Vissen en laptops


Plaats reactie
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

13-09-2010 14:29

Hallo,

Ik ben een week of wat geleden begonnen met een nieuwe studie.
Met mijn MBO mentaliteit is het toch wel erg bikkelen daar en heb ik minder vrije tijd over.
Ik wil mijn visuurtjes absoluut niet opgeven en daarom ben ik van plan aan het water te gaan werken.
Ik moet veel werk doen op de pc, en daarom wil ik mijn laptop meenemen naar het water.

Zijn er hier meer mensen die werken op hun laptop tijdens het vissen?
natuur en laptops zijn geen vrienden dat weet ik al lang.
Waar moet ik op letten? , zijn er waterdichte hoezen of iets dergelijks?
en hoe zit het met accu's, kun je er meerdere meenemen ofzo?

groeten matthijs
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

13-09-2010 14:37

Grote 12v accu meenemen, kun je je laptop zo op aansluiten met de juiste stekkers, wij gebruiken de accu altijd voor Digitenne, werkt perfect. Zorg wel dat je een grote accu hebt anders is ie zo leeg.

Niet om het 1 of ander, maar is je studie niet belangrijker dan vissen?
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

13-09-2010 14:39

Dank je dries

hahaha ja tuurlijk
maar of ik er nu 4 of 6 jaar over doe interreseert me geen reed.
sorry ik ben lui

groeten
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

13-09-2010 14:41

Matthijs,

Zoals Dries al aangeeft, een "grote" accu maar zorg dan wel dat je de 12volt adapter hebt met het juiste voltage van je laptop. Zodoende hoef je geen gebruik te maken van een omvormers om je laptop op de accu aan te sluiten.

Succes!

Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-09-2010 16:13

Goh...waar heb jij die reed zitten dan? :lol:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-09-2010 16:52

Word hopelijk geen studie nederlands....


:wink:
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-09-2010 17:20

Iedere laptopt werkt op 12V, toch?

Dus gewoon een reserve laadscnoertje kopen, omvormer er uit slopen en gaan. Maar let op dat je de batterij dan wel uit je laptop haalt anders verspil je veel energie met het oplden van je interne accu.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Rob Snijders
Berichten: 100
Lid geworden op: 13-08-2008 18:43
Locatie: Harbrinkhoek

13-09-2010 19:01

Laptops draaien doorgaans op 19volt.
Neem dan een energiezuinige laptop, de Acer Timeline serie bijvoorbeeld doet het zo gemiddeld 6uur op de accu. Kun je ook een extra accu voor bij kopen, zal alleen wel een duur geintje worden. Ook autoladers zijn hiervoor te koop. En die Timeline serie is goed spul, 100%
Laatst gewijzigd door Rob Snijders op 13-09-2010 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

13-09-2010 19:42

Dank u voor de reacties.

waar ik me reet reed of wat dan ook heb zitten.
haha komt wel goed.

nee gelukkig geen studie nederlands :wink:
ik hoop dat ik mee kan helpen aan een droog nederland de komende jaren.
ik zal is kijken voor een energiezuinige laptop, ik vis tog veel korte sessies.

groeten matthijs
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

14-09-2010 05:41

ik hoop dat ik mee kan helpen aan een droog nederland de komende jaren.


maar of ik er nu 4 of 6 jaar over doe interreseert me geen reed.


Het is te hopen dat de natuur daar een beetje rekening mee houdt dan. Anders zijn we mooi het haasje als we het moeten hebben van mensen met die instelling.
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

14-09-2010 08:02

ik ben blij dat je zo bezorgt bent.
dank u, me vader had het niet beter kunne zeggen.

heeft BTW niks met elkaar te maken.
school zuigt gewoon, en laat mij lekker die nachtjes vissen.

Vis jij wel is met een laptop?
of vis jij uberhaupt wel eens, in plaats van elk topic 5 regels te quoten en je eigen inbreng te geven die nogal ''lukraak'' is.

groeten matthijs
edwin zuijdwijk
Berichten: 45
Lid geworden op: 23-10-2007 17:03
Locatie: den haag

14-09-2010 10:21

Neem dan een Apple MacBook Pro, accu gaat zekers 10 uur mee......
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-09-2010 12:23

Rob Snijders schreef:Laptops draaien doorgaans op 19volt.
Neem dan een energiezuinige laptop, de Acer Timeline serie bijvoorbeeld doet het zo gemiddeld 6uur op de accu. Kun je ook een extra accu voor bij kopen, zal alleen wel een duur geintje worden. Ook autoladers zijn hiervoor te koop. En die Timeline serie is goed spul, 100%


Oh?

Raar want de normale voedingspanningen in PC's zijn 12 3 en 5 Volt

Maar wellicht weet jij meer dan ik?

Of zou het zo kunnen zijn dat ze de "overspanning" nodig hebben om de batterij op te kunnen laden? If so, kijk dan eens wat ik schreef over het verwijderen van de batterij ALS je hem op een andere accu aansluit.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Rob Snijders
Berichten: 100
Lid geworden op: 13-08-2008 18:43
Locatie: Harbrinkhoek

14-09-2010 17:19

Ik denk dat we elkaar verkeerd begrijpen maar ik snap nu wat je bedoelt en ja ik weet ook dat een PC 12, 3 en 5V gebruikt ;)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

15-09-2010 14:25

Marc Schrikkema schreef:
Oh?

Raar want de normale voedingspanningen in PC's zijn 12 3 en 5 Volt

Maar wellicht weet jij meer dan ik?


Mijn Acer draait op 19v en zo zijn er inderdaad heel.

Wil je je batterij van je laptop sparen moet je hem na het laden en bij volledig gebruik aan netstroom verwijderen. Dan leeft ie wat langer als een jaartje.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

15-09-2010 22:18

Als jij vind dat school zuigt snap ik niet wat jij daar te zoeken hebt? Ga dan fijn werken. Lijkt mij niet zo'n goede instelling maar dat is mijn bescheiden mening. Heeft BTW wel met elkaar te maken naar mijn mening. Als het jouw niet uitmaakt of je er 4 of 6 jaar over doet is een instelling, een levenshouding. Als jij diezelfde houding later ook in je werk aanhoud dan konden we nog wel eens natte voeten krijgen in de toekomst omdat je dan te laat bent met een oplossing, want of je er nu 4 of 6 jaar over doet maakt jou niet uit.
En ik vis wel is, of was het eens?, en niet met een laptop. Ik vis met hengels en andere toebehoren. Dat jij trouwens zegt dat ik in elk topic quote vind ik vreemd. Er zijn namelijk heel veel topics en ik quote bij lange na niet in elk van die topics, nog niet eens in de helft daarvan.

Groeten
Je vader
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-09-2010 06:24

Ewoud, ik had ook eens zo'n pubertje die me dacht van alles te kunnen vertellen of basis van een enkel incident.

- Als je ze vertelt hoe JIJ het doet ben je arrogant, al is het je eigen mening die je met 15 jaar vissen hebt gevormd
- Als je een beknopte uitleg geeft hoe je iets het beste kunt uitzoeken en waar je op moet letten bij aanschaf van iets "wijk je af"

Pak een potje zout en neem een korreltje ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

16-09-2010 07:40

Ewoud Kuijvenhoven schreef:Als jij vind dat school zuigt snap ik niet wat jij daar te zoeken hebt? Ga dan fijn werken. Lijkt mij niet zo'n goede instelling maar dat is mijn bescheiden mening. Heeft BTW wel met elkaar te maken naar mijn mening. Als het jouw niet uitmaakt of je er 4 of 6 jaar over doet is een instelling, een levenshouding. Als jij diezelfde houding later ook in je werk aanhoud dan konden we nog wel eens natte voeten krijgen in de toekomst omdat je dan te laat bent met een oplossing, want of je er nu 4 of 6 jaar over doet maakt jou niet uit.
En ik vis wel is, of was het eens?, en niet met een laptop. Ik vis met hengels en andere toebehoren. Dat jij trouwens zegt dat ik in elk topic quote vind ik vreemd. Er zijn namelijk heel veel topics en ik quote bij lange na niet in elk van die topics, nog niet eens in de helft daarvan.

Groeten
Je vader



ewoud, het feit dat ik dit topic open zegt volgens mij meer, hoe gemotiveerd ik ben dan dat ik lui ben.
en ja ik heb al verschillende stages/banen enz. gehad zodat ik echt wel weet wat werken is.
En ik heb gewoon nog even geen zin om te gaan werken, en ik heb het verstand om door te leren.
School zuigt, enkele reis 1,5 uur, helft van de tijd op school shag roken en weinig doen, zoon vieze kutstad waar ik me totaal niet thuis voel.
ik wil er zo snel mogelijk weg met me papiertje, mocht ik er een jaar langer over doen boeit me niet veel.

over het quoten, ga je berichten maar na. je inbreng is hier in ieder geval nutteloos.

dank je pa
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

16-09-2010 21:08

Sven, blik zout gepakt. Werkt goed.

Edit: Mathijs, wat mij verbaast is dat jij blijkbaar een reactie krijgt die je niet aanstaat, vervolgens mijn berichten doorleest om jezelf ammunitie te verschaffen tegen mij en daarmee een reactie teruggeeft. Geen verwijt hoor, wel opvallend.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

16-09-2010 21:22

Hallo,

Ik heb zelf de laptop ook wel eens mee i.v.m. studie. Je moet wat als je weinig tijd hebt. Ik wil je wel attenderen op vochtschade aan je electronica. Ik heb altijd mijn mobiel in de tent liggen. (nokia N96) Nu kreeg deze kuren en het blijkt dat er roestvorming plaatsvindt op de printplaat. Dit wordt niet vergoed door de KPN omdat zij van mening zijn dat de telefoon in contact is gekomen met water en de telefoon niet op de juiste wijze was gebruikt.

Hele discussie gehad maar tevergeefs.Ik had helaas geen verzekering afgesloten.

Dus berg dat ding goed op 's nachts!

Theo
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

16-09-2010 21:28

Sven van Anrooy schreef:Ewoud, ik had ook eens zo'n pubertje die me dacht van alles te kunnen vertellen of basis van een enkel incident.

- Als je ze vertelt hoe JIJ het doet ben je arrogant, al is het je eigen mening die je met 15 jaar vissen hebt gevormd
- Als je een beknopte uitleg geeft hoe je iets het beste kunt uitzoeken en waar je op moet letten bij aanschaf van iets "wijk je af"

Pak een potje zout en neem een korreltje ;)


Of je zorgt dat jij je echt verplaatst in zijn situatie en dan hem zelf met de oplossing laat komen. Stel je eens voor: Wat gebeurt er met jou gemoedstoestand als je ongevraagd een oplossing door je strot geduwd krijgt. Grote kans dat die oplossing jou niet past. Is op zich niet zo vreemd want die is van een ander.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

16-09-2010 21:57

Theo Belt schreef:Of je zorgt dat jij je echt verplaatst in zijn situatie en dan hem zelf met de oplossing laat komen.


Ik weet al niet eens meer waar et over ging. Ik zeg ook nooit dat mijn manier de beste is. Wel dat het een andere is, met een hele gedachte erachter..

Als men dat dient te interpreteren als: Jij weet alles beter...

Mij best. Goed is et toch nooit.. Vermakelijk wel..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

17-09-2010 11:10

Ik denk dat je op twee manieren op dit forum kunt komen, van tevoren er al vanuit gaan dat je alles beter weet en nergens open voor staand, of gewoon met een open blik en met de intentie dat er altijd wat te leren valt, ik heb al in een andere post verteld, sommige stokpaardjes van mij zijn aan het slingeren gegaan sinds ik hier lees, en dat na bijna 30 jaar vissen...
Wat mij opvalt is dat het gehalte mensen met inhoud minder is dan de betweters en posters die alleen bevestigd willen zien wat ze denken te weten, jammer want als de eerste categorie wegblijft dan wordt het akelig leeg, ergo, geen open geest dan ook hier niet komen.

Groeten Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Plaats reactie