Stelling: Goed materiaal = Goede visser


Klopt deze stelling?

Ja
16
9%
Nee
156
91%
 
Totaal aantal stemmen: 172
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

31-03-2010 20:51

Ik slaap heerlijk op een stretcher van €45,00.
Ding is helemaal op te vouwen in een zakje. Jaren probeer ik het minimale mee te nemen om mobiel te blijven. Ik kan je zeggen, dat is echt een hele opgave. Maar zoiets past in mijn visserij.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

31-03-2010 21:14

welk merk ??? is misschien ook wel iets voor mij
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

31-03-2010 21:16

RC baits dacht ik dat robert had, 8)
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

01-04-2010 01:32

heb nee gestemd .. 'k lig heerlijk op bonus strecher, 4 delkims, prima rvs pod, draai bollen waar menig aas firma jaloers op is, zit er warmpjes bij, enz , enz .... VANG GUPPIES ... wordt schijt gevist door peppie en kokkie .. (of toch niet..) dus nee.. vr gr mark
R vd Velden
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-04-2010 20:34

01-04-2010 20:50

Heb nee gestemd, maar om gelijk duurdere spullen te kopen is ook wat overdreven, ik heb zelf een zoontje van 11 die graag op karper vist en ook zo zijn visjes vangt.
Voor hem ben ik maar op marktplaats gaan zoeken en heb daar spullen gevonden van zeer goede kwaliteit voor een klein prijsje. Neem nou bv beetmelders, je wordt er mee dood gegooid zowat, maar de kwaliteit is werkelijk bar en boos, ze gaan 2 regenbuien mee en dan is het over.
Hij heeft nu via marktplaats 3 knuckelheads voor de prijs van wel 35 euro. enig minpuntje wat ik kan vinden is dat er geen volume op zit. maar dat ze waterdicht zijn dat hoef ik verder niet toe te lichten.

Laat de lente maar komen.

Groet,
Robert
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

01-04-2010 21:06

ik heb nee gestemd.. heet maakt niet uit of je slecht of goed materiaal hebt. de vissen gaan heus niet kijken wat er op de kant staat, nee zijn x2 hengels laten we maar niet bijten.. het gaat PUUR om ervaring.. nou heb ik zelf dan wat duurdere spullen, omdat dit volgens mijn mening goed spulletje is en omdat ik er fijn mee kan omgaan. daar gaat het bij mij om, en waar het bij mij het meeste om draait is: de techniek onder water.....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

01-04-2010 21:08

Tja dure spullen dure spullen,tis maar wat jij je hobby waard vind.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

01-04-2010 21:15

het gaat niet om ik heb het duurste,
ik blijf net zo lang zoeken tot dat ik de fijnste hengel/molens, gevonden heb (nieuwe hengels heb ik al) oude waren fijne en wen baren hengels. het ook de vertrouwen in het materiaal, en wendbaarheid.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-04-2010 22:24

Iedere keer weer komt er een reactie waarin het woord DUUR in voorkomt. Er staat toch geen DUUR materiaal=goede visser... :o :(
Zou een goede auto een ROLLS/FERRARI/MASERATI moeten zijn of mag een netjes onderhouden Golf van een paar jaar oud ook GOED genoemd worden?
En een BMW van 15 jaar oud op gladde banden en zonder APK?
En wat is een "goede" visser? Iemand die onder het licht van een lantarenpaal z'n 17de karper van de avond op 't asfalt onthaakt? .... maar hij "vist wel iedereen naar huis"......
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

02-04-2010 10:56

Mooi verwoord Rene,
Ben van mening dat goed materiaal in je kop veeeeel belangrijker is dan goed materiaal in je vistas...
Common sense
Gebruikersavatar
Frank Weber
Berichten: 61
Lid geworden op: 28-09-2009 10:22
Locatie: Velsen

02-04-2010 11:56

Hobby mag geld kosten... :P :wink:

Kijk wel naar een goede prijs kwaliteit verhouding. Het materiaal moet wel goed zijn, maar niet te duur..
En of je dan een goede visser bent, tja... denk het niet...

Mijn mening is: NEE
Tijd van komen en een tijd van gaan en de tijd voor vissen is nu gekomen...
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

03-04-2010 20:58

inderdaad hobby mag je zelf zo duur maken als je maar wilt,, maar doe het dan als het ook echt van toepassing is :lol:
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

03-04-2010 22:00

bijvoorbeeld zo'n goldplated rodpod??
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

04-04-2010 11:52

Bijvoorbeeld :P
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

04-04-2010 22:48

Simpele nee: niet elke visser met goed materiaal is per definitie een goede visser.

De omgekeerde stelling is eerder waarheid, maar ook dan niet altijd.

Nu ik erover nadenk is dit eigenlijk een non-discussie :)..
Gebruikersavatar
Victor Kanters 2
Berichten: 39
Lid geworden op: 21-09-2009 18:07
Locatie: Deurne

07-04-2010 17:45

Ik heb veel spullen van X2, en bij mij gaat het niet kapot, zolang je er zuinig mee bent en goed opbergt zijn ze te doen,en dure spullen kopen gaat nu moeilijk op 12 jarige leeftijd,
moet eerst nog jaartje wachten voor krantenwijk.
dus goed materiaal = goede visser is voor mij nee.
:wink:

mvg,

kanters
:evil: :evil:
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

07-04-2010 22:36

Aan het materiaal zelf kun je naar mijn mening niet zien hoe of wat voor visser het is.
Wel ben ik van mening dat de manier van gebruik van het materiaal dat bepaald.
Op veel wateren zie je kopie van kopie van kopie, rodpod, 3 hengels erop die alle drie op een paar meter van elkaar ingeworpen zijn, hangers/swingers ( al dan niet met kilo's extra gewicht eraan ) strak tegen de hengel ( die dingen zijn toch alleen voor teruglopers!? ) en een vracht boilies erbij gesmeten.
Zit er dan iemand die met zijn hengeltjes op losse steuntjes vist ( hengels recht naar de stek ) met zijn hangers/swingers lager geplaatst ( om de lijnen slapper te laten lopen ) zonder een kilo gewicht eraan om die lijn maar strak te krijgen, is dat in mijn ogen een visser die in ieder geval beter nadenkt over hoe die vist, en eerlijk is eerlijk meestal is dit ook net degeen die wat meer vangt dan de rest.
Dit kan dus ook met een X2 set :o ( dat dat uit mijn mond komt )
Goede inzet van materialen maakt een betere visser ( want wanneer ben je een goede visser?) en dus niet de kwaliteit van je hengels, molens of piepers.
De meeste beginnen met een simpel setje en naarmate ze kundiger worden gaan ze andere eisen stellen en beter spullen kopen, zo is het bij mij gegaan en denk bij het grootste deel van de mensen hier ook.
Dit is echter mijn mening en er zullen er zat zijn die er anders over denken. :lol:
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

07-04-2010 22:53

Victor Kanters 2 schreef:Ik heb veel spullen van X2, en bij mij gaat het niet kapot, zolang je er zuinig mee bent en goed opbergt zijn ze te doen,en dure spullen kopen gaat nu moeilijk op 12 jarige leeftijd,
moet eerst nog jaartje wachten voor krantenwijk.
dus goed materiaal = goede visser is voor mij nee.
:wink:

mvg,

kanters



helemaal mee eens gaat er ook gewoon om hoe je er mee omgaat
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

20-04-2010 13:33

mario laseur schreef:Op veel wateren zie je kopie van kopie van kopie, rodpod, 3 hengels erop die alle drie op een paar meter van elkaar ingeworpen zijn, hangers/swingers ( al dan niet met kilo's extra gewicht eraan ) strak tegen de hengel ( die dingen zijn toch alleen voor teruglopers!? ) en een vracht boilies erbij gesmeten.
Zit er dan iemand die met zijn hengeltjes op losse steuntjes vist ( hengels recht naar de stek ) met zijn hangers/swingers lager geplaatst ( om de lijnen slapper te laten lopen ) zonder een kilo gewicht eraan om die lijn maar strak te krijgen, is dat in mijn ogen een visser die in ieder geval beter nadenkt over hoe die vist, en eerlijk is eerlijk meestal is dit ook net degeen die wat meer vangt dan de rest.


Je doet het klinken alsof optie 1 per definitie de betere visser is :lol: voorbeeld 2 kan volgens mij in bepaalde situaties ook prima werken :roll:

Mijn mening: Goed materiaal maakt niet de visser, maar je hebt wel een goeie visser nodig om goed materiaal te herkennen? Goed materiaal is niet per definitie duur materiaal.
Rob Kuipers
Berichten: 136
Lid geworden op: 15-04-2008 18:02
Locatie: Oss

20-04-2010 13:43

Als je kei goeie materiaal hebt, en niks kan vangen heeft het ook geen zin om zoon duur materiaal te kopen.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

20-04-2010 13:57

Volgens mij brengen de meeste dure spullen geen extra vis op de kant. Het juiste aas op de juiste manier gepresenteerd op de juiste stek brengt vis op de kant. De spullen waarmee dat gebeurd zijn maar bijzaak, het hoeft niet het beste te zijn, het hoeft alleen maar voldoende te zijn. Die beetverklikker moet piepen en de slip moet niet haperen. Er zijn heel wat budget materialen die aan die voorwaarden voldoen.
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

20-04-2010 17:38

Heb nee gestemd, maar zou ook ja kunnen zijn want:

goede visser gebruikt passend materiaal en vangt zijn vis
passend materiaal is dus goed materiaal
goed materiaal + succesvol inzetten = goede visser
goed materiaal = goede visser - succesvol inzetten

dus volgens bartjens is goed materiaal een goede visser zonder het succevol in te zetten?

Nou ja...

Goed materiaal is dus vooral ook dat telescopische knalrode hengelsetje van 25 gulden waar ik jaren lang plezier van heb gehad. Want ik ben niet zo'n goede visser, maar heb wel de nodige visjes weten te vangen met dat setje destijds...

Nu ook weer: op de rivier gebruik ik glaspoken van een tientje. Gaan niet stuk, ook als ze weer eens tegen de keien knallen door mijn lompe onoplettendheid of gewoon door natuurgeweld. Heb wel mooiere stokjes, maar die heb ik dus liever wat langer in mijn bezit en gebruik die liever voor wat minder ruig werk. Schade en schande heeft me wijs gemaakt. Goede spullen zijn voor mij spullen die stuk MOGEN in het lompe gebruik. Of waar ik niet bang voor hoef te zijn qua materiele schade bij diefstal.
De laatste meter en een scherp haakje is het belangrijkste wat mij betreft, en daar hoeft werkelijk niemand op te bezuinigen, ook de armste scholier niet denk ik.

Rossen door de bossen met die spullen!
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

20-04-2010 19:37

Mooie auto = Goede chauffeur??

Dat zou ook de stelling kunnen zijn geweest....

Ik ben het niet eens met de stelling, omdat ik "mooi" spul heb ben ik nog geen goede visser.
Ik heb mooi spul omdat ik graag vis en er dus ook graag iets meer aan uitgeef en omdat ik er iets meer aan KAN uitgeven.
Wat ik ermee doe en of ik er wat mee vang is een heel ander verhaal.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

20-04-2010 22:20

mooi en goed is niet hetzelfde he :wink:.
Laatst gewijzigd door Andre Jacobs op 21-04-2010 08:14, 1 keer totaal gewijzigd.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

20-04-2010 23:23

ai,

dan hebben we wel een probleem.....