KSN Landelijke meeting


Plaats reactie
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

08-03-2010 22:13

Heren,ik lees weinig of niets over de KSN landelijke meeting,die dit keer ook toegankelijk was voor niet-leden,wie zijn er geweest en wat vond men ervan?groeten henk
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

08-03-2010 23:39

Ik ben er geweest en was zeer verheugdt van het programma,ik moest jammer genoeg de presentatie van Bart vd Hurk missen omdat ik eerst nog werken moest.Heb wel de presentatie van Martin Post en Koen Koops gezien toch weer het een ander geleerd wat nieuwe inzichten van een ander waar je zelf tot het denken gezet wordt.Prima een vermeerdering van kennis heerlijk.Daarna was Dave Lane aan de beurt maar kon niet doorgaan omdat er problemen met het vliegtuig was jammer maar ook dit werdt opgelost door invulling van Mario Gijbels wederom een prachtige presentatie over zijn target visserij.Zeer vermakkelijk.Wat ik nog zeggen wil is dat ik veel respect heb voor de mannen van de KSN die dit toch mogelijk maken om dit,twee keer per jaar voor elkaar maken dat dit geoprganiseerd wordt.Geloof me dat het nog niet makkelijk is dit te organiseren naast ook nog een normale baan te hebben.Geweldig mensen met gevoel voor een vereneging en daar hun vrije tijd in steken voor het plezier van een ander top mannen.Ook heb ik gemerkt dat ik al te boek sta als notware loten koper toch wil ik benadrukken dat ik er veel koop meer in de vorm van sponsoring en het mij zeker niet allen te doen is om de prijsen geloof me.Ik doe er ook weer heel makkelijk afstand van om ook een ander blij en gelukkig te maken.Mensen schroom je niet om ook in dit topic een positief bericht achter te laten vrijwilliger lezen dit graag en verdienen dat ook


tot het najaar op de nieuwe locatie tot siens en vang een dikke groeten Remon van Dusschoten
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

09-03-2010 14:07

Goedemiddag,

Erg leuke dag gehad en complimenten naar het bestuur.

Met vriendelijke groeten,

Roy
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

09-03-2010 15:21

Er was een draadje over: viewtopic.php?f=62&t=53873
Life begins at 11.000 ha
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

09-03-2010 17:39

Klopt Sander,maar was benieuwd naar reactie's na de meeting,groeten henk Teunissen
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

09-03-2010 20:29

Nou ik heb zo langzaamerhand wel genoeg van alleen die lezingen met alleen films die stampendvol met sluikreclame zitten, de hele dag film pauze daarna weer film pauze en dan nog maar een film, en als het een leezing is van bv Nand sibbing of zoals een jaartje geleden de koi dokter waar je iets van kunt leren of in iedergeval iets boeiends, ook de leezing van over Papagaaienbekken was bar interressant, het is notabene KSN met S van Studie.
Ik kan mij nog enige jaren geleden herinneren dat we regelmatig onderwerpen hadden met inbreng van de zaal, of een dissussie over iets met een forum en een microfoon in de zaal.
Ik heb ook de indruk nu dat het om het amusement gaat, zo van kom met zovele want we draaien karper films
Als ik een film wil zien ga ik wel naar Zwolle of Utrecht en anders de Visma.
Ik heb mij niet verveeld hoor je speekt vrienden drinkt wat, ik zie het ook als een dagje uit.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-03-2010 21:48

Cor,
Die over spiegelkarperprojecten van afgelopen najaar was die niet interessant voor je? Het streven is om regelmatig de S van studie naar voren te halen. Zijn er onderwerpen die je interesse hebben dan kan men dit bij het bestuur kenbaar maken.

Vrijdagavond was de zaal in Ooij van de KSN regio Nijmegen twee uur stil dit hadden ze lang niet meegemaakt. Ook daar op het Maas Waalkanaal gaat dit najaar een project van start. De positieve uitstraling die dergelijke projecten nu en op termijn teweeg brengen wordt wel eens vergeten.

Groet,
Peter





Afbeelding
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

09-03-2010 23:33

Peter wat ik bedoel is dat er teveel dezelfde type films op een dag, ik zie liever iets met een discussie met contact met de zaal, zoals het in het velden wel was.

Bijvoorbeeld de leezing frommmel of papagaaienbekken van Gerwin en jou zelf die een tijdje geleden helaas vroegtijdig werd afgebroken, een hot onderwerp dat je nu nog alle dagen en niet alleen aan de waterkant maar ook op karperboards tegen komt, en volgens mij juist bij de studie groep behandel moet worden, dat is een leezing waar je het publiek bij kunt betrekken ""een vraag en antwoord"" ik heb dat bij het bestuur in de vorm van een brief aangekaart maar kreeg als antwoord, dat het de nieuwe leden afschrikt, kotom gaat het dus om meer leden en veel amusement en volle glazen blijen gezichten.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

09-03-2010 23:45

de passie de liefde en de hobby worden wel eens verweefen tot een


passie voor de vis
liefde voor de rust die het brengt
hobby voor het geen wat het brengt en doet


het laaste is net hoe je er mee omgaat de een heeft genoeg aan de passie de een combineert de passie met de liefde.Dan zijn er ook de gene die de passie de liefde en de hobby combineren en voor allesgaan en open staan,hongerig naar het geen wat aan info voorradig is.En dit niet alleen gebruiken om te vissen en te vangen maar dit ook gebruiken in discussie alleen al om met disscusie bezig te zijn om maar de hobby en de passie aan de gang te houden.Als je deze drie opteld vermenigvuldigt en deel is er bij elke karpervisser wel een die aanspreekt en er ook zo mee in aanraking gekomen,met de hobby anzich.Zo is Nannings er klaar mee en weet genoeg en heeft het wel gezien maar deelt de drie nog steeds maar staat stil want wordt niet gevoed in zijn honger aan info die hij wil horen,maar komt wel voor de gezelligheid.PJ Otte promot de skp maar loopt steeds tegen muren en vindt wienig feedback van de karpervissers maar vindt het op anderen locatie weer wel zodat de drive wel blijft om door te gaan en dit moet ook natuurlijk.Daarom is het ook fijn dat een vereneging bestaat uit verschilende mensen andere geesten versmolten in een,de een vindt en de ander zoekt gezond maar niet iedereen komt aan zijn of haar trekken zo zij het maar de KSN bied voor een ieder wat wils Nannings vindt zijn gezelligheid en PJ Otte vindt de opening om het belang van een skp te tonen en vele anderen dele hun passie door middel van prachtigen dia shows.Oke oke dit gebeurt veel de laatste jaren,maar wie staat er op om te pioneren in deze tijd en geeft nieuw licht op de hobby wie durft waar zijn die mannen die de ouwe theorieen overboordt gooien en komen met nieuwe inkijk.Want die waren er dus wel de laatste meeting zo gaf Martin toch een prachtige kijk over rigs en Bart over passie voor de hobbyen bij Gijbels kwam de liefde voor het karpervissen weer sterk naar boven geleerd van pa.Pa stopt door een vervoers probleem maar zoon lief pakt het op waarom omdat de zoon de liefde van pa mee kreeg.En daar gaat het om de passie de liefde de hobby.En dit deelt de KSN
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

09-03-2010 23:48

[quote="Cor Nannings"]Peter wat ik bedoel is dat er teveel dezelfde type films op een dag, ik zie liever iets met een discussie met contact met de zaal, zoals het in het velden wel was.

Bijvoorbeeld de leezing frommmel of papagaaienbekken van Gerwin en jou zelf die een tijdje geleden helaas vroegtijdig werd afgebroken, een hot onderwerp dat je nu nog alle dagen en niet alleen aan de waterkant maar ook op karperboards tegen komt, en volgens mij juist bij de studie groep behandel moet worden, dat is een leezing waar je het publiek bij kunt betrekken ""een vraag en antwoord"" ik heb dat bij het bestuur in de vorm van een brief aangekaart maar kreeg als antwoord, dat het de nieuwe leden afschrikt, kotom gaat het dus om meer leden en veel amusement en volle glazen blijen gezichten.
CN[/quote]


cor wat jij mist moet ook zeker een speer punt wezen voor de KSN en de punt op de s leggen een gezonde discussie en interactie met publiek moet kunnen.Beter nog moet dit ingelast kunnen worden op een meeting.Maar wie gaat die kar trekken
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-03-2010 07:07

Hoi Remon,

Het promoten van SKP in de overtuiging om in Nederland een mooi en evenwichtig bestand aan karper te krijgen aan de ene kant. En laksheid van een aantal karpervissers (egotripperij?) om hun vangsten van projectspiegels niet door te geven aan de andere kant is jammer maar zeker geen rede om te treuren.

De resultaten van de verschillende projecten tot nog toe spreken voor zich. Nu men zelfs op rivieren als IJsel, Lek en Waal met projecten bezig is geeft wel aan dat het er in ons land de goede kant uitgaat.

Dat we nog een aantal witte plekken hebben in ons land kan alleen maar door karpervissers en hun visrechthebbende ingevuld worden. Ik en andere KSN ers zijn dan ook bereid om aan de hand van voorlichtingavonden visrechthebbende te laten zien wat er mogelijk en onmogelijk is in karperland.

Terug naar KSN meetings, weet niet of het te realiseren is maar een discussie over rigs en het zelf knopen van rigs in kleine groepjes. In regio’s of op de landelijke lijkt me wel een uitdaging? Firma’s als …… zijn zeker bereid hier materiaal op de landelijke voor beschikbaar te stellen.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-03-2010 08:17

Poging voor het Guinness book of records ?

Met 300 man riggies knopen ?



( Geen smileys, het idee an sich is al lachwekkend genoeg. )
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

10-03-2010 09:21

Vond het een zeer geslaagde dag. Gezellig druk, goed programma, veel standjes. Perfect gewoon. Zeker als er ook nog eens een passende locatie gevonden wordt.

Waren echt veel mensen die al jaren niet meer waren geweest en allemaal waren ze enthousiast en gaan ze in het vervolg gewoon weer de meetings bezoeken.

Goede zet van het bestuur!

Gr.
Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
K. van den Herik

10-03-2010 10:02

mijn eerste bestuursvergadering

Na de eerste boeren, ruften en een bord sneks gingen we aan de gang:

Ik mocht noteren:

waarom geen workshops geven tijdens de meetings. Aparte ruimtes genoeg in het dak en anders maar andere lokatie.


Mijn zoveelste vergadering, ik mocht noteren.

Bezoekers meeting willen graag voldoende tijd en ruimte om met elkaar te kunnen bijpraten. Een overvol programma wordt minder gewaardeerd.

schiet mij maar in een kapotje
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

10-03-2010 11:55

Workshops op een landelijke?.
Dan mogen ze er wel 2 dagen voor uitrekken :wink:
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

10-03-2010 12:52

Jacco,

Je hebt helemaal gelijk. De meeste KSN-ers kunnen helemaal geen bollen rollen of zelf onderlijntjes knopen :wink:

Een KSN-viskamp voor niet-jeugd zou beter werken...

Wilco
K. van den Herik

10-03-2010 16:31

BTW: we spreken over het jaar 2000.

Riggies knopen? duuh

Goh, en de workshop visstandbeheer al weer vergeten?

Van mij part de DVD tot op de bodem analyseren en daarna de bevindingen presenteren
Workshop presenteren, hoe maak ik een lezing/presentatie ( voor meeting, HSV, of weet ik veel)
Artikel schrijven
Hoe ziet het ideale karperwater eruit en waarom
Visziektes
Materiaalkennis
Werptechniek
Hoe vertel ik het mijn moeder...
Vond de afterparty van Carpclub 25 ook nix aan.... :oops:


MVG

Klaas
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

10-03-2010 21:47

Ik vond het een vrij teleurstellende dag, Bart v d Hurk vond ik nog wel aardig, Koen Koops was er niet knap dat hij toch een lezing heeft gegeven ? En Dave Lane was er niet !
Martin Post had de presentatie aangepast om dat hij er alleen voor stond en de onderwaterbeelden had ik zelf al 100 keer bekeken.
Verder vind ik de commercie dodelijk voor het karperplezier ik heb het hele winterseizoen van de ksn inclusief de regio rotterdam geen niet commerciele lezing gezien.

Sorry ik vind het treurtoneel.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

10-03-2010 21:55

Kees,

Commercie is (helaas) niet meer uit de karpervisserij weg te denken. Het is ook een beetje een kopie van de wereld hé. Net de maatschappij.

Maar bij onze laatste regiomeeting was er toch geen commerciele uitlatingen te zien? Of vond jij de 'nichtjes' van Remco ook een commerciele heisa? :-)

Ik was niet bij de landelijke meeting maar ik denk dat het ksn bestuur een goede nieuwe weg is ingeslagen. Hiervandaan wil ik ze dan ook een warm hart toedragen! Een dergelijk programma is altijd onder voorbehoud, het is dan jammer dat niet iedereen kan komen. Maar ook dat zijn net mensen he :)

Gr. Frank
K. van den Herik

11-03-2010 07:05

Kees,

Als jij je aanmeld voor de cie meetings, help ik je...
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

11-03-2010 09:51

Kees,

dat aanbod van Klaas KAN je Niet afslaan!

gr Harnold
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

12-03-2010 21:41

Frank je hebt gelijk die laatste is er een zonder en het was een leuke. 4 : 1
Kan je na gaan hoe zat ik het allemaal ben dat ik alles over een kam scheer.

Klaas wat is cie meetings en waar ga je me mee helpen ?

Als jullie bedoelen dat ik ze zelf moet organizeren kan ik kort zijn dit doe ik niet meer.
Heb er in het verleden veel gedaan dus laat een paar boekjesleden maar eens wakker worden.

Trouwens zou ik de enige zijn die moet kotsen van de commercie die overal in geslopen is.
Gezien het moeizame van ledenwerving, standbemanning enz heb ik mijn twijfels.
Plaats reactie