karper stelen


pascal zwaan 25
Berichten: 29
Lid geworden op: 23-06-2010 17:06

11-10-2010 19:29

ik moet eerlijk zeggen.
ik vis ook wel eens regelmatig in de buurt en ik kom daar ook wel es geregeld 2 polen tegen die ik vaak tegen het lijf loop en ik weet niet zeker of het zo is wat ik denk maar als hsv vlissingen te hogen gaat krijgen dat die 2 mafketels.. karper mee neemt / probeert te vangen.
ben ik wel zo'n iemand die het nummer van hsv vlissingen bij de hand hebt
en ff te vragen om te komen. dusnoods moet ik met m'n eigen werp pijp hun herses in slaan.
ff een lesje bij leren. voor de volgende keer als ze er weer gaan vissen.

niet echt de bedoeling dat al die karper die er uit gezet is ook weer mee genomen word.
en ons van het plezier afnemen.

ik vind persoonlijk..
kom je zukke figuren tegen wijs ze er op aan ze niet mee te mogen nemen. advies: bel anders de politie. ga niet zitten twijfelen net zo lang dat hun weg zijn.
je kan ze makkelijker pakken zonder dat ze het in de gaten hebben.

zo flik ik dat ook altijd als ik ze zie.

gr. pascal

ps: weet een van jullie waar ik moet zijn als ik 6 november naar die beurs toe wil?
laat het me maar ff weten via een pb.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-10-2010 20:49

Pascal,

Hoeveel boeven heb jij al gevangen? Jouw verhaal is zo ondoorgrondelijk dat ik er echt helemaal niets van snap. Waarschijnlijk, ligt dat aan mij maar wellicht kun jij e.e.a. verduidelijken?

/M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
K. van den Herik

12-10-2010 08:29

Sander,

Ik schrijf nergens dat ik het niks vind, ik doe niet aan woorden maar aan daden. google betuwespiegels.

Afbeelding
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-10-2010 17:18

Mooie project spiegel k , zo zie ik ze graag.
volgens mij een kruising duitser/valkenswaard of een hongaartje/valkenswaard ???
dacht dat ik had begrepen dat je het niks vondt, ik had het dus fout.
ik heb dus even ge google,t en vindt het dus leuk om te lezen dat jij hier een groot aandeel/tijd aan be steedt ( of heb ik het fout )
mvg
K. van den Herik

13-10-2010 07:37

nee heb je goed Sander.

Ik heb de eerste aanzet gegeven en heb daar samen met een team goeie gasten uitvoering aan mogen geven. Zeker ons adoptieplan is een suc6 geworden. Wij hebben geen eurie subsidie nodig gehad.

Helaas stokt de terugvangst meldingen een beetje.

Nu nog groeien...

Afbeelding
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

13-10-2010 22:52

Helaas stokt de terugvangst meldingen een beetje

is ook niet echt makkelijk hoor het terug proberen te vangen van die uit gezetten spiegels, altans hier in amsterdam omgeving dan, afgelopen zomer heb ik denk ik zeker al zo,n 20 nachten afgelopen jaar op ze gevist
en heb er zelf maar 3 kunnen vangen waarvan 1 een niet uit gezetten spiegel maar waarschijnlijk een vis van elders, dus 2 spiegels maar kunnen melden.
vang bijna enkelt kleine schubs dit jaar, zelfs geen bonus schub
maar ik laat mij niet ontmoedigen door dat het zo moeilijk is, geeft mij enkelt alleen maar meer motifatie om ze te proberen te vinden en beter naar ze te zoeken ( zo kom je nog eens ergens ).
ook bevis ik dan een meer in adam die nouwelijks door mensen worden bevist, die daar met de doel vissen op die project spiegel karpers, en de mensen die er op vissen ken ik de meeste van gezicht die zie ik er vaker, ook laten de meeste mensen dat water voor wat het is, omdat ze er bijna enkelt knollen trekken, schubje,s van 6 tot 15 pond en je hebt er veel last van krabben en dat zijn geen kleintje,s.
de meeste gaan toch liever naar een water waar de kans op een goede 15 kilo + karper te vangen is of meschien wel een 20 kg vis.
dus 9 van de 10 x zijn alle mooie stekken vrij op dat water.
heb al weer een stek gevonden waar ik het vermoeden heb waar deze rakkers uit kunnen hangen, dus binnen kort maar weer eens een poging wagen op voor mij een nieuwe stek en hopelijk dat daar weer een enkelingen zich daar ophouden die nog niet terug gemeld zijn want dat vindt ik dan toch echt te gek.
valt mij hier in amsterdam op dat ze vaak op bepaalde stukken blijven hangen en soms na enkele maanden/ jaren weer door een van ons op die zelfde stek worden terug gevangen.

ach ja ik kan wel blijven lullen over die project spiegels, blijft toch altijd gissen en proberen , beetje bij beetje leer je steeds meer over deze mooie spiegels en hun gedrag.

mvg
K. van den Herik

14-10-2010 07:24

Ik hou het meer op stekdrift Sander.

Op 2 na zijn alle doelstellingen van ons project bereikt.

Beide in principe een kwestie van tijd.

MVG

klaas
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

14-10-2010 13:48

klaas ik kan je melden dat de spiegels het goed doen hangen allemaal op een leuk gewicht.
Heb er dit jaar samen met mijn maat er een heel dotjemogen vangen gewicht tussen de 21 en 16pond. Jullie wouden alleen bereiken 30% spiegel 70%schub daar is het beetje bij in geschoten want je vangt er veel te veel. Heb al meer mensen horen klagen wij vangen er gemiddeld 3 per nacht. Op de tien vissen zijn er misschien 3 schub. Het zijn geen verkeerde vissen alleen ik ga naar dat water voor de grovere(lees niet grotere maar de massievere schubs en wilder beschubte spiegels) vissen die er zwemmen.

Zelf schiet het er bij mij beetje bij in om te melden maar de meeste kan je gewoon raden dat ze het zijn.
Ken nog aantal jongens die er nog twee keer zoveel hebben en er ook niet aan denken of doen om te melden.

Het project is in iedergeval gelukt hoop alleen dat over 2 jaar de verhouding iets beter is want nu hebben ze de overhand

Gr
K. van den Herik

14-10-2010 15:21

Niet voor niks pas 4 keer uitgezet Remco. Zag de bui al groeien.

Kan je trowuens nagaan hoe klein het aanwezige bestand was...

Er zijn een aantal vissen van het oude bestand de pijp uit. Daarnaast zijn er op zeker een dotje permanent geemigreerd tot voorbij Leerdam. Dit ivm de paaltjes.

dus totaal kom je boven de doelstelling. . Nu nog 30 ponders en 40 pondes.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-10-2010 15:41

Toch vang ik net iets meer schub dan spiegel op de Linge. Wel bleken alle spiegels die ik had projectvissen te zijn, gewichten tot 14 kilo en meestal al vaker gevangen.

Remco, in die tijd dat je dit bericht tikte, had je aan Jos al wat foto's kunnen sturen. Andere mensen hebben veel tijd, moeite en geld in dit project gestoken, jij plukt daar de vruchten van en dan nog te beroerd om een fotootje te mailen? Waar hebben we het over, ga je schamen man! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

14-10-2010 16:07

Ja Kees ook geld idd.
Telkens bij een uitzetting zeker een tank benzine verreden met die giga aanhanger 8)
Maar als je weet dat je het tenslotte ook voor je zelf doet ga je daar geen punt van maken toch?.

Melden ben ik ook niet zo best in, de laatste die ik gemeld heb was van junie of zo, heb nooit reactie gehad en eerlijk gezegd boeit het mij ook niet.
Het belangrijkste is dat ze er in zitten en dat ze groeien.
Daar is het tenslotte om gedaan.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

15-10-2010 13:25

daar geef ik je gelijk in kees. had ze kunnen melden maar heb in het begin netjes gemeld maar als ik drie maanden op reactie kan wachten of helemaal niks is het zonde van me tijd ik weet dat het die visjes zijn en dat ze groeien dus vind het prima. Kees dacht dat als je in spijk woonde je met je kano keer bakkie kwam doen maar tot op heden nog geen kano gezien?

Klaas hoe kom jij aan die info dat die vissen dood zijn of gaat het over 1 vis? Gevonden? niet gevonden? van hoore zeggen of zelf gezien? ben benieuwd!!
Heb er zelf dit jaar 1 van het oude bestand gevangen waarvan ik vier vangst gegevens heb kunnen ontdekken. Die vis is de afgelopen 3 jaar ook door gegroeit.

Je hebt gelijk wat dat betreft dat ze hogerop zitten kan je alleen zeggen dat de die grotere nog steeds beneden zitten. Vis nu vier jaar op de linge heb van beneden naar boven stekken bevist. toen ik net begon kon je nog de leukere vissen vangen. Bedoel er ook niks kwaads mee alleen heb het idee dat als je een berg van die beesten op je stek heb ze de oudere vissen beetje weg houden. Hebben al paar keer mee gemaakt dat we dubbel run hadden als we op een voerstrook viste. En je kan mij niet vertellen dat die twee de enigste zijn die er zwemmen.

Wat ik wel merk is dat er steeds meer kleinere schubjes zwemmen tot een pond of 16. Dus over eenpaar jaar zal het wel in even wicht zijn.
gr
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-10-2010 14:25

Jammer dat gezommige zo egoistisch zijn vooral JACCO is een hele grote !!!


quote jacco Melden ben ik ook niet zo best in, de laatste die ik gemeld heb was van junie of zo, heb nooit reactie gehad en eerlijk gezegd boeit het mij ook niet.
Het belangrijkste is dat ze er in zitten en dat ze groeien.
Daar is het tenslotte om gedaan.


wil niet lullig doen maar vergeet niet dat die project spiegels niet alleen voor hun zelf wordt uit gezet.
en het is, dat hun ons niet hoeven te stimuleren ( MAAR WIJ HUN,) door ze terug te melden volgens mij stimuleren hun ons al, voor al dat werk van begin van het gehele project tot het einde ( dus tot ze worden uit gezet ) gaat namelijk heel wat voor af.
ik en mijn vismaat en mijn zwager mogen er van genieten dat wij zo en dan een prachtige project spiegel mogen vangen op de amstel boezem , dan lijkt het mij een kleine moeite om er een melding van te doen.
Wordt er bij 1 van ons niet gereageert sturen we gewoon weer een e-mail of de melding al is aangekomen.

tja je hebt van die personen !!!
mvg
piet vliet

16-10-2010 16:30

sander kunst schreef:Jammer dat gezommige zo egoistisch zijn vooral JACCO is een hele grote !!!


Omdat er door 'IEMAND' spiegels worden uitgezet zou iedereen verplicht zijn, die er een vangt ,
om een te foto maken?? En die door te sturen naar die iemand.

moet niet gekker worden. :-?
K. van den Herik

17-10-2010 13:01

lul toch niet man, Jacco heeft ze zelf uitgezet. Als ie ze dan meldt en krijgt geen antwoord, zit hij er niet mee, want ze zitten er in. Niet mee niet minder.

Het boeit mij eigenlijk ook geen ene pepernoot, nooit gedaan ook. Ik vind het niet spannend om nr 314 voor de 48e keer op de kant te hebben. Laat vissen gewoon vissen zijn en blijven. Van die gave met no name. Kan aardig tellen en ik zit ruim op 40% spiegels. Missie voltooid, klaar inpakken en lekker vissen.

Ware het niet dat we te maken hebben met adoptie ouders. Dus wees maar niet benauwd. Van de winter kan Jos lekker zoeken...


Remco.

Schub meter 3. Geschat gewicht 23 kilo... einde oefening.Gelukkig heeft Jos die ook gezien...
Melding van 12 dode karpers tegen gemaal, tot een kilo of 18.
Gaan varen en tussen Gorinchem en Beesd. Stuk of 8 zien drijven.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

18-10-2010 22:23

jongens jullie weten niet wie er met deze uitzettingen te maken hebben. en jullie zijn ook niet bekent met het streven er van. Dus voor je mensen gaat uitkaveren eerst even in verdiepen en anders je mond houden.

Klaas is dat rond die tijd geweest van die lozing?
Heb zelf geen vis gevonden en vis ook uit de boot dus vaar ook redelijk wat stukken van de linge af. Wat bedoelde je met 3.?

gr
Denny Hoeks 82
Berichten: 34
Lid geworden op: 15-10-2010 15:54

19-10-2010 10:40

pascal zwaan 25 schreef:ik moet eerlijk zeggen.
ik vis ook wel eens regelmatig in de buurt en ik kom daar ook wel es geregeld 2 polen tegen die ik vaak tegen het lijf loop en ik weet niet zeker of het zo is wat ik denk maar als hsv vlissingen te hogen gaat krijgen dat die 2 mafketels.. karper mee neemt / probeert te vangen.
ben ik wel zo'n iemand die het nummer van hsv vlissingen bij de hand hebt
en ff te vragen om te komen. dusnoods moet ik met m'n eigen werp pijp hun herses in slaan.
ff een lesje bij leren. voor de volgende keer als ze er weer gaan vissen.

niet echt de bedoeling dat al die karper die er uit gezet is ook weer mee genomen word.
en ons van het plezier afnemen.

ik vind persoonlijk..
kom je zukke figuren tegen wijs ze er op aan ze niet mee te mogen nemen. advies: bel anders de politie. ga niet zitten twijfelen net zo lang dat hun weg zijn.
je kan ze makkelijker pakken zonder dat ze het in de gaten hebben.

zo flik ik dat ook altijd als ik ze zie.

gr. pascal

ps: weet een van jullie waar ik moet zijn als ik 6 november naar die beurs toe wil?
laat het me maar ff weten via een pb.





let inderdaad goed op polen die eten heel graag karper.
op de beekse bergen is er 1 opgepakt met 9 dode karpers in vuilniszakken.
K. van den Herik

19-10-2010 12:31

1 meter 3 als in 103 cm. Heeft niet van doen met die lozing. Was 3 jaar terug voorjaar. Toen een groot deel van de karperstanden klappen kreeg.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-10-2010 13:54

Omdat er door 'IEMAND' spiegels worden uitgezet zou iedereen verplicht zijn, die er een vangt ,
om een te foto maken?? En die door te sturen naar die iemand.

moet niet gekker worden. :-?[/quote]

ik denk dat je zelf die keuzen moet maken, maar ik mag het egoistisch vinden , ik had het niet goed gelezen en te snel gereageert, wat ik er nu uit begrijp is dat hij ze zelf ook uit zet, jacco dan.
wel ben ik van mening dat ik het wel zo netje,s vindt, en het een kleine moeite vindt om eventueel er een melding van te maken.
hier op de boezem worden bepaalden spiegels pas na zo,n 10 jaar of soms na 12 jaar voor het eerste gemeld, lijkt mij toch leuk voor die gene die die beesje,s heeft uitgezet om te weten dat er plots eentje uit een wat ouderen lichting plots word terug gemeld, toch
ook moet ik kwijt dat de amstel boezem echt genadeloos groot is wat betreft al die meren grachten slootje,s kanalen die er aan vast verbonden zijn , dus die projectje,s echt vaak op de vreemtste plekken naar boven komen.
mvg
K. van den Herik

19-10-2010 14:37

Melden ben ik ook niet zo best in, de laatste die ik gemeld heb was van junie of zo, heb nooit reactie gehad en eerlijk gezegd boeit het mij ook niet.


IK lees:
In juni gevist. In juni een vis gevangen in juni gemeld, tot nu geen reactie gehad. Wat kan een mens meer doen? Als ze je dan als egoist uitmaken zou je bijna zeggen: donder lekker dood, maar daar is Jacco te netjes voor. die denkt toedeloe en gaat lekker vissen...
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

20-10-2010 16:49

ow oke dat dacht ik al.
Kan wel kloppen heb jacco daar ook al keer over horen praten. dat er op veel plekken achter de palen groepjes karpers dood lagen.
Is jammer genoeg niet veel aan te doen. De tijd zal het leren klaas.

Me broertje had trouwens van het weekend 29pond ''waarschijnlijk'' voor de zeikerds.... van het project dus die 30pond waar jij het over had komt in zicht. Had zelf trouwens perfecte rijen van 19 en volschub van 21 denk zelf aan 1 van de eerste uitzettingen van de valkenwaardes.

Gr
piet vliet

20-10-2010 18:37

remco de koster schreef:Me broertje had trouwens van het weekend 29pond ''waarschijnlijk'' voor de zeikerds.... van het project dus die 30pond waar jij het over had komt in zicht. Had zelf trouwens perfecte rijen van 19 en volschub van 21 denk zelf aan 1 van de eerste uitzettingen van de valkenwaardes.




Ja het waren nummer 324 ,567 en 709 ,gefeliciteerd .
K. van den Herik

21-10-2010 07:23

PietVliet,

zeg ik

Het boeit mij eigenlijk ook geen ene pepernoot, nooit gedaan ook. Ik vind het niet spannend om nr 314 voor de 48e keer op de kant te hebben. Laat vissen gewoon vissen zijn en blijven. Van die gave met no name. Kan aardig tellen en ik zit ruim op 40% spiegels. Missie voltooid, klaar inpakken en lekker vissen.
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

21-10-2010 16:54

piet waar bemoei jij je eigen mee??
als je paar reacties terug leest van mij vis ik voor het vissen en niet om nummers te vangen bewaar je gezeik lekker voor thuis voor een kozijn dat niet terug praat ofzo!!!

Ben al tijden niet op het forum geweest maar er is dus nog niks veranderd met dat gemekker op elkaar lijkt wel of het steeds erger word.....allemaal weer terug naar de kleuter school?!?!
piet vliet

21-10-2010 17:35

kalm maar Remco,

Je hebt bijna een volle kaart .