Voercampagne schelde


Plaats reactie
Sébastjen Schoenaers
Berichten: 15
Lid geworden op: 19-09-2009 12:27

10-10-2010 09:49

Binnenkort moet en zal ik mijn kans wagen op de Schelde, vlak bij mij. Ookal zijn hier totaal geen vangstgegevens over terug te vinden, en zal het karperbestand waarschijnlijk nog klein zijn. Het onwetende trekt me enorm aan!
Hier is de schelde 390m breed en tot een goede 10m diep. Je kan veel zandbanken terugvinden, en we vissen net in een bocht, tegenover een sluizenstelsel.
Allemaal goed en wel, maar ik was eens aan het denken over het voeren. Hoe ga je dit aanpakken? Ga je net massa's voeren gedurende lange tijd, of brengt dit niet veel op gezien het waarschijnlijke trekgedrag van de vis?
Stel, je voert veel en gedurende lange tijd. Daar dit niet betaalbaar is met boillies zou ik voor tijgernoten gaan. Maar krijg die maar eens op de bodem.
Ik dacht aan voeren tussen eb en vloed, als de stroming het minst is. Of misschien net bij het begin van beide getijden, zodat je een grotere voerplek kan creëren? Dit zou ik elke dag, of alleszins om de twee dagen doen.
Wel zo dat het aas op de bodem geraakt, waar de stroomsnelheid lager is. Hoe zouden jullie dit doen?
Ik dacht aan, met de boot boven de spots gaan hangen, die je dan gemarkeerd hebt. Hier een mengeling van zware, vaste modder, stenen en tijgernoten dumpen. Over kilo's moeten we het nu niet direct hebben.
Anyway, ik kan hier nog lang over vertellen, en ideeën blootleggen. Maar hoe zouden jullie zo'n water aanpakken?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-10-2010 10:19

Beetje mooie tijgernoten €3,= de kilo?
Boilies: € 2,= de kilo
http://www.icarp.nl/index.php?page=prod ... uct_id=292
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Sébastjen Schoenaers
Berichten: 15
Lid geworden op: 19-09-2009 12:27

10-10-2010 10:25

Marc Schrikkema schreef:Beetje mooie tijgernoten €3,= de kilo?
Boilies: € 2,= de kilo
http://www.icarp.nl/index.php?page=prod ... uct_id=292


Ik koop m'n tijgernoten aan 48 euro voor 25kg dus dat is het probleem niet gelukkig;)
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

11-10-2010 08:48

ik denk dat je beter met mais bent om op te starten op de schelde,is goedkoper en je hebt meer voor minder geld!!
Hou ook rekening met de veeele krabben die er zitten,pestbeesten....
Het bestand is hier en daar redelijk,maar meer kleine karper,met hier en daar een uitschieter!!

succes nog.....


Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Sébastjen Schoenaers
Berichten: 15
Lid geworden op: 19-09-2009 12:27

11-10-2010 17:18

Bedankt voor je goede raad Paul. Is er iemand die me wat meer raad kan geven aangaande de manier van voederen en de hoeveelheid? Los van de aard van het aas...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-10-2010 17:39

Wees niet et zuinig op dat soort water met voeren

Wat Paul al zegt,mais of duivenvoer voldoet prima. Mar wees dus niet te zuinig. Je hebt er niet alleen met karper te maken,ook met andere soorten vissen. Vogels komen er ook nog bij. Zorg dat de stek wel bijna altijd van voer voorzien is,en dus niet te lang leeg laat,en de vis komt vanzelf! Je moet ook in je achterhoofd houden dat je ook Sessie's te gemoed komt met een hoop witvis,maar later kan het allemaal beloond worden!





Mvg,



Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Plaats reactie