door het oog van de naald gekropen !!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

15-05-2010 17:52

vanmiddag gan visn en ken twa meegmaakt wi! dus ik zitn daar (aan de damse vaart) en plots staat daar beetje verder zo'n meneer in een groen pak een andere visser te controlleren. en ik denk, ah eindelijk zal eens iemand naar m'n vergunning vragen (heb altijd vergunning bij) . en dus die komt naar mij en ik denk BINGO ! en dus hij vraagt naar mijn vergunning. Ik haal die uit en die man zegt "ja die is niet geldig, kijk er staat op 2009". ik denk van UH?! Ik zeg "een vergunning is toch gewoon 1 jaar geldig?" en die man weer "a ma nee he tis volgens kalenderjaar" . ik denk in mezelf , shit kent gescheten he ! dus ik kijk die man zo heel lief aan en dan zegt ie" maar ik zal het dekken met de man der liefde". ik denk alweer BINGO ! maar dan moet je nu wel stoppen met vissen. Ik direct GEEN ENKEL PROBLEEM. Die man weer "normaal moet ik een pv opstellen, maar je vist met 1 hengel, je bent nog jong en ziet er verstandig uit, ik vertrouw erop dat je een nieuwe vergunning koopt" Ik moest me inhouden om die man een knuffel te geven ! (normaal gezien is boete 50 euro )!! . Dus ik direct heel m'n boeltje bij elkaar geraapt en naar huis gefietst !

maar wat ik eigenlijk eens wou vragen is het volgende: hoe kan ik en alle andere vissers nu weten dat het volgens kalenderjaar is?? in het boekje "vislijn" die bij de vergunning zit is daar niets over te lezen...best wel raar vind ik !
Laatst gewijzigd door Mathijs vd Meer op 15-05-2010 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
/
Gebruikersavatar
Tom de wal
Berichten: 205
Lid geworden op: 03-01-2008 16:44

15-05-2010 18:06

Zou je misschien wat leestekens kunnen plaatsen enzo?
Maakt het een stuk beter te lezen en te begrijpen. :wink:


Volgens mij heel simpel die van 2009 is voor 2009 en die van 2010 voor 2010... :)
Lijkt me min of meer logisch.
Niet dat als jij hem gekocht hebt in oktober 2009 dat hij geldig is t/m oktober 2010.
Carp spirit!
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

15-05-2010 19:01

ben het met je eens tom :lol: best wel k*t lezen
en vind hem wel goed er staat niet voor niets 2009 op :lol:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Stefan de neijs
Berichten: 90
Lid geworden op: 01-04-2008 20:27
Locatie: Westland

15-05-2010 19:18

kijk eens op de achterkant van je vispas :roll:
geldig van 1 januari t/m 31 december 8)
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

15-05-2010 19:30

nope staat er niet op ! :(
/
Gebruikersavatar
Rene Kleimeer
Berichten: 101
Lid geworden op: 19-09-2009 13:50
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

15-05-2010 23:16

Als je in 2010 wil vissen heb je ook een vispas van 2010 nodig.

Maar als het goed is, ben je ook ingeschreven bij een visvereniging. Heb je geen bericht gekregen om je lidmaatschap van 2010 te betalen en dus dan ook meteen de vispas van dit jaar te krijgen?
Chris: You Got him !!
Bob: What the hell am I gonna do with it?
Chris: We go in........
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

16-05-2010 00:06

thijs meersseman schreef:nope staat er niet op ! :(


Heb je wel een legale vispas? :lol:



Achterop de vispas staat van "wanneer" tot "wanneer" de vispas geldig is. :wink:
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

16-05-2010 00:45

Google er eens naar info vispas 2010, voordat je een verhaal op hangt die niet te lezen is !!!
groeten uit A........
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-05-2010 09:09

Staat inderdaad gewoon achterop de vispas. Blauwe balk onderaan, daar worden de voorwaarden voor de geldigheid van de pas vermeld. Ook zou je eind vorig jaar het lidmaatschap moeten hebben betaald en daarna een vispas 2010 moeten hebben ontvangen.

Je zit dus dus te vissen zonder vergunning en bent gematst met deze controle.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-05-2010 10:43

De Damse Vaart is trouwens in België :lol: . Maar ook daar zijn er jaarvergunningen (geen Vispas...).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-05-2010 11:12

Aha. :-?

Beter lezen, maar dat valt hier niet mee. :roll:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

16-05-2010 13:13

Heb je wel een legale vispas? :lol:



Achterop de vispas staat van "wanneer" tot "wanneer" de vispas geldig is. :wink:[/quote]





ja hoor ben ik gaan halen in de post. Is niet m'n eerste vergunning hoor. Zal ze eens inscannen en ftootje plaatsen. :)
/
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

16-05-2010 13:27

dus voor alle duidelijkheid ! voor de mensen die denken dat ik m'n visvergunning illegaal koopt of niet geloven dat er GEEN datum staat op de achterkant, hier een foto (vergunning is aan elkaar gekleefd omdat ze in de wasmachine heeft gezeten en gescheurd was) dus ik dacht : een vergunning is 1 jaar geldig (wat redelijk logisch is, want als je in december vergunning koopt moet je een maand later al een nieuwe kopen ??? ) Ook heb ik al die boekjes die je erbij krijgt gelezen van begin tot einde. En daar staat nergens in! EN IK WOON WEL DEGELIJK IN BELGIË ! dus kan er nu iemand zeggen waar ik dat wel kan vinden ? hier zijn de foto's


http://img152.imageshack.us/g/annickwerk1002.jpg/
/
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

16-05-2010 13:31

Rene Kleimeer schreef:Als je in 2010 wil vissen heb je ook een vispas van 2010 nodig.

Maar als het goed is, ben je ook ingeschreven bij een visvereniging. Heb je geen bericht gekregen om je lidmaatschap van 2010 te betalen en dus dan ook meteen de vispas van dit jaar te krijgen?



nee ik ben helemaal niet ingeschreven in een visvereniging hoor. Ik wist dat ik op 1 juli (einde paaiperiode in belgië) een nieuwe visvergunning moest kopen maar dacht echt dat die een jaar geldig was. en voor die 14 euro ga ik echt niet moeilijk doen hoor. maar zou het wel stom vinden moesten BELGEN een boete van 50 euro krijgen omdat nergens staat dat het per kalenderjaar is :(
Laatst gewijzigd door Mathijs vd Meer op 06-06-2010 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.
/
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-05-2010 13:44

Januarie-December dat is kalender.

Ben zelf ook door het oog van de naald gekropen anderhalve week terug. Zat te vissen,maar heb op de 1 of andere manier geen vispas binnen gekregen,hoop bellen en mailen,maarjah in die tussentijd ga ik niet afwachten,dus op goed geluk elke keer gaan vissen. Totdat er een controle kwam van eerst politie,hun hadden me gegevens genoteerd en kreeg geen prent voor het vissen zonder vergunning. Najah nadenken,en toch gewoon blijven zitten,2 uur later controle van bosbeheer,enjah ik kreeg ook van deze meneer geen prent,maar moest wel alles inpakken,of hengels binnen draaien en alsnog ergens een vergunningen regelen. Najah heb dus voor het laatste gekozen en snel naar een hengelsportzaak gereden me opnieuw aangemeld voor lidmaatschap en zo een tijdelijke vispas bij me.

Tja maak je niet vaak mee 2 controle's op een dag en dan zonder bekeuring er vanaf komen.

En

In belgie en Frakrijk geldt het zelfde,koop je een vergunning in Maart,dan is de vergunning geldig t/m December.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

16-05-2010 14:35

leen goudappel schreef:Januarie-December dat is kalender.

Ben zelf ook door het oog van de naald gekropen anderhalve week terug. Zat te vissen,maar heb op de 1 of andere manier geen vispas binnen gekregen,hoop bellen en mailen,maarjah in die tussentijd ga ik niet afwachten,dus op goed geluk elke keer gaan vissen. Totdat er een controle kwam van eerst politie,hun hadden me gegevens genoteerd en kreeg geen prent voor het vissen zonder vergunning. Najah nadenken,en toch gewoon blijven zitten,2 uur later controle van bosbeheer,enjah ik kreeg ook van deze meneer geen prent,maar moest wel alles inpakken,of hengels binnen draaien en alsnog ergens een vergunningen regelen. Najah heb dus voor het laatste gekozen en snel naar een hengelsportzaak gereden me opnieuw aangemeld voor lidmaatschap en zo een tijdelijke vispas bij me.

Tja maak je niet vaak mee 2 controle's op een dag en dan zonder bekeuring er vanaf komen.

En

In belgie en Frakrijk geldt het zelfde,koop je een vergunning in Maart,dan is de vergunning geldig t/m December.



oh kan je vergunning in hengelsportzaak kopen of zo? :)
/
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

16-05-2010 16:26

Jah dat kan je.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

16-05-2010 17:26

leen goudappel schreef:Jah dat kan je.



ah ok. maar ga maandag naar de post gewoon nieuwe kopen ;)
/
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-05-2010 18:48

Thijs, ga jij nu morgen maar naar een postkantoor in België een jaarvergunning kopen, dan zijn we ook van dit gezever af...
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

17-05-2010 14:00

foei Aart
de jongen is pas 14
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

19-05-2010 17:29

Aart Lokhorst schreef:Thijs, ga jij nu morgen maar naar een postkantoor in België een jaarvergunning kopen, dan zijn we ook van dit gezever af...





ik dacht dat dit forum gemaakt werd om vragen te stellen en zo mensen te helpen geen fouten te maken??? en niet mensen in het belachelijke trekken door domme opmerkingen als deze van jou te geven??? nu jah verstand die je niet hebt kun je het ook niet gebruiken! Toch bedankt aan alle anderen die me eerder al geholpen hebben ! En als het je niet aan staat aart waarom reageer je dan als ik vragen mag??????
/
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

19-05-2010 18:29

Hoi Thijs,

In belgie is het anders dan in Nederland.

Hier zitten veel mensen uit Nederland op het forum en gaan ervan uit dat je in Nederland vist.

MIjn ervaring is:

Als je van een privewater in belgie lid bent kan het echt wel voorkomen dat je een vergunning hebt voor een jaar.

Heb dit namelijk ook en daar is de vergunning geldig van augustus t/m augustus.
Dit ook al op ander water in belgie meegemaakt.

Dit staat er normaliter wel altijd op.

Voor openbaar water is het wel van Januari t/m December.

Veel verenigingen hebben ook een vergunning van januari t/m december.

Ik kan begrijpen dat dit verwarrend is voor je.

In Nederland komt dit naar mijn weten niet voor en daar is het altijd van Januari t/m December.

Mijn raad is om dit goed na te vragen als je een vergunning koopt.

Dit verschilt per water en vereniging in Belgie.

Groetjes,

Stein
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

19-05-2010 19:28

Steintje Verheggen schreef:Hoi Thijs,

In belgie is het anders dan in Nederland.

Hier zitten veel mensen uit Nederland op het forum en gaan ervan uit dat je in Nederland vist.

MIjn ervaring is:

Als je van een privewater in belgie lid bent kan het echt wel voorkomen dat je een vergunning hebt voor een jaar.

Heb dit namelijk ook en daar is de vergunning geldig van augustus t/m augustus.
Dit ook al op ander water in belgie meegemaakt.

Dit staat er normaliter wel altijd op.

Voor openbaar water is het wel van Januari t/m December.

Veel verenigingen hebben ook een vergunning van januari t/m december.

Ik kan begrijpen dat dit verwarrend is voor je.

In Nederland komt dit naar mijn weten niet voor en daar is het altijd van Januari t/m December.

Mijn raad is om dit goed na te vragen als je een vergunning koopt.

Dit verschilt per water en vereniging in Belgie.

Groetjes,

Stein



aaah hartelijk bedankt stein! inderdaad zou het kunnen kloppen dat voor privéwater een vergunning voor een jaar geldig is en voor openbaar water van januari tot december( enkel jammer dat dit niet te vinden is op de vergunning zelf) . Bedankt he Stein ! :wink: :D
/
Plaats reactie