''vrienden'' in dit wereldje.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

11-11-2010 23:45

Ik vis nu al een paar decennia op onze karpervriend. In deze jaren heb ik ook paar mensenvrienden overgehouden aan deze hobbie. Toen ik iets meer in de schijnwerpers stond kreeg ik meer ''vrienden'' omdat je simpelweg meer mensen ontmoet. Achteraf gezien kom je vooral in die periode veel koekebakkers tegen.
Ik zie hier in de buurt best wel vaak vissers die afscheid hebben genomen van hun vaste maat en hun denkwijze en doel met een ander delen. Dat hoeft niet altijd slecht te zijn maar ik vind het nog steeds fijn om met een echte kameraad te gaan vissen maar vind het ook niet erg om een poos als Remy door het leven te gaan.
Ik ben wel eens verneukt maar ik heb er ook een paar echte vrienden aan overgehouden, wat zijn jullie ervaringen?
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

12-11-2010 05:29

Al is het jaren geleden ik kan me er nog druk over maken wat een eikel zeg. Wat gebeurden er nou ik kwam vrij regelmatig een jongen tegen in de locale hengelsport zaak. We waren bijde bevangen door het Karpervirus en daar gingen dan ook onze gespreken over ik zal maar zeggen het klikten. In die tijd visten ik alleen en was een paar weken daarvoor gestart op een water met een mooie bezetting aan schubs tot in de 40 ponds grens. Voor mij was dit water niet echt om de hoek dus het uitvogelen van het water en het voeren wat daar bij hoort. Gaat je niet in je kouwe kleren zitten ik had er al behoorlijk werk van gemaakt voor ik er ging vissen. Maar goed van het een kwam het ander en dus kwam de dag dat ik de jongen ook mee nam naar dit water. Na een aantal uren waar we afwisselend al wat gevangen hadden kreeg die jongen een aanbeet resultaat een schub van 40,5 pond harsteke leuk vondt ik dat voor hem. Na het gebruikelijke foto werk was het ook wel tijd om te stoppen die dag en we gingen naar huis. Niks aan de hand zou je zeggen alleen werd ik kots misselijk dat hij overal maar vertelden ik ben daar geweest en heb een veertiger gevangen hij alleen zo was het. Tuurlijk was dat wel zo maar ik had al het werk gedaan zonder mij had hij deze vis nooit gevangen ik kan best een vangst delen met een ander of iemand de dikst vis ter wereld gunnenmaar ga niet in elke winkel in de buurt je foto ophangen en doen of dat je het zelf allemaal gedaan heb. Nergens ook waar hij het vertelden kwam ik in het verhaal voor dat vondt ik wel zo lullig en kinderachtig dat ik hem ook nooit meer heb mee genomen. Ik was er best van ontdaan dat hij zo deed,en zo is het dan gekomen dat ik weer alleen ging vissen dat bevalt mij prima maar ik zou best wel weer eens met een maat willen vissen en zal dat ook weer meer gaan doen volgend jaar alleen is ook maar alleen. Zoek we; je maat uit met een bepaalde terughoudenheid ik hoor maar al te vaak dat er toch veel irritatie is na een weekje Frankrijk. Je moet echt goed door de bocht kunnen met elkaar wil je een echte vismaat hebbengeloof me dat duurt jaren voor je er zo eentje heb
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-11-2010 07:05

gelukkig heb ik er meerdere.
moet er wel bij kwijt dat ik met de ene meer op een lijn lig dan de andere.
natuurlijk geeft de ervaring die jij heb gehad een aparte na smaak in de mond.
zou je er niet al te druk om maken remon.
K. van den Herik

12-11-2010 07:15

poosje ksn bestuur gezeten, wilde iedereen je vriend zijn. Gelukkig kom ik niet uit een ei.

Uit die bestuursperiode een aantal heel goede kennissen overgehouden.

Sinds 1985 met een aantal mensen samen gevist. Soms gaan wegen dan weer uiteen soms lopen ze weer samen. Met Jacco vis ik nu een kleine 24 jaar samen. Dat lukt alleen als je geen beslag op elkaar legt. Soms doe je dingen ssamen en soms apart.

Ik kom altijd weer op 1 woord uit: gunnen
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-11-2010 08:17

Ik denk, en heb dat uiteraard zelf mogen ervaren, dat wij te snel geneigd zijn mensen vrienden te noemen. Want wanneer ben je nu (of heb je) een echte vriend?

Meestal denkt men vrienden te zijn als je samen success hebt, het gezellig hebt als alles goed gaat ...... maar je vrienden leer je pas kennen als je rockbottom hebt bereikt en zelfs die nog blijkt op te kunnen lossen en je nog dieper valt. De mensen die dan nog steeds langs komen om je te helpen of gewoon een arm om je heen slaan dat zijn vrienden.

Mijn echte vrienden kan ik echt op 1 hand tellen, mijn kennissen echter niet. Vismaten heb ik ook niet zo heel erg veel, terwijl ik op zich best een prettig mens kan zijn om mee om te gaan :-).

Pas als jij je over alle onhebbelijkheden van iemand heen kan zetten en ze accepteren DAN pas spreek je van een vriend. Met vrouwen denken wij eerst alleen met het verkeerde koppie waardoor alle onhebbelijkheden vergoeilijkt worden, maar als dan de echtelijke uitspattingen wat minder worden gaan de onhebbelijkheden wel degelijk een rol spelen ........
Vismaten worden vaak uitgezocht omdat wij denken dat wij samen een stapje verder kunnen komen, totdat een van de 2 wt meer success krijgt en de ander opeens niet meer ziet.

Soms verdwijnt een vismaat om onduidelijke redenen en tref je elkaar jaren later weer om erchter te komen dat samen vissen echt wel fijn was en pak je de draad weer op zonder dat daar veel woorden aan vuil gemaakt hoeven worden.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-11-2010 09:01

Het is allemaal gebakken lucht in de karperscene, stelt allemaal niets voor. Dus doe maar lekker gewoon..
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

12-11-2010 09:22

Tijdens mijn start in de karper visserij ben ik alleen begonnen, wat ik ook helemaal niet erg vond en nu nog steeds niet. Het is een stukje rust, ontspannen en gewoon niet constant naar het gezeur van een ander aan te moeten horen. Toch ging er ook bij mij een stukje knagen van is dat alleen vissen nou echt wel zo leuk en zou het niet veel leuker zijn om samen te vissen.

Zo gezegd zo gedaan, ik mijn beste kameraad die ik al van af de kleutertijd ken en ook visser was alleen roofvisser eens gaan vragen. Hij wilde wel eens een keertje mee. Nog geen week later visten we samen op karper, sinds die tijd heeft ook hij het virus gekregen en heeft momenteel zijn spullen goed voor elkaar en heeft zeker geen klagen.

Vaak als we samen weg gaan vissen we vis om vis, het leuke is dat wij eigenlijks nooit geen echte woorden hebben natuurlijk hebben we wel eens een conflict maar dit bespreken we en komen er snel en altijd wel weer uit. ook dit aankomend weekend zijn we samen weer van de partij op een nieuw water, staat een week Frankrijk geboekt en Marokko.

Het mooiste van alles is bij hem dat hij net als mij erg netjes en voorzichtig met zijn spullen omgaat, humor hebben, genieten van de tijd die je doorbrengt aan de waterkant, niet te veel aan vreemden en andere mensen loslaten maar zoveel mogelijk geheim houden maar wel recht door zee, deze vriend is gewoon een goud eerlijke jongen en weet zeker dat hij mij nooit zou laten staan of mij zou voor liegen, daar kennen we elkaar te goed voor.



Zo is er nog een vriend die ook wel eens mee gaat eigenlijks twee een andere jongen en een oudere man, waarbij ik bij die oudere man wel eens iets zo heb van pfff spoor je wel maar anderzijds kun je ook wel weer met m als je hem een beetje kent,
maar dit is echter niet het persoon zoals velen zeggen waar je een hele week mee opgescheept kan zitten dit gaat mij dan echter ook niet lukken, ten eerste erger ik me altijd aan hem omdat hij gewoon weg geen respect heeft voor andermans spullen, hij is vrij ruig, als antwoordt als je zegt heey joh kijk even een beetje uit wat je doet straks is het kapot, ach dat is toch niet zo erg kopen we toch een nieuwe, jah leuk maar nee koop geen nieuwe heb het hier nu staan en wat heel is moet heel blijven. Ook is hij erg lui, bijvoorbeeld met aankomst weet ik dat mijn andere vriend komt helpen en zetten we samen de boel op voordat we gaan vissen, nee deze persoon niet deze gaat rustig staan te roken of blijft zitten in de auto en wacht net zo lang tot dat jij klaar bent, ergernis dus, ook als het een beetje kan moet je zijn spullen ook nog voor hem klaar zetten.

maar goed gelukkig ben ik niet zo vaak samen met hem want dat zou ik niet trekken en zou de lol er voor mij helemaal afgaan,
daarom vis ik vaak met mijn vast vis maat omdat ik weet dat we samen voor elkaar klaar staan en ook door de diepere dallen dit nog steeds doen, tegenslagen worden omgeschakeld naar strijd die we samen aan gaan en samen winnen, iemand die altijd bereid is om je te helpen, natuurlijk worden er nog steeds veel single sessie gedaan, maar wanneer hij mee kan en dit vraagt of ik denk misschien wil hij mee dan bel ik en dan gaan we samen,

moet toch 1 persoon de fotograaf zijn,

mvg; jan
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-11-2010 09:28

Inderdaad Mourad, alleen al het idee van ster-allures bij sommige mensen is om te gieren van de lach. Alsof je in deze maatschappij iets bent als je op karper vist....

Ik ben met vissen meer een einzelganger dan een gezelschapsmens, heb een paar maten waar ik af en toe mee vis en daarnaast wel eens een "losse scharrel" :) . Ik vis echter veel scherper als ik alleen ben en als ik dan midden in de nacht met een gebogen hengel aan een maanverlichte rivier sta, dan heb ik helemaal geen maat nodig, dan ben ik het liefst alleen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

12-11-2010 10:21

Quote: Alsof je in deze maatschappij iets bent als je op karper vist....

kijk, dit is een zin die we allen steeds minder realiseren! Uiteindelijk zijn we in de ogen van niet-vissers altijd de gebeten hond.

Qua vismaten heb ik al enkele jaren vast maten. geen jongens uit de boekjes maar jongens die durven te leren. dit is namelijk voor mij al een uitgangspunt waar ik heel erg achtersta. het vermogen om dingen te willen leren! geen arrogantie maar gewoon plezier. dat je er soms uitgevist wordt, hoort erbij. met simpele 'regels' als om de run vissen kun je al zoveel irritatie weghalen!

@Remon, dat verhaal van die maat van je die die 40p vis ving komt me bekend voor. heb het zelf ook helaas meegemaakt. Ik moet ook nog tot de dag van vandaag horen hoe een gast een 35'er ving waar ik al een tijd achteraan zat. hij ving hem uiteindelijk op een spinhengeltje aan de korst! Beginnersgeluk noemden we het maar, maar het was niet leuk!

Gr.
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

12-11-2010 10:44

Te vaak noemt men iemand een vriend terwijl dit achteraf alleen maar een vismaat blijkt te zijn.
Ik heb jaren met 1 persoon alles gedeelt, we waren bijde vrijgezel en dat maakte dat we een zeer goede band hadden.
Ik kreeg een vriendin en de situatie veranderde eigenlijk niet, vissen en vacanties werden gewoon met zn 3en gedeelt.
Toen hij een vriendin kreeg werd het pas anders, 40jaar en voor het eerst in je leven een mossel tot je beschikking kan veel met een mens doen heb ik ondervonden :lol:
Een goede vriend die een bezitterige vriendin krijgt is de doodsteek voor je vriendschap.

25 jaar karpervissend heb ik vele kontacten opgedaan, de meeste zie of hoor je alleen als ze wat van je nodig hebben, anderen zie of hoor je zelden maar als je ze dan spreekt voelt het goed.zelfs als ze al lang niet meer vissen.{werd gisteravond gebeld door zo iemand}
Een enkeling weet je eigenlijk niet zo goed te plaatsen tot je merkt dat hij er ook is als er stront aan de knikker is, is dat dan een echte vriend? voor mij komt dat iig het dichtst in de buurt.


Om even op Remon zijn ervaring in te gaan..
2005 de tsunami veiling door Hans Brinkel.
Ik bood aan 3 bootvis sessys met de hooste bieder.
Komt er een belg welke al jaren achter een skp vis aan zit op zijn eigen water, binnen 30 min vangt hij er 1 van skp de betuwe :wink:
Helemaal blij die gast en dat is mooi natuurlijk.
Terwijl ik die hengel weer terug plaats zie ik in mn ooghoek een bak van een schub zwemmen....Je raad het al zeker? een uurtje later ligt hij in het net.. 20,2kg.
Zelf al een aantal jaren hard bezig op dat water samen met een ander en nooit een vis van dat formaat gevangen.
Voor deze zeer sympatieke belg vond ik het fantastisch, al blijft er wel een soort zure smaak van bij hangen.. de man was zelf helemaal ontdaan en verontschuldigde zich voor het vangen vaan deze vis...
Kijk dan ben je in mijn ogen een topper! blij met een vangst natuurlijk maar ook het besef hebben dat hij wel heeeeeel erg veel geluk heeft gehad dit weekeind.
Filip, we zullen het nooit vergeten :wink: :lol:
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

12-11-2010 10:45

K. van den Herik schreef:Ik kom altijd weer op 1 woord uit: gunnen


Voila dat is het se.
Mijn huidige vismaat is een colega van mijn werk, nu toch al een goede 5 jaar gaan we
samen op pad in binnen en buitenland.
Hij had een 15 tal jaar geleden het karperwereldje vaarwel gezegd. Ong 6 jaar geleden
kwam ik samen met hem te werken ( wij zitten in de Belgische Marine, en zitten nu op het zelfde schip )
De verhalen, de foto's maakten zijn karpervirus terug wakker.
Met raad en daad hem alles terug bijgeleerd, want het karperwereldje was deftig veranderd ( aas,onthaakmat, en vooral rigs )
in die periode dat hij het karperen had vaarwel gezegd.Ook de karpers waren massaal gegroeid ( 15 j geleden was nen 20 kg MEGA)
Aangezien wij elk jaar vele maanden samen weg zijn voor ons werk, kennen wij elkaar door en door
dit valt ook echt op aan de waterkant, wij zijn gewoon op elkaar ingespeeld,
zonder een woord te geven verstaan we elkaar in bepaalde situaties,
en bovenal wij gunnen elkaar grote en veel vissen, geen jaloersheid.

Een vb :
2 jaar geleden bevissen we een water in Frankrijk, we passen het run om run systeem toe.
De 9é vis was voor mij, bleek dit de topper te zijn van het water +26 kg.
Dus 9 vissen ver, ik had een vijftiger, een veertiger en drie dertigers, hij had er vier, de zwaarste 7 kg, ongeloofelijk.
Op die moment zei ik, wel het blijft aan U totdat er ook op zijn minst een mooie dertiger in de net ligt.
( Alle vis is welkom maar de gewichten mogen ook eerlijk verdeeld zijn vind ik als je run om run vist )
Wel vis nr 19 was een dertiger en ik was supergelukkig dat mijn vismakker ook eindelijk zijn pb had verbroken.



Kijk morgen vertrekken we weer voor een sessie, en ik hoop dat de dikste/beste vechtende/mooiste karper voor mijn buddy is.
Ik had een uitnodiging om deze week op een echt biggen water te komen vissen, maar ik heb bedankt, omdat de geplande sessie
met mijn vismakker voorrang heeft, ook al weet ik dat ik op dit water nooit de vangsten zal evenaren als op het afgewezen aanbod.

Het elkaar gunnen dat is de sleutel van vriendschap.

Er zijn er nog zo velen waarmee ik eens wil gaan vissen, maar de beperkingen qua tijd maken dat niet mogelijk, en ook
mijn vismakker komt op de eerste plaats.
doei gino
Greets Gino
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

12-11-2010 10:45

oepse het was een dubbele posting
Greets Gino
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

12-11-2010 10:50

Heb me ook de ballen uit de broek gelachen bij het verhaal van Luc over zijn Orient sessie met Sjef. Lijkt wel een beetje op jouw verhaal Gino 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-11-2010 10:51

Ben m'n eigen beste vismaat. Zit altijd met mezelf op één lijn. Gun mezelf ook niks dan goeds. Stoor me ook nooit aan mijn eigenaardigheden.
Toch ga ik wel eens karperen met een vismaat, namelijk m'n zwager die net 2 seizoenen meevist. Samen voeren, samen genieten van elkaars vangst (altijd run om run), stiekem toch wel leuk zo af en toe. En mijn zwager verkeert in de veronderstelling dat ik het karpervissen uitgevonden heb, dus zitten we qua aanpak altijd op één lijn.
Rest van de keren dat er een vismaat mee gaat, is dat meestal uit sociaal oogpunt. Beetje contact met de wereld houden zeg maar...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

12-11-2010 11:01

Herman en Henny hebben het ooit bezongen:

Als je wint, heb je vrienden........
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
Gebruikersavatar
ron crumbach
Berichten: 453
Lid geworden op: 05-11-2007 20:39
Locatie: landgraaf

12-11-2010 15:48

In de twintig jaar dat ik nu vis heb ik heel wat mensen leren kennen, zien komen en gaan als visser. Sommige zijn vismaten geworden. Vismaat is nog altijd anders dan een vriend, met een vismaat ga je vissen en praat je over vissen voor de rest eigenlijk niets, niet bij elkaar op de koffie bijvoorbeeld, die mensen ken ik ook en zeker niets mis mee. Met een echte vriend heb je de klik. Jammer genoeg zijn er twee echte vrienden overleden. Toen maar weer alleen doorgegaan en ik moest zeggen dat beviel mij prima. Ook nog een vismaat gehad die naderhand ook fleste, maar goed die mensen heb ik vlug genoeg door. Totdat ik voor een jaar of drie geleden een jongen tegenkwam die verdomd veel op mij leek toen ik de leeftijd van hem had. Hij is 10 jaar jonger als ik maar zeker zo fanatiek. We raakten met elkaar aan de praat en na een tijdje zijn we samen vaker eens gaan vissen. Het klikte super eigenlijk, terwijl ik toch iemand ben die graag alleen zit.
Nu weer ongeveer drie jaar verder zijn we niet alleen vismaten maar ook echte vrienden, wij gunnen mekaar alles, wij staan ook voor elkaar klaar. Wij respecteren elkaar zoals we zijn en zo hoort het.
Voor de rest lopen er heel veel figuren rond die graag je vismaat willen zijn om zoveel als mogelijk informatie van je te winnen, maar dan ben je bij mij en Roger aan het verkeerde adres, die pikken we er zo uit.
Ik zeg altijd zo dat je iemand net zo moet behandelen zoals jezelf ook behandeld wilt worden.
Groet Ron
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

12-11-2010 20:54

[quote="Mourad Aviara"]Het is allemaal gebakken lucht in de karperscene, stelt allemaal niets voor. Dus doe maar lekker gewoon..[/quote]



u zegt vrienden krijg je niet die verdien je zo leez ik ook in anderen postings. Zo is alles vergankelijk maar een vriendschap die ontstaat uit vriendelijkheid voor elkaar en geen winstbejaagt naar elkaar heeft kans van slagen zo heb ik Mourad leeren kennen. We lopen en bellen mekaar niet plat maar blikken en een enkelen zin zegt genoeg. Dat soort vrienschap komt met jaren,echt blind op mekaar duurt deccennia wees blij als je mag spreken ik heb een vriend


een keer trek ik de conclusie vriendschap is een illussie


mourad we spreken ouwe pier visser hahaha
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-11-2010 21:41

Er zijn en onvoorwaardelijk.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

12-11-2010 23:05

Hoi,

Helaas moest ik i.v.m. mijn gezondheid stoppen met vissen. Een paar jaar terug al het "nachtvismateriaal" weg moeten doen. Mijn hengels e.d. heb ik nog, maar liggen helaas al een aantal jaren ongebruikt in de garage. Wegdoen never .. dat voelt als nooit meer vissen.
Heb dus nu alleen nog de leuke herinneringen. Vaak ging ik vissen met mijn zoon ..en beste vriend Roel.
We hebben het altijd geweldig gehad ... nooit gedonder. Gelukkig ben ik geen afgunstig type .. hij ving de dikken en ik de kleintjes .. zo vingen we een heel pallet aan vissen.
In de tijd dat ik viste heb ik altijd geweldige mensen ontmoet. Met een aantal werd er gevist in Nederland maar ook in Frankrijk. Altijd super gehad. Met een aantal dronk ik koffie eerst bij CTE in Almelo ... later werd dit Vos. Ook heb ik een hoop jeugd mogen ontmoeten met dezelfde passie. Inmiddels zijn de meesten getrouwd en hebben ze al kinderen. Ja, Rinus wordt oud ( gelukkig maar)
Kan alleen maar terugkijken op een tijd waarin ik veel vriendschappen heb opgedaan.
En zo af en toe dan kom ik weer iemand tegen van vroeger .. ...

Rinus
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

12-11-2010 23:25

remon van dusschoten 2 schreef:

u zegt vrienden krijg je niet die verdien je zo leez ik ook in anderen postings. Zo is alles vergankelijk maar een vriendschap die ontstaat uit vriendelijkheid voor elkaar en geen winstbejaagt naar elkaar heeft kans van slagen zo heb ik Mourad leeren kennen. We lopen en bellen mekaar niet plat maar blikken en een enkelen zin zegt genoeg. Dat soort vrienschap komt met jaren,echt blind op mekaar duurt deccennia wees blij als je mag spreken ik heb een vriend


een keer trek ik de conclusie vriendschap is een illussie


mourad we spreken ouwe pier visser hahaha



Remon, vriend :D
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

13-11-2010 08:46

Elkaar iets gunnen is een moeilijk item. In het dagelijks leven is dat ook heel vaak aan de orde.
Ik vis sinds een jaar of 6 regelmatig de buitenlandse sessies met een echte maat. Om en om, half om half. Geen gezeur en gezeik over aas, geld en stek. We zitten er samen en samen vangen we vis. Ik heb geheimen over mijn eigen stekken en hij ook. Op andere stekken zitten we samen, open en eerlijk. Zo heb je je eigen, en zo kun je samen genieten van de passie.
1 keer per jaar gaat hij met me mee naar mijn bootstekkie, hij en nog drie andere collega karpervissers kennen die stek maar ze houden zich stil. Waarom ? we respecteren elkaar, en we gunnen elkaar nog veel meer.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

13-11-2010 14:24

Met vissen ben ik een einzelganger heb niks en niemand nodig en ik ben ook geen feestneus aan de waterkant.

Maar ik kan verschrikkelijk genieten van de dingen om mij heen.

Vis ik wel samen dan is het gewoon run om run dan heb je allebei plezier.
Laatst gewijzigd door Peter andrade op 14-11-2010 09:42, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

13-11-2010 20:03

Cor Hendriks schreef:Elkaar iets gunnen is een moeilijk item. In het dagelijks leven is dat ook heel vaak aan de orde.



Ben ik totaal niet met je eens. Zegt iets over de persoon zelf. Wie ben ik om jaloers te zien op iemand anders. Hele slechte eigenschap vind ik dit en triest gedrag! Heb een jaar heel intensief op een target gevist, helaas nooit gevangen (afgelopen winter overleden) Zit er een gast te vissen die hem wel gevangen had. Liet vol trots de foto zien, nou dan ben ik niet jaloers maar vind het mooi voor hem. dat betekent voor mij dat ik er harder tegenaan moet.

Ik heb dit jaar weinig gevist en de vangsten zijn niet om over naar huis te schrijven. Mijn vismaat heeft toch vele mooie 30+ en 40+ gevangen. Ik gun het hem van harte. Vorige week samen lekker gevist, hij gaf mij eerste keus stek en we visten vis om vis met de eerste run voor mij.

Volgend jaar heb ik weer wat meer tijd en ga ik er vol tegenaan. En ik weet dat hij het mij net zoveel gunt als ik hem, zonder jaloerzie.

We kennen elkaar nu een kleine 2 jaar denk ik zo ( in contact gekomen via dit forum), het klikt goed en niks is verplicht, willen we een nachie alleen vissen, dan doen we dat gewoon (op dit moment zit hij lekker 2 nachten te vissen in tukkerland). Buiten het vissen hebben we ook wel contact, soms wat meer dan weer wat minder. Af en toe een biertje drinken. Ik vind het prima zo. Mooi zo houden!

Als hij mijn hulp nodig heeft kan ie altijd bellen, en dat is andersom ook zo.
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

14-11-2010 08:38

Cor Hendriks schreef:1 keer per jaar gaat hij met me mee naar mijn bootstekkie, hij en nog drie andere collega karpervissers kennen die stek maar ze houden zich stil. Waarom ? we respecteren elkaar, en we gunnen elkaar nog veel meer.


Dat bedoel ik nou juist Dries.
Je begrijpt het verkeerd denk ik. Mijn uitspraak in jouw quote is juist daarop gebaseerd wat jij schrijft. Er is geen grotere gunst dan afgunst, ook in het dagelijkse leven. En dat is in mijn ogen de doodsteek. Leven en laten leven, dat voorkomt een hoop gezeik. :wink:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

22-11-2010 18:42

goede avond heren en dames

ik vis nu z'n 10 jaar op karper en heb veel mensen leren kennen in het wereldje waarbij ik een paar mensen heel hoog heb zitten

jacco noordermeer ja dat is mijn leermeester durf ik wel te zeggen heb veel aan hem te danken ook in mijn mindere tijden.
heb een hoop van jacco geleerd en leuke trippen gehad naar frankrijk.


klaas van de herik goeie vent en vooral na 10 bier vind hij alles een goed idee

ed cremers vorig jaar persoonlijk leren kennen na mijn uitstapje naar limburg goeie vent


dit zijn mensen die ik hoog heb zitten

gr dennis
http://www.ttbbaits.com