Bekeuring gekregen, is er nog wat aan te doen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

01-07-2010 17:27

Vandaag kreeg ik bij het vissen controle van agent. Geen probleem natuurlijk, dus ik pak mijn rugzak en pak mijn papieren. Not.. Die lagen nog thuis omdat ik daar pas geleden mijn nachtvispas bij had gestopt.
Nou, daar sta je dan. De agent was onvermurwbaar en schreef een mooie prent van € 60,-. Pffff, dat valt tegen. Maar goed, hij schrijft natuurlijk terecht die boete,.

Mijn vraag is natuurlijk, kan ik hier nog wat aan doen?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-07-2010 17:29

Wat je zegt

Terrecht en hij stond in zijn recht! Zelfde als rijden met rijbewijs maar dan niet bij je hebben! :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

01-07-2010 17:41

niks aan te doen :roll:

ik betrap mezelf er ook wel een sop als ik mijn tas heb verwisseld dat ik hem ben vergeten :oops: jammer genoeg controleren ze hier nooit :cry:
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

01-07-2010 18:14

Laatst ook een mazzeltje gehad. De nacht gevist, vergunningen in de carry-all. Toch heb ik meest wel een penhengel bij me en als je dan karpers ziet dan laat je het niet omdat je geen vergunning bij je hebt.

De lul verjoeg eerst mijn (dikke) vis, kwam in een felrode jas stampend naar de waterkant en vroeg er toen om. Ik zeg: Als je volgende keer mijn vis niet verjaagt mag je mijn vergunning zien, hij zit nu bij mijn spullen van afgelopen nacht. Thuis. Sissertje...

Pfoei
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
John Berg
Berichten: 39
Lid geworden op: 29-07-2008 10:52
Locatie: Meeuwen

01-07-2010 18:54

Matijn, ik zou het niet opgeven.
Gewoon proberen.
Ga met de bon en je vispas naar het politiebureau.
Laat het daar zien en vraag of er een verklaring geschreven kan worden dat je ten tijden van de controle een geldige vispas in je bezit had.
Maak bezwaar en stuur evt. copie van je vispas mee.

Het is even werk en met een beetje geluk hebben ze medelijden met je.
Ze staan in hun recht maar ze hadden je ook kunnen vragen om je vispas te komen laten zien. Dit is ook een mogelijkheid die regelmatig gebruikd wordt.

Niet geschoten is altijd mis.

Succes JOHN
Gebruikersavatar
Thomas de Zeeuw :P
Berichten: 148
Lid geworden op: 17-06-2008 21:35
Locatie: Zuid-Holland

01-07-2010 21:15

ik wens je succes maar denk het niet want je had je vispas niet bij en dat hoor je wel bij te hebben ookal heb je hem thuis liggen of je hebt hem niet

had zelf het ook een keer alleen dan verboden terrein (natuur of zow verboden te vissen wel wandelen etc) wat heel verkeerd stond aangegeven maar daar was ik een maand mee bezig en niet gelukt of ik moest voorkomen en dan had ik nog een kans van 5% slagen of zow
Every one got a dream but there not always the same !!
K. van den Herik

02-07-2010 07:05

Vroeger werd vanuit HSV De Snoek om de 2 weken gecontroleerd. Dit gebeurde samen met een agent. Later werd dit een gebiedscontrole. 1 Agent en een HSV lid samen op pad. (Kijk ik hou er niet van van die gekkigheid en als ik dan ook nog eens lulverhalen hoor... )Echter er gingen vaak 2 hele leuke dames mee. Dat betekende bijna vechten wie met wie....

Inzet was nooit bekeuren, maar mensen bewust maken van en... terplaatse lid worden.

1 Jaar was er geen budget van de politie. Gevolg 250 minder leden over de 9 verenigingen. De Snoek 100 minder.

Het jaar erop: boete op boete, maar nog steeds minder leden.

Moraal?

Ineerste geval: gelukkige leden, gelukkige vissers en... gelukkige horeca. Deze dagjes vissers kwamen nog eens om een boot, uitsmijtertje, biertje


Vroeger, het gisteren van morgen...
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

03-07-2010 15:36

Accepteren... Wel zuur natuurlijk :(
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

03-07-2010 17:12

Martijn Julien schreef:Vandaag kreeg ik bij het vissen controle van agent. Geen probleem natuurlijk, dus ik pak mijn rugzak en pak mijn papieren. Not.. Die lagen nog thuis omdat ik daar pas geleden mijn nachtvispas bij had gestopt.
Nou, daar sta je dan. De agent was onvermurwbaar en schreef een mooie prent van € 60,-. Pffff, dat valt tegen. Maar goed, hij schrijft natuurlijk terecht die boete,.

Mijn vraag is natuurlijk, kan ik hier nog wat aan doen?


Vreemd bedrag, vissen zonder vispas is € 90,--. Of ben je ergens anders voor geschreven?
Gebruikersavatar
John Mus
Berichten: 154
Lid geworden op: 21-09-2009 07:06
Locatie: Duiven/Venlo

03-07-2010 17:17

Je kunt de papieren overleggen op het politie buro vaak komt de betreffende agent dan en meestal word de boete dan teniet gedaan. Ik zeg dus gewoon proberen maar je hebt geen garantie.
Ik hou me stil, en probeer op die manier iets te leren. Uiteraard ventileer ik af en toe mijn gedachte!
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

03-07-2010 20:33

paul vonk schreef:Vreemd bedrag, vissen zonder vispas is € 90,--. Of ben je ergens anders voor geschreven?


Meer kan ik er (gelukkig) niet van maken. En de overtreding is echt voor het niet kunnen tonen van de pas.

Ik ga wel even langs het buro, dat is toch vlak bij mijn werk. Niet geschoten is altijd mis.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-07-2010 20:39

Neem het zoals het is kan ook ;)

Doe je het de volgende keer iedergeval helemaal niet meer vergeten ;)

Kans dat de giro al in de maak is nu. Vrij groot
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

04-08-2010 01:09

is even zuur.

boete gewoon betalen en lekker verder vissen.

Niet op het bureau de tijd van de agent gaan verdoen, je zat fout klaar.
de politie kan hun tijd echt wel beter besteden.
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

04-08-2010 11:48

wat dat stampen betreft,de heren van het team Marco Pololaan kunnen er ook wat van.
als die effe komen chekken,dan heb je geen vispas meer nodig(whaha)

:wink:
Johan Tillot
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-06-2010 19:59

04-08-2010 13:30

ik was zaterdag ook aan het vissen, na een paar uur komt er een meneer op een scooter
en komt naar ons toe.
hij zegt niet eens wie het is maar alleen "controle"
Ik dacht #** dit is me eerste controle in me heleleven ( ik vis al 6 jaar!)
me visvriend pakt zijn voorlopig bewijs want hij had een jeudvispas gekocht maar nog niet gekregen.
en ik pak me boekjes zeiknat omdat die nacht ervoor me tas in het water is gevallen;(
ik geef de boekjes, maar me vispas zit er niet tussen...
ik me helebootje doorzoeken alle tassen en overal
maar ik zag hem niet!
meneer zegt, tja als je er geen hebt krijg je een bekeuring jongen, 90 euro
ik dacht er al aan wat ik daarvan zou kunnen kopen aan visspullen enzo,
maar ik wist zeker dat ik me pasje ergens had,
de meneer vroeg waar ik woonde ik zij 10 min hiervandaan
toen zij hij oh, dan kom je vanavond 7 uur naar me huis en dan laat je hem zien, dan geef ik je ook nieuwe boekjes. hij gaf zijn adres
ik was vet blij maar ik dacht ook wat als ik hem niet vind!?
gelukkig lag me vispas in me broek die ik die dag ervoor aan had.
snel met me moeder naar de man
Maar ik dacht ook ik kan toch ook niet komen want hij vroeg me naam niet enzo, maar ik dacht als ik hem dan nog eenkeer zie dan geeft hij hem wel dus we reden verder
we kwamen aan bij zijn huis, me moeder bleef in de auto.
meneer zij dat ik naar ze achtertuin moest komen,
ik dacht al pedofiel ofzo maar ik liep achterzijn huis maar niet ze tuin in maar hij kwam de tuin al uit, hij gaf het boekje.
ik woon in 't gooi maar hij geeft het boekje van federaties van zeeland enzo

dus ik vis nogsteeds met de natte boekjes;p
Gebruikersavatar
Fabian stukker
Berichten: 752
Lid geworden op: 14-08-2006 23:00
Locatie: Twente

09-08-2010 10:18

Hier in de omgeving word ik veelal gecontroleerd door de politie, gene boa's dus.
Dit jaar al meerdere keren gecontroleerd, laatst geen papieren bij me, geen probleem.
Er werd ff in de auto nagechecked en ik stond er al in. Niks aan de hand. De gebroeders hermandad gingen verder met hun controle.

uiteraard was ik nieuwschierig waarom ik in hun computer stond.
Heb nog nooit geen prent gekregen voor een overtreding aan de waterkant ( alleen voor te snel fietsen )
Werd me verteld dat iedereen geregistreerd werd, om eventueel te kunnen achterhalen wie er ergens voor overlast gezorgd heeft of een bende van ellende heeft achter gelaten. Politie was van mening dat de lokale hangjongeren het vissen ontdekt hadden. Massaal met 10 man of meer aan de waterkant, drank, vuur und zu wieder. Tentje erbij en een hengeltje, maar van vissen geen sprake. Zelfs bewoners die er wat van kwammen zeggen werden bedreigd. Vandaar de 'registratie-actie'

Vond het wel een goede zaak, kunnen ze snel achterhalen wie en wat. Maar je zult maar gecontroleerd zijn, en nadat jij weg bent zullen er een paar van die peppievissers een mooie vuilnisbult creeeren... peppies weer weg en dan komen de gebroeders weer langs.. Heb het nog niet meegemaakt, maar heeft denk ik geen verdere uitleg nodig.
Karper vissen is simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel karpervissen
Plaats reactie