maximale afstand nieuw water


Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

03-11-2010 20:47

mensen ben benieuwd wat is jullie maximale afstand in km's om een nieuw (vast)water te gaan bevissen?
beschrijf ook je prive status eens getrouwd,kinderen,met vriendin voorvoeren
heb zelf kids maar voorvoeren op grotere afstand wordt moeilijk

ben benieuwd hoe jullie kijk daarop is
"wind op de kant is karper op het land"
Gebruikersavatar
Remco Albers
Berichten: 268
Lid geworden op: 02-05-2010 19:45

03-11-2010 21:14

tja :D

zelf woon ik samen met m,n meissie en m,n zoontje. heb weinig tijd en vis dus meestal instant op waters in de buurt. of een dagje ervoor wat voorvoeren en dan een avondje pakken.
is maar net hoeveel tijd je ervoor uit wil en kan trekken.
ben zelf druk genoeg met werk en gezin en probeer gewoon in goed overleg m,n uurtjes te pakken.
Gebruikersavatar
Jermaine Timmerman
Berichten: 274
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: onder de pannen

03-11-2010 21:20

de maximale afstand is voor ons toch wel een klein uurtje.
benzine is ook duur!!!

Ik heb een vriendin en een hond.
mijn vriendin zuurt wel maar ja trek me er niet veel van aan hahahah.
In goed overleg ga ik gewoon paar dagen enof uren weg.

als het verder als een uur is gaan we gewoon instant vissen.



Maar ik denk dat als je langer moet rijden dan je wilt en het water je echt aanspreek je er toch wel voor gaat!
een hobby kost eenmaal geld toch?

mvg jermaine
Ga op je gevoel af en laat advies van andere in je achterhoofd. gewoon vissen!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-11-2010 21:47

Je kan beter verder rijden dan korte afstanden

Bespaart meer op de brandstof dan die kleine kut stukkie's.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

03-11-2010 21:50

Ik heb dit jaar een water bevist in frankrijk 360km om precies te zijn ik rij er voor 2 nachtjes heen ben zon 10 keer geweest totaal zon 30 nachten dit jaar ik vond het opzich wel te doen.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
K. van den Herik

04-11-2010 08:19

de afstand hoeft niet zo n probleem te zijn, probleem is meer de indeling van de vrije dagen op de juiste momenten
@random :wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-11-2010 09:13

Leen dat is natuurlijk maar relatief he ;-)

stukkie van 3 km met 1 op 10 = ?
stukkie van 60 km met 1 op 12 = ?

Klaas,

Pfff je praat weer eens in stellingen waar je het of mee eens of mee oneens kan zijn ..... dit geval moet ik het wel weer met je eens zijn :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-11-2010 10:03

@Ray,

Getrouwd, 3 kids, aardig drukke baan, hond + 2 katten.

Het is en blijft schipperen, maar mijn ervaring is dat mijn visserij niet boven aan de lijst staat. Niet voor mij en niet voor mijn gezin, waardoor mijn visserij dus om de andere dingen heen gepland meot worden. Ja gepland ja, spontane sessies zijn alleen maar voorbehouden voor af en toe een paar uurtjes pennen.

Als je niet voor de file of in de file naar je werk hoeft is er door de week vaak wel een mou aan te passen. Na het eten 's avonds weg, nachtje pakken en de volgende dag vroeg inpakken en de normale dingen doen. Voorwaarde is wel dat je niet al te veel slaap moet nodig hebben, of een baan waarin je al gapend de dag door mag komen. Ik ben van de eerste category.

Heb je alleen de weekenden? Dna moet de planning nog strakker.

Voer vanuit je werk door de week. Dan maar een uurtje later thuis amar dat vinden ze vaak beter dan midden op de avond een uurtje weg.
Dan in de weekenden 's nachts vissen, maar dan pas van huis als de kids op bed liggen en weer thuis voor de muiterij weer wakker wordt.

Ik heb de mazzel dat mijn vrouw heel veel goed vind en blij is dat ik een hobby heb waarin ik e.e.a. kwijt kan.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-11-2010 10:04

@Ray,

Getrouwd, 3 kids, aardig drukke baan, hond + 2 katten.

Het is en blijft schipperen, maar mijn ervaring is dat mijn visserij niet boven aan de lijst staat. Niet voor mij en niet voor mijn gezin, waardoor mijn visserij dus om de andere dingen heen gepland meot worden. Ja gepland ja, spontane sessies zijn alleen maar voorbehouden voor af en toe een paar uurtjes pennen.

Als je niet voor de file of in de file naar je werk hoeft is er door de week vaak wel een mou aan te passen. Na het eten 's avonds weg, nachtje pakken en de volgende dag vroeg inpakken en de normale dingen doen. Voorwaarde is wel dat je niet al te veel slaap moet nodig hebben, of een baan waarin je al gapend de dag door mag komen. Ik ben van de eerste category.

Heb je alleen de weekenden? Dna moet de planning nog strakker.

Voer vanuit je werk door de week. Dan maar een uurtje later thuis amar dat vinden ze vaak beter dan midden op de avond een uurtje weg.
Dan in de weekenden 's nachts vissen, maar dan pas van huis als de kids op bed liggen en weer thuis voor de muiterij weer wakker wordt.

Ik heb de mazzel dat mijn vrouw heel veel goed vind en blij is dat ik een hobby heb waarin ik e.e.a. kwijt kan.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

04-11-2010 10:18

Marc,

2 keer getrouwd? Dubbele sex maar ook dubbele verplichtingen.

@random betekent de lezing van Michel Hollaar. Weet ff niet precies wanneer. Dacht begin februari in Rijsoord. Creatief met vrije dagen en toch voeieren
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-11-2010 11:03

2 x getrouwd? -> Nee
Dubbele verplichtingen? -> Gelukkig niet
Dubbele sex? -> ...........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-11-2010 11:08

Om weekenden of nachten te pakken maakt een afstand me weinig uit.Rij rustig naar belgie om een nacht te gaan vissen.Komt het voorvoeren er bij dan is het een ander verhaal.Maar het gaat er ook om wat voor water het is.Zolang het de moeite waard is maakt het me allemaal weinig uit.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-11-2010 11:25

Marc Schrikkema schreef:Leen dat is natuurlijk maar relatief he ;-)

stukkie van 3 km met 1 op 10 = ?
stukkie van 60 km met 1 op 12 = ?

Klaas,

Pfff je praat weer eens in stellingen waar je het of mee eens of mee oneens kan zijn ..... dit geval moet ik het wel weer met je eens zijn :-)


Alle beetjes helpen,als je een week gaat voorvoeren ga je het toch merken Marc. Ik kan het weten want ik voer op 65 km afstand. 4 soms 5 x op en neer in een week.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-11-2010 12:51

4 x 3 lter = 12 liter
4 x 5 liter = 20 liter

Inderdaad, je merkt het als je een water dichterbij kunt vinden :-)

Korte stukkies met een dramatische toename van verbruik is toch helemaal niet meer van deze tijd? Vooruit dan mag de korte stuikkies het verbruik nog naar 1 op 8 ook :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-11-2010 11:40

Heb een drukke baan waarbij ik regelmatig naar het buitenland moet en daar overnacht.
Thuis heb ik een vrouw en 2 kleine kinderen van 1,5 en 3 jaar.
Daarnaast doe ik ook nog aan zaalvoetbal en werkt mijn vrouw alleen nog maar avonddiensten.
Dat betekent weinig vistijd, maar vooral door de weeks korte nachtjes maken en na het vissen gelijk door naar het werk en daar even provisorisch wassen en snel weer in het overhemd hijsen...

Langere sessies plannen is altijd een probleem, je prikt 2 maanden van tevoren een week om te vissen en bent afhankelijk van de omstandigheden en kan niet inspelen op de goede vis omstandigheden.
Dan gebeurd het wel eens dat je gaat vissen zonder zuchtje wind en dat je je afvraagt of je ooit wel vis gaat vangen tijdens zo;n sessie.... Dat is jammer, maar helaas niks aan te doen.

Desalniettemin probeer ik toch op de goede momenten te vissen.
Als de omstandigheden gewoonweg erg goed zijn om te vissen probeer ik mijn werk agenda zo te managen dat ik toch door de weeks mijn nachtjes mee kan pikken en zo tijdens de goede momenten aan het water zit.

Voor mij maakt het niet uit waar dat water is, al heb ik 2 wateren waar ik graag vis.
Gezien het feit dat ik zelden van tevoren weet wanneer ik ga en/of kan vissen vis ik vooral instant en ben ik niet meer zo van voorvoeren.
Als ik wel ga voeren van te voren dan probeer ik dat wel zoveel mogelijk dicht bij huis te doen of onderweg van werk naar huis of andersom.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-11-2010 11:59

Marc uit deze tijd?

Voorlopig blijft het vele schakelen en remmen op kleine afstanden een killer in het verbruikt van brandstof.
Dit maakt voor de tijd waarin we leven niks uit,en welke technologie er ook in zit.

Ach ik heb maar een diesel uit 2008 die op lange afstanden zeer zuinig is,terwijl de korte afstanden soms hard gaan.

Frankrijk voorbij Parijs gemiddeld 145 gereden. halve tank opgestookt=570 km
Nederland naar mijn viswater gemiddeld 80 gereden,met vaak stoppen en weer optrekken. 4x voeren=8x heen en weer totaal halve tank leeg=306 km

Maar nee valt mee als je niet oplet. korte afstanden :-?


Maaaaaaaaaaar niet dat ik er ook op let.
Laatst gewijzigd door leen goudappel op 05-11-2010 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

05-11-2010 12:07

Vrijgezel, 9 tot 5 baan en niet al te zorgvuldig in het onderhouden van sociale contacten. Kortom, volop vistijd. Doordeweeks na het werk voeren is dus ook niet zo'n probleem. Over de afstanden die ik maximaal af wil leggen naar een water heb ik nog zelden nagedacht. Genoeg kanalen in de buurt waar ik m'n ei kwijt kan. Overigens wil ik om een kanaal als b.v. het Schelde-Rijnkanaal aan te voeren nog best een end rijden, terwijl ik dat voor een drukbeviste put nooit zou doen. Wat ik over heb om op een water te vissen, is eigenlijk volledig afhankelijk van hoe graag ik er wil vissen. Tot nu toe is de afstand beperkt gebleven tot een km. of 35, over langere afstanden heb ik me nog niet druk hoeven maken.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-11-2010 12:20

@Marijn,

Windstil een negatief iets? Ik waaide vannacht bijna uit mijn hemd en ik kan weer een blank bijschrijven aan mijn palmares :-(
Zal het dan toch aan mij en mijn manier van vissen liggen?

@Leen,

Tsk, ga jij eens snel een hybride kopen mannetje :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-11-2010 12:29

Jah,mogen ze eerst de prijs omlaag gooien en zorgen dat die auto's eens een keer goed uit de fabriek komen :wink: :lol: :lol: :lol:

Nee ik let er zelf ook niet op hoor. Maar dacht er even over na omdat het me een paar keer opviel.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Martin Nijboer
Berichten: 313
Lid geworden op: 11-08-2010 17:03

05-11-2010 15:12

19 Jaar, half 9 tot 5 baan en een vriendin. Me baan en vriendin hebben erg veel begrip voor de hobby dus een dagje vrij of een dag me vriendin niet zien is met 2 telefoontjes geregeld. (gelukkig) verder heb ik nog niet bepaald grote afstanden gereden om te vissen. Heb hier nu een water waar ik me op focus, en er zijn er nog een paar die waarschijnlijk het aan komend jaar aan bod komen.

Zou ik verder moeten rijden voor een water zou me dat niet echt uitmaken zolang het financieele plaatje maar uit kan
Mocht ik willen voorvoerne zou het max aantal kilometers ook liggen aan het financieele plaatje.. Eind van de maand aaardig ver dus, en halve wege de maand wat dichterbij :P
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

05-11-2010 15:15

Alles op fietsafstand 8)
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
tom de groot
Berichten: 144
Lid geworden op: 22-11-2009 15:11

05-11-2010 15:50

Zelf heb ik een vriendin en een baan en uiteraard ook nog een sociaal leven naast het vissen.

Voor normale sessies met voorvoeren etc. kies ik voor een water met een rijafstand van maximaal 30 minuten meestal is dat water dan ook binnen een straal van 30 tot 40 km. Liefst zelfs een water waar ik zo ongeveer langs kom op weg na werk haha. Hier probeer ik dan 1 nacht per week te vissen.

Naast dit gaan we elk jaar voor langere sessies van 2 tot 3 dagen ook verder weg. De afstanden die we dan maken zijn meestal een paar honderd km tot wateren in noord Frankrijk. Als ik 2 of 3 van zulke sessies per jaar maak ben ik dik tevreden en mijn vriendin en verdere omgeving ook.


Als karpervisser kun je toch beter een afgekeurde of werkloze zijn zonder sociaal leven :P
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-11-2010 22:33

30 tot 40 km.
Zo kan ik met 't fietsje gaan voeren om benzine te sparen :roll: en krijg ik niet zo'n pens als de meeste oudere jongeren hier aanwezig.. :lol: :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

05-11-2010 22:44

Zonder pens een kilometertje of 30................... in de auto.

Alles in overleg met de vrouw, afgelopen voorjaar papa geworden. Voorjaar weg, zomer en najaar weg, ach boeie. Heb de mooiste vangst van mijn leven ervoor terug gekregen kan geen WR karper aan tippen ;) Dus erg weinig gevist.

Ik vis alleen weekends 1 nachtje. Volgend jaar er weer vol tegenaan (1nachtje per week :D ) Voorvoeren doe ik dan ook niet aan en vis puur instant, gelukkig pak ik mijn vis veelal.

Morgen naar TK das 200 km, uitzonderingetje, doen we niet elke week. Vaak een kilometer of 30 a 40.
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

06-11-2010 13:41

Beste medevissers,

Bedankt voor jullie openhartige reactie´s!! top!!
Ik zelf heb 2 kids waarvan 1 de jongste(7)nu ook verslingerd is aan het vissen en mij en z'n moeder gek zeurt over wanneer we weer gaan dus dat is leuk! aangezien ik altijd alleen ga vissen heb ik nu eindelijk een maatje naast me(en een excuus voor die derde hengel hahahaha)
Ik kom er achter door jullie antwoorden dat ik wat vastgeroest zat op mijn vaste water...Tja altijd wat vangen is leuk ook voor die jongste maar volgend jaar toch maar weer mijn horizon wat verbreden alleen wel een watertje vinden dat na het voorvoeren er niet iemand anders op je plekkie zit.

ps na 4 blancs achter elkaar vandaag de handdoek in de ring gegooid het is mooi geweest voor dit jaar!!.....of toch als de wind nog even 4 daagjes aanhoud wie weet!!

ben wel van plan volgend jaar snel te starten!

groet!
"wind op de kant is karper op het land"