"Fishing Spot" op de site van Raven / Vlemmix


John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

06-11-2010 12:51

PFFFFFFFF.

Mannen en vrouwen,

Ik ken Anja persoonlijk en zij komt uit een grote visfamilie. Haar broer is ook karpervisser. Ik weet, dat deze mensen zeer zorgvuldig met vis omgaan. Tevens is het zo, dat zij misstanden en wanordelijkheden aan de waterkant bij mij melden. Dit doen er niet veel. Zij leven voor het vissen.
Ik ken Anja als een integere meid, die het welzijn van de vis boven alles stelt. En ja, karpervisser's, zij weet menig visje boven water te halen. Ook karper. Jaloers!!!!!!!!!!!!

Ik vind dit dus wat overtrokken. Al ben ik met sommige foto's ook niet zo gelukkig.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-11-2010 12:54

gast,

Zoals ik al aanhaalde:

HET IS GEEN PERSOONLIJKE AANVAL OP ANJA!

Het gaat om het gebeuren erom heen ;) Dat zij toevallig met een leefnet vol karpers tot 14 pond (!) de aanleiding is voor die dscussie heeft niets met haar kwaliteiten als visser te maken, en al helemaal niet met jaloezie. Zou hooguit jaloers op haar vriendje zijn :lol:

Lees aub eerst eens alles door voor je iets meldt.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-11-2010 12:57

Ik ben het volkomen met John eens maar ook met Sven de foto,s zijn inderdaad niet echt gelukkig voor het gevoel van de karpervissers.

Maar in het circuit is het nu eenmaal zo, het gebeurd ook met brasem dus waarom niet met karper.
En feitelijk is er ook geen verschil ook al zien karpervissers dat anders.
Vissen is een hobby, geen religie!
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

06-11-2010 13:11

Sven,

Dat had ik gerust wel gelezen hoor. In het begin van de topic wordt zij wel zo neergezet.
Terwijl ik een ander kant van hen ken.

En ja Sven zet is bezet. Maar ze valt wel op mannen met oorbellen. :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-11-2010 13:24

En ze moeten goed met de match om kunnen gaan. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

06-11-2010 14:15

Theo de Vries schreef:Remco,

Ik heb vroeger vaak gekeken bij het aflaten van de OVB kweekvijvers in Lelystad, dit zou voor jou horror van de bovenste plank zijn! En ik zou je aanraden om niet te kijken naar het paaien, want dan vliegen de schubben in de ronde, vooral bij steenstort.


kweekvijvers ed weet ik ook wel maar dat is een eenmalige actie voor het visje.
en tijdens de paai heb ik ook zat zwaar beschadigde vissen zien zwemmen.
daarom zeg ik ook: beessies kunnen wel veel meer hebben dan veel visserts denken maar dit slaat voor mij net de verkeerde kant op.

vind het altijd wel het mooiste als ik de vis weer in de conditie terug kan zetten zelfde als voor de vangst.
moet wel zeggen dat ik het hele wedstrijdvissen niks vind. dus mischien bevooroordeelt???
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-11-2010 14:53

Niet misschien.

Ik heb totaal niets met wedstrijden voor karpervissen omdat ik van mening ben dat de vis zich er niet voor leent.
Het opzakken van vissen heeft ook maar 1 doel, een foto maken in goede lichtomstandigheden dus een egoïstische.
Het opzakken met een ander doel om de vis te kalmeren bv is iets anders.

Nu komt er commentaar omdat er wel karpervissers zijn die het gezellig vinden of omdat er een goed doel aan verbonden is.
Ik ben van mening dat je ook voor een goed doel geen karpers ondergeschikt kan maken.

Tis maar een mening niks meer en niks minder.
Vissen is een hobby, geen religie!
dirk trilob
Berichten: 56
Lid geworden op: 01-04-2010 15:05
Locatie: utrecht
Contacteer:

06-11-2010 22:08

mooie meid :lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-11-2010 23:47

En ook bijzonder aardig.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ivan Tolenaars
Berichten: 372
Lid geworden op: 13-03-2010 06:44

07-11-2010 00:24

Het is ook geen persoonlijke aanval op Anja , begrijp me niet verkeerd. ( meer op de sponsors en de bladen en sites die dit publiceren)
Het had ook net zo goed Kees of Piet kunnen zijn op die foto snap je.
Want er vissen er natuurlijk veel meer met de vaste stok op karper , alleen van haar wordt een foto gemaakt omdat ze aan het wk meedoet en een goede sponsor heeft.
Op zich als je echt van de vissen houdt , kun je gewoon weigeren om de vis zo op de kant te laten liggen. Wie bepaald voor jouw dat je de vis in een leefnet "MOET" doen en dat je er mee op de foto "MOET"
Maar ik denk ook wel dat het vaak aan de sponsor ligt zo iets , want als ( in dit geval) Anja weigert om zo met de vis op de foto te gaan ( omdat dat slecht voor de vis zou zijn) ze haar sponsoring gedag kan zeggen.
Of zie ik dit nu helemaal verkeerd ??

Ikzelf zal nooit een vis onnodig lang uit het water laten ( eigenlijk is het altijd onnodig) .
Kijk maar op dit forum en je zult van mij niet zo gauw een foto vinden van een vis van mij.
Dit omdat ik alleen voor mezelf vis en niet zo graag voor jan en alleman mijn vis moet laten zien.
Als ik een vis vang komt hij op de onthakingsmat, ik meet en weeg hem gauw en hij gaat binnen 3 minuten weer het water in , en meestal zonder foto.
Al die mensen die die vis soms wel 10 minuten zonder zuurstof uit het water houden omdat ze 3 plaatjes van links moeten hebben en 3 plaatjes van rechts en nog in van voren en dan nog mee het water in lopen om nog een foto van de karper te maken terwijl je in het water staat ( want dat staat wel mooi en stoer)en dan nog 1 van zijn kont ofzo, kom op man.
Maar nu ga ik een helemaal offtopic.

Greetz
As the weed gets thicker, minds get sicker
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-11-2010 08:59

Hier op het Voornsekanaal lagen wel degelijk veel dooie brasem na de vele wedstrijden. Wel hebben ze nu verplicht voor iedere deelnemer met minimaal twee leefnetten te vissen. Over het algemeen gaan ze behoorlijk visonvriendelijk met de vangst om. Wel vind ik dat het in het karpervissen de laatste tijd een beetje overdreven wordt allemaal. Als je het niet aankunt of zielig vind stop dan met vissen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-11-2010 10:13

Wel vind ik dat het in het karpervissen de laatste tijd een beetje overdreven wordt allemaal.


Verklaar u nader dan kan je hier (wederom) een discussie op loslaten. Nu is het net een kogel afschieten in een woestijn. Op voorhand weet je namelijk al dat je niets raakt.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-11-2010 10:20

Ron Voornskanaal is een voorbeeld hoe het kan, er komen nergens in Nederland zo goede vangsten voor dat het verplicht is om 2 netten te gebruiken.

Visonvriendelijkheid is er alleen maar in de ogen van de ontvanger, ik weet zeker dat er volgens de geldende wedstrijdregels met de vangst om wordt gegaan anders kost dat je de uitslag.

Maar inderdaad het Voornskanaal is een voorbeeld hoe het feitelijk niet zou moeten.

Peter vind jij niet dat het allemaal een beetje doorslaat met de karpervisserij dan?
Ik dacht toch echt dat je wel beter wist.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
dennis groot
Berichten: 42
Lid geworden op: 25-01-2006 19:47

07-11-2010 11:23

John de Vries schreef:Sven,

Dat had ik gerust wel gelezen hoor. In het begin van de topic wordt zij wel zo neergezet.
Terwijl ik een ander kant van hen ken.

En ja Sven zet is bezet. Maar ze valt wel op mannen met oorbellen. :lol: :lol:


Nee, ze is weer vrijgezellig hoor!!

Leuk dat je opkomt voor me zusje. John.
Tis allemaal een moment opgave die foto's.
Zij zou het ook graag anders willen die foto's maar hoe?
Dit is trouwens al een keer besproken. En dit ging ook al over Anja.
Dat ging over het WK in Torledo. ook weer over de foto's en de behandeling van de karper.
Tis een andere wereld dan die van ons, ik weet dat er grotere en breedere leefnetten worden gebruikt dan normaal
bij deze visserij. En ik weet dat er ook vaak meerdere leefnetten gebruikt worden. En dat er maar een aantal karpers in mogen per leefnet. Maar dat valt niet allemaal goed te praten. Dat is wel eens jammer!

En geloof mij,
Ze heeft alles voor die beesten over.
En als ze met mij een nachie mee gaat karperen
Dan worden ze wel boven een mat gefotografeerd hoor :lol:

Gr Dennis
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-11-2010 12:41

Douwe,

De karpervissers?
Commercie als bladen
……………..

Kan wel terug kijken en verlangen hoe het er vroeger aan toeging maar schiet er niets mee op. Heb me ook aan de omstandigheden aan moeten passen. Dat er daarbij zijn die over lijken gaan staat wel vast.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

07-11-2010 16:33

ron cuyten schreef:Hier op het Voornsekanaal lagen wel degelijk veel dooie brasem na de vele wedstrijden. Wel hebben ze nu verplicht voor iedere deelnemer met minimaal twee leefnetten te vissen. Over het algemeen gaan ze behoorlijk visonvriendelijk met de vangst om. Wel vind ik dat het in het karpervissen de laatste tijd een beetje overdreven wordt allemaal. Als je het niet aankunt of zielig vind stop dan met vissen.


Ik geloof een jaar of 4 geleden,was er na een wedstrijd extreem veel sterfte. Heb toen nog vis lopen scheppen.


Hellevoetsluis - De Partij voor de Dieren wil dat minister Gerda Verburg (Natuur) een visverbod invoert tijdens de paaitijd. Ruim duizend dode brasems werden uit het kanaal gevist.
Kamerlid Esther Ouwehand heeft dat gisteren in schriftelijke vragen bepleit naar aanleiding van de de massale vissterfte van donderdag in het Kanaal door Voorne in Hellevoetsluis. Ruim duizend dode brasems moesten de dag erna uit het water worden gehaald. Het waterschap Hollandse Delta heeft direct na de melding over dode vissen de kwaliteit van het kanaalwater onderzocht en is tot de conclusie gekomen dat die ’uitstekend’ is. ,,We vermoeden dat een grote viswedstrijd met enkele honderden deelnemers de oorzaak is geweest. Vissen zaten toen urenlang in een leefnet. Het is bovendien paaitijd. Dan zijn de vissen verzwakt en het water was ook nog eens warmer dan normaal,’’ zegt woordvoerster Henny van Emden. Het waterschap heeft nog niet besloten maatregelen te nemen naar aanleiding van de vissterfte.

De Partij voor de Dieren vindt dat er zo snel mogelijk een eind moet komen aan ’de onnodige en massale vissterfte’ na viswedstrijden. Statenlid Carla van Viegen zegt van omwonenden te hebben begrepen dat het er bij wedstrijden in Hellevoetsluis ’zeer dieronvriendelijk aan toegaat’. Kamerlid Ouwehand heeft er om die reden bij de minister op aangedrongen leefnetten en weerhaken te verbieden.

Bestuurslid Cor Deckers van de Hellevoetse hengelsportvereniging Het Voornse Kanaal betwijfelt of viswedstrijden de oorzaak zijn van de vele dode brasems in het kanaal. ,,Het was de eerste keer dat dit gebeurde. Wij dringen erop aan dat onze leden leefnetten gebruiken van drie meter, waarin de vissen genoeg bewegingsruimte hebben. Ik denk eerder dat het een combinatie is van het warme water, de paaitijd en het vissen met fuiken door beroepsvissers.’’

Beroepsvisser Wilkin den Boer, die de vissen in opdracht van het waterschap opruimde, noemt dat ’complete onzin’. ,,Er zitten heel wat meer soorten vissen in de fuiken dan alleen brasems. Ik denk dat de vereniging nu de schuld aan het afschuiven is.’’


Bron: Algemeen Dagblad, Theo Teitsma
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-11-2010 10:26

Verklaar u nader dan kan je hier (wederom) een discussie op loslaten. Nu is het net een kogel afschieten in een woestijn. Op voorhand weet je namelijk al dat je niets raakt.[/quote]

Ik denk dat er erg veel al gedaan wordt aan vis veiligheid. Het karpervissen krijgt zo een heel negatief beeld door zware discussies van mensen die hier allemaal wel weten hoe het moet (als je het mag geloven dan) belangrijk is hoe het bij de juiste mensen te brengen. Meer controles meer adviseren vanuit de Hengelsportwinkels informatie avonden DVD Verantwoordvissen op karper noem maar op maar doe het met een positieve lading want op deze manier zouden we wel eens onze eigen visserij omzeep kunnen helpen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-11-2010 11:44

Hoi Ron,

Goede voorlichting op tal van terreinen voor karpervissers die er open voor staan kan ook ik alleen maar onderschrijven. Kon dit niet uit de betreffende reactie die ik van je aanhaalden proeven. Dat we in het verleden flink op ons gezicht gingen en door schade en schande een stuk wijzer geworden. En dit over willen brengen op tal van manieren prima. De invloed van KWO op dit punt moet zeker niet overdreven worden zo is mijn beleving althans. Maurice de Hond kan je hier meer over vertellen. :lol:

Wat me meer zorgen geeft is de grote groep van personen die zich met karpervissen bezighoud die lak hebben aan het stuk beleving waar jij en anderen wel voor staan. :oops: Hoe (als men dit wilt) aan wil pakken is mij een raadsel.

Groet,
Peter
K. van den Herik

08-11-2010 11:52

een brasem en een karper zijn allebei vissen. Een karper is niets meer of minder dan een brasem. Een karper is sterker dan een brasem. Zie leefnet code.

Wij als karpervissers pamperen onze vriendjes heel erg en dat is goed, maar misschien ook wel weer niet. Immers door ons handelen geven we toe dat we het beestje pijn doen, waardoor we munitie leveren om in ons eigen voetje te schieten.

Douwe,

Peter is sowieso tegen wedstrijdvissen op kleine karpertjes want dan zitten er teveel en da's zielig en niet ecologisch verantwoord enzo. Dan krijg je dwerggroei ( zie btw kleien spiegels in portugal)

BTW@ Volgens mij moet en mag ieder1 op zijn manier zijn visserij beleven. Zolang men een ander niet tot last is en/of onnodige schade veroorzaakt, gaat iedereen zijn goddelijke gang maar. Vroeger was alles beter. Vroeger ging iedereen ook gewoon dood zo rond zijn 65e.
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-11-2010 12:06

Wij als karpervissers pamperen onze vriendjes heel erg en dat is goed, maar misschien ook wel weer niet. Immers door ons handelen geven we toe dat we het beestje pijn doen, waardoor we munitie leveren om in ons eigen voetje te schieten.


Idd Klaas dat is ook wat ik bedoel met die negatieve kant waar we op dit moment heen gaan.
Althans vooral hier op Carpboard.
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

08-11-2010 22:45

Kan iemand van de moraalhooghoudende en nimmer kritiekuitende heren mij mischien vertellen hoelang het weer duurt voor er weer slijm op de beschadigde plekken zit?........

degene die koi houden weten het ongetwijfeld, die mogen niet antwoorden :wink:

ik weet het wel, maar wil graag weten of de kritiekgooiers het ook allemaal wel weer weten. 8)
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
K. van den Herik

09-11-2010 07:39

Dan is het enige juiste antwoord: verbod op netten/zakken van vis.

Het slechtste antwoord is: verdeling zaaien tussen hengelsporters onderling.

Vraag 2: waarom staan we te applaudiseren bij zo'n kut aquarium op de tt? Kan dat geen kwaad? Dat is goed voor de karper in kwestie? Misschien alleen aansluiten op een ijsmachine?
Gebruikersavatar
Ger Milius
Berichten: 332
Lid geworden op: 19-02-2008 19:29
Locatie: Breda
Contacteer:

11-11-2010 01:06

Inderdaad Klaas, en je moet eens zien hoe die vissen eruit zien :-?
als dit in een koi zaak wordt verkocht is de eigenaar binnen no-time failliet 8)
Zoals het klokje thuis tikt, tikt het ook langs de waterkant
K. van den Herik

11-11-2010 07:10

vorig jaar om deze tijd ergens werd ik zwaar verketterd omdat ik dat durfde te zeggen. Inmiddels heb ik al medestanders.... Wordt nog eens wat hahaha.

Zeker omdat de meeste van die gasten zogenaamd ook tegen btw visse(n)(rs) zijn...

Zie nieuwe topic
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-11-2010 08:13

Heb in de jaren al vele foto’s van projectspiegels gemaakt waarbij ook beschadigingen van huid en schubben voor kwam. Aan de hand van terugmeldingen kon je het verloop van verwondingen goed volgen. Ook het verlies van schubben en herstel heb ik in aquariums aardig kunnen volgen. Wat herstel van schubben aangaat viel me op dat binnen een maand er al vormen van een nieuwe schub zichtbaar waren. Huidbeschadigingen waren na een jaar donkeren plekken en na twee jaar niet meer te herkennen.

Vaststaat dat bij overbezetting aan vis en de daaraan gerelateerde hengeldruk men kunstgrepen uit moet voeren om massale vissterfte tegen te gaan. Bij Sportvisserij Nederland zijn biologen die dit haarfijn aan de hand van voorbeelden waar het fout is gegaan in ons land uit kunnen leggen. Zal eens vragen of men bereid is hierover een stukje te schrijven in onze twee jaarlijkse uitgaven ‘De Karper’ van de KSN.

Groet,
Peter