Tot op de bodem


K. van den Herik

05-03-2010 08:12

Eerst wil ik benadrukken dat ik niet de bedoeling heb tere zieltjes au te doen. Als ik de stoere maker van de film bekijk zal dat ook meevallen.

N.a.v. de opmerking van MP heb ik ook de beelden bekeken. Ik wil nog een keer kijken maar de eerste indruk wil ik graag delen.

- prima kwaliteit beelden
- vele malen betere opzet dan de reclame trailers die ik wel eens zie


Ik schoot in de lach toen verteld werd dat er geen sprake zou zijn van (specifieke) voedsel preoccupatie. SVP. Terwijl de 2e zin was hup 20 kilo hennep. Ik ben er eens voor gaan zitten.

Verdomd de eerste vis dook gelijk op het single nootje. Bleek ook de laatste.

Ik meen 1985 verschenen er wat artikelen van Rod Hutschinson. In 1 ervan beschref hij zijn ervaring van totaal gek wordende karpers maar het niet vangen ervan. Ook hij voerde kilo's hennep. Ook hij kwam er dus al snel achter dat de vissen de bek op klein aas zetten en op hele andere wijze azen dan op groter aas. Zikjn oplossing was op een koffiebeker hennep te voeren over de opp van een half tennisveld. Logischerwijze moet nu bijna elk voedseldeeltje apart opgenomen worden en... de vis moet zich verplaatsen.

In dezelfde tijd, maar later beschreven, kwam LdB erachter dat eigenlijk alleen een worm, met veul lucht, nog hielp. In de tussentijd vulde Jan Junge ook wat bladen en hij sprak als eerste over SVP.

Iedereen heeft er mee te maken gehad bewust, per ongeluk of onbewust.

Deze gedachten schoten dus de eerste minuten van de film door me heen.

Wat zag ik wat wat dacht ik ervan:

ik zag vissen in het voer liggen bijna onbeweeglijk. De stek werd keurig gestofzuigerd. Op bekwame wijze werd de bek gevuld en later werden de korrels verwerkt. De hennep dwarrelde soms wel 20 cm op door 1 staartbeweging.

Er tussen lag een nootje die totaal genegeerd werd. Angst voor lijn, lood leek niet echt te bestaan. Dit is dus precies het gedrag wat ik voor ogen heb bij SVP.

We zijn er nog niet. Al gauw bleek hoe inefficiënt onze aasaanbieding in zo n situatie is. Immers het nootje is veel en veel zwaarder, kent een veel grotere oppervlakte en dus moet er veel meer kracht gebruikt worden om de noot op te nemen. Daarbij nog eens gehinderd door de onderlijn.. Een aantal keer wilde de vis best maar kreeg de handel niet binnen. Pas DAARNA kwam er een schrik reactie en werd de noot echt geweigerd.


SVP dus en met hoofdletters en in deze situatie ben je zo goed als kansloos.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

05-03-2010 09:52

Klaas,

de dvd heb ik helaas nog niet gezien, maar ik zou toch graag wat willen vertellen over hennep/svp.

Ook ik heb het boek van de Baets natuurlijk gelezen en juist in het gedeelte over svp kon ik me absoluut niet vinden. Hennep heb ik meer dan vijf jaar intensief gebruikt bij de penvisserij, soms in een particlemix maar meestal alleen in combinatie met tijgers.

Je hebt het over 20 kilo en over een koffiebekertje over een tennisveld.

De hoeveelheden die ik gebruik komen eerder in de buurt van een koffiebekertje per stek (vaak een compacte stek, max 1 vierkante meter, tussen de planten). Dat staat natuurlijk in geen verhouding tot kilo's hennep, maar kijkend naar de hoeveelheid hennepkorrels en de hoeveelheid tijgers (laten dat er eens 20 per stek zijn) slaat de balans ruim door in het voordeel van hennep.

Hoewel het natuurlijk tot op zekere hoogte gokken blijft (je kunt niet altijd 'tot op de bodem' kijken 8) ) durf ik gerust te stellen dat ik op deze manier zelden tot nooi last heb gehad van svp. Aan de hand van bewegingen in de planten (met name watergentiaan leent zich hier perfect voor) was het patroon meestal: karper komt aanzwemmen richting stek, de kop gaat naar beneden en dan volgde een aanbeet vaak binnen de minuut.

Dat bekertje hennep gaat er bij mij overigens alleen in het begin op. Na het vangen van een vis voer ik alleen tijgers bij en zo blijft een stekje vaak productief. Ik geloof heilig in het gebruik van hennep (welke karper is ooit gevangen op 1 enkele hennepkorrel, een enkel heldenepos over een big aan een 12/100 lijntje daargelaten?) maar ik geloof niet dat het in het geval van tijgernoten tot minder aanbeten leidt. Sterker, ik had eerder de indruk dat de tijgernoten werden weggevreten vóór de hennep. De hennep moet in mijn ogen echter wél een grote rol spelen in de aantrekkingskracht van de stek, dat hebben vergelijkingstesten bij mij wel uitgewezen. Op henneploze stekken met enkel tijgers kreeg ik veel minder snel vis aan het azen.

Concluderend in mijn ogen:

- Krijg je met hennep meer vis voor de camera? Ja
- Heb je kilo's hennep nodig voor een (aanbeetloze) vreetorgie? Misschien
- Heb je kilo's hennep nodig voor een aantrekkelijke en productieve stek? Zeker niet!

Ik vraag me trouwens af of karpervissers er wel eens bij stilstaan hoeveel hennepkorrels er in 1 kilo/liter gaan...

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
K. van den Herik

05-03-2010 11:04

de klassieke manier om svp te helpen voorkomen is in mijn ogen een mix van verschillende vormen, formaten en hoeveelheden te vissen en voeren.



BTW in de film wordt echt de noot singel gevist. Terwijl de vissen massaal met miniaas worden gevoerd. iets andere situatie dus. en

Hutch was het met je eens, lang gelden al.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

05-03-2010 18:08

Klaas helaas was je niet op de ksn in leerdam, een overigens teleurstellende dag die uitblonk in het afwezig zijn van programmamakers.
Maar sociaal voor mij leuk was, maar goed er was een lezing met nieuwe onderwaterbeelden.
Martin Post en van Koen Koops verzorgden dit alleen Martin was er en de onderwaterbeelden waren voor mij oud ( tot op de bodem )en een paar stukjes film in een groot meer in Turkije.
Ik vind trouwens dat tot op de bodem een zeer mooie dvd is.
Maar de beelden en vooral wat er gebeurd is door veel vissers verschillend uit te leggen (wat ook aan de lopende band gebeurd).
Dat een vis zijn bek vol met hennep heeft en en een tijgernootje niet opmerkt en pakt vind ik niets bijzonders. Ook het kopschudden vind normaal als een vis vast zit aan een rig met zwaar lood, dit is geen aangeleerd gedrag want dit heb ik bij karpers gezien die nog nooit zo waren gehaakt.
de maagdelijke karpers in turkije deden dit ook ?
Dave Lane was er ook niet dus voor mij was dit weer een teleurstelling, gelukkig was het boek er wel.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

05-03-2010 20:07

Klaas schreef: "de klassieke manier om svp te helpen voorkomen is in mijn ogen een mix van verschillende vormen, formaten en hoeveelheden te vissen en voeren."

dat is volgens mij ook de enige manier, karpers kunnen op die manier geen constante vinden (dus ook minder snel die angstaanjagende 20 mm bol) en daarom azen ze sneller op alles wat voorhanden is op de stek. Denk ook eens aan gebroken boilies (niet alleen de betere lekkage van de flavours/ attractors is nu beter, ook de contouren zijn anders), dumbells...enz enz...in zekere zin gaan we al steeds minder standaard (= rond) voeren, maar in mijn ogen is een stek met veel verschillende maatjes aas altijd beter dan een stek met alleen 20 mm bollen
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
rolf bakhuis
Berichten: 28
Lid geworden op: 23-08-2005 09:08
Locatie: Elst

05-03-2010 22:34

Kees
Was ook in Leerdam en kan mij aansluiten bij je gevoel van teleurstelling. Wat mij het meest stoorde is dat er na een middag pauze van 2 uur, je presentatie opstarten en er achter komen dat het niet loopt! Misschien handig als je in die 2 uur pauze even proefdraaid?
Ga de volgende vergadering weer hopende dat het dan beter is anders wordt dat de laatste keer.
K. van den Herik

05-03-2010 23:06

Rolf,

SVP aub
whoaaaaaa

Volgende keer maakt karin weer soep, back to the 9ties Kees.

Ik vond het opvallend dat het nootje in de laatste scenes bijna werd aangevallen zoals een kamikaze, dit door verschillende vissen.

Waar ik van schrok zijn de wervelingen. Je aas stuitert maar een beetje over de bodem, straks vang je echt niks meer?
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

05-03-2010 23:12

Rolf,

Proefdraaien was reeds tweemaal gedaan en toen liep hij prima. Hoe het kan dat hij het op het moment supréme niet deed is mij ook een raadsel. Een klein beetje geduld kan overigens geen kwaad.

Klaas,

Zoals Martin ook uitlegde in de presentatie in Leerdam (waar ik nu niemand over hoor die er geweest is!!) had Daniel (de maker) op dat water die grote hoeveelheden hennep nodig om de vis uberhaupt aan het azen te krijgen. Voerde hij minder of wat anders dan bleven de vissen gewoon op half water over zijn stek zwemmen zonder te gaan azen.
Dat er dan SVP ontstaat is niet geheel gek. Had hij het anders kunnen doen? Wellicht wel, maar met een camera erbij zijn je opties beperkt en wil je op den duur ook vis aan het azen hebben.
Wanneer kreeg hij kansen op een beet? Juist, zodra er meer vis op de stek kwam en de voedselconcurrentie groter werd.

Groeten Bart
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

05-03-2010 23:24

Waar ik van schrok zijn de wervelingen. Je aas stuitert maar een beetje over de bodem, straks vang je echt niks meer?


En het water wordt ook nog steeds helderder.

Moeten we dan misschien bij de indianen in de leer?

Hilco
Gebruikersavatar
jari bonouvrie
Berichten: 24
Lid geworden op: 22-09-2009 16:39

06-03-2010 00:00

ik zat ff te googlen en kwam deze site tegen: http://www.123video.nl/playvideos.asp?M ... yFilter=ON

als je op deze link klikt kan je de gehele film gratis online bekijken!

mvg jari
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

06-03-2010 02:02

Ik heb net even naar de film gekeken en heb het zowaar vijftig minuten volgehouden!

Eerste conclusie, als ik voortaan zo zou moeten vissen, zou ik al mijn materiaal morgen nog in de Kliko sodemieteren.

Dit gaat toch helemaal niet meer over vissen!

Ik zie geen SVP, maar alleen maar gestresste vissen, die snel iets oppikken en vervolgens zo snel mogelijk weer wegwezen.

Kun je beter negen weken in bed liggen en alleen maar dromen over karpers. Is veel leuker.

Eerste conclusie (Daniel): lokalisatie is zeer belangrijk. Op een water van 3 hectare met vaak wel 10 karpervissers? Die beesten weten natuurlijk niet meer waar ze het moeten zoeken en zwemmen rond als een kip zonder kop.

Vervolgens moeten we de vissen tot azen aanzetten, door: afwijkend aas, o.k. dan geven we het aas een andere vorm, formaat, voeren we wat meer of minder etc…
20 k.g. hennep (het afwijkende aas) is niks en daartussen liggen ook nog een paar nootjes.

Misschien is een doppinda wel een goed idee, moeten ze er tenslotte ook nog iets voor doen.

Hoeveel aas ligt er in het water (10 vissers op 3 hectare)? Volgens mij moeten die beesten op rantsoen of liposuctie in overweging nemen.

En natuurlijk, last but not least, moeten we het kopschudden ook nog elimineren en dan komt de techniek om de hoek kijken vangen we 5 vissen i.p.v. 3.

Wie houdt wie nou voor de gek?

Hoorde ik ook nog iets over tegendruk van het aas, die was er niet, dus kreeg ik een losschieter.

Schiet mij maar in de perenboom, want ik weet het niet meer.

Kun je maar beter indiaan zijn, dan is het leven tenminste nog simpel!

Waar is die goede, oude gesloten tijd gebleven?

Hilco.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

06-03-2010 07:38

Hey Klaas vriend, jammer dat je er niet bij was in Zwolle.
He ik heb ook nog een leuk verhaal omtrent hennep en de Dunne lijn die ik net gelezen had.
Zat met Danny op het waaltje te vissen, en we voerden totaal verschillend.
Hij op een hoopje en ik verspreid. Hij had een emmer Hennep bij hem en ik vroeg daar een pannetje van.
Dat kleine pannetje voerde ik samen met een handje boillies. Stuk of 30, over een stuk van 60 mtr bij 15 ofzo.
Met een eetlepel voerde ik zo min mogelijk per keer zodat de karpers dus ook niet te lang op 1 plek konden blijven hangen als ze zouden willen blijven eten.
Danny ving 's nachts 1 vis om 00:30. Toen was het stil tot 5:00 en toen kwam er bij mij 1 op.
En vanaf dat moment liep het als een trein en om 9:30 had ik er 8 en 1 kwijt.
Die dertig boillies waren daar maar deels verantwoordelijk voor denk ik zelf. Maar zo'n schijt beetje hennep had de boel wel aangeslingerd. Daar ben ik zeker van overtuigd want anders had ik denk ik wel eerder beet gehad.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

06-03-2010 07:43

Hee Hilco, doe eens niet zo raar.
Er heeft net weken lang ijs gelegen, vind je dat niet gesloten genoeg :wink:

Ik ga straks lekker weer voor de derde keer dit jaar, heb gisteren al nieuwe leadcore leaders gespliced.
Welke ik ook zo veilig mogelijk gebruik!!!
En superscherpe rigjes geknoopt, kom maar op met de eerste van het jaar.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
K. van den Herik

06-03-2010 08:16

Bart,

Is ook geen kritiek of zo. Vind het schitterende beelden en zelfs ik weet dat in donker vis makkelijker is te vangen. Ik denk dat ik nu ook een beetje weet waarom.

Na 3 minuten en een misschien wel toevalstreffer van een vis die direkt voor het nootje koos, was er volgens Daniel geen sprake van svp. Vandaar mijn aparte topic over dit fenomeen.

Ondanks dat de hennep eigenlijk te groot is, heb ik de in de film getoonde wijze van azen voor ogen bij "gulping" en een nootje 8 keer zo groot 12 keer zo zwaar en gehinderd door de onderlijn en haak is puur particular. Zeker de scene waar je alleen de toeter ziet uitstulpen, het beestje ligt stil, ik meen zelfs op de noot, en je ziet troep vanuit de kieuwen naar buiten komen.


http://books.google.nl/books?id=d7CL_Wp ... ng&f=false

Hilco,

Heb je ondertussen geen spannende dingen aan je moeder/broer/oom tante te vertellen? Doe maar in de tussentijd hoor hehehehehe.

Allen,

Vissen leer je door veel te vangen. Daarom vond ik met name de engelse vissers en zeker in de beginjaren, niet echt kundig. Met 2 aanbeten per jaar waren ze wel heel geduldig. Neem ik de apies van ooit op 10 12 jarige leeftijd, mennekes als Willem Verspoor, Jimmy Versluis, Daan Vermeulen, die viste zo vaak en vingen zo veel dat de stap naar moeilijk water voor hun niet zoveel uit maakte ze wisten wat er gebeurde en wat er mee te doen.

Ik wil hier mee zeggen dat wil je leren van een film, zo je juist zoveel mogelijk moeten vangen en dus water zoeken waar dat mogelijk is. Dressuur is voor het kopschudden niet zo belangrijk zelfs de eerste de beste turk doet het.

Misschien dat we Daniel zo gek krijgen om een te filmen op sassenhein? Misschien krijgt ie een ontheffing voor een generatortje. :lol:
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

06-03-2010 10:46

Mijn moeder en broer zijn overleden, ooms en tante's heb ik niet, dan misschien maar aan een ander?
K. van den Herik

06-03-2010 11:37

BTW: ving Ronny zijn maat op de pb dvd ook geen 25 kilo vis, die de hennep van de andere teams uitscheet?
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

06-03-2010 11:52

Ik vind die onderwater films mooi om te zien (die van de beet ook ).
Als je er niks van opsteekt zijn alleen de beelden al mooi om te zien, favoriet is voor mij de schildpad.

Klaas die beelden van de vis met het nootje vlak bij, het is toch niet zo bijzonder dat hij dit niet pakt.
Hij heeft zijn bek vol hennep is deze aan het kraken daarbij komen zo veel smaakstoffen vrij.
Verder ligt hij op de voerplek bekant in het voer.

Vroeger voor de boilie heb ik vissen op voerplekken van klein aas gehad die je redelijk kon volgen.
Ik viste met een baarsdrijvertje en een haakje het duurde soms wel een uur voor dat ik er een wist te vangen en dit waren vissen die zelden of nooit gevangen waren.
Ook was het probleem dat je op moest passen had je beet slikten ze het gewoon door en bleven op de stek azen.
K. van den Herik

06-03-2010 12:10

bite off
frightener

zo wat van die termen Kees.

Ik vind het ook niet bijzonder, ik herken het ook erg. En hoe je het noemt? Voor lul zitten? :lol:

De frappantste:

Leen en ik visten in Hoornaar. Water van 600 bij 80 meter. linker hengel van mij en rechter hengel van leen lagen geen 10 meter uit elkaar.
Leen voerde tarwe en niet te weinig. Ik voerde een mix van alles behalve hennep en tarwe. eerste dag alle 2 niets. Wel kwamen mijn jumbo pinda's boven drijven. Gillen van de lach die leen.. Ik begon al vrij snel te vangen op links. Leen nog steeds niets. Toen ik weer ging bijvoeren passeerde ik de stek van leen. Ik dacht dat ik mijn jumbo's zag drijven. Dit waren echter daadwerkelijk peuken van tarwevelletjes. Ik in een deuk natuurlijk. Inmiddels scheten mijn vissen volop tarwe uit. Leen voerde een halve emmer van mijn mix samen met veul bollen en begon tegen de avond ook te vangen...

Moraal? Doe mij maar een goed idee aan de hand SVP
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

06-03-2010 20:43

Zo kunnen velen verhalen vertellen dat het een, het ander eruit vist.
Ik kom veel overeenkomsten tegen vergeleken met mijn eigen gedachtengang. Maar wat er gezegd wordt is niet de walhalla. Die jongen heeft onder bepaalde omstandigheden, op een bepaald water gevist, en het geluk gehad inzicht te hebben en zijn materiaal aan kunnen passen aan de omstandigheden. Dat lukt mij elk seizoen wel zonder onderwater beelden.
Het is juist praktijk koppelen aan die onderwaterbeelden wat het zo mooi maakt..
Ik zou wel wat camera's willen plaatsen op mijn stekken. Vissen op verschillende wateren kunnen totaal verschillende gedrag vertonen wanneer er aas wordt aangebden. Daarnaast het humeur van de vissen in verschillende jaargetijden..
Ik ben niet geneigd nu anders te vissen.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-03-2010 21:53

http://www.karperwereld.nl/rotary/deel62.php

28-01-02
Niks nieuws dus, lees het stukje 'aaspreferentie' van roger maar eens door.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

07-03-2010 02:11

Hoe aast een vis bij klein en aantrekkelijk aas, in zeer grote hoeveelheden aangeboden op een kleine oppervlakte (b.v. de 20 kilo van Daniel)? Inderdaad door het zogenaamde “gulping”.
Onze vriend heeft natuurlijk ook niet zoveel keus, want dat is de efficiëntste manier van azen in die situatie (zoveel mogelijk voer naar binnen krijgen in een zo kort mogelijke tijd).

Je zou inderdaad kunnen stellen, een geweldige manier om vissen op je stek te krijgen en tot azen aan te zetten. Krijgen we een echte vreetorgie, die overigens waarschijnlijk alleen gebaseerd is op smaak en niet op zicht, met als gevolg SVP.

Een voermethode die door veel karpervissers in de praktijk gebruikt wordt, we gooien tig kilo partikels in het water en ons haakaas (b.v. een bol) is totaal afwijkend van de rest, zoiets als een krent in de pap.
De gedachte daarachter (van de karpervisser) is denk ik wel duidelijk, en daar ligt misschien juist de fout! Want als je er teveel van dat kleine spul in gooit, vang je misschien niks!

Dat beest is natuurlijk niet geïnteresseerd in die krent, maar als je geluk hebt gaat die ook mee naar binnen en heb je een kans om een vis te haken. Meestal wordt de krent natuurlijk weer gewoon uitgespuugd, zonder dat je er iets van merkt.

Natuurlijk werkt deze manier van voeren wel degelijk, dat wijst de praktijk wel uit.

Hoe?

Door een juiste inschatting te maken van alle variabelen.

En er zijn maar weinig vissers die dat kunnen!

Of is het gewoon geluk?

The right time in the right place.

Wie zal het zeggen?

God of de duivel misschien?
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

07-03-2010 07:33

De voorbeelden van als er gevangen word zijn bekend, maar er zijn vele voorbeelden dat het niet zo goed gaat alleen worden die niet als interessant ervaren.
Nu wil het geval dat ik op de wateren waar ik de laatste 15 jaren gevist heb enorm veel voor lul heb gevist.
Mijn bijnaam blankie boy heb ik echt verdiend.
Maar wat moet je op een water waar je bijna nooit een karper ziet springen ,rollen enz
Ze er wel aanwezig zijn maar een kilometer verder kunnen zijn.
Als je niks vangt gaat het malen in je hoofd, er zijn vissers die naar huis gaan en of opgeven,maar je kunt ook tot in het oneindige dingen proberen?
De onderwaterbeelden zijn voor mij een manier van kennis opdoen van wat er op mijn stekken voor zou kunnen voorkomen, alleen als je geen vissen ziet hoe weet je dan wat er gebeurd?
Je kunt ook zeggen ik wil het niet weten, dit is geen vissen meer.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-03-2010 07:54

Hilco,

Ik ben er zo een die overtuigd is van de kracht van 'de krent in de pap'.
Eigenlijk vis ik noodgedwongen zo om de kosten te drukken, maar het heeft zich in 2009 weer volop bewezen op een aantal heel moeilijke wateren.
Mijn eerste gedachtengang, is veel vis trekken en vasthouden door klein voer.
Ik heb een klein geheimpje wat ik tot nog toe voor me heb gehouden. Voorafgaande een sessie, week ik mijn duivenvoer een paar uur in wijn. Je leest het goed...wijn.. Zodra ik begin te spodden, komen vissen uit de weide omgeving heen en weer zwemmen. Gewoon tussen het spodden door... Ze worden er helemaal onrustig van, en de vangsten liegen er niet om.
Dit gevist met 1 hoogwaardige bol erop..

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
jens breugelmans
Berichten: 615
Lid geworden op: 30-09-2009 16:33

07-03-2010 09:27

Rode wijn zeker? Deed ik vroeger als kind ook met brood toen ik nog op witvis viste.

Naderhand eigenlijk nooit meer over nagedacht.....