Bait Armour


Plaats reactie
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-07-2010 18:40

Ik zat beetje te zoeken op was vis sites en nu kwam ik dus bait armour tegen.. ik moest even lachen toen ik het zag en had daarna zoiets van wtf moet je er eigenlijk mee.
Ik vraag me dus ook af of iemand dit ooit gebruikt heeft en wat zijn ervaring hiermee is.. ik ben namelijk van mening dat dit een compleet nutteloze uitvinding is of heb ik dat nu helemaal mis..
Afbeelding
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

27-07-2010 18:50

beste man dit wordt wel degelijk gebruikt op wateren waar er poison chat zwemt of wellicht kreefachtigen die binnen notime je bollie decimeren tot nul dus ja dit wordt zeker gebruikt met sucses
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-07-2010 19:19

remon van dusschoten 2 schreef:beste man dit wordt wel degelijk gebruikt op wateren waar er poison chat zwemt of wellicht kreefachtigen die binnen notime je bollie decimeren tot nul dus ja dit wordt zeker gebruikt met sucses



uhm ok dat verhaal snap ik nog maar zouden die kreefjes hier ook niet door heen kunnen knijpen.. en je flavours kunnen er dan toch moeilijker uit en we hadden de bait cage toch al... en daarbij hoe moet ik dit zien zijn het zakjes die je moet warm maken en dan krimpen om je zoals het oude bekende krimpkousje of panty om je boilie of niet??

iemand ervaring mee??
Oja joh!!!
Patrick vd Wel
Berichten: 20
Lid geworden op: 21-07-2010 13:33
Locatie: 's-Gravenzande - Westland

27-07-2010 19:30

Je moet het inderdaad net zoals een krimpkous om je boilie heen krimpen. Lijkt mij dat de bait armour van vergelijkbaar materiaal als krimpkous is gemaakt en een kreeftje dit dus niet door kan krijgen. Maar wat je zelf al zei, de geurafscheiding van je boilie zal niet helemaal optimaal zijn.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-07-2010 20:28

Patrick vd Wel schreef:Je moet het inderdaad net zoals een krimpkous om je boilie heen krimpen. Lijkt mij dat de bait armour van vergelijkbaar materiaal als krimpkous is gemaakt en een kreeftje dit dus niet door kan krijgen. Maar wat je zelf al zei, de geurafscheiding van je boilie zal niet helemaal optimaal zijn.


rommel dus :D
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

27-07-2010 21:27

ik heb er geen ervaring mee maar rommel is het niet denk ik.
bestaat al een tijdje en lees er regelmatig over.
kreeften krijgen het niet kapot en ja hoe die poison chats (hoe dan ook) erop azen geen idee.
Vis is vis
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

27-07-2010 21:38

rommel dus :D[/quote]


Nee zeer zeker niet, juist op wateren met veel kreeftjes, meervalletjes wil je juist NIET dat je aas extra attractie heeft. Daarnaast wat heb je aan een aantrekkelijk aasje als dat binnen een uur van je hair is verdwenen? Juist in dit soort omstandigheden leveren dit soort kunstgrepen extra vis op puur omdat je je rig langer kan laten liggen en je je stek minder verstoort. In die gevallen zou ik dus wel vaker bijvoeren (iets dat ook onder normale omstandigheden geen kwaad kan) Denk je eens in, op een stek waar nog maar een paar halve boilies liggen en doordat de andere voerboilies door de kreeftjes of meervalletjes in kruimels zijn veranderd wél een sterk geursignaal aanwzig is arriveert een karper.......dan is er dus nog maar weinig eetbaar spul over voor onze vriend de karper...en juist daar zit ons wrapped aasje tussen!
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

27-07-2010 21:41

R de Winter schreef:rommel dus :D


Wat is de definitie van rommel? Het feit dat je niet weet hoe je iets moet gebruiken? Is dat rommel? :oops:

De zijkanten hiervan zijn volgens mij open. Dus uitlekken kan het wel degelijk. Heb er onlangs nog een artikel in volgens mij spiegel over gelezen. Paar edities terug dacht ik..

Maar wellicht even http://www.google.nl raadplegen en zoeken naar reviews e.d. Weet je zeker of het "rommel" :lol: is.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

27-07-2010 22:53

Jan Willem Hilverts schreef:
Wat is de definitie van rommel? Het feit dat je niet weet hoe je iets moet gebruiken? Is dat rommel? :oops:

De zijkanten hiervan zijn volgens mij open. Dus uitlekken kan het wel degelijk. Heb er onlangs nog een artikel in volgens mij spiegel over gelezen. Paar edities terug dacht ik..

Maar wellicht even http://www.google.nl raadplegen en zoeken naar reviews e.d. Weet je zeker of het "rommel" :lol: is.


ik heb google al bekeken jan willem en zie niet echt veel reviews anders was ik er ook geen topic over begonnen he en daarbij had ik al een idee dat het net als die krimpkous methode werkt dus niet weten hoe ik het echt moet gebruiken is het niet, ik ben juist iemand die wat nieuws wil proberen maar altijd wel eerst op onderzoek uit gaat. maar ik zie zelf niet dat winkels het verkopen heb er pas 2 gevonden op het internet dus ja... en de definitie van rommel komt voort uit het feit dat ik dus vroeger ook met krimpkous heb gezeten en ik dus echt totaal niks of op sommige wateren echt slecht heb gevangen dus ja dan heb ik zoiets van dan is het rommel niet waar. en anders hadden wel meer mensen dit gebruikt toch?? maar goed ieder zijn mening en definitie toch?? en de flavours lopen er misschien wel uit maar niet zo goed als zonder zo'n ding..
Oja joh!!!
K. van den Herik

28-07-2010 08:04

zolang je met plastic vangt lukt dit ook wel. Moet je je voerbollen ook inpakken?
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

28-07-2010 08:09

Ja goed idee Klaas....
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

28-07-2010 08:16

klaas wat ook wel werkt is als je de hele zak er in een keer in gooit en er een mesje bij doet.De karper snijt dan de zak door als hij zin heeft om te eten :lol:

maar goed wat de winter al aanhaalde fox heeft van die kous die ik ook eerder zal gebruiken als het nodig is dan dat ik de krimpkous zou gebruiken
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

28-07-2010 10:47

Ik gebruik het met volle tevredenheid absoluut geen rommel.Ik heb veel last van kreeftjes en me bol blift gewoon perfect. :wink:
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-07-2010 12:47

Marcel Suchan schreef:Ik gebruik het met volle tevredenheid absoluut geen rommel.Ik heb veel last van kreeftjes en me bol blift gewoon perfect. :wink:


ok daar heb ik wat aan, maar heb je nooit met de krimpkousjes gevist dan? want dat is het zelfde toch?? en is ook goedkoper of is dit geperforeerd spul??
Oja joh!!!
marina davies
Berichten: 86
Lid geworden op: 29-03-2007 16:32
Locatie: The Netherlands

28-07-2010 13:27

Buy it and try it ....goede spul.

gr Marina
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

28-07-2010 13:35

marina davies schreef:Buy it and try it ....goede spul.

gr Marina



uhm ik heb het niet nodig want ik heb niet echt last van kreeftjes en poison chats en alles ik wou alleen weten of dit nu echt werkte... want kon dit product niet althans kon de krimpkous wel maar ik dacht dat dit een balletje was van elastiek dar je daar je boilie in deed..

maar blij dat het bij jou wel werkt ;)
Oja joh!!!
niels hurkmans

15-08-2010 12:52

Pure oplichting als je het mij vraagt, een panty of Fox Arma Mesh werkt net zo goed :roll:
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

15-08-2010 16:35

Dan is krimpkous toch heel wat "taaier" dan Armamesh of panty.

En zeker Armamesh is door kreeftjes nog vrij gemakkelijk kapot te krijgen. (zij het wel dat het langer duurt dan een boilie zonder bescherming)

Panty is je bol helemaal afgesloten en als de poisson chat en kreeftjes rond je rig aan het rommelen zijn, heb je snel kans dat je haakpunt in de panty of armamesh blijft haken. (Zeker bij de armamesh toch nog een probleem, uit eigen ervaring)

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
melvin tijssen
Berichten: 263
Lid geworden op: 11-08-2003 02:00

15-08-2010 20:40

Ook deze krimpkous maken de kreeften kapot. Draai je s'ochtends binnen, zul je alleen nog je lege krimpkous aan je hair vinden. Tijgernoten, knippen ze stukken eraf, maar deze hielden het wel een nacht vol. Het best vond ik een plastic nep bolie werken, hier konden ze vrij weinig mee doen.
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

15-08-2010 21:27

Rommel!?

Je heb er een kapitaal voor over als je een wolk poisson chat op je voerplek heb zwemmen!

En een karper vind je aas echt wel, ook al zijn alleen de zijkantjes maar open. ;-)

Robin
Gebruikersavatar
Jean-Paul Wix
Berichten: 184
Lid geworden op: 16-02-2010 12:37

15-08-2010 22:09

tot nu toe...
de beste en meest praktische oplossing die er is (punt)

Fox arma mesh is het niet (getest: Gemold door poisson chat en co) Wel leuk voor alternatieven: pellets, particles etc... in water vrij van lastige beestjes.
Bait cage van solar is het niet (getest: lomp log en onsubtiel, 0 vangsten).
pantykous is het niet (getest: Gemold door poisson chat en co)
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

17-08-2010 10:24

inderdaad werkt dit spul goed,ik gebruik het op de rivier ook wel eens,en kreeftjes krijgen dit niet kapot,althans bij mij niet.het laatste wat je wilt is je hair zonder boilie binnen draaien is het niet ? tipje : snij 2 zijkanten weg van je bol,dan lekt het allemaal weer wat beter uit
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

21-08-2010 16:45

Zo nutteloos is dit niet. Vooral goed tegen de poisson chat (ofzo), die kleine dwergmeervallen
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

28-08-2010 17:14

Top spul! Je kan ook nog aan ieder uiteinde een half ronde of driehoekje wegknippen. Dan heb je de zijkanten open plus nog 2 rondjes. Maar uit de zijkanten komt genoeg attractie.
Mesh is waardeloos > na veel gerommel kan het aan je haakpunt blijven hangen. En panty is binnen een minuut kapot en heeft hetzelfde probleem met de haakpunt.
blub blub
Gebruikersavatar
Brecht van de Ven
Berichten: 191
Lid geworden op: 19-09-2009 09:33
Contacteer:

28-08-2010 18:31

Ik verkoop het normaal ook zo nu en dan (nu net even uitverkocht) van Starbaits. Het is zeker wel geschikt spul, en waarschijnlijk nog uit de tijd dat Armamesh etc nog niet bestond.

En zoals Jan hierboven al zegt, als je bang bent dat de geur te weinig uit je boilie komt dan snij je er nog een paar kleine gaatjes of iets in.

http://www.starbaits.com/fr/article/boilie-guard.462.html
Plaats reactie