Dank voor je heldere uiteenzetting.

Groet,
Peter

Ps, succes verder straks ook met Rotterdam erbij.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

29-01-2011 23:13

ray goed bezig petje af ik hoop dat er vanuit onze nieuwe commissie net zoveel inzet en succes zal zijn als dat jij hebt jongens neem een voorbeeld aan deze jongen als jij denkt dat het in jouw regio niet pluis is.Ga niet lopen gillen maar onderneem iets alles is beter dan thuis zitten en niks doen.In onze regio(rotterdam) waren we het ook zat en hebben we de handschoenen bij wijs van spreken ook aangetrokken laat dit een voorbeeld zijn voor heel karpervissend nederland.des temeer karpercommissies of karpervissende bestuursleden we in hsv´s federaties of wat dan ook voor betreffende organisaties die betrekking hebben tot regelgeving van de sportvisserij in nederland hebben.Des te meer we samen voor elkaar krijgen. als we straks op landelijke regelgeving ook nog eens samen kunnen gaan werken zal het helemaal mooi zijn jongens ga niet lopen schelden maar doe er wat aan.En richt iets op vriendelijke groeten leon
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

30-01-2011 09:53

De organisatie die op landelijk niveau potten breekt ten gunste van de karpervisser is de KSN. ( zie bijv.vrijgeven nachtvissen in 2012 ! )

Op federatief niveau zijn het de KSN-regio's en de HSV-en zelf die aan de slag moeten of zijn. ( zie bijv. opheffen tentjesverbod uit de bijzondere voorwaarden van ZWN )

Op HSV niveau zijn het de leden van de HSV, van de actieve karpervissers bij een HSV blijkt een flink deel ook lid van de KSN te zijn. ( 35-40 % % van de KSN leden is ook als vrijwiligger actief binnen de hengelsport ! Een percentage waar elke vereniging een natte droom bij krijgt. )


De nieuwe KCR hierboven bestaat voor een deel ook uit KSN leden als ik het allemaal een beetje goed gevolgd heb hierboven.

Succes.
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

19-02-2011 00:34

Bedankt voor jullie vele reacties en acties! Weet iemand toevallig al meer, of is er nog niets bekend?

Raymond
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

19-02-2011 18:28

Er is zeker nieuws te melden , en door tijdgebrek zal ik het zelf even kort houden , het is weekend :D , en net pas terug van een uitzetting dus lekker met gezin op de bank nu.

Woensdag avond overleg gehad in Drimmelen bij ZWN
Er gaat worden gewerkt met een nachtiviskaart, waarvan ik nu net de laatste hand aan heb gelegd.
Dus nachtviskaart + schriftelijke toestemming = nachtvissen.
Ook in de maanden juni juli aug zal je deze kaart moeten bezitten, om alles in kaart te brengen en de -anonieme overlast veroorzakende- karpervisser die alleen in juni juli aug nachtvist wederom de serieuze, aan de regel houdende visser, de das om doet.
De kaart word met pasfoto en haalt ieder uit de anonimiteit, fout is bekeuring en pas weg.
ZWN zal dan evalueren of je die pas nog "verdient"
STreng ? ja , maar dit is de enigste manier om daar nog te nachtvissen omdat de vorige jaren dat toch wel bewezen heeft.
De "verloren" wateren zal door GZH nog worden bekeken, maar ben ik zelf enigzins positief over dat we die ook terug kunnen krijgen.

raymond
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-02-2011 19:15

ik denk dat dit een mooi resultaat is Raymond! Goed bezig
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
sjors bal
Berichten: 71
Lid geworden op: 25-01-2007 23:21
Contacteer:

19-02-2011 20:13

en is het ook al bekend hoe deze aanteschaffen is
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

19-02-2011 21:11

Raymond, mooi resultaat. Sowieso vind ik het al heel positief dat er over gesproken kan worden.

Ik ben benieuwd welke wateren in de toestemming komen. En bij wie de controle komt. GZH en politie mogen een bekeuring uitschrijven, maar de (vis-)pas innemen mogen ze niet ivm privacy. Dat mogen verenigingscontroleurs wel, maar of die de nachtelijke controles uit kunnen of willen voeren is natuurlijk de vraag. Blijven er nog de (vrijwillige) boa's van de federatie over, die met heel weinig man een enorm gebied bestrijken.

Misschien volgt nu gelijk de stap om (nog) nauwer met de verenigingen samen te gaan werken bij het uitbreiden van de (nacht-)vismogelijkheden en de controle op naleving van de regels.
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

19-02-2011 21:49

Goed werk Ray,

Gr.

Taco :wink:
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

20-02-2011 22:57

sjors bal schreef:en is het ook al bekend hoe deze aanteschaffen is


Op deze pagina van ZWN ztaat dat ie al vanaf 15 december 2010 te verkrijgen is en waar. Dan zijn ze toch wel laat met het bepalen van de voorwaarden????

http://www.sportvisserijbelangen.nl/vis ... stemmingen
Gebruikersavatar
Raymond van der Voord
Berichten: 60
Lid geworden op: 19-07-2007 10:14
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22-02-2011 00:26

Raymond, bedankt voor je antwoord. Dat klinkt goed en persoonlijk vindt ik het niet erg dat het allemaal wat strenger en controleerbaarder wordt. Enig idee wanneer de vergunningen/nachtviskaart aan te schaffen zijn?

Groet,
Raymond
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

25-02-2011 13:52

http://www.sportvisserijbelangen.nl/vis_en_water/?page=nachtvissen2011

Het is bekend, in de "extra" maanden mag er nog niet gevist worden in de GZH wateren.
In juni/juli/aug mag het wel als je maar in het bezit ben van de nachtvis vergunning.

Ik hoop dat de gesprekken die nu gevoerd worden nog wat opleveren!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-02-2011 14:40

dus als ik het goed begrijp moet je indien je uberhaupt wil nachtvissen 40 euro bij leggen ?
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

25-02-2011 14:54

Rik koster schreef:dus als ik het goed begrijp moet je indien je uberhaupt wil nachtvissen 40 euro bij leggen ?



Zo begrijp ik het ook. Als je het goed leest mag er dus in het plangebied Rottemeren helemaal niet meer 's nachts gevist worden. ook niet in de maanden juni, juli en augustus. Want... voor nachtvissen in de GZH-wateren is altijd een nachtvistoestemming nodig....Het plangebied Rottemeren staat daar niet en is wel een GZH-water.

Dat betekent dus geen verruiming, maar een beperking van de mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-02-2011 15:00

jup,helemaal KUT met hoofdletters,ik zit zwaar te denken om naar een andere federatie te gaan.het is bijna discriminatie joh,er mag hier geen ene ruk meer straks,wat dan het enige positieve is aan dit alles is dat het kaft van de koren word geplukt met die knip in je pas,maar voor die 40 euro om te nachtvissen in zo weinig water in mijn omgeving is mij een beetje "te".
Peter Gosselink
Berichten: 64
Lid geworden op: 16-01-2010 23:59

25-02-2011 15:04

Dan moet je naar Vlaardingen of Reeuwijk. Is niet leuk.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

25-02-2011 15:10

reeuwijkse hout,leuk allemaal polderknollen vangen.voor de mensen die denken het het 1 van die grote plassen betreft heeft het mis,het gaat om die polderslootjes.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-02-2011 16:52

Rik niet te negatief gelijk :D
GZH staat helemaal niet negatief tegenover de andere wateren weer in de lijst tebrengen.
Nu er een duidelijke koers te varen valt.
Grote kans dat de wateren wel weer worden opgenomen in de vergunning.
Zou dit niet het geval zijn,
dit is wel het enigste middel danwel oplossing dat we zowiezo nog mogelijkheden hebben op deze wateren te nachtvissen. Zeker met het oog op 2012 als nachtvissen gereguleerd moet worden door de eigenaar van het water zou het zomaar kunnen zijn dat je er helemaal niet meer mocht vissen in de nacht.

Bij mij is het glas altijd half vol, bij GZH was hij al een paar jaar half leeg.