hoe het allemaal begon...


Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

26-02-2010 18:06

Hoe ben jij kapervisser geworden? Ik zal maar beginnen...3 jaar terug kreeg ik van m'n opa en oma het oude heneglmateriaal van m'n reeds overleden overgrootvader.(wat in hun kelder lag)Dat was best wel veel...3 hengels, 3 kisten vol materiaal, een bom aan haken en touw(nylon). Allemaal opgepoetst en internetten wat dat allemaal was( had daarvoor nog nooit hengel in m'n handen gehad). En zo deel ik nu dezelfde verslaving als jullie. En nu is het jullie beurt...laat maar komen!! ;)
/
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

26-02-2010 18:27

Mooie



Hoe het bij mijn begon: Vroeger (vanaf een jaar of 7) Viste ik veel met vaste stok op voorntjes,vlak bij ons voor een slootje wat bomvol met voorn zat,tot op het moment dat ik een brasem ving! Blij dat ik was,goh wat een kracht zat er in dat beest (7 jaar he) En dat wilde ik wel vaker vangen,dus rond me 10e jaar kocht ik me winklepicker om de snotlappen te vangen haha,helemaal blij met de brasem dit heb ik een x aantal jaren volgehouden en was een kei in brasem vangen :D..Tot het moment dat me ouders naar een camping in Zeeland gingen,ik moest natuurlijk mee was 14 jaar,maarjah verveelde me dood daaro,totdat ik van horen zeggen hoorde dat er in de buurt een leuk meertje was tegen de duinen,ik zoeken met me broer en een maat en hadden dat meertje uiteindelijk gevonden. In die tijd had ik een tik opgelopen van roofvis,dus viste alleen maar op roofvis. Najah besloten dus om eens op dat meertje te gaan vissen en dacht kom ik neem ook me picker mee,hup dus meegenomen aan de haak wat maden en hup ermee het water in,belletje voor de zekerheid halverwege de top en wachten,niet eens 5 minuten verder een klap op de hengel,en zie zo me hengel het water in schieten,hup ik erachteraan en kon hem net pakken, Wow dacht ik dit is wel een hele grote brasem,voorzichtig drillen maar toen zag ik dat het geen brasem was,maar mijn aller eerste karper die ik ving (pondje of 6). Blij dat ik was en had me plekkie wel gevonden,dit had ik een jaar zo volgehouden met vissen met een pickertje,tot ik naar de plaatselijke hengelsportzaak liep met me pa en een complete karper set zag (Blackphanton hengels/een goedkoop podje,en striker ls piepers :D) Blij dat ik was begon ik ook gelijk aan dat meertje elke keer als ik er was in de vakantie's en weekende nachtjes te draaien met 4 man, we vingen veel leuke vis het was gezellig,totdat ik me ronde op het water ging maken,liep ik nar een stek en daar zat een man met het duurste en mooiste karper spul,ik denk dat ik daar 4 uurtjes bij die man gezeten heb en gepraat over alles wat met karpervissen te maken heeft. Na 4 uurtjes ofzo vond ik het genoeg en nog net dat ik niet weg liep zij de beste man tegen me 'Kijk uit jongen,weet waar je aan begint' Ik liep weg,en dacht elke keer na waarom hij dat zei tegen mij! Tja 2 jaar later rond me 19 wist ik het wel :D Verslavend aan het vissen en verslavend aan het spullen kopen,en nu ben ik zelf iemand die zegt tegen kleine mannekes 'Kijk uit jongen,weet waar je aan begint' :D Vanaf me 19e kwam ik een man op dat water tegen en daar heb ik heel veel van geleerd,en vissen nog steeds samen! Heerlijk als ik dit weer tik en moet ik er weer aan denken. Me eerste vis,en een waarschuwing wat deze hobby teweeg kan brengen :)

Groeten Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

26-02-2010 18:42

tot 5 jaar geleden speelde ik inline-hockey (ijshockey op straat), ik was goalie en erg fanatiek, haalde de nederlandse jeugd selectie en speelde eredivisie met de senioren. ik trainde 3 dagen in de week en was trainer van jeugdteams, 2 dagen in de week. ik was ook begonnen met ijshockey bij de red eagles van den bosch. tot ik mijn kniebanden afscheurde bij een wedstrijd in belgie...... :cry:

na revalidatie bleek het voor mij niet meer mogenlijk om nog te spelen en moest ik dus met mijn hobby stoppen. ook het trainen van jeugd teams kon ik niet meer aan, omdat het dan weer begon te kriebelen om te beginnen.

ik zocht mijn heil in iets anders, en kocht een paar draaitafels en een mixer, dit leide tot een nieuwe vrienden groep, waarmee we veel (illegale) housparty's gaven en veel naar het buitenland gingen om daar muziek te maken.
na het zoveelste was het een keer erg mooi weer en ging ik een keer met mijn maat mee vissen met de winkelpicker. dat vond ik zo leuk dat ik meteen 2 hengels kocht en alle spullen die erbij hoorde. ook het snoeken vond ik erg leuk, en al snel had ik een hele berg visspullen in de schuur.
na 2 jaar op witvis gevist te hebben, nam mijn maat zijn karperhengels mee. ik verklaarde hem voor gek dat ie met zulke grote stokken ging vissen, wist ik veel.....
toen ik eenmaal een vis lande, stond ik vol verbazing te kijken hoe groot en sterk hij wel niet was. hij had nog een hengel over en die mocht ik wel hebben voor een mooi prijsje. 1e keer dat we op karper gingen was hier op de parkvijver. ik viste met een handje mais en 4 pitjes op een hair. ik had nog geen piepers dus de hengel werd los op de grond gelegd. nog voordat mijn maat zijn hengel had opgetuigd had ik de eerste beet. ik was verkocht.
in het begin leerde ik alles van mijn maat, maar omdat ik (in alles wat ik doe) erg fanatiek ben en met mijn ploegendienst veel meer tijd maakte voor het vissen, leert mijn maat nu dingen van mij. we vissen nu niet zo vaak meer samen, omdat hij niet veel tijd heeft. hij gaat nog regelmatig met andere naar houseparty's en geven ook nog regelmatig zelf feesten, ik ga liever vissen.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

26-02-2010 20:48

1988 : In een slootje achter het ziekenhuis in Den Haag, kon je geweldig mooie ruisvoorns vangen. Er zwommen ook allerlei goudvisjes, uitgezet vanuit de vijvertjes in de volkstuintjes....ik ging er bijna dagelijks heen met mijn 2-delige glashengeltje van 165 cm. Klein pennetje, een goudkleurig voornhaakje en een bolletje brood deden de truc....Op een dag dacht ik dat er een grote vieze zak langs een tak in het water lag. Ik probeerde deze eruit te vissen door mijn haakje erin te haken en zo naar de kant te slepen...Ik kreeg echter de haak niet in de zak, sterker nog, de zak bleek geen zak maar een flinke spiegelkarper, in een slootje van nog geen 3 meter breed en glashelder...wist ik veel wat een karper was....Met het beeld nog op mijn netvlies gebrand, thuis in 1 van mijn vaders natuurboekjes opgezocht wat voor vis het was (een fatsoenlijke computer bestond nog niet, een commodore 64 was al heel wat, en internet was er al helemaal nog niet)....na het zien van die vis was mijn hoop op een karper aan de lijn geboren. het duurde echter nog 3 jaar voordat ik mijn eerste karper ving, een polderschubje van 35 cm, gevolgd door 1 van 47 cm, op de vlok. sindsdien (1991) nagenoeg geen andere vis meer bevist ( af en toe vreemd gegaan op de snoek, forel en barbeel (in de ardennen) , maar daar blijft het bij...het duurde toen nog tot 1993 voordat ik mijn eerste 20-er had en ik geloof tot 1996 tot mijn 1e 30 +er ...inmiddels wel enkele duizenden karpers gevangen ( geloof het of niet, zelfs seizoenen van 400+ stuks, wel een laag gemiddelde) , van 2 pond tot 38,2 pond....er waren daar veel mooie vissen bij, groot of klein, het is vooral het verhaal achter de vis die de vangst memorabel maakt!!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-02-2010 21:27

Lang lang gelden, tijdens de allereerste kleuren foto's :)
aangestoken door mijn opa die een huis aan het water in nieuwkoop had.
Elke ochtend om 6.00 uur het water op, en je lek laten prikken door de meursen.
Nu meer dan 34 jaar later nog steeds genoeg bloed om naar de waterkant te .... kruipen.

Afbeelding

Hoop dat je net zoveel plezier en avonturen mag beleven aan de waterkant als ik, en hoop dat je na 30 jaar nog net zo fanatiek bent.

Tight lines,
Raymond
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-02-2010 21:33

Er zijn al kleurenfoto's bekend uit de 1e wereldoorlog. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
james hazenberg1974
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-09-2009 15:05
Locatie: groningen

26-02-2010 22:26

een karpervisser word je niet
het zit in je bloed :wink:
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

27-02-2010 00:01

Vroeger fanatiek witvissen met de vaste stok.
brasum was de troffee.
Toen een keer boilies gemaakt omdat ik daar over gelezen had.
Waren roze aarbei saroma bollen van witbrood (ei gebruikte ik toen niet)
et waren net stuiterballen.
3 dagen gevoerd en op zaterag moest het gebeuren.
Hengel (1.80) in de steunen achterkant op een stoel.
Belletje aan de lijn.
zat nog geen half uur toen plots.
de waker klapte tegen de hengel en viel van d elijn af.
de slip gilde het uit.
Snel de hengel gepakt en aangeslagen.
Aan de overkant van de sloot kwam een dikke vis boven rollen.
Daarna geschreeuwd om mijn buurman "Harry ik heb er een!"
Zijn dochter kwam kijken en riep snel mijn vader welke aan de andere kant van et huis zat.
Mijn andere buurman kwam ook nog kijken en met alle tips van iedereen lukte het om hem in het net te krijgen.
zie et weer helemaal voor me.
Heerlijk.
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

27-02-2010 00:46

[quote="james hazenberg1974"]een karpervisser word je niet
het zit in je bloed :wink:[/quote]


in je bloed zit het niet sluimeren kan het wel en optreden tijdens je eerste vangst.Mijn vrouw zou willen dat,datmoment nooit voor was gekomen.Toch is het een moment geweest dat ik niet zal vergeten.Ik weet het nog als de dag van toen.Denk ik aan jouw.enzzz enzz
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-02-2010 03:36

Voor ik fanatiek karpervisser werd,was ik roof/witvissertje maar door de eerste karpervangst schoot het virus het bloed in na de eerste aanraking,en dat gaat er niet meer uit. Iemand bloed transfusie nodig,dat is op eigen risico ;)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
K. van den Herik

27-02-2010 08:44

niemand wordt als karpervisser geboren. Hedentendage lees je zelf of lees je moeder je voor over karpervissen. Misschien dat je als visser geboren wordt, meestal is dat echter een vader/moeder/oom/buurman die je meeneemt naar de water kant, waar je je eerste voorntjes leert tikken. Vanaf dan is het een loopbaan die afhankelijk is van de mogelijkheden in jou omgeving. Karper is nu vele malen gemakkelijker te vinden. Vroeguh zaten ze hier allen in de vijver van de Put in Ottoland. Tijdens het wk in Argentinie ving ik daar mijn eerste karpers aan mijn snoek-, annex paling- en vanaf toen ook karperhengel.

Ik vind het altijd leuk om te lezen hoeveel er wel niet visten zo rond 1986. Gekke is dat je praktisch niemand tegenkwam...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-02-2010 09:04

[quote="K. van den Herik"

Ik vind het altijd leuk om te lezen hoeveel er wel niet visten zo rond 1986. Gekke is dat je praktisch niemand tegenkwam...[/quote]

Dat zal meedere redenen hebben Klaas. Toen was ""pennen"" heel
populair b.v. Uurtje hier,10 min daar enz. Begon zelf in 1985,(karper)en kon al redelijk snel de lokale vissers. Respect voor elkaar stond hoog int vaandel
Voorbeeld: Als je elkaar tegen kwam aant water vroeg je aan elkaar waar
er gevoerd was. Niet om er op te vissen, maar om er met een grote boog
en sluipen langs te lopen.

Statisch vissen: Paraplu was de norm. Weekenden vissen was nog groeiende Ken me nog heel erg m,n verbazing
herrinneren toen ik de eerste bivvy zag. Wat staat daar nou??
Begin jaren 90 sloeg dat om in: Das raar , er staat GEEN bivvy.

Mijn visserij is nu heel anders, maar ik moet er niet aan denken om
NIET te vissen.
gr, Fred
Ach man..Ga toch vissen !!
K. van den Herik

27-02-2010 09:07

Ik heb meer het idee als vroeger met het verzet: iedereen zat erbij.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-02-2010 09:15

Ik snap wat je bedoeld Klaas :wink:
Voel me echter niet aan gesproken, en hoef aan een ander niets te bewijzen. Ik vang ook nooit wat, daarom sta ik nooit bij vangst op
datum. :o :o 8)

gr, Fred
Ach man..Ga toch vissen !!
K. van den Herik

27-02-2010 09:51

de geeigende plekken zoals sloterplas, singels dordrecht, zwijndrecht wat plekken rond utrecht bad van ede oid? was het altijd druk zat.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

27-02-2010 13:09

bij ons was het begin jaren 90 ook nog rustig langs de waterkant, hooguit een bijleggertje op de karper...veel "echte"karpervissers zag je niet. kan me nog herinneren dat er toen zelfs stukken in de krant kwamen als je naar Frankrijk was geweest en had gevangen...hoef je nu niet meer te doen, de zaterdag editie van de krant is er dan niets meer bij
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

27-02-2010 16:08

Begin jaren tachtig werd er ook sessie gevist op karper
Alleen was het materiaal van mindere kwaliteit..beetverklikkers noem maar op het was toen allemaal in de kinderschoenen
Een onderkomen voor de nacht was niet meer dan een plu met wat zijflappies zelf aan de plu genaait
Maar gevangen werd er toen wel..ook met de boilie en ook met de hair
Het moest allemaal alleen nog verbeterd worden dus je verspeelde veel vis
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

27-02-2010 19:30

raymond renirie schreef:Lang lang gelden, tijdens de allereerste kleuren foto's :)
aangestoken door mijn opa die een huis aan het water in nieuwkoop had.
Elke ochtend om 6.00 uur het water op, en je lek laten prikken door de meursen.
Nu meer dan 34 jaar later nog steeds genoeg bloed om naar de waterkant te .... kruipen.

Afbeelding

Hoop dat je net zoveel plezier en avonturen mag beleven aan de waterkant als ik, en hoop dat je na 30 jaar nog net zo fanatiek bent. Bedankt! Leuk verhaal! ;)

Tight lines,
Raymond
/
Gebruikersavatar
james hazenberg1974
Berichten: 14
Lid geworden op: 19-09-2009 15:05
Locatie: groningen

27-02-2010 20:14

leen goudappel schreef:Voor ik fanatiek karpervisser werd,was ik roof/witvissertje maar door de eerste karpervangst schoot het virus het bloed in na de eerste aanraking,en dat gaat er niet meer uit. Iemand bloed transfusie nodig,dat is op eigen risico ;)

heb je ook een litertje voor mijn vrouw is dat ook weer opgelost
mischien wil remon zijn vrouw ook wel wat :wink:
Laatst gewijzigd door james hazenberg1974 op 28-02-2010 09:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

27-02-2010 21:49

vanaf dat ik kon lopen ging ik met me vader mee vissen.
ik zat als klein opdondertje naast me vader naar de dobber te kijken, ik moest van me vader ja roepen als die onder ging.
Uren en uren zitten turen en donders blij als ik ja roepte en me vader een visje ving.
Toen ik een jaar of 6-7 was mijn eerste bamboe hengel gekregen en ik mocht ook voorntjes vangen. Het duurde niet lang of ik viste me vader naar huis.
Ik viste altijd op kleine stadswatertjes dus grote vissen ving je niet, brasem tot hooguit 20-30cm was wel de max.
Her en der zag ik ook buurtgenoten aan het vissen en toen ik een jaar of 9 was zag ik een vriendje met een werphengel vissen. Dat was me toch gaaf!!
Maarja ik moest van me vader 10 worden en dan zou ik een werphengel krijgen voor mijn verjaardag.
Ik kreeg een Albatros hengel van 2m40.
Omdat ik ook al wat verder van huis af mocht fietsen kon ik ook naar grotere vijvers, en hier ving ik grote brasems en nog dikkere voorns.
Hier werd ik ook geconfronteerd met karpervissen. uren heb ik zitten kijken naar de oudere jongeren diemet piepers en karperhengels aan het vissen waren. Ze vingen vissen waarvan ik dacht dat ze alleen in de zee zwommen zo groot!! een hele zomer heb ik met ze zitten praten.
Ik vertelde me pa dat ik ook op karper wilde vissen.
Ik had van de jongens geleerd hoe je moest vissen op karper. onderlijntjes kocht ik nog gewoon in de winkel en een tubelood was the bomb! Enige wat ik nodig had was een net want mijn witvis net was te klein voor karper. Deze heb ik toen gekregen van mijn vader.
En ik kon vissen op karper!! uren en uren heb ik naast mijn hengel gezeten, wachtend op de rood/witte bal aan mijn lijn die moest bewegen. (pieper had ik niet). maanden geen tikje beet gehad!! tot ineens een vis mijn aas gevonden had! wat een dril!! het bleek later een karper te zijn van 15 pond ongeveer.
Ik was verkocht!! ik heb dat jaar ook niets meer gevangen maar dat boeide me niets.
Ik wist dat ik goed karper spul moest hebben om meer aanbeten te krijgen.
1,5 jaar lang elke week mijn centen opzij gezet en toen mijn eerste echte karperhengel en pieper gekocht!
ik was de man!
Ik leerde toen ook me vaste vismaat in mijn jeugd kennen en samen trokken we er op uit om de karpers te belagen en ik werd er steeds beter in.
2 jaar lang tot mijn 14e met 1 hengel gevist omdat een 2e te duur was.
Maar ik was hooked for life! en toen ik eenmaal een baantje had kon ik snel mijn uitrusting uitbreiden tot wat het hedendag is!
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

27-02-2010 22:25

Ik zal een jaar of zeven zijn geweest toen ik voor het eerst ging vissen. In Enkhuizen bij mijn opa voor, ik zal nooit meer vergeten hoe dat kleurige dobbertje ineens wegzakte en er niet veel later een spartelend voorntje op de kant lag. Dat dobbertje heeft daarna altijd centraal gestaan....

Met een lichte werphengel op brasem met stukjes aardappel, met de volk op grote ruisvoorn. Karper zag ik voldoende maar iets in me vertelde dat mijn materiaal niet was opgewassen tegen deze krachtpatsers.

Uiteindelijk via een oude kennis (van de zondagschool) toch meegegaan om op karper te vissen. De eerste keer dat dat pennetje weggleed en ik vastsloeg op een schunkarpertje van een centimeter of 60 was ik verkocht.

Jarenlang sierwateren in de buurt onveilig gemaakt met de pen en korst. Onnoemelijk veel vissen gevangen, middagen van tien karpers waren normaal, goed eherinneringen heb ik aan een avondje van een uurtje of drie waarin een maatje en ik 18 karpers op de korst wisten te landen!

Ik wilde meer en ging water bevissen waar grotere vissen lagen, wel op mijn manier; met de pen. Doorgeslagen en mijzelf totaal niet herkend teruggevonden aan de waterkant, met een hoop dingen gegooid uit frustratie inclusief hengels die daar niet zo goed tegenkonden.
Gestopt met karpervissen, zelfs bijna een jaar niet gevist.

Langzaam vissen weer opgepakt met wat kunstaaskeilen in de winter, de smaak weer te pakken gekregen en andere uitdagingen gaan zoeken; wel karper maar vooral in de polder, lekker van mens en geluid verstoken tussen de groene weilanden, en dat is wat ik nu nog steeds met erg veel pelzier doe.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

28-02-2010 06:33

Boilie visserij begon voor mij in 85 een jaar ervoor had ik wel wat geprobeerd maar zag de voordelen nog niet echt. Ik weet in die tijd dat ik er heel vlot bij was er viste toen heel weinig mensen met boilie's.
Ik weet ook nog in 75 was ik een van de weinigen die op karper viste en natuurlijk waren er mensen eerder,
Leo zal een stuk eerder begonnen zijn, las zijn artikelen in ksn blaadje en kwijlde bij de grote schubkarpers.
Weet ook nog dat een karperhengel niet te koop was je viste met wat je het beste leek.
Ik weet ook nog omdat ik alle boeken bladen uit engeland las, dat zij veel verder waren en nog steeds zijn.

Het is net wat Klaas schrijft, iedereen wil de eerste zijn of er bij zijn geweest.
Een ding weet ik zeker ik was zeker niet de eerste !
Wat wel een voordeel is dat ik van 19'75 af alles opschreef wat ik ving, aas , hengel enz
Want je geheugen dwaalt nog wel eens ?
bryan roessen
Berichten: 45
Lid geworden op: 03-10-2009 22:34
Locatie: delft

01-03-2010 17:11

ik begon een beetje met de vaste stok te vissen :lol:
altijd een beetje kleine karpertjes vangen leuk sport heb je eraan op de vast stok. :D
tijdje verder was ik jarig en kreeg ik van me opa me eerste telescoop hengel.
toen kocht ik gewoon een onderlijntje en boillies en kreeg het steeds meer onder de knie :wink:
paar jaar later kreeg ik eindelijk een run :P
slip niet open staan, dus hengel lag in het water.
me eerste spiegel van 19 pond :lol:

mvg bryan
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-03-2010 18:42

zonder Opa's geen karpervissers lees ik al :D
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

01-03-2010 19:31

Een leuk topic zeg.

Alleen ik vind mezelf nog steeds geen karpervisser, ook al vis ik 99% van mijn vistijd op die gasten.
Zit hier wel vis?