Even wat dingen over Spiegelmagazine, tevens uw mening...


Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

06-07-2010 15:57

@ Aart en Henk, uiteraard is het je eigen keuze of je de bladen wilt lezen of niet. gelukkig wel! maar als ik nou graag op de hoogte wil blijven van technieken, graag belevenissen aan de waterkant wil lezen of kortom, op de hoogte wil blijven van het wereldje, waarom moet ik dan eerst door reclame lezen? Het ergste vind ik nog dat ik er ook nog een fiks bedrag voor betaal ook! je betaald gewoon door reclame overgoten artikelen! dat kan toch niemand goedpraten. zelfs jullie niet!

dat een blad inkomsten derft doormiddel van adverteerders is logisch. het aantal lidmaatschappen en de verkoop van losse nummers is niet genoeg. er moet dus geld bij. dat is prima zolang de advertenties op bepaalde pagina's staan. gesluierde reclame in artikelen is niet nodig. als de bladen nu eens anders zullen denken, als de bladen nu eens zouden letten op de sluierreclame in de artikelen, de auteur maakt reclame zonder hier voor te betalen, sommige bladen geven zelfs nog een bedrag aan de auteur voor het artikel. de bladen betalen dan voor reclame!
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

06-07-2010 16:15

Nou Tim dit is nou helemaal wat ik bedoel, maar ja... zou er iets aan gedaan worden???????????????????????????
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-07-2010 17:35

Je hoeft niks Tim...Mail Arjen en Roelof jouw mening, wellicht lost dat wat op. Kritiek hier spuien lost in ieder geval niks op.
Hendrik Laar
Berichten: 93
Lid geworden op: 25-08-2002 02:00

06-07-2010 19:01

Bestaat er eigenlijk wel een karperblad / karpermagazine in welk taal dan ook die aan jullie verlangens en eisen voldoet ?>.

Kritiek leveren is van oudsher mens eigen echter met creatieve en werkbare alternatieven & oplossingen komen absoluut niet, waarvan akte !.
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

06-07-2010 19:03

Aart.ik vindt wel dat mensen best kritisch mogen zijn,je betaald tenslotte ook een aardige prijs voor zo'n blad,de mensen achter deze bladen zullen er misschien wel iets mee doen,groeten henk
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

06-07-2010 23:36

@Frank,
"Oja, voor ik het vergeet ik ben wel in Marokko gaan vissen, maar dit vind ik nu absoluut geen betaalwater.

Een betaalwater is voor mij nog steeds een water dat volgestouwd is met vissen. Vanwaar deze vissen komen gaat de eigenaar absoluut geen reet aan, als het maar geld in het laadje brengt."

Dit bedoel ik dus Frank. Je bent wel naar marokko geweest. Dat is dus ook gewoon een betaalwater.
En dit probeer ik dus aan te geven. ieder water waar je kan boeken en waar je kan vissen is een betaalwater. Velen roepen maar wat en generaliseren alles. Net als goed en fout open water heb je ook goed en fout betaalwater. Een betaalwater is dus niet per defenitie een volgestampte put vol gestolen vissen waarbij de eigenaar het geen reet interreseert. En een vrij water is dus niet per definitie een groot en natuurlijk water midden in de bossen waar de vis ooit natuurlijk is gekomen.
Bekijk gewoon per water (vrij of betaal) of het iets van je wensen heeft. Zo nee, lekker een ander laten vissen, zo ja, ga je er zelf eens in verdiepen.

@Tim,
nu ga ik je toch eens vriendelijk aanvallen. Nu schrijf jij over de verhalen die volgespekt staan met namen van merken en producten; Ben jij niet degene die juist kikt op deze speciale materialen, en er daarom zelfs kosteloos, zonder eigenbelang gewoon over schrijft op een andere website? Is dit dus ook niet een vorm van ongevraagde reclame :-)

@de vele avatar's van al die merken :-) De reclame in de bladen is ongewenst, maar er staan wel in de vele avatars en de onderschriften teksten die verwijzen naar merken en producten die MIJ ongevraagd in het gezicht worden gegooid, toch?.
PB, Korda, Duvel (was jij niet ook tegen ongevraagde reclame? :-), Sanders etc, etc.
Is dit nu ongevraagde reclame van mensen die gesponsord worden of hebben deze mensen gewoon een goed gevoel bij deze producten zodat ze dit leuk vinden om te vermelden, wat dus ook ongevraagd in de bladen gebeurd?

Met vriendelijke groet,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

06-07-2010 23:56

dat klopt Edwin, je zegt het zelf al, ik heb geen enkel belang bij welke firma dan ook. de artikelen die jij bedoeld zijn overviews van op de markt verkrijgbare merken. deze maak ik vrijwillig en nog op kosteloze basis. ik werk niet voor een bedrijf en kan dus schrijven wat ik wil. er zijn artikelen waarin ik zelfs meer dan 20 tot zelfs 30 merken benoem. geen reclame dus voor 1 merk maar een overzicht voor de hengelaar die bepaalde spullen zoekt.

en dan nog maar even uit de theorie: reclame is een marketingtool. meestal wordt marketing gebruikt om een product of dienst te versterken en daarmee het product of dienst te verkopen. Ik verkoop niks Edwin, ik krijg er geen cent voor! het gaat erom of er sprake is van een commerciele insteek. consultants van merk x hebben er baat bij als zij hun merk promoten. ik heb nergens baat bij.

Met vriendelijke groet,

Tim,
Carpfishing, a way of life!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

07-07-2010 03:25

Bottomline is natuurlijk, waarom staat wat in al die bladen?

Heel simpel, dat is wat het merendeel van de lezers, nou juist precies verwacht van zo’n blad.
Is dus niks meer of minder dan klantenbinding, of hoe je het ook wilt noemen.

Info over btw’s, tactiek, rigs en noem het allemaal maar op.
Selecteren, kopiëren en plakken maar en klaar is Kees!
Dat is wat de meeste karpervissers doen.
Wat mij betreft prima, niet iedereen heeft de intelligentie om het wiel uit te vinden.

Vissers die werken voor, of gelieerd zijn aan een bepaalde firma, zijn natuurlijk altijd graag bereid een bijdrage te leveren aan de bekende bladen.
What’s in a name?

Daarnaast speelt natuurlijk ook nog een belangrijke rol, hoe je elke keer weer een blad moet vullen, in een wereldje waar eigenlijk alles al bekend is

Is er nog kans op echte vernieuwing in het karpervissen?
Variaties, variaties, variaties en zo kunnen we nog wel honderd jaar doorgaan.
Gaap, gaap …

Heb zelf nog nooit één van de bekende bladen gelezen en vind dat eigenlijk ook wel best.

Vroeger hadden we alleen het geschreven woord en toen was God de baas.
Gelukkig zijn we nou ons eigen baas.

Afgelopen avond, uiteraard Oranje bekeken, helaas we worden slechts vice weltmeister.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

07-07-2010 10:40

@Tim,
wat ik er dus mee bedoelde is dat er veel namen van merken worden gebruikt uit enthousiasme (zoals in jou geval) en omdat mensen graag werken met bepaalde merken. En lang niet altijd dus uit eigenbelang.
(was dus geen aanval wat ik over jou schreef want ik kan die uitgediepte stukjes altijd wel waarderen van je. En juist door jouw enthousiastme haalde ik hetaan).
mv,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
martijn boer

07-07-2010 11:04

Jullie zijn lekker bezig! Misschien maar eens een x-tje vissen op Farmlake? :wink:
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

07-07-2010 12:58

och ik wil best een keertje met Edwin vissen hoor! lijkt me heel gezellig!

ontopic: ik denk dat het een moeilijk verhaal is om de bladen te veranderen. ook door een topic als deze kan niks bereikt worden. het beste is om zoals Aart al aangaf, dit zelf bij Spiegel en de andere bladen aan te kaarten. dan nog denk ik dat je niet ver komt. wat iedereen kan doen is zelf een artikel insturen waarin je laat zien hoe het wel moet. dit is misschien nog wel de beste optie. nee heb je altijd!
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

07-07-2010 14:12

Edwin Wouters schreef:
@de vele avatar's van al die merken :-) De reclame in de bladen is ongewenst, maar er staan wel in de vele avatars en de onderschriften teksten die verwijzen naar merken en producten die MIJ ongevraagd in het gezicht worden gegooid, toch?.
PB, Korda, Duvel (was jij niet ook tegen ongevraagde reclame? :-), Sanders etc, etc.
Is dit nu ongevraagde reclame van mensen die gesponsord worden of hebben deze mensen gewoon een goed gevoel bij deze producten zodat ze dit leuk vinden om te vermelden, wat dus ook ongevraagd in de bladen gebeurd?

Met vriendelijke groet,
edwin


Edwin,ik geloof dat je het een beetje te ver gaat zoeken,we zijn over de spiegel en reclame en btw bezig,niet over avatars en anders bladen zoals ik hier lees,ik lust graag een duvel en vind die avatar de max,anders plaats ik wel een andere als het te veel reclame is volgens jou,daar zeg je me wat,teveel reclame.....het zal de warmte zijn denk ik!!
Betaalwaters zijn degelijk gevulde putten van al dan niet gestolen of overgeplaatste karper,wie dit tegenstrijdig vind is blind,hier is enkel het geld dat de hoofdmoot speelt,de rest is bijzaak,ik wil wel eens een faktuur zien van aangekochte vis die op zulke putten aanwezig zijn,denk niet dat er veel dit kunnen aantonen...ja en ik weet het,het natuurlijke bestand is er maar als je dan zoiets moet verkopen zal het pover zijn hoor,je gaat het niet geloven maar gisteren bij het afsluiten van men sessie heeft er eentje aan mij gevraagd of ik geen karpers wou vangen voor zijn put,ik heb hem gewoon weggebliksemd,en zo gebeurd het veel en geld steekt de ogen uit,hoe je het ook draait of keert...maar soit,iedereen heeft er zijn gedacht over,ik hou er niet van en zal het ook nooit doen!!hopelijk word NL wereldkampioen,ik wens het jullie van harte toe....

vissende groeten van openbaar water!!


Paul
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-07-2010 14:21

als iedereen nou alle abbonementen opzegt van alle bladen ,vervolgens ruim een jaar lang geen nieuwe spullen koopt dan gaan al die bedrijven falliet.

geen nieuwe vissers meer die geil worden van plaatjes van grote vissen

mensen kunnen niet meer aan info en materiaal komen

en alles is weer zoals vroeger... :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-07-2010 17:12

Michel, voordat jij geboren bent was er ook al info en karpermateriaal te koop...
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

07-07-2010 18:27

tja, vind het ook een beetje kort door de bocht. info kan je altijd en overal vinden, commercieel of niet commercieel getint. het gaat mij erom dat karpervissen steeds meer commercieel wordt uitgebuit, niet gek natuurlijk, er vissen steeds meer mensen en een grote markt wordt geboren.
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-07-2010 18:41

Tim van Zanten schreef:tja, vind het ook een beetje kort door de bocht. info kan je altijd en overal vinden, commercieel of niet commercieel getint. het gaat mij erom dat karpervissen steeds meer commercieel wordt uitgebuit, niet gek natuurlijk, er vissen steeds meer mensen en een grote markt wordt geboren.


Tim,

Wil je onder de aandacht brengen dat het karpervissen in de breedte alleen maar goedkoper geworden.
Tim van Zanten
Berichten: 109
Lid geworden op: 02-07-2008 17:55
Locatie: Leusden

07-07-2010 19:29

verklaar je nader Pj Otte. Ben benieuwd wat je precies bedoeld!
Carpfishing, a way of life!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-07-2010 21:36

Je moet welhaast een kappers/kapster opleiding gevolgd hebben wil je nog enige waarde kunnen toekennen aan meeste bovenstaande reacties. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

07-07-2010 21:59

Laatste antwoord maar even want we blijven er toch omheen draaien.
@ Paul,
Ik ben het niet te ver aan het zoeken. Jij/jullie praten over ongewenste reclame in de teksten van de bladen (iets waar ik me dus niet aan stoor), en dan geef ik aan dat dit ook een stukje enthousiasme kan zijn, kijk maar eens naar de avatars. Is dit dan ongewenste reclame en doe je er net zo hard aan mee, of ben je gewoon enthousiast over je Duvel :-).
"Betaalwaters zijn degelijk gevulde putten van al dan niet gestolen of overgeplaatste karper,wie dit tegenstrijdig vind is blind,hier is enkel het geld dat de hoofdmoot speelt,de rest is bijzaak,ik wil wel eens een faktuur zien van aangekochte vis die op zulke putten aanwezig zijn,denk niet dat er veel dit kunnen aantonen".
Jij bent hier dus degene die blind is. Je werkt met aannames zoals het vroeger in een aantal gevallen was. Maar een serieus ondernemer (in betaalwater) zal het niet in zijn hoofd halen om zo maar gestolen vis in zijn water te plaatsen. a, teveel risico qua ziektes. b, teveel gezeur en problemen als het uitkomt, er zal niet snel meer geboekt gaan worden. c, een overschot aan kwekers waar je gewoon je vis kan kopen (met factuur en gezondheidsverklaringen).

En dat bedoel ik nu aan te geven. Vroegah toen deed men maar wat. Nu, juist door de controles en doordat erover gepraat word, doordat het in de openheid is, kan het gereguleerd worden. En onderscheiden "de putjes" zich van de serieuze ondernemers.

En daarom is het zo jammer dat alle (betaal) wateren over 1 kam worden geschoren. Kijk maar eens naar enkele "vrije" wateren. Daar zit voldoende gestolen vis, staan de bladen mee vol omdat het de groten der Nederlanden (en België zijn). Vaak ook nog eens de kleinere putjes. Maar waar komen een aantal vissen vandaan????? En door wie???

mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
roos paul
Berichten: 382
Lid geworden op: 13-12-2003 01:00
Locatie: Brakel
Contacteer:

07-07-2010 22:38

Edwin,als je het zelf niet ziet...hoe heet die spreuk alweer,als de....... :)
verder reageer ik ook niet meer in deze topic,bij deze 8)
hou het netjes aan de waterkant!!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

08-07-2010 11:40

Een blad is uiteraard afhankelijk van commercie, de schoorsteen moet ook roken, maar...

dat een blad afhankelijk is van wat er wordt ingestuurd is natuurlijk niet helemaal waar. Het is namelijk ook de verantwoordelijkheid van de redactie om auteurs/karpervissers te benaderen en zo de kwaliteit te waarborgen.

Ik heb nu wel eens de indruk dat veel artikelen geplaatst worden wegens gebrek aan input, artikelen die bij een overdaad aan input zeker zouden zijn afgevallen. Een mooi voorbeeld hiervan is 'Karper' waarin een artikel stond waar niets van klopte. En in plaats van het in bescherming nemen van de auteur, en misschien wat opbouwende kritiek om er wél een kloppend artikel van te maken, besloot de redactie het tóch te plaatsen, maar met een kader erbij waarin Marco Kraal uitlegde waarom het artikel niet klopte... Dit zijn keuzes die ik niet begrijp, want behalve dat de geloofwaardigheid van het blad te grabbel wordt gegooid weet je ook bijna zeker dat zo'n auteur waarschijnlijk niet snel meer een artikel instuurt.

Ook bij Spiegel is er laatst een artikel doorgeglipt dat eigenlijk niet geplaatst had mogen worden omdat het een artikel was met daarin door de auteur persoonlijk gejatte vissen... Dit komt natuurlijk pas aan het licht op het moment dat boze locals zich melden, het is bijna ondoenlijk om bij elk artikel te gaan checken of alles volgens de regeltjes gebeurd is alvorens het te plaatsen, dus: Kan gebeuren en de redactie heeft zich in het daaropvolgende nummer verontschuldigd voor dit slippertje.

Al met al speelt de concurrentie ook een grote rol. Er zijn tegenwoordig zoveel bladen en website's waar gepubliceerd wordt dat het moeilijk wordt om voldoende goede auteurs aan je blad te binden. In mijn ogen slaagt, van de commerciele bladen, De Karperwereld hier nog het beste in. Zij staren zich niet blind op het aantal pagina's en zorgen steeds voor een goede mix van beleving (De Karperwereld live, tot voor kort de column van Weitjes) wetenschap (Jan Junge) en techniek. Maar dat is slechts mijn persoonlijke mening.

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

08-07-2010 12:48

Een mening die ik deel...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

10-07-2010 08:31

Ik word gek van die bloedhitte.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-07-2010 08:33

moet je ook de tent uit komen Ruben... :D