Een week vissen, wat nemen jullie mee?


Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

14-09-2010 11:13

Hoi allemaal,

Ik was benieuwd wat er met jullie allemaal mee gaat als je een weeksessie ergens gaat zitten waar geen stroom en stromend (drink)water is. En dan bedoel ik niet watvoor vismaterialen, maar meer aan voedsel, vermaak, hygiene, etc.

Voor voedsel was ik al aan het inslaan:
Soep, Noodles (van die bekers waar kokend water op gegooid moet worden), Ingevroren vlees in koelbox, vers brood voor de eerste paar dagen.

Vermaak:
Schoolboeken, leesboeken, Nintendo DS (batterij gaat helaas maar half dagje mee)

Hygiene:
Flessen water om even mezelf te kunnen wassen, toiletpapier uiteraard...

Iemand nog ideeen?
Gebruikersavatar
michel de wild
Berichten: 67
Lid geworden op: 12-07-2006 22:50
Locatie: witmarsum

14-09-2010 11:42

Als ik ergens een week ga zitten probeer ik teminste voor elke avond een maaltijd mee te nemen!
Rookworst op brood
spaghetteria bolognese/carbornara
Lupac hamburgers
Ik heb altijd een doosje mee daar zitten 2 zakjes rijst in. 1 zo'n zak hang je in kokend water 10 min ongeveer dan in een andere pan de goulasch en je hebt gewoon een goeie maaltijd
Ik loop altijd rustig door de supermarkt en kijk gewoon wat er niet ingevroren ligt! Er is genoeg te krijgen!
Ik heb een 10 liter water kan gekocht waar ik 10 liter water in mee neem!
Maar voor een week is dit niet genoeg!
Vermaak tja lees voer :P

groetjes
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

14-09-2010 12:04

Schoolboeken heb ik een paar weken geleden ook geprobeerd, maar dat werkt dus echt niet aan de waterkant. (Tentamens wel gehaald :D)
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

14-09-2010 12:13

EHBO trommel met heel de zooi
Toilettas
Blikvoer wat buiten de koelbox bewaard kan blijven
Gehaktballen in de jus
Rookworsten
Koffiesticks
Zoetjes
Kruidencarousel ( om dat blikvoer wat op te leuken )
Tijdschriften
Bier
Fris
Melk
Water
Snoep
Stroopswaffels
K. van den Herik

14-09-2010 12:47

doos of 3 bier, doosje wit of rose, koelbox op gas. voldoende vlees in de vorm van varkenshaasjes, kip- kalkoen filet, diepvries aardappelen om te bakken. Aviko oid. Karpervissen, staat nergens : karperafzien of karper ontzien.

Tegenwoordig vis ik direkt uit de auto, doet niemand meer, iedereen neemt gelijk de verste stek.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-09-2010 13:12

Koelbox op gas. Inhoud ervan: Aardappeltjes,Carbo's,ham,kaas,smeerkaas,pindakaas,hagelslag,smeerworst,boter,fles cola,melk,optimel......en bier


Buiten de koelbox: Bier,staat klaar om in de koelbox te gaan,zodra het kan!

6-pack waterflessen.

Koffie,koffie filers,filterhouder,en een can!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toilet papier,tandpasta en borstel

Handdoeken/washanden.

Zeep,shampoo,deo.

Douche................Of thuis met een afstand van max 70 km! Of ander douche op een camping. Gaat dat ook niet,dan worde er veel waterflessen gehaald die week.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tijdschriften, maar zodra ik die in me hand heb,leg ik hem al weg want wil naar het water turen met op de achtergrond een zacht muziekje van de radio.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

14-09-2010 16:06

K van de Herik, wat vis jij heerlijk luxues met al dat lekkere vlees :D

Maar direct vissen vanuit de auto? ook een week? Ik zou gebroken zijn als ik een week in me autostoel moest hangen...
Gebruikersavatar
melvin tijssen
Berichten: 263
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00

14-09-2010 17:46

Ik zou zeggen vergeet de barbecue niet, want wat is er nou lekkerder als een week iedere avond barbecuen.

Zak aardappels mee om te koken, of gepoft. Blikje groente voor de vitamientjes.
Eventueel stokbroodje kruidenboter(hoewel de kruidenboter toch wel erg moeilijk verkrijgbaar is in france)

En iedere avond is feest. :wink:
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

14-09-2010 18:52

Robert Steiger schreef:K van de Herik, wat vis jij heerlijk luxues met al dat lekkere vlees :D

Maar direct vissen vanuit de auto? ook een week? Ik zou gebroken zijn als ik een week in me autostoel moest hangen...


Daarom heb ik dus een volkswagen transporter :lol: koelbox op gas erbij,gasbbq en elke avond vers vlees en koud bier.
Cor Blokhof

14-09-2010 18:56

Daarom heb ik dus een volkswagen transporter :lol: koelbox op gas erbij,gasbbq en elke avond vers vlees en koud bier.


Merendeel van de visstekken waar ik vis kan je niet komen met de auto en dat is ook de reden dat ik er vis. Geen last van het merendeel van de vissers die geen stuk willen lopen.

Bier vind ik alleen acceptabel als je het in mate drinkt. Je bent met levende dieren bezig en dat doe je niet dronken of zelfs maar aangeschoten.
franky oostende
Berichten: 26
Lid geworden op: 06-09-2010 19:55
Locatie: oostende

14-09-2010 20:18

Robert Steiger schreef:Hoi allemaal,

Ik was benieuwd wat er met jullie allemaal mee gaat als je een weeksessie ergens gaat zitten waar geen stroom en stromend (drink)water is. En dan bedoel ik niet watvoor vismaterialen, maar meer aan voedsel, vermaak, hygiene, etc.

Voor voedsel was ik al aan het inslaan:
Soep, Noodles (van die bekers waar kokend water op gegooid moet worden), Ingevroren vlees in koelbox, vers brood voor de eerste paar dagen.

Vermaak:
Schoolboeken, leesboeken, Nintendo DS (batterij gaat helaas maar half dagje mee)

Hygiene:
Flessen water om even mezelf te kunnen wassen, toiletpapier uiteraard...

Iemand nog ideeen?
patrick wolters
Berichten: 2
Lid geworden op: 09-03-2008 20:32

14-09-2010 20:27

Als de week vissen over de grens plaatsvind zorg ik in vervolg in ieder geval
dat ik een goede reisverzekering heb afgesloten!!
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

14-09-2010 22:08

Voor diegenen die willen douchen tijdens een weekje in de bush:

http://www.noodzaken.nl/summit-pocket-shower-draagbare-douche-p-732.html

Of deze:

http://www.bever.nl/drinken/waterzakken/1149.msr-dromedary-2-ltr?s=douche

De laatste is aardig aan de prijs maar is heel goed. Fungeert ook als waterzak.
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

15-09-2010 00:03

hahaha een douche meenemen met vissen, moet toch niet gekker worden :lol:
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

15-09-2010 06:54

wat dacht je van vochtig toilet papier werkt ook prima hahahaha
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
K. van den Herik

15-09-2010 07:11

Merendeel van de visstekken waar ik vis kan je niet komen met de auto en dat is ook de reden dat ik er vis. Geen last van het merendeel van de vissers die geen stuk willen lopen.


Is een zwaar overschatte theorie. De peppie stekken worden tegenswoordigs overgeslagen omdat iedereen met zijn tractor zo ver mogelijk weg begint te rennen, heerlijk rustig. Peppie stekken heten niet voor niets zo. Meestal makkelijk toegankelijk, waar vaak beginners vissen, die in een record tijd de top 10 van het water op de mat heeft en daarbij beschimpt worden door locals, die allerlei redenen verzinnen voor de mazzel van de peppie, terwijl men beter eens op eigen falen zou moeten letten, maar da's een ander verhaal.

Men neme een aantal gerenomeerde vissers op een bepaald water, de mannen vissen er al enkele jaren, vangen redelijk hun ding tot rond de 23. Moeten daar heel erg hun best voor doen, heel veel werk verzetten. Neme een peppie visser, laten we hem piet of ron noemen. Jaja 1 tonig... 25 plus, op het gemakkie... Zijn ook geen peppies btw.
Cor Blokhof

15-09-2010 09:26

Is een zwaar overschatte theorie. De peppie stekken worden tegenswoordigs overgeslagen omdat iedereen met zijn tractor zo ver mogelijk weg begint te rennen, heerlijk rustig. Peppie stekken heten niet voor niets zo. Meestal makkelijk toegankelijk, waar vaak beginners vissen, die in een record tijd de top 10 van het water op de mat heeft en daarbij beschimpt worden door locals, die allerlei redenen verzinnen voor de mazzel van de peppie, terwijl men beter eens op eigen falen zou moeten letten, maar da's een ander verhaal.

Men neme een aantal gerenomeerde vissers op een bepaald water, de mannen vissen er al enkele jaren, vangen redelijk hun ding tot rond de 23. Moeten daar heel erg hun best voor doen, heel veel werk verzetten. Neme een peppie visser, laten we hem piet of ron noemen. Jaja 1 tonig... 25 plus, op het gemakkie... Zijn ook geen peppies btw.


Theorie klopt vaak wel weet ik uit de praktijk.
K. van den Herik

15-09-2010 12:38

of je vist de peppiestek en je weet hoe het ervoor staat, of je vist deze stek bewust niet, dan weet je dus ook niet hoe het ervoor staat. Je neemt dan zo maar weer iets aan.
Cor Blokhof

15-09-2010 14:05

K. van den Herik schreef:of je vist de peppiestek en je weet hoe het ervoor staat, of je vist deze stek bewust niet, dan weet je dus ook niet hoe het ervoor staat. Je neemt dan zo maar weer iets aan.


Of je vist gewoon op een ander water wat toch al links (of rechts) gelaten wordt.

90% van de vissers vist toch op 10% van de wateren. Op die overige 90% zwemmen ook mooie vissen in misschien een mindere gewicht klasse maar ponden alleen maakt niet gelukkig.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-09-2010 14:31

Goh vandaar die haat en nijd en drukte langs de waterkant
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Robert Steiger
Berichten: 96
Lid geworden op: 16-08-2010 12:28
Locatie: Maassluis

15-09-2010 15:11

Lol, topic gaat weer eens totaal ergens anders over dan waar het over gestart is :lol:

Back on topic please 8)
K. van den Herik

15-09-2010 15:51

Afbeelding

Of schijten we gewoon alles onder?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

15-09-2010 16:11

Een grote steekschop,een potje zitten schijten in mn tent vind ik ook niks.Zeker niet als ik al een week leef op bbq en bier :lol:
Gebruikersavatar
Patrick Visser
Berichten: 546
Lid geworden op: 26-11-2007 16:22
Locatie: Hoorn (the netherlands)

15-09-2010 16:13

extra pakjes grote vloei.
geel he
K. van den Herik

15-09-2010 16:22

Afbeelding

Wat gebruiken jullie om te rukken? Washandje of een sok?