Vangsten


Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

11-06-2010 21:41

Prachtverhaal, hoe dan ook! 10 jaar oud of gisteren gebeurd, het blijft actueel...

Vraag me af of het krentenbrood nog vist!
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-06-2010 07:31

O zo herkenbaar ..... mooi mooi mooi!

Ik krijg ook verschrikkelijk vaak commentaar op mijn vissen, blijkbaar pas ik vaak niet in het plaatje van hoe men heeft gelezen dat het zou moeten.
Opvallendste vind ik vaak dat men op alle wateren al de "sterren" van het water hebben gevangen en de gewichten die men er uit weet te slepen zijn vaak reden tot nederigheid van mijn kant. De redelijke unieke momenten dat men een foto heeft van de beren, echter wordt het verhaal in mijn ogen al een stukje minder tot nederigheid strekkend.

Mij maakt het niet zo heel veel uit, hoe zwaar de vis nu eigenlijk was, ik maak foto's voor als ik later minder mobiel raak en dan via de foto's het moment nog een keer kan herbeleven.

Wat mij wel opvalt is dat de foto's van de mannen (of moet ik zeggen mannetjes) na het zien meestal minder lijken dan de gepochte gewichten. Nu ben ik zelf niet de kleinste of smalste persoon op deze wereld dus beren lijken in mijn handen vaak niet zo heel erg groot. Maar als ik een foto zie van een gespierde spijker, waar de vis nog niet eens voorbij de enorme schouder partij komt ....... ik wel eens twijfel aan de toegedichte gewixhten van tegen de 40 pond aan. Dat ik niet zulke vissen vang op deze wateren is natuurlijk geen maatstaf aangezien ik nooit iets van enig gewicht weet te vangen als ik al eens iets vang. Het neit vangen van mij wordt meestal toegedicht aan de manier waarop ik vis / voer ........ ze konden wel eens gelijk hebben 8)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

14-06-2010 20:14

Dat is een mooi stukje Henk! :wink:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

14-06-2010 23:22

Vincent,
hét krentenbrood heb ik al een paar jaar niet meer gezien.

Het verse krentenbroodgehalte is echter wel toegenomen, ze doen het best goed hoor want meestal zijn de gevangen vissen zo'n 30% lichter als ik ze heb..zal wel te weinig voeren denk ik dan.

Marc,
het maakt mij ook niet zoveel uit wat ik vang.
Meestal knikker ik ze zo weer terug of het moet wel iets bijzonders zijn.

Het herkenbare zit 'm vast in mijn bakkersverleden, ooit ook als krentebroodje begonnen namelijk.
En zo hoort het ook, die vrijheid mag iedereen immers genieten.
Hoewel ik moet toegeven dat ik dat stukkie in een uurtje opknalde, was blijkbaar toch iets verbolgen en op m'n pikkie getrapt door zo'n krentenbrood.. :wink: :oops:

Dat het mooi gevonden werd en word geeft al aan dat plaatjes en lichtbeelden niet echt nodig zijn, een beetje fantasie bij de beeldvorming is vaak mooier dan het plaatje zelf. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.