VBL Nachtvispas groningen/drenthe


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

26-07-2010 19:16

Hoi,

Ik ben lid bij een HSV in Friesland, eerders gaan we een aantal nachten maken in Groningen. Lees dat tegenwoordig voor Groningen/Drenthe een nachtvispas is vereist. Nu ben ik eigenlijk wat te laat met aanvragen, daarom de vraag of er ook voor de nachtvispas een voorlopig bewijs lidmaatschap beschikbaar is.

Kan er namelijk niks over vinden. Zou anders een verklaring dat ik betaald heb en de aanvraag opgestuurd naar federatie groningen/drenthe ondertekend door mijn HSV voldoende zijn?

Groeten!
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

26-07-2010 23:43

Arjen,

Zelf heb ik (toevallig) ook plannen om in die federatie een aantal nachten te maken. En ben dus ook tegen hetzelfde probleem aangelopen.

Nu heb ik contact gehad met het ledenbeheer van mijn HSV via de mail.

Dit is wat ik schreef:Geachte heer, mevrouw,

Mijn vismaat en ik hebben besloten om volgende week een week te gaan vissen in de provincie Groningen. Nu heb ik vernomen dat ik voor
die Federatie een nachtvispas nodig ben?

Nu vraag ik me af hoe ik aan die nachtvispas kom? Kan ik dat via mijn eigen HSV regelen, of moet ik hiervoor een HSV uit betreffende federatie benaderen?

Graag zou ik hier wat meer informatie over willen hebben, tot zover u dat mij kunt verstrekken. Mocht u al bekend zijn met deze situatie en ligt het in uw macht op een dergelijke nachtvispas te regelen, dan mag u dat bij deze voor mij doen.


Dit is wat mijn HSV als antwoord schreef:Beste Albert,


Bedankt voor je mailtje van vandaag.
Jou vraag is niet erg gemakkelijk te beantwoorden.
Punt is dat deze nachtvispas nooit op tijd via mij bij jullie komt.
Het beste lijkt mij om zelf contact op te nemen met de Federatie Groningen Drenthe.
Het adres is Transportweg 13, 9482 WN Tynaarlo, telefoon 0592 - 542890 of e-mail
hsfgron-drent@ vissen.nl. Zij kunnen misschien wel een voorlopige vergunning
tegen betaling van € 10,- per persoon klaarmaken . Zij hebben dan jullie VISpasnummeer nodig.
Onderweg naar Groningen kom je er bijna langs (afrit Vries A28).


Ik wens jullie een goede vangst toe en veel succes.


Ik denk dat dit een logische stap zal zijn.

Groeten,

Een collega-visser.
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

27-07-2010 08:26

En de federatie verwijst je weer door naar de HSV! :D
Meld je even aan op [url]forum.karperclubnederland.nl[/url]

Er is daar een topic waarin door de federatie uitgelegd wordt hoe het werkt. Je kunt de betreffende persoon dan ook een pb sturen.
Hans Gubler
Berichten: 13
Lid geworden op: 20-09-2009 06:05
Locatie: Coevorden

28-07-2010 10:52

Klopt wat Matthijs zegt,
je eigen HSV moet de nachtvispas aanvragen.
Ik heb de ledenadministratie van mijn HSV een e-mail gestuurd
met de vraag om voor mij een nachtvispas aan te vragen voor Federatie Gro/Dr.
Na overmaken van het verschuldigde bedrag had ik de pas binnen een week in huis....!!
Dus het kan wel snel, alleen moet je eigen HSV dit wel doen....

Succes verder....
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

29-07-2010 13:34

De nachtvispas heb ik nooit voor komend weekend binnen. Kan daarom iemand de vraag van de topicstarter eventueel nog beantwoorden?

Of een, door de secretaris van de HSV getekend bewijsje dat de nachtvispas is aangevraagd/betaald is, eerst voldoende is om daar te mogen nachtvissen?

Groeten
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

29-07-2010 15:04

Da's simpel.

Je papierwinkel is niet op orde.

En dat betekend dat je dit weekend niet mag (nacht)vissen in Groningen-Drenthe.



m.vr.gr.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

30-07-2010 07:04

Anderzijds is het verkrijgen van zo'n nachtvispasje voor iemand die geen lid is van een der aangesloten hengelsportverenigingen bij de federatie Groningen-Drenthe wel onnodig ingewikkeld gemaakt...
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

30-07-2010 13:48

Aart,

Dat is juist het punt waarom ik deze vraag beantwoord wou hebben.
Het zou niet zoveel voeten in de aarde moeten hebben om met de juiste papieren aan het water te willen zitten.

Het is erg ingewikkeld als je bij je eigen HSV een nachtvispas voor een andere federatie wil aanvragen, terwijl je HSV daar zelf nog niet eens van op de hoogte is dat die mogelijkheid er is.

Nu is mijn nachtvispas er niet op tijd en dat vind ik jammer. Maar ik heb hem wel aangevraagd en betaald. Koppig als ik ben, ga ik gewoon aan het water zitten. Ik zie het wel.

Ik ga in ieder geval niet mijn vakantie in de soep laten lopen omdat een nachtvispas ontzettend moeilijk te verkrijgen is.

Groeten Albert.
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

30-07-2010 14:37

Michel Hollaar schreef:Da's simpel.

Je papierwinkel is niet op orde.

En dat betekend dat je dit weekend niet mag (nacht)vissen in Groningen-Drenthe.


m.vr.gr.


Dat is inderdaad een erg simpel antwoord wat je daar geeft :roll:

Enfin, volgens de vispascheck http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/?page=vispas_check gaat niemand er achter komen dat er uberhaubt een nachtvispas nodig is... Zonder internet ga je hier dus ook niet achter komen als je bij een HSV zit die niet aangesloten is bij federatie Gr/Dr.

Het is bij mij overigens gelukt om binnen een week de nachtvispas te bemachtigen maar het had wel wat voeten in aarde. Daarbij had ik veel geluk met de persoon van mijn HSV die mij goed geholpen heeft.

Albert, we gaan er wel uitkomen, als jij kan aantonen dat je hebt betaald en dat de aanvraag is ingediend hebben we van niks last.

Gr.
Ik zet mijn huupie in
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-07-2010 09:42

Op de website van de KSN regio Groningen-Drenthe staan de exacte regels hoe aan een nachtvispas van de federatie Groningen-Drenthe te komen...
Plaats reactie