Even wat dingen over Spiegelmagazine, tevens uw mening...


Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-07-2010 13:31

Iemand die zich aangetrokken voelt door het karpervissen, een beginnersetje koopt en zich zoveel mogelijk wil laten informeren is een randdebiel? Desnoods met typische beginnersvragen en de onzekerheden van de beginner? Als hij dan ouder is als 40 mag hij er niet eens over nadenken? Wat is dat voor onzin?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

04-07-2010 13:43

Achjah de hobby ''Karpervissen'' veranderd. Zoek het uit en vis eens genaamd :o :roll:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-07-2010 10:54

Vooropgesteld kan worden dat het lezen van een karperblad geheel uit eigen vrije wil gebeurt en niemand daartoe wordt gedwongen. En wat de een leuk vindt verafschuwt de ander. Karpervissers zijn individualisten, d.w.z. zoveel vissers zoveel meningen. Geen enkel karpermagazine zal het dus ooit goed kunnen doen...En, zonder reclame heeft geen enkel magazine bestaansrecht en daarbij beslaat die reclame toch al snel 33 tot 35% van de inhoud. Waarschijnlijk is commercieel gezien dit niet anders meer mogelijk. Hoe het ook zij, niemand is ergens toe verplicht, maar in het algemeen denk ik dat we blij mogen zijn met 3 karpermagazines in zo'n klein taalgebied.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

05-07-2010 11:30

De reklame stoort me in feite nog het minst als het maar over materiaal gaat en eventuele winkels om prijzen te vergelijken.

Wat me enorm stoort is die verdomde reklame voor al die BTW's!!!!

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

05-07-2010 13:02

lust frank schreef:De reklame stoort me in feite nog het minst als het maar over materiaal gaat en eventuele winkels om prijzen te vergelijken.

Wat me enorm stoort is die verdomde reklame voor al die BTW's!!!!

Kind regards,
Frank


Het stoort mij niet echt alleen vind ik het zonde dat mensen er zo massaal naar toe gaan. Het is gewoon uitbuiterij van een water/vissen. Ik geloof heus wel dat eigenaren het beste voor hebben met hun water maar de magie gaat op zo'n manier helemaal weg.

Aan de andere kant vind ik dat het niet alleen bij de bladen fout gaat. Een hoop karpervissers claimen het hele water voor zichzelf op en doen of dit de normaalste zaak van de wereld is. Ook merk ik vaak op dat mensen naar stekinformatie vragen maar zelf niks vrij willen geven. Altijd handig om over andermans rug te vangen. Ik heb mij dan ook voorgenomen dat ik niks meer vertel en ook het aantal gevangen vissen niet meer vertel.

Daarnaast is het voor sommigen hier het doel om alleen anderen af te zeiken. Altijd makkelijker om iemand vooruit te helpen. Ik zit ook veel op de meerval studiegroep en daar is de omgang onderling heel anders. Misschien komt het ook wel doordat er minder mensen op zitten.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-07-2010 13:12

Kees Ouwehand schreef:Iemand die zich aangetrokken voelt door het karpervissen, een beginnersetje koopt en zich zoveel mogelijk wil laten informeren is een randdebiel? Wat is dat voor onzin?


DAT ZEG IK TOCH NIET (voor de tweede keer). Begrijpend lezen man. ZELFS elke randdebiel kan een setje kopen en een karper vangen. Waar zeg ik daarmee dat iedereen die een beginnerssetje koopt een randdebiel is? Precies ja! Nergens.. :S:S
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

05-07-2010 13:42

Dat is toch altijd zo geweest. Het zelfde geld voor de meeste andere vissen ook. Lukraak vangen lukt iedereen uiteindelijk.
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

05-07-2010 14:33

Dat zou ik ook graag zien... dat er aan betaalwateren zo min mogelijk aandacht wordt besteed in de bladen, maar je of je dat tegen kunt gaan.
Ik vind dat vissen niet de dupe moeten worden van de hebzucht van het vangen, en dat is op betaalwateren wel zo.

Maar goed dat is een andere discussie, graag hierover verder: Want waar het mij meer om ging is de reclame in de teksten,
ik en zo te lezen aan de reacties hier op het carpboard delen veel mensen dezelfde mening.
Kan hier niet iets aan gedaan worden????? Zou ook graag een reactie zien van de leden achter Spiegelmagazine, maar dat blijft tot nu toe stil helaas.

Groet Mike
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-07-2010 14:48

ik vind niet dat dit "probleem" enkel bij bijv. de spiegel neergelegd moet worden.

naar mijn idee hebben de karperwereld en karper net zulke artikelen in overvloed.

maar voor mij hoeven jullie het niet te doen hoor, ik koop ze toch niet :D

die verkapte reclame bevattende succesverhalen doen me toch niks.

ik mis ook een groot stuk avontuur en passie.

zoasl ik al eerder zei : mijn favoriete artikelen staat over het algemeen in de BEET en dan vooral succes verhalen / bijzondere ervaringen van jonge / beginnende vissers.daar straalt meestal de passie en het plezier vanaf.

maar voor een doorgewinterde karpervisser is zo een artikel ook niet intressant.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

05-07-2010 14:58

Klopt niet alleen bij hun neerleggen nee, maar het is een begin. Ik bedoel in Spiegel stond voorheen niet zoveel reclame in de teksten tenminste,
nu kom je er bijna in om en daar baal ik van, het is storend, dus vandaar ook deze topic en verontwaardiging hoe het zo heeft kunnen veranderen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-07-2010 15:02

dat is waar, ze begonnen als "onderscheidend" blad en zijn nu net als de rest een pot nat :lol:

maar ja, misschien kunnen ze wel niet anders... ik weet het ook niet.

wie weet is er wel een reden voor. :-?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

05-07-2010 16:00

Sven,

(Niet alleen) Jij beschrijft in (meerdere) zeer denigrerende bewoordingen over wat eenvoudig te maken heeft met een toegenomen toegankelijkheid van het karpervissen en daarmee een gezonde groei van de hobby. Bij de toetreders zitten altijd blijvers en afhakers. Serieuze en minder serieuze beginners. Volgers en onderzoekers. Dat is verhoudingsgewijs niet meer of minder dan vroeger en niet anders dan bij andere liefhebberijen. Niemand wordt met het karpervirus geboren, allemaal zijn we eens door dat virus aangestoken. Op welke leeftijd dan ook. Niks maakt dat je, nadat je door het karpervirus aangestoken bent, een beter mens wordt dan een ander. Laat staan betere verhalen voor de karperbladen schrijft of nooit op betaalwater vist.

Karperbladen lees ik selectief. Reclame vind je in alle bladen en stoor ik me niet aan. Dat er door de bank genomen veel artikelen zijn die ik inmiddels oversla heeft ook met een zekere verzadiging mijnerzijds te maken. Overigens ook de reden dat ik een paar jaar geleden geen lid werd van het nieuwe blad dat met veel tromgeroffel van karpervissers verscheen. Een persoonlijke keus.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

05-07-2010 16:46

Ach mannen, tijden veranderen nu eenmaal. Ik vind dat, als nostaligische en romantische ziel, erg jammer. Maar het is nu eenmaal niet anders.

Die populariteit van BTW die volgestouwd zitten met vis (m.a.w. de foute BTW) kunnen we toch niet meer terug draaien.
Die populariteit van subfora 'Vissen in...', tja. Het is door ons als groep zelf zover gekomen...

Zolang reclame op een subtiele manier wordt gebracht is daar niets mis mee. Reclame is een wezenlijk onderdeel van de maatschappij.

Grts
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

05-07-2010 17:12

een blad is natuurlijk ook afhankelijk van wat er ingestuurd wordt aan artikelen
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-07-2010 19:08

PATS, iets met spijker en een kop...
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

05-07-2010 19:17

@ Paul;
Ik krijg de indruk dat bepaalde bedrijfjes bang aan het worden zijn door de vele tegenreaktie's van BTW?
Paul, ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar het omgekeerde is waar. De tegenreacties worden steeds minder. En weet je waarom? Vroeguh, toen de zaken stiekem gingen en er veel vis gestolen werd hadden betaalwateren een (terrecht) slechte naam. Vele negatieve reacties zijn nog steeds gebasseerd op de verhalen van toen. (let op, ik schrijf: VELE, dus niet alle!).
Tegenwoordig is er veel meer controle. Komt veel vis van kwekerijen en zullen de grotere betaalwateren geen gestolen vissen in hun water willen. Teveel risico met de rest van het bestand. Vaak zijn het zelfs wateren die er al waren (familie of gekocht) waar al een bestand aan vis op zat. Dmv afvissing word het bestand bepaald en (eventueel) wat vis bijgekocht. Ook dit moet dan weer in verhouding zijn met het water. Afhankelijk van de financieen en de ideeen van de eigenaar worden er voorzieningen aangebracht.
Grote voordeel: je kan vantevoren boeken, je kan je douchen, er is toilet, event. stroom etc. Ook weet je vaak wel of er één of meerdere vissen zwemmen die je graag zou willen vangen.
Veel vrij water is precies hetzelfde. Zijn wateren waar (zeker bij die putjes met hele zware vis) in het verleden vaak vis in is uitgezet (regelmatig gestolen van ander water) en die worden geregeerd door een plaatselijk groepje vissers. Als je één van de "toppers" van Nederland wil vangen struin je eerst internet af. Je vind je water met de betreffende vis en aangekomen heerst er vaak een cultuur van "jij hoort hier niet", "dit is ons water". Of je laat je weg jagen of je wringt je ertussen met alle gevolgen van dien (bekraste auto's etc).Wring je je hier uiteindelijk tussen en heb je een plaatsje veroverd dan jaagt iedereen op diezelfde paar zware vissen. Wat is het verschil met het betaalwater? Je hoeft je niet ertussen te wringen maar kan gewoon een plekje boeken.
Vis word net zo zwaar belaagd als op een betaalwater. Misschien nog wel zwaarder. Oh ja, er zijn eventueel voorzieningen op het betaalwater.
Ook zijn er voldoende betaalwateren waar niet eens van die bijzonder zware vis op zit. Maar je kan er boeken, je bent er even uit, een ander land.
Het is dus niet per definitie beter of slechter op een betaalwater. Het leven is niet zwart-wit. Let op de grijstinten
mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

05-07-2010 19:21

@Frank,
Wat me enorm stoort is die verdomde reklame voor al die BTW's!!

Frank, dus reclame van een winkel mag wel, maar van een betaalwater niet???
Het zijn toch gewoon jou klanten, aan wie jij die hengels heb verkocht, die jouw salaris betaald hebben die daar gaan vissen? Het is toch HUN beleving? Dat doet toch niets af aan jou beleving?

mvg,
edwin
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
robert jager
Berichten: 67
Lid geworden op: 19-09-2005 17:47
Locatie: carpcity

05-07-2010 20:24

Vond het in het begin van het bestaan wel een interressant blad met een eigen draai aan het geheel en ook nog wel eens goede info.Het is nou bijna voorspelbaar wie en wat er de volgende keer in staat,heb mijn lidmaatschap afgelopen jaar dan ook opgezegd. heb nou Donald Duck en is beter.
k,ben sowieso schijtziek van al die commercie en sprookjes over alles wat met karpervissen te maken heeft .
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

05-07-2010 21:09

pffffffffffffffffff.

Stel je voor :
Nog maar 1 type haak te verkrijgen
1 Type hengel
1 Type draad
etc etc etc
GEEN aasfabrikanten
GEEN BTW

Niks commercie meer

kunnen we allemaal identiek, allen samen op die zo moeilijke openbare waters vissen.
Iedereen tevreden ????? Denk het niet.
Kan er gezaagt worden, dat het zo druk is op je "vroeger o zo rustig watertje".

Laat iedereen toch eens vissen zoals hij wil, hoe hij wil, met wat hij wil en zo duur dat hij wil.

Al 10 jaar hetzelfde gemekker, en wat heeft het veranderd ???? Juist geen kloten.
En daarbij Vele anti's" op het @net blijken dikwijls " pro's" te zijn in het echt.

Ik herrinner me een soortgelijke discussie al enigte jaren geleden,
een visvakantieorganisator werd meermaals door bepaalde mensen afgebroken op het @,
Toeval wil lukken dat ik bij die net een reis boekte, zegt die man tegen mij :
Die gasten zijn mijn beste klanten, meerdere sessie's per jaar boeken ze.
Diezelfde avond een pm getsuurd naar de desbetreffende personen met de confronterende data en waters.
Het gemekker en geblaat van desbetreffende personen was plots .......gedaan

Amuseer jullie, doe ik ook

Groetjes Gino
Greets Gino
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

05-07-2010 22:20

Inderdaad, ik begrijp je punt Edwin, maar ik vind het enorm jammer dat al die BTW's als paddestoelen uit de grond rijzen.
Dat iemand daar gaat vissen dat is zijn keuze, ik zou het in ieder geval niet doen.

Oja, voor ik het vergeet ik ben wel in Marokko gaan vissen, maar dit vind ik nu absoluut geen betaalwater.

Een betaalwater is voor mij nog steeds een water dat volgestouwd is met vissen. Vanwaar deze vissen komen gaat de eigenaar absoluut geen reet aan, als het maar geld in het laadje brengt.

Kiezen voor de gemakkelijkste oplossing is "in" vandaag, men moet erbij horen en men moet dikke vissen gevangen hebben anders ben je geen goede visser.

Het eerste dat me meermaals gevraagd wordt is: "Hoe zwaar was je zwaarste vis???" Pfffffffffff, ik ben deze vraag meer dan beu. Ik kan evenzeer genieten van een mooie vis van 3 kg als van een vis van 20 kg+!!
Het echte karpervissen beleven is voor mij van groot belang, zoals ik reeds gezegd en geschreven heb, ik moet het niet gepresenteerd krijgen!!

Kind regards,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

05-07-2010 22:34

Aart Lokhorst schreef:Vooropgesteld kan worden dat het lezen van een karperblad geheel uit eigen vrije wil gebeurt en niemand daartoe wordt gedwongen. En wat de een leuk vindt verafschuwt de ander. Karpervissers zijn individualisten, d.w.z. zoveel vissers zoveel meningen. Geen enkel karpermagazine zal het dus ooit goed kunnen doen...En, zonder reclame heeft geen enkel magazine bestaansrecht en daarbij beslaat die reclame toch al snel 33 tot 35% van de inhoud. Waarschijnlijk is commercieel gezien dit niet anders meer mogelijk. Hoe het ook zij, niemand is ergens toe verplicht, maar in het algemeen denk ik dat we blij mogen zijn met 3 karpermagazines in zo'n klein taalgebied.


Juist Aart,
mocht men zich storen aan hetgeen men met grote verwachting aanschafte dan betreft het vaak een miskoop of zeperd.
Dat men er op de verkeerde plaats over gaat klagen geeft weer aan dat meeste zeperdskopers volledig de weg kwijt zijn, een tomtom is dan aan te raden daar men zonder hulp of technische hulpmiddelen sowieso steeds verder van huis raakt.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

06-07-2010 08:27

Hahahaha Hey Henk! :D

Kom jij volgende week ook maar ff vissen. Ik zet de koffie vast klaar, maar als ik het zo lees hebbie zat in de kast stoan.

ajuus en tot latersz
robert jager
Berichten: 67
Lid geworden op: 19-09-2005 17:47
Locatie: carpcity

06-07-2010 08:57

Bovenstaande heren hebben de wijsheid zoals gewoonlijk weer in pacht maar neemt niet weg dat de kwaliteit in een neerwaardse spiraal zit en dat er veel meer mensen zo over denken(zeperd?)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-07-2010 11:21

Eerlijk gezegd vind ik het vanaf het begin van deze bladen nogal wisselend. Soms is er wel eens een leuk artikel. Met veel van de schrijvers heb ik geen binding, en ze zijn er te kort om dat te krijgen. Waarom is er dan nu ineens sprake van een neergaande spiraal?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

06-07-2010 11:44

Vandaag toegekomen .
Vanavond tijdens de sessie eens bekijken

Grts
Greets Gino