''vrienden'' in dit wereldje.


Plaats reactie
K. van den Herik

24-12-2010 08:27

ff frisse neus gehaald en nagedacht ...

Kees,

Ik weet niet hoe het met jou is, maar stel dat er straks 50 kaartjes aan de muur hangen, hoeveel van de schrijvers ervan denken op 1-5 nog wel eens aan hem? Laten na 1-7 nog eens iets horen? Hoeveel hebben alleen hun schuldgevoel afgekocht?

Ik hoop het niet, maar stel dat het mij zou overkomen, dan weet ik NU dat ik meer heb aan 1 of 2 mensen zoals Aart. Ik hoop dat ik dat dan mag beleven dat er dan zijn die mij en mijn naasten steunen. Ik weet dat ik dat in elk geval bij een paar zeker zal doen.

De rest kan me lekker gestolen worden.

Vrienden krijg je als ze wat van je moeten. Echte vrienden leer je kennen in donkere tijden. En ik weet uit ervaring, dat dat vaak uit een hoek is, waarvan je dat niet zo zou denken. Die paar, daar draait het in mijn leven om en niet zo'n board als dit, allemaal nep en hooguit een beetje vermakelijk tijdsverdrijf ( op een paar mensen na dan he, je weet wel... )

Als ik dit zou schrijf moet ik weer aan Andries denken.... kut....

O ja en hoe toepasselijk... 1999 ergens ander board meen ik. eens wat gechat met iemand. Hij zat ook in een klote tijd. Hij doet het gelukkig nog steeds. ( merci Henk)

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

24-12-2010 12:36

Die frisse Neus heeft je goed gedaan :lol:
Hoef hier verder weinig aan toe te voegen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

24-12-2010 14:27

Amen Klaas, ik heb mijn echte vrienden ook leren kennen na 2 jaar met veel tegenslagen! Soms moet je er eens bij stil staan en deze mensen moet je koesteren!
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
K. van den Herik

24-12-2010 16:39

Ik doe maar ff hioer want er is een topic weg, waarin ik het al had aangehaald en ik vind dat als je een blunder maakt, je dat ook moet zeggen...

Douwe,

Ik was onnadenkend mbt dat paracetamolleke, ff vergeten hoet het is, ik hoop was. Want ooit ben je weer echt beter. Stom, sorry.

aan de andere kant: als je iets vergeet is dat ook een vorm van respect zeg maar. Ik kan het niet zo goed omschrijven, maar ik bedoel het goed.

Ik wens iedreen hele fijn dagen en

vre(t)(d)*e op aard'

en welbehagen,

het liefst na de maaltijd met een overheerlijke 20 jaar oude port en een klein friemeltje chocolade


* zelf invullen
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

24-12-2010 17:38

mooie woorden Klaas!! Hetzelfde voor jou en natuurlijk de rest van dit board gewenst!!!!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

24-12-2010 19:21

Klaas geen probleem kerel.

Ik ga hier niet zetten hoe het gaat je weet maar nooit wat er dan voor reacties op komen.
Vissen is een hobby, geen religie!
gerard van ewijk
Berichten: 221
Lid geworden op: 27-04-2005 16:34

24-12-2010 19:35

Vandaag eindelijk de tijd om even bij Bertus langs te gaan.Wat een humor heeft hij nog we hebben gelachen en ouwe verhalen op gehaald.Ondanks dat hij zeer ernstig ziek is heeft de beste man zijn humor niet verloren.Hij vertelde gewoon hoe het er voor stond ( en das niet echt best) maar positief blijft hij wel. Hij reageerde ook zeer positief over de kaarten die hij inmiddels heeft ontvangen.
Verder hebben we ff het aantal mensen doorgenomen die langs komen daar schok ik wel van ......... zo weinig dat verbaast me echt .Kom mensen die Bertus kennen ga ff langs hij vreet je heus niet op hoor het zal hem echt goed doen.

Arent krijtstraat 38
Diemen
kamer 402
Good luck and tight lines!
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

25-12-2010 00:00

He gerard wel opletten wat je neerzet, moet nr 48 zijn inplaats van 38 :wink:
Gr.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

25-12-2010 16:20

Ik zou het persoonlijk niks vinden als ik kaartjes van iemand zou krijgen die ik niet ken. Is van totaal geen waarde voor mij. Vandaar dat ik het ook niet bij anderen doe. Hoe raar het voor sommigen ook kan lijken, echte vrienden hoef je zulks niet te vragen. Die doen het voor je ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-12-2010 19:14

Sven, mag ik, wel opmerken dat jij nog nooit in een dergelijke positie bent beland...
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

25-12-2010 21:07

Arie, scherp opgemerkt in t bericht van Gerard
pff ik dacht dat ik 38 op de envelop had geschreven, maar gelukkig was in een eerder bericht 48 gezet.

Sven ik ken Bertus ook niet persoonlijk. Dit is van Aart gewoon een hele mooie zet. Het zet mensen te denken en spoort aan.
Gewoon zoveel als mogelijk blijven sturen die kaarten, daar wordt een mens warm van, dat is gewoon zo!
Heeft-ie lekker afleiding en vermaak, daar gaat het om. En schrijf van mij part een heel verhaal op die kaart, beetje humor erin, kleine moeite groot plezier.

Zoals Aart hieronder het adres vermelde is het juist:

Woonzorgcentrum De Diem.
Arent Krijtsstraat 48
1111 AM Diemen
t.a.v. Bertus Wagener, kamer 102


Gr Raymond
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-12-2010 21:46

Weet van nabij wat een klote ziekte het is waarbij je niets bespaard blijft. Toen ik Piet indertijd vertelde van mijn broer, die twee konden elkaar goed liep hij naar Bertus om hem het ook te vertellen van Haagshopje de bijnaam van mijn broer bij PB. Fred die nu 2 jaar geleden overleden is mis ik nog elke dag. Lijkt wel een herhaling van zetten kan het daardoor niet opbrengen een kaart te sturen. Zou ik het liefs langs gaan in Diemen blijf het echter als grote vent maar uitstellen. Zwak of iets anders……..


Peter
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

25-12-2010 22:01

Heren,

Sven geeft alleen aan dat hij het niet op prijs zou stellen als hij kaarten krijgt v an vreemde en daarom doet hij het ook niet bij iemand die hij niet kent.
Is toch niks mis mee? Zo denk hij erover kun je het mee eens zijn of niet maar ik begrijp hem wel.
Neemt niet weg dat ik wel een kaartje naar Bertus gestuurt heb.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

26-12-2010 08:59

Aart Lokhorst schreef:Sven, mag ik, wel opmerken dat jij nog nooit in een dergelijke positie bent beland...


Gelukkig niet Aart. Gelukkig niet. En hoop dat het ook nooit zover komt.

Maar dan nog sta ik voor 100% achter wat ik type ende schrijf. Misschien heel kort door de bocht, maar mijn eerlijke mening. En die schuif ik niet onder stoelen of stretchers. Ik hecht persoonlijk totaal geen waarde aan medeleven en aandacht van mensen die ik ( dan al niet persoonlijk) ken, in welke situatie dan ook.

Hoe lullig het ook klinkt voor Bertus, want dit gun je natuurlijk niemand, laat ik dat voorop stellen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

26-12-2010 15:12

Van ons forum riviervissen.be gaat ook een hele mooie kaart, formaat A3, met daarop een fotocompilatie, naar Bertus. Ik hoop dat hij het mooi vind, maar dat zal Aart of iemand anders t.z.t. nog wel kunnen melden.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

26-12-2010 22:14

Hallo mensen, vanmiddag stoute schoenen aan gedaan en JA juist op deze 2e kerstdag in de auto gestapt om bij bertus op bezoek tegeen.
Omdat ik daar voor de eerste x kwam moest ik toch even naar z,n kamer zoeken, bijna overal stond de deur open, al die mensen zaten daar alleen, bij bertus was dat ook het geval.
Ik schrok toen ik bertus daar zag liggen, aan de beademing, vrezelijk afgevallen.
Bertus vertelde mij dat hij de laatste tijd aardig wat post had gehad van wild vreemde mensen, o.a. van jongens van rivier vissen.nl hij vond dit geweldig, toen ik bertus aankeek stonden de tranen in m,n ogen, blijkt toch wel hoe blij deze wereld vent met een berichtje van jullie is.
Pluim voor de mensen die hem niet vergeten zijn of zullen vergeten.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Gebruikersavatar
Arie oudshoorn
Berichten: 254
Lid geworden op: 18-04-2007 15:36
Locatie: Almere
Contacteer:

26-12-2010 22:19

Oja, rymond; Kamer nr is trouwens 402.
Gr.
De Magic bewijst zich keer op keer! Eindelijk een bal die anders is als andere. Kijk op http://www.flevobaits.nl
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-12-2010 08:44

Mooi Arie. Zijn kamernummer is inderdaad 402 en geen 102 zoals ik eerder hier had geschreven. Maar dat maakt verder niets uit, zo groot is het daar niet en de receptie zorgt ervoor dat alle post voor Bertus op kamer 402 terecht komt.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-12-2010 10:41

Swen
Zo zie je maar weer dat iedereen anders is, gelukkig maar! Bertus vind het wel leuk om de kaarten te lezen dus blijf a.u.b sturen. mensen die hem hebben ontmoet en iets met hem hebben meegemaakt zet dat op papier want juist dat vind hij super.
Arie helemaal top dat je langs bent geweest.

Klaas
Wat een populistische bullshit om dit te schrijven! Sommige van zijn "echte" vrienden deden er 4 maanden over om langs te komen, dan is mijn kaartje na 2 maanden nog vlug, met pas echt misselijk wordende groet!
Je hebt de bel horen luiden maar weet niet waar de.... en dan gooi je zoiets maar even op het board! Echt dat is pas misselijkmakend om op die manier even te willen scoren over de rug van een ander.
Een aantal mensen zal wel hebben begrepen dat dat op mij sloeg maar een verhaal heeft altijd meerdere kanten en ik schaam mij niet over hetgeen gebeurd is want daar zat veel verdriet achter!

Ik heb jaren lang gezorgd voor Bertus en de kar van ons bedrijf altijd voorgetrokken. Ik maakte veel meer werkuren dan mijn compagnons maar heb nooit geklaagd. Samen uit samen thuis was en is mijn motto! Het was gewoon zo en iedereen had nu eenmaal zijn sterke punten. Tijdens die lange periode heb ik vele aanbiedingen gehad van grote bedrijven maar moest dan mijn vrienden Bertus en Henk in de steek laten. Heb ik nooit gedaan want vriendschap was en is voor mij veel belangrijker. Hoe mooi sommige aanbiedingen ook waren! Wij waren een hecht team!
Jaren lang is Bertus ziek geweest en niemand wist wat hij had. Wij hadden daarvoor geen verzekering maar hadden afgesproken voor elkaar te zorgen als er een ziekte periode was. Henk en ik zorgde gewoon dat zijn inkomen doorliep en Bertus werkte de uren die hij kon opbrengen. Nooit hebben we daar een punt van gemaakt!

In vrijwel dezelfde periode dat Bertus echt de diagnose kreeg dat hij een ongeneeslijke spierziekte onder zijn lede had kreeg ik ook het bericht dat mijn beste vriendin ongeneeslijk ziek was. Daarnaast bleek dat ik na het binnenhalen van twee "zogenaamde vrienden" ook het bedrijf moest verlaten waar ik 15 jaar lang dag en nacht voor heb gewerkt om dat merk op te bouwen. Werken met die twee nieuwe was voor mij geen optie meer! Het voelde niet zoals met mijn twee maten Bertus en Henk (al mopperde we wel eens op elkaar maar dat kan ook niet anders als je zo nauw samenwerkt) die wel door moesten in dat bedrijf omdat ze niets anders konden krijgen. Voor mij nooit een probleem geweest want liever geen inkomen dan tegen mijn zin en principe moeten werken. Dit was dus het moment dat ik noodgedwongen moest scheiden van Bertus en Henk. Dat weggaan hielt in dat ik (na een periode van 3 maanden) totaal geen inkomen meer had en een huur van 1800 euro moest gaan ophoesten van mijn spaargeld. Dat ging hard dat kun je wel begrijpen, gelukkig konden we na een periode een goedkoper huis bewonen. Van deze extreme gebeurtenissen heb ik geestelijk een enorme klap gekregen waardoor ik het niet even kon opbrengen Bertus zo te zien. Met veel pijn in mijn hart moest ik informeren bij Henk hoe het ging. Ieder mens heeft een grens en die ben ik in die periode meerdere keren overschreden en moest daar mentaal veel voor betalen. Toen ik uiteindelijk na een paar maanden het een en ander had verwerkt ben ik een nieuw merk opgestart. Dat koste mij naast een 40 uur durende werkweek al mijn vrije tijd. Ook mijn schaarse vakantie dagen moesten eraag geloven omdat ik meerdere keren naar Azie moest om de fabriek te bezoeken en te zorgen dat alles werd zoals ik verlangde. Daarnaast natuurlijk enorm veel Skype sessies met hun draaien om alles te regelen. Geen enkele tijd voor mezelf want ik moest overleven met mijn gezin. Natuurlijk miste ik Bertus en heb in die tijd aan Henk gevraagd of Bertus begrip kon hebben voor mijn situatie en of hij het leuk zou vinden als ik hem weer op kwam zoeken. Ik wilde niet zomaar aankomen met het risico dat hij het niet zou willen en daardoor pijn zou hebben, net als ik zelf natuurlijk. Dat is de weg van de miste weerstand dat begrijp ik natuurlijk ook. Bertus heeft Henk toen laten weten dat het van hem niet meer hoefde! Dat is logisch want iemand die in zijn situatie zit heeft een klein wereldje en is erg in zich zelf gekeerd. Na het overlijden van een andere vriend en het verslechteren van de gezondheid van mijn beste vriendin ben ik toch naar hem toe gegaan. Wel met mijn staart tussen mijn benen. We hebben het samen niet droog gehouden kan ik jullie wel vermelden. Bertus is en blijft altijd mijn beste vriend waar ik 15 jaar lang lief en leed mee heb gedeeld!

Ik vind het natuurlijk verschrikkelijk dat ik een periode het niet kon opbrengen hem te zien maar ik moest mezelf en mijn gezin ook beschermen. Daarom vind ik het zo laag van Klaas dat hij zonder iets van het verhaal te weten zomaar even dat neerschrijft! Dat is pas misselijkmakend!!
Piet Vogel
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-12-2010 10:55

Piet zonder een oordeel te vellen over de opmerking van Klaas wil ik jou alle respect geven voor deze ontboezemingen.

Respect kerel.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-12-2010 11:13

Piet,

We kennen je allemaal als een warm gevoels mens.

Groet,
Peter
K. van den Herik

27-12-2010 11:32

Klaas
Wat een populistische bullshit om dit te schrijven! Sommige van zijn "echte" vrienden deden er 4 maanden over om langs te komen, dan is mijn kaartje na 2 maanden nog vlug, met pas echt misselijk wordende groet!
Je hebt de bel horen luiden maar weet niet waar de.... en dan gooi je zoiets maar even op het board! Echt dat is pas misselijkmakend om op die manier even te willen scoren over de rug van een ander.
Een aantal mensen zal wel hebben begrepen dat dat op mij sloeg maar een verhaal heeft altijd meerdere kanten en ik schaam mij niet over hetgeen gebeurd is want daar zat veel verdriet achter!


Goh je voelt je nog al aangesproken.


Daarnaast bleek dat ik na het binnenhalen van twee "zogenaamde vrienden"


Je beschuldigd mij van iets wat je zelf doet. Je zal je eigen gedachtengang wel op mij projecteren. Mocht je daar heel gelukkig van worden, doe je best...
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-12-2010 11:47

Klaas
Ik voel mij inderdaad aangesproken want slecht een klein groepje kon weten over wie dit ging. Ik had het zo kunnen laten maar ik heb niets te verbergen en ben niet bang om de waarheid openbaar te maken. Er valt mij niets te verwijten. Door een paar gelijktijdige tragedies kon ik een periode het zelf niet opbrengen Bertus te bezoeken niets meer en niets minder.
Ik vind alleen dat jij niet het recht hebt zonder de details te weten zomaar iets te schrijven met wat voor reden dan ook.
En waar het laatste nu weer op slaat?
Piet
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

27-12-2010 11:48

Zij die geen warmte kennen zullen het ook niet aan andere uit kunnen stralen.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

27-12-2010 12:11

Vrienden in het karperwereldje heb ik niet echt, wel veel kennissen.
Ik had 2 hele goede vismaten in mijn jeugd maar door omstandigheden helaas het contact mee verloren (volgens mij vissen ze ook bijna niet meer)
Ik ken verder heel veel mensen hier in de regio, sommige heb ik redelijk contact mee, en sommige kan ik wel afschieten :P

Nadeel hier in de omgeving is dat iedereen elkaar wel kent van naam of in het echt. Dus als je iets vertelt kan de TAM-TAM heel snel gaan, daarom heb ik me 2-3 jaar geleden een beetje star opgesteld en weinig gedeeld met anderen. Hierdoor vielen de wannabee vrienden snel af..

Laatste jaar door omstandigheden ook weinig tijd gehad om te vissen dus kon ook niet veel delen.
Volgend seizoen ga ik weer lekker op de solo tour. De echte vismaten of mensen die ik echt vertrouw mogen gerust mee maar ik blijf weg uit de meute.

Gelukkig heb ik buiten de karperwereld wel een trouwe vriendengroepje en hier heb ik meer aan dan me "karpervrienden"