visveilig vissen, voor sommige een onmogelijke opgave...


Plaats reactie
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

25-10-2010 15:54

Man niks werkt meer daar is het al te laat voor mensen verander je niet zomaar even,ze hebben een doel voor hun ogen en dat is die 15 of 20 kg vis,hoe daar gaat het niet om als ie maar op de kant komt.

Niet gek toch ze worden zo gemaakt juist door die bladen kleine vissen zie je er niet in het draait alleen nog maar om spek,maar spek is ook ooit eens spekkie geweest snap je.

Wat Henk ook al aangaf dat zijn voerboten ze kunnen nu verder liggen dan ze kunnen gooien met alle gevolgen van dien,ik heb al mennig keer woorden gehad aan de waterkant dat ik dacht dat ik op een leuke plek zat wind op het kantje en die jongens zitten aan de overkant niks loos dus.

Jahahaha mooi fout ze visten op de windkant vanaf de overkant de troep die hun lijn passeert dat zijn paaltje,s takken een kabel en nog veel meer bende je kan niet vanaf die kant zo vissen,zijn ze achtergekomen ook wel weer ten kosten van die vis.

En dat terwijl je zo vanaf de andere kant kunt vissen,weet je wat het is Jantje komt langs dan Henkie zuipen en blowen lekker druk doen,ze worden niet wakker man ik zit regelmatig achter ze in de sloot drijvend te vissen zie het allemaal gebeuren tegen de tijd dat ze wakker zijn vragen ze hun eigen nog af waar dat piepende geluid vandaan komt.

Voerboten okay maar om te gebruiken niet te misbruiken
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

25-10-2010 16:01

Elke visser die je met de boodschap kunt bereiken is er toch weer 1 verspreid het woord,jammer dat er een groot deel bij is die zich niets maar dan ook niets van jou boodschap aantrekt,jij kan lullen wat je wilt maar zij gaan dat varkentje wel even wassen.

oh nee karpertje.

Ik klink negatief ben het niet maar heb wel mijn ogen open.

Ik ben ook niet altijd even heilig geweest maar heb gelukkig wel van mijn fouten geleerd,maar sommige willen niets leren.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-10-2010 16:16

Peter
Misschien is een groot deel van de vissers niet meer toegankelijk, echter een ander deel en de beginnende visser nog wel. Als je daar niets mee doet zal het allemaal nog veel erger worden. Vandaar een blad dat speciaal gericht is op die doelgroep. Als dat blad niets kost en afgehaald kan worden bij de winkeliers kun je in mijn ogen nog iets bereiken en daar hebben ook wij de commercie (nu praat ik als merk) veel baat bij. Omdat wij ook over een aantal jaren nog onze materialen aan de man willen brengen. Echter ook als visser vind ik dit een goed idee waar mee wat gedaan moet worden omdat ik als liefhebber ook gave vissen wil kunnen vangen.
Niet geschoten is altijd mis!
Ik begrijp jouw frustraties wel want wij hebben wel behoorlijke toestanden meegemaakt op de wateren waar wij beide de lijnen natmaakten. Ik weet precies wat je bedoeld maar ik weet ook dat juist een bepaalde groep die daar vist verloren is om te verbeteren. Deze mannen komen alleen maar voor runs!
Piet
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-10-2010 16:22

Toch zijn het 2 KSN leden die het initiatief hebben genomen en de gratis DVD " Verantwoord Vissen Op Karper " in de markt hebben gezet. Doordat de KSN samenwerking zocht met Sportvisserij Nederland, de SBBK, de 3 karpermagazine's en vele groothandels en vele hengelsportwinkeliers ( vele ook niet overigens ) is die DVD uiteindelijk tot stand gekomen.

Als logistiek en financieel verantwoordelijk figuur van deze DVD weet ik exact hoeveel moeite het gekost heeft om de benodigde financien voor deze DVD bijeen te te krijgen. Ik kan je verzekeren dat het bijna geen doen is geweest voor een karpervissende vrijwiligger met een full time job.

Piet heb ik ten tijde van het sponsoren benaderen voor die DVD in een telefoongesprek al eens voorgerekend wat dat gratis magazine " Karperpraat " met een oplage van 25.000 stuks ( 25 bladen per hengelsportwinkel is niet al te veel toch ? ) moet kosten per editie en heb hem heel veel succes gewenst met het vinden van de benodigde hoeveelheid adverteerders. Vooral omdat ik problemen zie in het feit dat een er maar weinig adverteerders geld gaan steken in een project dat door een conculega op poten gezet gaat worden.

Het idee van " Karperpraat " an sich sprak mij wel aan, de uitvoering echter zal mijn inziens bij of Sportvisserij Nederland en/of de ( KSN + VBK + SBBK ) moeten komen te liggen.

Nu nog een stuk of 50 extra vrijwiliggers, 20 vaste adverteerders en " Karperpraat " is geen probleem. Veel succes ik heb en draag nog steeds mijn extra portie vrijwilligerswerk bij. Deze klus laat ik even aan anderen over. Ik haal "Karperpraat " wel in mijn hengelsportwinkel op.
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 25-10-2010 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

25-10-2010 16:25

De vereniging kan ook wat doen, zoals een infodag omtrend veilig vissen op karper. Ik heb dit ook voorgesteld bij onze vereniging.
geel he
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

25-10-2010 16:27

Wij zullen dat in de toekomst ook gaan doen bij onze vereniging! Een jeugd dag organiseren en proberen die jonge gasten ervan te doordringen hoe belangrijk visveilige systemen zijn.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-10-2010 16:36

Michel
Ik weet dat de KSN veel doet achter de schermen en waardeer dat enorm. Helaas ben ik er ook achter gekomen dat sponsoren hiervoor niet op de stoep staan. Misschien wel een samenwerking tussen de bladen of een samenwerking tussen sportvisserij Nederland, KSN en VBK.
Nogmaals er zal iets moeten gebeuren.
Piet
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

25-10-2010 17:05

Eddy Norder schreef:Wij zullen dat in de toekomst ook gaan doen bij onze vereniging! Een jeugd dag organiseren en proberen die jonge gasten ervan te doordringen hoe belangrijk visveilige systemen zijn.


idd Eddy, dat is ook mijn insteek. Wij hebben hier een grote karperput, veel vis met een hoop kapotte bekken, maar de jeugd begint vaak daar op die put met karpervissen. Dus daar moet al geleerd worden hoe veilige systemen te gebruiken, zodat ze het op waters buiten die put ook goed doen. Immers niemand vind het leuk om kapotte vis te vangen. De vereniging speelt hier in dus ook een grote rol.
geel he
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

25-10-2010 17:12

Aangezien ik voor 1 van de grote uitgevers van Nederland werk NDC Mediagroep en voor nog een uitgeverij, kan dat magazine er heel snel zijn. Geef mij die opdracht maar en dat magazine komt er wel, mits de oplage acceptabel is en redactie/foto's zelf aangeleverd kan worden.

Ik en nog 1 of 2 jongens verkopen dat magazine helemaal vol!!

Doe je voordeel hiermee zou ik zeggen. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn, dat magazine/brochure kan al klaar zijn voor het nieuwe seizoen.

Nogmaals mits de oplage acceptabel is haalbaar is met de kosten, genoeg redactie/fotos zijn wat zelf aangeleverd wordt. Mocht iemand info willen kan hij mij PB'n

Let op nu reagren de magazines vast wel aangezien dit geld voor hun kan opleveren. Zou een beetje zwakjes zijn trouwens en zou genoeg over de organisatie zeggen.
Laatst gewijzigd door Dries Jacke op 25-10-2010 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

25-10-2010 17:17

bij onze vereneging organiseer ik 14 januari 2011 een dag voor de jeugd dit wordt een echte praktijk dag alleen voor de jeugd. We gaan die dag dus van a tot z alles komt voorbij voor die jongens nu alleen nog zien dat ze ook daad werkelijk komen. ik heb dit jaar een cursus gegeven voor Karpervisser om onderlijnen te maken en veiligen systemen, ik werdt meer de gek aangestoken dan dat er mensen kwamen gelukkig voor de heren die wel de 5 avonden kwamen waren allen blij en dankbaar voor het geen ze geleerd hadden. gaven ook gewoon toe vastgeroest te zijn in oude gewoonten en zagen nu ook in dat je dus ook gewoon sucses kunt hebben met 100% veiligen systemen. En zonder een 15 onderdelen rig. Ik hoop dat ik volgend jaar de jeugd kan bereiken bij ons in de buurt ze worden er niet slechter van



als er een krantje flyer of wat dan komt en het is kosten loos voor de jeugd doe ik er € 500 aan mee daar de eerste sponsor is er hahahah
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

25-10-2010 17:50

@Piet. Het aantal leden mag in mijn ogen geen belemmering zijn voor de KSN om hier melding van te maken bij bijvoorbeeld bij sportvisserij Nederland. Hun statuten geven dit ook aan. Dit zou via de KSN gestuurd kunnen en moeten worden. Dat betekent niet direct dat (bestuurs)leden ook al het werk hoeven te doen, maar wel het (officiele) proces moeten begeleiden/bewaken. Hun ingangen in de hengelsportwereld zijn, naar ik mag aannemen, groter dan die van individuen.

Ik denk dat een belletje/PB vanuit de KSN naar Herman en Dries al een goede stap zou zijn. Benader daarbij (uit dit topic??) een aantal serieuze vissers en je hebt direct een groep(je) die op een regioavond best het een en ander in elkaar zou kunnen zetten mbt tot veilig vissen. Belangrijk is: persoonlijk benaderen. Een oproepje alleen resulteert over het algemeen niet in het geweenste resultaat.
Er zal verder best een groothandel/product/merk zijn dat aan 90% van de winkeliers levert en vraag die om de flyers mee te sturen met een zending of benader de winkeliers via sportvisserij Nederland (er zal vast een centraal informatie overdraag systeem bestaan voor hengelsportwinkeliers toch? hoe communiceert sportvisserij Nederland anders?). Of een organisatie ten behoeve van de branche? of zo.
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

25-10-2010 18:02

hallo heren.

klaas is deze topic begonnen nadat ik het verhaal hem had verteld.

tien jaar geleden ben ik begonnen op de donk te hoornaar als een leek.
dankzij een tip van een goede vriend van me.
heb daar enkele jaren elk weekend aan het water geleefd.
toen was er nog een mooi bestand vissen tussen de 14 a 29 pond allemaal bizar sterke vissen.
en op twee of drie vissen allemaal puntje gaaf.

al gauw kreeg ik in de gaten hoe je ze het makkelijkste te pakken kon krijgen(zoals klaas zei rechtvooruit in het kantje bijv.)

een normalen nacht leverder al snel een vis of 6 op en ja geloof het of niet 24 is me meerder malen ook gelukt.

omdat mensen (waaronder iemand die hier op het board huist. goed geraden kees) het niet kon verkropen dat ze niet meer dan een of twee vissen kon vangen gingen ze dus maar van die achterlijke dingen in hun kop halen.

vissen die ik het ene jaar nog met een mooie bek heb gevangen van ik een paar maanden als een papegaai terug. en ja dan schieten de tranen bij mij in me ogen.

ik heb nu tien jaar op dit water gevist met heel veel plezier en respect voor zijn bewoners.
maar die lol is er nu echt af.

en ik hoop echt dat die vissen nu een mooie ouwe dag krijgen zonder hakken in der smoel van een of andere randebiel die geen respect voor de vis heeft.

mede donk vissers ik vraag jullie laad de bewoonders van de donk met rust die vissen zijn op en verot.

voor die gene die het heeft veroorzaakt dankje

knip
** zonder foto weten we ook wat er bedoeld wordt **
knip



met vriendelijke gr dennis
http://www.ttbbaits.com
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-10-2010 18:37

Adverteren kost een hoop geld. Word het niet eens tijd dat de advertentie over de boilie ingekrompen word? Iedereen weet wat een boilie is zegmaar. En welke smaken er zijn,de nieuwe zie je snel genoeg wel in de winkel liggen.

Besteed de reclame meer en meer over vis veilige systemen-Hoe te drillen-Wat kan wel en wat kan niet. Er is geld zat alleen alles moet elke keer opnieuw voor het aas bestemd zijn. Beetje overbodige luxe aan het worden.

Tuurlijk moet ook het aas verkocht worden,maar veilig vissen en vissen zo min mogelijk beschadigen is toch net even belangrijker.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

25-10-2010 18:40

ik hoop dat je het niet over mij nu heb leen
http://www.ttbbaits.com
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

25-10-2010 18:45

Zo zie je ze wel meer..............!!!
Dit komt imo niet door 1 vangst (de laatste) maar door alle vangsten bij elkaar opgeteld
We werken er allemaal aan mee,maar we kunnen echt wel de schade minimaliseren en dat MOET op de een of andere manier aan de man worden gebracht.
Het zou ''de handel'' echt sieren als ze hierop inspelen en dat ook (kostenloos) blijven doen in wat voor vorm dan ook.5voor12.

Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

25-10-2010 18:48

ik denk dat de handel er ook weinig aan kan doen.
het is gewoon de ego van die gasten om maar meer en meer foto's te hebben van vissen.

kosten wat het kost.
http://www.ttbbaits.com
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-10-2010 18:49

dennis blokland schreef:ik hoop dat je het niet over mij nu heb leen



Nee Dennis

Ik ken je ook niet........Gaat over het algemeen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

25-10-2010 18:51

ok leen

het gaat me gewoon aan me hart dat je je thuiswater ziet kapot gaan door een stel .....
http://www.ttbbaits.com
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

25-10-2010 18:52

kweet het

Vele kennen het gevoel,maarjah eigen rechten spelen heeft ook geen nut en is zinloos! En dan moet je machteloos toekijken en weer vang je kapotte vissen! Pfff
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Peter andrade
Berichten: 469
Lid geworden op: 29-04-2010 05:43

25-10-2010 19:19

Ze moeten er zelf open voor staan en hun eigen eerst afvragen waarom ze uberhaupt zijn gaan vissen.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

25-10-2010 19:28

dennis blokland schreef:ik denk dat de handel er ook weinig aan kan doen.
het is gewoon de ego van die gasten om maar meer en meer foto's te hebben van vissen.

kosten wat het kost.


Daar ligt het grote probleem Dennis, ze moeten in de kijker kunnen staan. Sommigen vissen amper enkele jaartjes op karper en denken hierdoor meer aanzien te krijgen, laat ons maar zeggen een grote bek te kunnen opzetten. Ze denken werkelijk het warm water uitgevonden te hebben.
Ze hebben wel ergens de klok horen luiden maar jammer genoeg vinden ze de klepel niet!!

Daar spelen alsook die BTW op in, hoe meer vis ze kunnen dumpen in de plas met grote gewichten des te beter. Ik denk moest je in veel plassen de populatie nazien en deze vissen eraf nemen dat je enkele tonnen water kan toevoegen. Jammer dan ook nog dat op vele van deze plassen het gaat om handvat vissen die vroeger op openbaar water rondzwommen.
Deze dienen door de handel genoodzaakt hun rondjes nu rondzwemmen op die verdomde BTW. Scheefgetrokken bekken, vinnen die afgeknipt worden, herkenningspunten die aangebracht worden,... noem het maar op.

Enorm triestig voor deze vissen, ipv met de vinger te wijzen naar de buitenlanders die het systeem "catch and release" niet toepassen zou men beter eerst in eigen borst kijken.

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

25-10-2010 19:28

Dennis
Ik denk dat de handel er wel wat aan kan doen, adverteren kun je in elk blad dus ook in een gratis blad voor een onervaren doelgroep. Helaas vinden veel collega bedrijven het belangrijker om voor zekerheid te kiezen (bladen met vaste abonnees) en niet hun verantwoording te nemen. Jammer dat ik zelf niet de middelen heb om een blad op te zetten want dat had ik meteen gedaan. Ik weet zeker dat er baat bij is als je mensen op een normale manier (dus niet arrogant als een leraar) op de hoogte brengt van slechte montages. Degene die tegen beter weten in door blijven gaan met hun gevaarlijke manieren om "runs" te krijgen, die zijn verloren maar zullen langzamerhand afvallen omdat alleen maar prestatie gericht vissen niet vol te houden is.
Ik hoop dat de ogen van een paar instanties opengaan.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

25-10-2010 19:55

Nou piet,

Nogmaals, Aangezien ik voor 1 van de grote uitgevers van Nederland werk NDC Mediagroep en voor nog een uitgeverij, kan dat magazine er heel snel zijn. Geef mij die opdracht maar en dat magazine komt er wel, mits de oplage acceptabel is en redactie/foto's zelf aangeleverd kan worden.

Ik en nog 1 of 2 jongens verkopen dat magazine helemaal vol!!

Doe je voordeel hiermee zou ik zeggen. Het hoeft niet zo moeilijk te zijn, dat magazine/brochure kan al klaar zijn voor het nieuwe seizoen.

Nogmaals mits de oplage acceptabel is haalbaar is met de kosten, genoeg redactie/fotos zijn wat zelf aangeleverd wordt. Mocht iemand info willen kan hij mij PB'n

Let op nu reagren de magazines vast wel aangezien dit geld voor hun kan opleveren. Zou een beetje zwakjes zijn trouwens en zou genoeg over de organisatie zeggen.
Gebruikersavatar
dennis blokland
Berichten: 186
Lid geworden op: 15-09-2006 12:12
Locatie: hardinxveld giessendam

25-10-2010 20:18

hey piet

ik denk dat je wel een dat je een deel van die (onervaren) mensen ermee bereikt.
maar in het geval wat er op de donk afspeeld maakt het weinig tot niks uit. ik heb de jongens in kwestie meerdere malen gewaarschuwd en hem vertel hoe het ook kan en hoe het verantwoord is maar ja als je dan nog niet de aantallen vang als een ander gaan ze toch weer verder op de andere manier.

sommige jongens willen het gewoon niet begrijpen en hebben geen respect voor die schitterende vissen die het waren.

als dat blad er komt trouwens ik wil er wel wat meer over schrijven

gr dennis
http://www.ttbbaits.com
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

25-10-2010 20:36

Dries,

Dat magazine is het probleem niet, de eerste editie dan. Dat is zo gevuld met visveilige artikelen en bijbehorende foto's Maar editie 2 3 4 5 en 6 voor datzelfde jaar ? Dezelfde artikelen met een ander sausje ? Dezelfde visveilige rigfoto's maar nu gefabriceerd uit materiaal van een andere adverteerder ?

De advertentieruimte vullen is ook geen probleem, maar nu tegen welke tarieven, welke betalingsconditie's ?

Met andere woorden : Het gaat erom dat er een goed onderbouwd en breed ondersteund plan komt waarin een redactioneel, logistiek maar voor een gezond financieel fundament voor nu en de toekomst is vastgelegd.

Het gaat erom hoe krijg je en hoe hou je een groep gemotiveerde vrijwilligers bij elkaar die dat plan moeten gaan uitvoeren ?

Been there done that. Good Luck.