SCHOKKENDE BEELDEN


Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

07-03-2010 22:51

dat vind ik ook! ... en meteen beginnen te fillen of langzaam afsnijden ook! ... pak dan een goed stuk ijzer!
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

08-03-2010 12:35

raymond renirie schreef:In duitsland in veel deelstaten nog steeds verplicht.
Met dank aan de groenen


dat is een fabeltje.....in geen enkele duitse deelstaat is meenemen dan wel de kop inslaan verplicht

de duitse overheid heeft dit enkele jaren geleden zelfs ooit nadrukkelijk bevestigd om dit fabeltje de wereld uit te helpen...kan het alleen niet meer vinden waar het staat
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

12-03-2010 18:04

ik heb er ook niks tegen als iemand een visje mee neemt maar laat hem dan niet stiken en sla hem gelijk de kop in anders heeft zo'n vis zo'n lijdens weggg :evil: :evil: :evil: :evil: ik neem zelf nooit wat mee vind het onzin als ik een visje wil eten ga ik wel langs de visboer!! laat ze hier wel zwemmen kank hem nog een keer weer vangen :wink:
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

12-03-2010 21:38

indd
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
simon linders
Berichten: 296
Lid geworden op: 07-02-2010 15:45

14-03-2010 11:23

in polen en Duitsland en die soort landen,
is het verplicht om te vis mee te nemen dus hun weten niet anders.
polen komen naar Nederland, komen hier werken, en gaan hier ook nog vissen voor hun brood, dus in Nederland tikken ze ook elke vis op de kop, want ze zijn niks anders gewent:(,

maar het ergst vind ik: hun hebben het simpelste materiaal en ik weet niet een hoe groten haak maat, en hun maar karper vangen,
wij zitten een paar nachten helemaal specifiek aas en systemen, en vangen mss 2-3 visjes,
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-03-2010 11:49

Bij ons op het werk komen vaak duitsers (It'ers) Om het systeem te verbeteren etc etc,maar dan hebben we het over karpervissen en iedere keer beginnen ze met 'Hoe smaken ze,en hoeveel vang je er om mee te nemen' Dan zeg ik 'Nope,we nemen ze niet mee,we maken foto's en zetten de karpers weer terug' En dat vinden ze vreemd en ze zijn dat niet gewent. :)

Tja elk land heeft zijn eigen regelgeving en cultuur en daar kan je niks aan veranderen en niks over zeggen!
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

15-03-2010 01:19

Wel een heel oude discussie die toch altijd weer komt opzetten,heb al karper gegeteten.Dikke aardappel er achteraan om de graten weg te krijgen en nadien spoelen met wodka. Polen kerst 90ties.
30 40++ers ed aan een draadje gezien,

8) Henk 8)
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
K. van den Herik

15-03-2010 08:14

Lijkt me nu eens een goed gebruik om je als buitenlander aan te passen aan de normen, waarden, regelgeving van het land, waar je te gast bent.

deze 1 lijner mag Wilders best gebruiken hoor.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

16-03-2010 21:35

Zat laatst een stuk over de oostvaardse plassen te kijken ( hoop dat ik dit goed schrijf) over staats bosbeheer hebben daar in het verleden wilde paarden, runderen en herten uitgezet.
Met de strenge winter is hier voedselschaarste ontstaan nu sterven die dieren een zeer zielige dood.
De gemiddelde hongerstrijd duurt 90 dagen, de biologen haalden de schouders op ( de natuur moet zijn gang gaan). Er zijn er naar schatting al 1000 gestorven, ja 1000 dit is geen schrijffout.
Wilders is bij deze mensen een padvinder.

mvg blankie boy
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-03-2010 21:48

Nee Kees,
dat zie je verkeerd.
Wolven zijn padvinders en wegbereiders, vooral die eenzame.

Wilders is geen padvinder en al helemaal geen wegbereider..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

17-03-2010 09:03

Kees Ouwendijk schreef:Wilders is bij deze mensen een padvinder.

mvg blankie boy


ik snap de link met die geblondeerde mafkees niet helemaal, leg eens uit?
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-03-2010 18:26

Nou ben ik niet heel erg goed thuis in de politiek maar ik ben wel iemand met een eigen mening.
Ik vind het ook raar dat iedereen af geeft op wilders omdat het zo moet volgens de vele voorbeelden op tv.
Vind het ook raar dat iemand waar iedereen tegen is toch misschien de grootste partij van nederland word,
Er moeten dan toch ook een aantal stiekeme aanhangertjes op dit board zijn.
Ik hoorde vandaag in paul en witteman zeggen dat de ratten het zinkende schip verlaten, doelend op al die de politiek verlaten met al dan niet goede redenen.
Dit soort uitlatingen vind ik ook niet netjes, maar dit schijnt normaal gevonden te worden.
Het uitschelden van politieke partijen is normaal geworden en de mensen die ons land vertegenwoordigen
zijn vogelvrij voor de meest schunnige taal.

Gek dat niemand reageerde op het onderwerp, 1000 plus dieren die er 90 dagen over doen om te sterven van de honger, totaal niet nodig en nutteloos.
Koeien ruimen, kippen ruimen, geiten ruimen ,Taliban ruimen ? Politiek is zo veel meer dan Wilders.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

17-03-2010 18:34

En dan vergeet ik nog vissen ruimen ?

Er zullen ongetwijfeld mensen vraagtekens hebben bij wat heeft het met vissen te maken.
Niets maar de naam komt in stukjes en commentaren voorbij.
Ik erger mij soms ook .
K. van den Herik

18-03-2010 07:08

Kees,

"Men"wilde natuur maken. "Men" krijgt nu natuur. De natuur is bereslim, die ruimt zaken op die er niet horen. Overpopulatie wordt vanzelf de kop in gedrukt. Alleen daar waar de natuur al eens is geholpen moet de natuur in nood ook weer geholpen worden. Desnoods door de beesten te euthanaseren. Bijvoeren mag ook.

Zelfs de PVV is het hier mee eens zie kamervragen...
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

18-03-2010 10:25

Kees,

als je een discussie wilt over Wilders dan moet je dat in een ander topic doen dan deze (open er één als er niet al één is). Maar ik snap je stap van de natuur die haar werk doet(zie antwoord van K) naar Wilders nog steeds niet.

Maar 90 dagen om te sterven, is dat niet gelijk aan 90 dagen om de winter door te komen? Soms is het ruim genoeg, soms is het niet genoeg. Daarnaast Nederland wil natuur maar wil geen grote predatoren(want die zijn niet lief), tja dan krijg je dit.

Had je het trouwens zielig gevonden als die 1000 arme beestjes waren opgepeuzeld door een wolf?
K. van den Herik

18-03-2010 11:36

gister dogsoldiers gekeken zeker?
Harold Hoekstra
Berichten: 408
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Noord Nederland

18-03-2010 12:17

K. van den Herik schreef:gister dogsoldiers gekeken zeker?


@K. : Ik ga er even van uit dat je het tegen mij hebt.

Nee.

Ver weg zijn ze niet: http://nl.wikipedia.org/wiki/Wolf_(dier)#Duitsland Of ze getolereerd gaan worden is een 2e.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

18-03-2010 17:52

Ik wil helemaal geen politieke discussie op een forum over karpers, maar ik zie wel dat anderen dat wel graag hun mening laten weten in hun stukjes en postings. Mag ik mij ook eens ergeren.!
Trouwens de natuur lost dit zelf op zeggen jullie waarom ruimen ze dan wel de kadavers,is er dan geen sprake meer van ?
Bijkomstig positief is dat het de partij van de dieren stemmen kost om dat zij er ook voor zijn om de natuur zijn gang te laten gaan.
Dan heb ik het nog niet over de drukte die er gemaakt word over vissterfte's enz als het ons uitkomt.
Dan heb je ook nog de mensen die onverschillig zijn maar staan te schreeuwen als het hun water is.

Natuur, in nederland hebben wij geen natuur.
Elke boom is gepoot en rechtgezet elk watertje gegraven of aangepast.
Wat wij wel hebben is natuurlijk uitziende Parken waar geen biologisch evenwicht is.
Daar is het mij om te doen roofdieren houden het bestand gezond, als je een afgezet park bevolkt met dieren die allemaal grazen zonder roofdieren en je laat het op zijn beloop dan is het binnen een tijdsduur volgeneukdt. Dit is de schuld van de biologen die dit een leuk tijdverdrijf vinden.
Die zien zeker graag dat een hert 90 dagen uithongerd en van ellende sterft.
Ik kan ook niet begrijpen dat mensen dit willen .
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

18-03-2010 18:12

Amen cees..zonder roofdieren geen gezonde wildstand en zonder roofvissen geen gezonde visstand :D
Gebruikersavatar
jelmer de winter
Berichten: 527
Lid geworden op: 24-01-2010 12:45
Locatie: groningen

18-03-2010 18:17

leo westdorp schreef:Amen cees..zonder roofdieren geen gezonde wildstand en zonder roofvissen geen gezonde visstand :D



zou ik niet zeggen bij ons achter zit zo wat geen vis meer in de vijver omdat er veel snoek zit en die hebben alles leeg gevreten
everyone go fishing


ik maak vaak typfouten
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

18-03-2010 18:30

leo westdorp schreef:zonder roofvissen geen gezonde visstand :D


dacht dat jij altijd voor die ''gezonde'' visstand zorgde. 8)
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
K. van den Herik

18-03-2010 22:17

geen prooivis meer, worden kleine snoeken gevreten door grote snoeken tot er geen snoek meer is waarna de witvisstand weer groeit enz. enz. enz.

Dacht 1 wolf en 1000 schapen, leek op een weerwolf...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-03-2010 07:39

Klaas, heel vaak zijn kleinere snoeken de nr. 1 prooivis van de echt grote snoeken en dit ongeacht of er veel of weinig witvis zit...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-03-2010 08:40

Jaren geleden kwam men er bij de OVB achter dat het uitzetten van snoek weinig zin heeft op water waar al snoek aanwezig is. Kom je op een water veel snoek tegen zal er ook een redelijk bestand aan witvis zijn. Je spreekt dan van een natuurlijk evenwicht.Tussen 1960 en 1980 werden er jaarlijks meer dan 1000.000 kleine snoekjes uitgezet. Toen toonde onderzoek aan dat het enkel zin had op water waar geen snoek aanwezig was. na 1980 storten de handel en kweek volledig in. In het jubileumboek ‘Van karper tot kennis’ 50 jaar OVB staat dit uitgebreid beschreven. Kwam er die jaren in de polder achter dat er spraken was van een eigen territorium gebieden van de daar aanwezige snoeken. We vingen gedurende meerdere winterperiodes regelmatig dezelfde snoeken op dezelfde plaatsen terug.

Groet,
Peter