karper stelen


wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

15-06-2010 23:44

je hebt het water waar die nu zwemd al genoemd bij naam (dus laten zien is al reclame daarvoor, gaan meer mensen daar heen)

en de vis komt uit een water uit de omgeving, weet niet welke omgeving het is maar dan kom je ook snel in de buurt van dat water :D:D

erg positief zal het niet zijn iig, als ik jou was zou ik het hier bij laten ;)
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

16-06-2010 22:27

vrije simpel ,
foto copieeren en dan lekker foto shoppen of via paint aanpassen.
De vissen zijn op zich het belangrijkste, meestal zwerven hier ook vissers rond die deze vissen in hun orginele omgeving gevangen hebben.
sta je een stuk sterker als weer zo een ik heb gehoord verhaal
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Gebruikersavatar
Lars Berendsen
Berichten: 21
Lid geworden op: 21-05-2007 21:33
Locatie: Didam
Contacteer:

17-06-2010 18:46

@ Wouter,

Als je een water uitkiest om te gaan vissen, omdat je weet dat er gejatte vis van formaat op zit dan ben je echt een slappe zak (hier bedoel ik jouw niet mee tenzij jij je hier aan schuldig maakt).
En bij mij in de omgeving zijn al gauw een 30/40tal wateren te vinden, dus zoek maar eens uit waar die vis nou vanaf kwam..... Daar ben je jaren mee druk.

Desondanks is mij toch gevraagd om het enigzinds stil te houden, omdat ze de dader op het spoor zijn, die kan hier dadelijk in de buurt niet meer vissen zonder het gevaar om gearresteerd te worden. Hopelijk eindigt hier de waanzin mee.
Mocht ie gepakt worden breng ik jullie op de hoogte en zullen de foto's alsnog verschijnen...

Grtn
*De beste rig is goed aas*
Als ze me missen, dan ben ik vissen.
Anthony Visentini
Berichten: 95
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00
Locatie: Utrecht

06-10-2010 19:46

Het klopt inderdaad dat er vissen gestolen zijn uit veldhuizen het gaat ongeveer om zo 20 vissen (waaronder ook mooie 30+ vissen). Deze vissen zijn verhuisd naar de PUT VAN WEBBE te nieuwegein. De dader van deze diefstal heeft de naam van Bailo
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

07-10-2010 14:55

Hoorde ik ook zoiets alleen dan anders.

Van Viane naar weber en hagestein op vianen is inderdaad geen vis meer te zien ook bijna geen vissers meer.

Van Stinkgat naar veldhuizen.

Van Veldhuizen naar Weber .

Van Rietplas naar weber.

Van Stinkgat naar hoograven.

Van hoograven naar Weber en hagestein.

Van kleine plas naar grote plas maarsen ( Klopt deze stop vis is id terug gevangen op Groteplas maar ook een paar anderen uit kleine plas zijn in de grote gevangen)

Die top vis van Fak die 35 ger naar Stinkgat ( Kan niet deze vis ving ik dit jaar op 29 op Vak)

Voor de rest ja de top vissen van deze waters komen er niet meer uit dus mensen gaan gissen.

En als er mensen zijn die vis overplaatsen mogen ze van mijn gepakt worden of de stront in zakken.

Ps Wie is Bailo ??
Anthony Visentini
Berichten: 95
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00
Locatie: Utrecht

07-10-2010 15:15

Ken die bailo zelf niet maar heb van betrouwbare bronnen gehoord dat hij dat gedaan heb. Hij vist zelf op de put van webbe
K. van den Herik

07-10-2010 16:52

heb je er 5 van meen ik, weer lekker leuteren mannen?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-10-2010 20:57

Anthony Visentini schreef:Ken die bailo zelf niet maar heb van betrouwbare bronnen gehoord dat hij dat gedaan heb. Hij vist zelf op de put van webbe


Bij beweringen alsdoende feiten behoort een bronvermelding, indien in gebreke ongeldig..

Topvissen niet vangen zegt geen ruk. Het ene jaar komt het beestje er zes keer uit, de twee jaar erop niet één keer. Een andere topper misschien al drie jaar. Gelukkig zien we ze hier nog zwemmen, dus hoeven we niet te gissen naar jatwerk..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

07-10-2010 22:18

zijn ze niet op de vlucht geslagen naar de heldammersingel..
:oops:
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

07-10-2010 22:36

Sven helemaal mee eens. Alleen op het water in viane zwommen een stuk of 15 a 20 echt leuke vissen geen 1 is er meer terug gezien,En er is er een gepakt langs het fiets pad met een vis dus daar zit een kern van waarheid in de rest heb ik geen bewijs van.


Gr
Anthony Visentini
Berichten: 95
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00
Locatie: Utrecht

08-10-2010 00:04

Ik weet het voor 100 procent zeker.

ten eerste ik ken iemand die met hem heeft gevist op de put van webbe waar hij het tegen verteld heb, en iedereen die ik over dit verhaal hoort die komt met die naam.

ten tweede als ik er nu zo overnadenk is dat toen de tijd ik weleens in veldhuizen viste er af en toe iemand zat die zijn VW transporter heel dicht aan het water had staan nu wil het niet zeggen dat hij dat ook echt is geweest maar mocht het wel zo zijn dan is het een optelsommetje
K. van den Herik

08-10-2010 07:27

Volgens mij heeft hij geen rijbewijs hoor, wel een blindegeleide hond
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

08-10-2010 08:38

En die kosten veel meer dan een hond die wel wat ken zien....... :wink:

In het kader van bewijzen verzamelen, kan een steur net als een karper zijn kleur aanpassen?
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
dirk bijl
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-10-2007 20:23

08-10-2010 11:35

Ga niet met namen strooien maar schijt wel balen van het feit dat mensen blijkbaar voor god willen spelen door wateren te "creëren" en daarmee de zaak elders naar de klote helpen. Gevolg, voor een leuke vis dien je alleen nog op water x te vissen, waar je natuurlijk of kunt aanschuiven bij de rest die vanzelfsprekend veel meer tijd heeft of gezeik krijgt over vaste stekken. Of vissen op kilo's voer van een ander. Wat ik in ieder geval wel weet is: Vianen was ooit top water (heb er zelf zes jaar gevist), nu vrijwel alle mooie vissen eraf danwel dood. Het verontdiepen door de gemeente (ga er nu maar eens kijken) heeft de zaak natuurlijk wel aangeslingerd, anders was er denk ik nooit zoveel gezeuld met vissen. Stadsvijver IJsselstein, veel twintigers getopt door een heuse 40 er maar ja er kwam een grote flat en een fontein en geruchten over jongelui die vissen wel eventjes zouden wegvangen. Toen is er maar "ingegrepen" . Gevolg nu geen fatsoenlijk vis meer te bekennen. Overigens zwom er daar al sinds de jaren 90 niets anders dan gestolen vis (van de Linge (en natuurlijk de kleine plas (hè Evert)) naar verluid). Veldhuizen, leuk water maar als je vervolgens uit diverse hoeken moet vernemen dat ook daar de meeste snelle groeiers van de eerste lichting zijn verkast kun je weer 7 jaar wachten tot die knolletjes van vandaag de moeite waard zijn.

Let wel mannen (en vrouwen), iedereen beleeft deze mooie hobby op zijn eigen wijze en voor sommigen is het een way of life, waarbij bewust of onbewust concessies worden gedaan naar werk, partner en gezinsleven. Dat respecteer ik en zal ook nooit met het vingertje wijzen. Maar soms slaat de wijzer wel erg door naar eigen belang waardoor de beleving voor veel anderen wordt verpest. Ik vind dat jammer.
Arjen Lans
Berichten: 411
Lid geworden op: 01-12-2009 14:29

10-10-2010 02:03

Simon Grol schreef:Hoorde ik ook zoiets alleen dan anders.

Van Viane naar weber en hagestein op vianen is inderdaad geen vis meer te zien ook bijna geen vissers meer.

Van Stinkgat naar veldhuizen.

Van Veldhuizen naar Weber .

Van Rietplas naar weber.

Van Stinkgat naar hoograven.

Van hoograven naar Weber en hagestein.

Van kleine plas naar grote plas maarsen ( Klopt deze stop vis is id terug gevangen op Groteplas maar ook een paar anderen uit kleine plas zijn in de grote gevangen)

Die top vis van Fak die 35 ger naar Stinkgat ( Kan niet deze vis ving ik dit jaar op 29 op Vak)

Voor de rest ja de top vissen van deze waters komen er niet meer uit dus mensen gaan gissen.

En als er mensen zijn die vis overplaatsen mogen ze van mijn gepakt worden of de stront in zakken.

Ps Wie is Bailo ??



Bedankt voor de info. Even resumeren (als ik jouw geruchten moet geloven):
- Van het stinkgat zijn ze via Veldhuizen en Hoograven in Weber beland.
- Via Hooggraven zijn ze via Hagestein naar Vianen en uiteindelijk in Weber beland
- Via de Rietplas zijn ze rechtstreeks in Weber gezet

Alles zwemt op Weber, met zijn allen naar Weber dus... Jetzt geht loss.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-10-2010 09:22

Dat je de verhalen door iedereen hoort vertellen, maakt het verhaal niets meer dan dat ..... een verhaal die waarschijnlijk voor veel mensen een waarheidsgehalte heeft omdat ze het van een betrouwbaar persoon hebben gehoord. Kan me nog helder voor de geest halen dat een website voor de grap meldde dat Piet de Weerman overleden was. In no time nam iedereen het verhaal over, maar dat maakte het verhaal niet waar :lol: . ANP nam het over waarop het zelfs in het 8 uur journaal te zien was...... oeps foutje.

Soms zijn er visjes die na een tijdje zo groot worden dat ze een bedreiging gaan vormen voor de overige populatie. Ze beginnen met voorns e.d. te eten, maar al gauw is de overstap naar brasem en hele kleine karpertjes gemaakt. Dit is het punt waarop veel mensen (witvissers) beginnen te zeuren dat er massale vissterfte is geweest. Als dan zo zoetjes aan de grotere karpers aan de beurt zijn omdat het visje uit het begin toch wel formidabele afmetingen heeft gekregen beginnen de verhalen over een tweede massale vissterfte of men begint zachtjes aan met de vinger te wijzen naar mensen die wel eens met auto's naast het water staan. Na een blank, zitten de mannen met een kop koffie te overleggen dat het toch niet aan hun eigen vissen kan liggen en er dus aan plausibele reden moet zijn waarom ze geblankt hebben. Polen zijn ook altijd een welkome reden dat men niet meer vangt. Zelden zijn de verhalen die je hoort ook daadwerkelijk waar. En nog veel minder vaak steekt men hand in eigen boezem waarom er geblankt is. Het kan natuurlijk ook niet liggen aan het feit dat m.n. dit jaar er meerdere legsels van de muggen uitgekomen zijn en dat de vis meer dan genoeg natuurlijk voedsel heeft. Of aan het feit dat de temperaturen (of het weer in het algemeen) dit jaar zo vreemd waren/was dat ook vrindje karper niet wweet waar in het water hij het zoeken moet. Dan weer hoog, dan weer laag, dan weer in de zon dan weer regent het zeer koud water ..........

Maar gelukkig zijn er ook mensen die gewoon het hoofd koel houden en alleen maar mee gaan met de verhalen als ze het daadwerkelijk gezien hebben.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

10-10-2010 14:53

Ik vertel ook alleen maar als ik er 80 % zeker van ben. En ik noem geen namen terwijl ik weet wie wat gedaan heb grootste ruzie is er over geweest.Dus als jij lekker naar weber wil met iedereen neem je bier en wiet mee kan je het nog leuk maken met iedereen :P

Marc Schrikkema :D
Laatst gewijzigd door Simon Grol op 10-10-2010 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-10-2010 15:16

Ik ben het met Marc eens en pas op met namen noemen als je niet 200 % zeker bent. Peter Beelo is in mijn ogen een gerespecteerde en serieuze visser en ik heb nooit iets over hem gehoord m.b.t. karperdiefstal. Kan het me ook niet voorstellen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Simon Grol
Berichten: 155
Lid geworden op: 01-11-2009 14:06

10-10-2010 16:01

Nee lijkt me ook niet Kees hoor Peter heb ik ooit 1 x gesproken lijkt me wel aardig.Ik heb heel veel in de winkel gehoord.Ook fotos gezien van een vis van 41 pond die heel erg lijkt op de vis uit water x.ik zal verder geen waters noemen anders gaan ze er met ze alle naar toe he haha.Maar het komt er dus op neer dat er wel gesleept wordt met vissen.Anders kan het nooit dat die 41 ger nu in een ander water zit er is trouwens ook nog een onbekende 36 ger gevangen en een van 33 dit jaar. Maar waar deze vissen vandaan kwamen weten we nog niet. (Wie mis er 2 vissen van ze thuis water in deze gewicht klasse spiegels zijn het hahah)

Groet Simon
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-10-2010 16:10

K. van den Herik schreef:Laten we afspreken dat we niet meer gaan karpervissen op wateren waar 1 of meerdere verplaatste vissen rondzwemmen.

2012: Hareco met pensioen ivm gebrek aan belangstelling. Deelnemers aan kickdam toernooi staan 2,5 uur in de rij. Deze nieuwe sport is razend populair onder afgekichte karpervissers.

Poll:

noem 3 wateren zonder gestolen karper


mag ik er 3 noemen k van den herik ???
grapje :D
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-10-2010 16:15

Simon Grol schreef:Nee lijkt me ook niet Kees hoor Peter heb ik ooit 1 x gesproken lijkt me wel aardig.Ik heb heel veel in de winkel gehoord.Ook fotos gezien van een vis van 41 pond die heel erg lijkt op de vis uit water x.ik zal verder geen waters noemen anders gaan ze er met ze alle naar toe he haha.Maar het komt er dus op neer dat er wel gesleept wordt met vissen.Anders kan het nooit dat die 41 ger nu in een ander water zit er is trouwens ook nog een onbekende 36 ger gevangen en een van 33 dit jaar. Maar waar deze vissen vandaan kwamen weten we nog niet. (Wie mis er 2 vissen van ze thuis water in deze gewicht klasse spiegels zijn het hahah)

Groet Simon


dat ( haha ) achter des betreffende zinnetje,s
hoezo ( haha ) ik begin bijna te denken dat je er iets mee te maken heb !!!
K. van den Herik

10-10-2010 17:34

je hebt diep gezocht naar de quote, maar via pb ben ik best benieuwd. Ik ken, naast dat water bij scheveningen, ben ff de naam kwijt, hoewel daar zelfs karper uit frankrijk zwemt maar dan 45 km verderop, geen water Sander
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

10-10-2010 17:51

Moderator schreef:Overbodige quote verwijderd.


was meer als grapje bedoeld zoals noem 10 wateren uit het toppic ( Homepage Karperwereld online )
ik twijvel zeker niet aan jou kennis k van den herik , al ben ik het niet altijd met je eens. :wink:
mvg
K. van den Herik

10-10-2010 18:38

doe 4 argumenten waaruit jou gelijk blijkt en ik zal nederig mijn excuses aanbieden.

Verschil tussen jou en mij is waarschijnlijk dat ik niet op de spiegels van joris ga vissen alvorens ik er voor gezorgd heb dat ik mensen zo ver kreeg om ze ook uit te zetten, desnoods dak het zelf doe. Daarom ben ik ook voor Feyenoord. Geen woorden maar...

Biseswar was best goed.

FF toegevoegd andere morgen:

Ik bedoel bovenstaande zeker niet in welke negatieve manier ook. Ik ben een doener zeg maar. Probeer alles zelf uit wat ik niet weet, daardoor leer je wel eens wat...
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-10-2010 18:05

voor wat wil je 4 argumenten k

dat er volgroeide karpers worden gevangen van grote omvang, en vervolgens in een ander water worden uit gezet omdat des betreffende persoon dan ook een grote vis in zijn thuis water heeft rond zwemmen , is gewoon een feit dat dat gebeurt , is niet leuk maar gebeurt nou eenmaal.
waarom niet vissen op die uit gezetten spiegels van joris, ben gewoon benieuwd waarom jij dat niks vindt ?

( ( Daarom ben ik ook voor Feyenoord. Geen woorden maar... ) )

daden was het toch :lol: :lol: :lol:

zoals je dat al deed laat die daden maar weg, want echt presteren doen ze al een hele poos niet meer.

mvg