de snowman returns


Plaats reactie
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

11-12-2010 21:14

Vond het toch wel apart dat er niet een vis gehaakt werd.
Vond de karpers nogal nerveus, dit is vrij normaal in helder ondiep water.
Maar wat moet je hier nou van leren ?
Vind zo'n filmpje een manier om je producten aan te prijzen.
Commercieel gezeik dus.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

11-12-2010 21:36

PB doet niet eens aas?

hoe kunnen ze dan producten aanprijzen? ging hier om het aas en niet om de onderlijn
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

11-12-2010 22:19

ben je echt zo goedgelovig?
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

11-12-2010 22:42

Ja of juist niet?

Ik trek me der niets van aan dat het door PB is gemaakt, geen seconde aan gedacht hoe het zat met onderlijn e.d., ze prijzen de onderlijn verder ook niet aan.

Puur op het effect vd snowman gelet...
kenny savelkoel
Berichten: 185
Lid geworden op: 18-05-2007 11:47

11-12-2010 23:00

vis niet gehaakt, nee duhhhh... doe die haak dan ook 's boven de boilie/snowman!

gr kenny
pluk de dag, ga vissen!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-12-2010 23:10

PB en anderen zoals Korda maken dit soort filmpjes natuurlijk vanwege naambekendheid. Maar verder wordt in dit geval niet specifiek gewezen op iets wat bij PB gekocht moet worden en is het slechts informatief. Doe er mee wat je wilt. Boodschap is mijn inziens dat automatismen binnen de karpervisserij niet lonen. Pas de presentatie eens aan naar eigen inzichten van de omstandigheden. Onderhand moet er na al die onderwateropnames toch wel enig inzicht ontstaan zijn? Of blijven we hardnekkig hetzelfde doen wat we altijd doen en leren we niks? Dat zou pas dom zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

12-12-2010 08:59

Mee eens Kees (Ouwehand, want Ouwendijk snapt er wat minder van) !
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

12-12-2010 10:44

Kees wat heb jij dan geleerd van alle filmpjes behalve dat ze zich vaak niet haken.
Systemen van Daniel en anderen om dit te proberen te voorkomen waren er al voor de filmpjes.
Welke inzichten heb je ontwikkeld door deze filmpjes die je onwijs goed doen vangen, aljeblieft deel het met ons.

Ik ben nog steeds van mening dat het gaat om de reclame, want de meeste vissers vinden deze filmpjes leuk en ik ook.

Wat zou er gebeuren als je dagen met snowmannetjes zou voeren of iets wat er op lijkt, zoals vroeger met de stringer rig 3 boilies en reken maar dat dit ving. En het was veel groter dan de snowman.
Vertrouwen daar gaat het om, Er zijn wateren waar sommige boilie's hoe klein ook gemeden worden als de pest. Er is zo en zo al geen verschil meer tussen snowman en boilie's op dit soort wateren.
Maar op andere wateren stampen ze gewoon naar binnen wat er ligt.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-12-2010 11:02

Kees Ouwehand schreef:Boodschap is mijn inziens dat automatismen binnen de karpervisserij niet lonen. Pas de presentatie eens aan naar eigen inzichten van de omstandigheden.


Verder zijn voordelen en beperking van de snowman montage al veel eerder besproken en maakt het filmpje het alleen visueel. Er is al een topic vol gespeculeerd en ik voel mij niet geroepen om daar iets aan toe te voegen. Houdt het er maar op dat de keuze voor een dergelijk presentatie niet paste bij de omstandigheden. Best wel moeilijk om dat in te schatten, maar als je er bewust van bent en reageert op de situatie kom het vanzelf.

Allemaal schakeltjes in het spel dat karpervissen heet en zolang er niet voortdurend geïnsinueerd wordt iets te kopen is het een prima bijdrage aan de educatie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Henk Jansen
Berichten: 183
Lid geworden op: 12-02-2002 01:00

12-12-2010 11:05

Kees, eerst begin je de filmpjes af te zeiken, commercieel, niks van te leren ect.

en vervolgens schrijf je, "de meeste vissers vinden deze filmpjes leuk en ik ook"

Wat is er mis met LEUK, is dat niet genoeg ?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-12-2010 11:11

Blijkbaar is kees allergisch voor alles wat ook maar riekt naar comercie. Hij koopt geen bladen meer, smeed zijn eigen haken. En boeken zijn ook passe.
Hij vergeet dat juist door de commercie, ook hij meeprofiteerd dmv goed en doordacht materiaal, en vernieuwd inzichten. Het werkt als een katalisator. Wat je doet met dit soort filmpjes moet iedereen zelf weten, je gaat e rniet direct meer door vangen, maar je kan het zeker gebruiken om je visserij scherper te maken
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-12-2010 11:40

Ach Martijn, het filmpie is goed.
De snowman ook en zelfs het riggie vangt wel.
Nu vermoed ik dat men de snowman bewust in een niet zo'n goed daglicht wil plaatsen door deze op een verkeerd moment op een verkeerde plaats in te zetten.
Er zullen dus 'andere commerciele belangen spelen om het op zo'n knullige manier te brengen..in dit filmpie moet de snowman gewoon falen!

Gelukkig heb jij al jaren wel een goeie katalisator, jij ving immers al jaren heel mooie vissen voordat You tube geboren was. :o :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-12-2010 11:54

Leuke beelden. Maar iedere keer als ik daar naartoe kijk vraag ik me af of de kans erin zit dat er beelden worden achtergehouden? En alleen de beelden die hun theorie bevestigen worden gepubliceerd. Ze moeten tenslotte toch met iets nieuws komen..
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

12-12-2010 12:19

Ze laten eerst zien hoe de snowmen faalt en komen na een tijdje met iets nieuw waardoor het wel elke opname van de karper raak is zodat elke snowmen visser het koopt .
Het zou zomaar kunnen :lol: :lol: :lol:
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

12-12-2010 12:28

We zitten hier niet op de beurs....

Al die speculaties...

Begint er op de lijken dat men het nooit goed kan doen met filmpjes als het door iemand van een bepaald merk gemaakt wordt..
Al zou het een reden hebben, lekker boeiend, ik vind het wel leuk vermaak.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-12-2010 12:34

Neen Wouter, het filmpie is goed.
Maar dat zei ik al.

Het filmpie op zich is een speculatie, het laat zien dat een snowman op die stek en op klein grondvoer en particles niet werkt.
Groet'n Henk..

still growing Old.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

12-12-2010 12:36

Ging eerlijk gezegd ook meer over de reacties onder jou.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-12-2010 13:01

Oja, bij PB hebben ze het summum allang op de plank staan ha,ha. Zijn keiharde zakenmannen die het effe makkelijk geld willen verdienen. Zondermeer alleen maar beelden laten zien wat in hun kraam te pas komt om ons lekker in de maling te nemen . Zou dit uitkomen staat er al heel snel een bewindvoerder op de stoep. Wie zo denkt leeft in een wereld die misschien in Madurodam voorkomt maar niet in de reële wereld waar kleine firma’s als PB en andere zich in bevinden. De hengelsport is al jaren zakelijk gezien een slechte investering om je geld in te stoppen. Je moet echt bevlogen zijn om van je hobby je beroep te maken. Die firma's verdienen in mijn ogen alle respect.
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

12-12-2010 13:46

De hengelsport is al jaren een goede investering. De ondernemers zijn vaak slecht.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-12-2010 16:19

De grote samenzwering! :wink:
Tjah laat me niet lachen, de mannen die hier mee bezig zijn, zij bevlogen vissers die geen onzin verkopen. Al die achterdocht, alsof je in de hengelsport gouden bergen kan verdienen, tis gewoon hard werken. Dit soort filmpjes laten zien wat er onder water gebeurt, er word niet een haak aangeprezen, en zelfs hun eigen aligner is kompleet waardeloos gebleken.
Een goede visser doet iets met deze info, wat dat is, zal bij iedereen anders zijn

mvg martijn
K. van den Herik

12-12-2010 19:57

Daniel stuurt zijn vrienden van pb op pand, vannacht gaat het gebeuren...
de regering wordt omver geworpen...

of toch niet?

Schakel om 23,33 in op dit net
HaPe van Ee
Berichten: 295
Lid geworden op: 07-12-2010 18:14

12-12-2010 20:12

De tekst bij het filmpje meldt dat het hier gaat om een openbaar Belgisch water van 150 hectare.
Het artikel van Koen Koops in Karper nr.63 heeft men het over een 100 hectare groot meer in België.
Toch denk ik dat het hier om één en dezelfde 'Dreambaits-put' gaat.

Vijf jaar geleden karper uitgezet.
Zwemt nog een stukje orgineel bestand.
Wordt pas sinds enkele jaren bevist.
Er heerst geen echte hengeldruk.

met informerende groet

HPE
Met de wind van gisteren kan men vandaag niet zeilen...

http://www.youtube.com/watch?v=xxGUeonyNnE
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

12-12-2010 20:40

wouter mer schreef:Ging eerlijk gezegd ook meer over de reacties onder jou.



Heb er niet voor niks :lol: :lol: :lol: bij gezet . Als ik het echt meende had ik dat niet gedaan
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

12-12-2010 21:38

Het leuke aan de filmpjes is karpers zien zwemmen en zien rommelen. Dat is leuk aan die filmpjes.

Verder word er enkelt gereageerd op dat ik de commercie aanval.

Wat word er nu verteld in de beelden ?
Ik ken mensen die zich nog scheel vangen aan de snowman.
Kees ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vorige vraag?
Ik ben toch opgelucht dat er andere vissers zijn die ook bedenkingen hebben.

Martijn ik geef je in een paar dingen gelijk maar ik lees wel boeken en ook bladen maar aan de bladen geef ik geen stuiver meer uit ik krijg een paar keer per jaar de Raven folder gratis thuisgestuurd. :lol:
Verder maak ik inderdaad de meeste van mijn boilies zelf, giet mijn eigen lood
maak mijn eigen rigs enz, ben onafhankelijk van merken dus kan de waarheid zeggen.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander_
Berichten: 148
Lid geworden op: 16-05-2007 22:36
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

12-12-2010 21:52

Hallo,

Het lijkt er toch op dat Henk Ter Maat gelijk heeft, immers:
Bij het vorige filmpje werd een situatie gecreeerd waarbij een klein kind nog wel vooral kan raden dat de karpers op het kleine spul zouden gaan azen en daarom "moeite" hadden met de snowman. Daar is hier nog een hele lange en leuke discussie van gekomen. Toch was toen de conclusie iets in de trand van "Snowman niet geschikt voor kleine karper".

Nu weer; Ik bekijk de filmpjes en serieus, ik zie gewoon duidelijk dat de boel steeds weer uitgespuugd word, gewoonweg omdat er een onderlijn aan hangt. En toch weer die conclusie over snowmans???? Schiet mij maar lek.
Net zoals bij het vorige filmpje kun je helemaal geen uitspraken doen als andere variabelen vertroebelen en als je geen vergelijkingsmateriaal hebt. (Leg bijvoorbeeld ook eens een normale boilie aan een onderlijn)

Bovendien, in het filmpje is duidelijk te zien dat de boel echt wel naar binnen gaat maar dat hij weer uitgespuugd word of uitge-kopschud word. Conclusie van de voice-over: Een snowman-combinatie is slecht in staat om een vis te haken. Conclusie van mij: OF: Er klopt geen hol van de onderlijn. OF: Die karpers daar zijn er vrij handig in, en doen dit met een gelijksoortige onderlijn maar met een normale boilie ook. Maar dat zou ik volgens mij de mannen van pb niet hoeven te vertellen, eigenlijk, toch?

Een leuk initiatief, die filmpjes. Maar het lijkt er inderdaad op dat de snowman MOET falen. (Dat blijkt niet zo zeer uit de films, maar uit het commentaar)

Met vriendelijke groet, Chris Noorlander
Een gewaarschuwd schizofreen telt voor vier!
Plaats reactie