Seizoensverwachting


Roland Mulder
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

19-03-2010 08:15

Hallo medeboarders,

Naar een aantal jaar op een laag pitje te hebben gestaan, ga ik er dit seizoen weer vol tegen aan. Laatste jaren veel gewerkt, Afghanistan, wisseling baan etc etc. Nu alles weer op de rails en mijn eerste blanks al weer op mijn naam staan :lol:

Seizoensverwachting. Moet de draad weer oppakken, ik vis op kanalen en rivieren. Heb gemerkt dat ik er een tijd uit ben uitgeweest, weer alles uitzoeken van wateren etc etc. Dit maakt karpervissen voor mij zaligmakend, zelf alles uitzoeken en op je bek gaan :evil: (al doende leert men). Hoop mijn visje tevangen dit seizoen. Door de grote vissterfte van dit jaar ben ik wel eens benieuwd wat jullie seizoensverwachting is. Gelieve ook noteren wat voor water je bevist bijv. put, kanaal, rivier, randmeer etc.

Tight Lines
Don't hate the player, hate the game!
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

19-03-2010 10:15

Roland,

Ook ik heb me aan moeten passen door omstandigheden. Ik zou eind maart ook naar Afghanistan gaan maar door een acute darmoperatie(ziekte van Crohn) zit ik voorlopig wel in de ziektewet.
Geen missie, wel karper. Behoorlijke karper!

Zolang mn lichaam het toelaat ben ik druk in de weer op 2 grotere wateren. Moeilijk,kraakhelder drukbevist water met de nodige biggen gaan mij hopelijk goed vermaken dit seizoen!

Tight lines! :D
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-03-2010 10:29

Persoonlijk heb ik afgelopen week mijn stekken laten vallen en concentreer ik me dit jaar op 2 wateren met een prachtbezetting. Het betreffen randmeren.
Wat ik er van verwacht? Concurentie, gezelligheid, gedrevenheid. Een aantal 40tigers en een 50tiger.

Ik knal het zo neer gasten. They will be mine. O yes, they will be mine... 8)

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

19-03-2010 10:59

Robert Campbell schreef:. Een aantal 40tigers en een 50tiger.

Ik knal het zo neer gasten. They will be mine. O yes, they will be mine... 8)

RC



Dat wou ik net niet zeggen Robert. Ook ik maak grote kans op die bakken maar ik ben me er ook van bewust dat dit een hele kluif wordt ondanks sponsor,plentie tijd en nieuwe visspullen. :wink:

Maar zekers een goede instelling! 8)
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-03-2010 11:18

Ook ik Heb dit jaar een totaal ander strategie.
Ik vis zelf op een groot water, ergens in de amstelboezem, een water met een redelijk bestand maar met veel karper tussen de 8 en 18 pond met af en toe een unieke spiegeltje en met heel veel geluk meschien wel een vis van rond de 30 pond of meschien wel zwaarder.
Er zullen daar afgelopen jaar geen karpers dood gegaan zijn, altans door de strenge winter
En heeft alleen maar open gelegen door de vele scheepvaart.
Wat is mijn plan.
Meer voeren, minder vissen,enkelt sessie,s van 2 a 3 dagen,en mijn stekken perfect te onderhouden.
Gellukig voor mij dat ik op een water vis waarvan ik weinig hoef te vresen voor concurentie en gewoon mijn gang kan gaan.
Mijn verwachtingen zijn.
Een hoop meer leren over des betreffende water
Natuurlijk een paar plaatje,s van karpers vangen, dan ben ik weer een gellukig mens.
Groetje,s
Roland Mulder
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-08-2003 02:00
Locatie: amersfoort

19-03-2010 17:04

Koen,

Ik hoef gelukkig dit jaar niet meer op missie, anders kon ik het vissen weer op mijn buik schrijven! Ben 2x geweest, goede tijd gehad, maar geef mijn portie maar ff aan Fikkie :lol: . Persoonlijk ben ik geen gewichtenjager als ik mijn vissen maar vang. Ik kan genieten van de natuur om mijn heen en lekker tot rust komen, dagdromen en karperliteratuur lezen. Kijken of de gekozen strategien uitkomen en deze op bepaalde punten wijzigen, indien nodig. Tevens moet ik rekening houden met mijn stekkeuze daar ik 2 honden bij mij heb, rottweiler en Hollandse herder (diensthond), om geen overlast voor derden te zijn. Dat is weer een nadeel, voordeel is weer dat mijn spullen goed bewaakt zijn 8)
Suc6 allen dit seizoen.

Tight Lines.
Don't hate the player, hate the game!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

19-03-2010 19:58

Koen,

Een goede instelling is het halve werk :wink:
Als je zo veel blanks hebt gedraaid als ik leer je dat vanzelf... 8)

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

19-03-2010 21:23

Hee RC, nu je instelling goed is, kun je met die andere halve kant aan het werk, namelijk het minimaliseren van het blanken 8) Geintje
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-03-2010 09:42

Anders doen dan anderen is de weg die ik bewandel Peter.
Sommigen staan bekend omdat ze dikke vissen vangen. Ik sta bekend om het blanken. Noem mij maar blanky boy 8)

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

20-03-2010 11:13

Seizoensverwcahting:

Rondstruinen met de penhengel, spannende momenten meemaken met zwaaiende staarten naast miniscule pennetjes.
Af en toe een mooie vis pakken, op de wateren waar het kan wat lichter vissen zodat ook de bijvangsten de hengel kromtrekken (Giebel/ Zeelt/ Brasem).
Nog meer info opdoen over 'bekend' water en een paar nieuwe stukken polder verder onderzoeken op de mogelijkheden.

Maar vooral zoveel als mogelijk buiten zijn en genieten van alles om me heen
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

20-03-2010 11:49

Ook van blanken leer je idd Robert.
Heb vorig seizoen het meest geblankt(137 nachten gevist,10 vissen gevangen) en met die wijsheid ga ik nu verder dit seizoen hoe het ANDERS moet. :wink:

Komt goed.

Een zomerse instelling in de herfst is het halve werk, in de lente wordt alles duidelijk. :P
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

20-03-2010 11:49

Seizoensverwachting heb ik eigenlijk niet..wel hoop
Hoop dat de vangsten wat beter worden als vorig jaar ( wat een slecht jaar was dat! )
Het zal wel veel blanken worden met af en toe een mooie vis

Verder ga ik wat meer tijd in het zoeken van niewe vissoorten steken in verweggiestan
Heb al wat rondgeneusd en er is nog zat te vinden wat net zo leuk is als karper
En dat lijkt me goed voor de winters..ben het hier swinters helemaal zat!!
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-03-2010 12:29

Seizoensverwachting.

Dit jaar over een andere boeg. Meerdere stekken aanvoeren voor 3 dagen en dan afromen op de dag. Dus geen nachten vissen hier ivm de regelgeving en je eigenlijk buiten de nachtvismaanden niets kan hier. Dus de vissen overdag's aanvoeren en proberen het aasgedrag van de nacht naar de dag proberen te krijgen.

Veel oppervlaktevissen en stalken in de zomermaanden. :roll: :roll: Er is niets mooiers om ze te kunnen zien!

Maar het echte daadwerkelijke statisch vissen gebeurd over de grens. Met name Noord-Frankrijk op 2 rivieren en een 2 tal wateren in Belgie zullen meer en meer aandacht krijgen. Dus steeds voor 2 of 3 nachten daar naartoe voor het nodige vertier en proberen uit te zoeken welk water dit jaar de meeste aandacht gaat krijgen. En ik gok dat dit een riviertje zal worden..

Geen hinder van de niet tolerante controle's in deze regio, maar gewoon duidelijke regels mbt tenten en nachtvissen. Gewoon vissen zoals het bedoeld is. Niet lullig doen over het frame van de paraplu dat aan de butienzijde zit ipv aan de binnenzijde :cry: , want mensen waar zijn we mee bezig in de regio Zuid-Holland. :o
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-03-2010 14:37

Dat heb je mooi neergetikt Koen.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Bjorn Emans
Berichten: 37
Lid geworden op: 30-03-2008 20:45
Locatie: Roermond

21-03-2010 09:40

Hey Roland.

Fijn dat je je stokken weer uit kunt leggen. Tja verwachtingen.
Ik vis op een grote rivier. Omdat ik er heerlijk rustig zit en omdat de vissen van ongekende schoonheid zijn.
De verwachtingen zijn enorm. Nu het water 9,5 gr geworden is houd ik het niet meer van de spanning.
Visterfte, tja het hoort erbij. Je zal zien dat dit jaar net als andere jaren weer zijn vissen op gaat leveren en we weer een aantal mooie vissen op foto mogen zetten.

Succes dit jaar.

MVG,

Bjorn Emans.
Gebruikersavatar
Davey Remmig
Berichten: 123
Lid geworden op: 17-10-2009 00:28
Contacteer:

21-03-2010 11:45

Ook ik ga het dit jaar veel anders aanpakken na de vele blanks zakt de moed je ook in de schoenen, maar dit seizoen moet dat anders gaan worden.
Ik heb een poos in een dip gezeten (waarbij ik gek werd van de vele blanks en alles tegen zat).
Maar ondanks de eerste blanks dit seizoen heb ik er toch veel vertrouwen in.
Ik vis voornamelijk op kanalen waar het afgelopen jaar zo ie zo minder was, met betrekking op de vangsten.
Zo zijn ze bezig met de sluizen en hebben ze de boel uitgebaggerd.
Dat zouden wel oorzaken kunnen zijn van de vele blanks, maar ik kijk erbij vooral kritisch naar me eigen.

Dit seizoen heeft voor mij zelf vrij veel verwachtingen om dat ik er weer VOL tegen aan ga en een Totaal andere strategie dan afgelopen jaar ga hanteren. Veel uitproberen, De moed er in houden, Positief (na) denken, Niet gek laten maken(door andere, wel luisteren, maar me eigen ding doen) en vallen en opstaan!!!! Zijn mijn key woorden

Bijna is het zo ver in April 1 week op een groot meer vissen in Frankrijk!
Dus betekend deze aankomende weken vooral richten op de voor bereiding!
Tot die tijd maak ik hier nog een aantal losse korte nachtjes (maar daar ga ik zelf nog niet Te veel van verwachten).
Na dat ik terug ben ga ik me weer volledig richten op de wateren hier.
1e water een kanaal.
2e water een meertje.

iedereen succes dit jaar!! jullie horen het nog wel van mij :P :P

dat de biggen mogen komen!!!!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

21-03-2010 11:47

Tjakka vooral tjakka.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

21-03-2010 16:25

ik hoop vooral te gaan genieten en mogelijk mijn PB te verbeteren, van 19.1 kilo naar 20...moet mogelijk zijn...verder aas ik nog op een mooie rijenkarper die ik weet te zwemmen, "slechts"15 pond, maar wel een perfecte vis
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

21-03-2010 19:40

Gewoon lekker vissen, Ik weet dat er mooie vissen zwemmen op het water waar ik zit, hopelijk een nieuw PB, maar ga voornamelijk genieten want het is echt een mooi water..
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

21-03-2010 21:05

ik heb nu in totaal 1 blank op me naam staan :( :(
maar ja mijn verwachtingen worden eigenlijk redelijk hoog
ik ga dit jaar voor het eerst een dressuur put aanpakken
dus veel uren maken, veel observeren, veel uitproberen, veel noteren en hopelijk mijn pb verhogen (moet niet moeilijk zijn 20 pond :lol: )
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

21-03-2010 21:19

Ik ga zelf 1 water aanpakken, klein dressuur putje met zo'n 30 karpers. Ik hoop aan het einde van het seizoen 3 van de 4 toppers te hebben gevangen.

Ander water wil ik met een maat aanpakken, ligt een beetje aan hoeveel tijd hij heeft. De verwachtingen van dat water vind ik moeilijk in te schatten. Ik hoop een paar hoge 30gers.

We zullen zien! Tot nu toe 3 blanks...
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Erwin Hooijer
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2010 13:59

22-03-2010 18:59

ik ga weer op mijn 'thuiswater' zitten, wil meer vangen dan vorig jaar en er meer vissen, vorig jaar 3 van de 17 weten de vangen, niet veel gezeten daar.
wil er dit jaar wat meer vangen van de nog 12 overgebleven.
gewoon veel observeren en veel vissen natuurlijk. maar vooral genieten.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

22-03-2010 20:02

Genieten.Karel ontmoeten op de randmeren en voor de laaaaatste keer achter de koffervis v/d plas aan.Ze komen als eerst of als laatst toch..,ach ja de weg ernaar toe is schitterend geweest.
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

23-03-2010 09:40

Ik ga voor een record aantal gemiddelde kilo's per nacht dit jaar.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-03-2010 11:47

Seizoensverwachting.

Thuiswater bevissen,begin op het ondiepe naar mate de tijd vordert en warmer wordt verlaat ik de ondiepte door het groeien van wier,dan verplaats ik me naar diepere stukken water,waar de rest van het jaar gevist gaat worden tot November mocht het weer het toelaten. Van single-hook tot extreem voeren later in het jaar.

Tussendoor buitenland tripjes. En natuurlijk in de zomermaanden in de avonden slootjes met de korst belagen.

Tja heb geen Target,maar wil zeker dit jaar 4 30ers vangen waarvan 1 30er spiegel en hoop op een leuke 40er.
Voor de rest genieten geblazen en de chod-heli combinatie's flink op de proef stellen in binnen en buitenland.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust