vervolg:jou BESTE moment aan de waterkant!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

23-02-2010 18:36

Halloooooooo,
Na "jou meest spannende moment aan de waterkant" is er nu jou BESTE(leukste, nooit vergeten, zaligste...) moment aan de waterkant. Dus geen verkrachte kinderen uit het water vissen :( maar leuke momenten. Laat maar komen! :P
/
Gebruikersavatar
Roy Hanrats
Berichten: 169
Lid geworden op: 29-09-2009 19:20
Locatie: Grashoek

23-02-2010 18:46

Nou ik denk dan toch afgelopen jaar. Mijn eerst karper na heel veel blanks. En de eerste op het kanaal hier.
Ik had al eerder beet gehad. Dan sloeg ik aan en schoten ze telkens los.

Maar toen t werk niet door ging dacht ik. Laat ik maar eens gaan proberen t was tenslotte vroeg in de ochtend. Het regende dat het goot. Na een uurtje kreeg ik al beet. De zenuwen gierden door mijn lijf. En na een halfuurtje drillen kon ik hem landen. Schubkarper van 75 en 15 pond.(halfuurtje omdat ik aant vissen was met een picker). Sinds dien ben ik verkocht.

Wat ik ook heel mooi en leuk vond was mijn eerste echte sessietje op het kanaal. Ik dacht ik pak het goed aan. Weekje voorgevoerd. De wekker gaat en de dag was aangebroken. Om 6 uur kwam ik aan bij de desbetreffende stek hier moest het dan gaan gebeuren. Na een anderhalfuur ongeveer kreeg ik beet, ik voelde dat het een betere vis was in vergelijking met wat ik gewenst was op de putjes hier in de buurt. En toen verloor ik het contact met de vis. Wat?!? zo was het mij nog nooit gebeurd. Toen bekeek ik mijn laatste meter Haak gebroken? Damn balen man. Na een half uur weer actie op diezelfde hengel maar weer pech. Karper alles kapot getrokken? Dit is toch niet te geloven? dat is me nog nooit overkomen!. 2 uur later ik gaf de hoop bijna op. Ik denk ik ga opruimen. Volle fluiter! Yes....3 maals scheepsrecht dacht ik! De visuitgedrild en was een mooie karper van 65 bij 12 pond. Ik was ontzettend blij met die vis! Alhoewel hij niet groot was Toch resultaat.
Dennis ludwig
Berichten: 37
Lid geworden op: 09-02-2010 16:46
Locatie: Oudenbosch

23-02-2010 19:03

Ik denk aan mn eerste kanaal karper vorig seizoen. :lol:
21 pond pure spieren aan de haak.
na n 15 minuten drillen lande ik hem netjes op de onthaakmat.
paar foto's gemaakt en weer netjes in zn leefomgeving terug gezet. wat kan deze hobby toch mooi zijn.
Karpervisserij : 0.0g teer 10000g nicotine.
arjen goijaarts
Berichten: 49
Lid geworden op: 20-09-2009 19:11
Locatie: schijndel

23-02-2010 20:04

toen ik op een putje aan het vissen was met een klein bestand, al 6/7 nachten geblankt toen savonds weer aangekomen heel de nacht niks en smorgens ik werd wakker, kijk naar mn hengels en toen ging mn swinger langzaam omhoog, paar piepen, nog n paar piepen, aanslaan en hangen. geleik een van de mooiste vissen van het water 8)
Gebruikersavatar
jeroen van oenen
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-03-2008 15:33
Locatie: Dalfsen

23-02-2010 20:16

na in het begin van de avond de top schub van een watertje te hebben gevangen. ik lekker in mijn slaapzak kruipen. kon de slaap niet echt vatten. dus toch nog even eruit om een sigaretje te roken. sta ik net buiten, komt de delkim weer tot leven. aanslaan, hangen en de topspiegel van het water vangen :D
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

23-02-2010 20:30

Oh nog even vergeten te zeggen, een fototje is altijd welkom. :wink:
/
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

24-02-2010 03:51

Mooie momenten genoeg..daarom vis ik nog steeds
Een ijsvogeltje die op je hengel gaat zitten
Die bever die me heel de nacht wakker hield omdat hij net naast mn boot een wilg aan het omknagen was
Die drie herten die in paniek waren omdat die delkim ineens tot leven kwam..allemaal heel mooi
Het mooiste moment moet nog komen denk ik..laat het wel weten als het gebeurd is :wink:
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

24-02-2010 11:23

Mijn beste moment was toen mijn broer aan het uitvaren was hij bij de stek aankwam strooide wat ballen in het water en toen kwam het. Er kwamen 2 mannen in adams kostuum gebukt omhoog om te kijken wat er aan de hand was. Hij kon zo de bruine ballen en gaten zien :lol:
Nadeel was wel weer dat ik de rest van de dag mocht uitvaren hahaha :lol: :lol:

Of gewekt worden door een kerel die zegt je mag hier niet vissen hoor om vervolgens zijn kleren uit te trekken en naakt naast je op een bankje te gaan zitten :lol: :lol: De spullen waren nog nooit zo snel opgeruimd :lol:

Vieze mannetjes lopen op deze aardkloot om :evil: :lol:
vr gr peter
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

24-02-2010 12:46

Eén van mijn mooiste karper momenten was op groot water. Ik viste, samen met mijn maat, vanuit de boot waarbij we run om run vissen. Ik had net een 33 ponder gevangen dus het was de beurt aan mijn vismaat. Er volgt een run en hij slaat aan. De vis neemt een spurt en verdwijnt direct achter een blokkendam. Normaal stappen we dan in een volgbootje om weer los te komen maar dit keer had mijn maat daar geen zin in (grote, zware vent in een zeer klein bootje met flinke golven) dus hij geeft mij de hengel met de boodschap 'haal jij 'm maar'.

Ik naar de blokkendam om de lijn los te maken wat gelukkig lukt en ik voel dat de vis er ook nog aan hangt. Ik stap het water in en ik dril de vis voorzichtig tot bij mijn voeten. Het drillen moest met beleid want de lijn kon beschadigd zijn van het schuren langs de blokken. Als de vis bovenkomt blijkt het een dusdanig grote vis te zijn dat je die niet wilt verspelen alleen nu heb ik een volgend probleem. In alle consternatie blijkt het schepnet nog op de boot te liggen en ik sta op een blokkendam circa 15 meter verder...

Dus op goed geluk de slip weer open en ik, met de hengel in de hand, op blote voeten weer glibberen en glijen naar de andere kant van de dam zodat mijn maat hopelijk het net kan gooien. Hij geeft het net een zwieper en ik kan er net bij. Nu met net en hengel weer terug over de dam hopend dat mijn geluk nog even zou voortduren. De karper was inmiddels weer een eind weg gezwommen dus het drillen kon opnieuw starten. Gelukkig ging dat voorspoedig waarna de vis in het net glijdt.

Eenmaal terug op de boot geeft de unster 19,8 kg aan. In een uur 16,5 kg en 19,8 kg (vooral met zoveel geluk) was één van mijn beste karper momenten.
Life begins at 11.000 ha
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

24-02-2010 13:18

2 jaar geleden in het najaar, ik had voor het eerst besloten om een vaste stek uit te kiezen en een soort boilie te gebruiken (vantevoren wisselde ik heel vaak) op de ene stek en mais op de andere. het was een stek waar al jaren niemand meer ging zitten omdat het midden in het dorp zelf was en de kant zo hoog dat scheppen van de vis erg moeilijk was. tot mijn verbazing was de kant ingezakt wegens harde stroming en was het scheppen wel mogenlijk geworden. het is een stroompje van niks eigenlijk, met veel schub en enkele spiegels.

ik besloot om er elke dag te voeren, ik wam er tenslotte langsfietsen als ik naar mijn werk ging. ik gooie er 50 bollen in en een blikjes mais, linker stek de bollen en rechts het mais, elke dag om 8 uur stipt stond ik daar. in het weekend ging ik dan zitten vissen in de ochtend om te kijken of er wat te vangen viel.
ik zag altijd veel bellen in de hoek, wat hier erg ongewoon is, want normaal zie je verder niks. het is de enigste plek in het stroompje waar het dieper is als 2 meter, naar mijn iedee de najaarsstek.

na 4 weken voorvoeren begon de stek eindelijk te lopen, ik vong er met regelmaat (1 per dag) mijn vissen. ze kwamen allemaal van rechts, op het mais. tot mijn verbazing waren het allemaal schubs van tussen de 19 en 23 pond. er zaten geen kleinere vissen tussen, wat hier wel erg gebruikelijk is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik besloot daarom om van 50 naar 100 bollen te gaan en van 1 naar 2 blikken mais, misschien dat ik er dan een keer 2 kon vangen in plaats van 1.

de eerste week vong ik niks, ik was al bang dat ik een fout had gemaakt door teveel te voeren, echter had ik vertrouwen in mijn strategie en daardoor toch doorgezet met voeren. de 2e week maakte ik de vangst waar ik op gehoopt had.

s'ochtends aangekomen, zette ik mijn spullen op zoals normaal, er kwam een voetganger voorbij waar ik even mee stond te kletsen, hij zou later op de dag terugkomen om te kijken of ik al wat gevangen had. hij was zelf witvisser, iemand die ik ook altijd op de alv tegenkwam.
na het verhaal dat de man mij vertelde over vroeger en deze strook waar ik zat te vissen, gooide ik mijn hengels in en een handje vol bollen.
het was 9 uur, de bellen verschenen weer en het vertouwen was er. vandaag ging ik vangen.

een half uur verstreek en mijn linker hengel gaf ineens een flinke run, ik pakte de hengel op en maakte contact met de vis, hij voelde van hetzelfde kaliber als de andere vissen die ik gevangen had, na 3 of 4 minuten heen en weer zwemmen van de rechter naar de linker stek, gaf hij het op en tilde ik hem over de rand van het net. het was een spiegel, van ongeveer 20 pond. ik legde de vis op de onthaakmat, en maakte de weegmat nat, weegschaal afgesteld, en de vis erin, hij woog 23 pond en hij voelde als een brok spier.
ik keek om me heen of er niet en pasant een voetganger voorbij kwam.
de man die s'ochtends langs was geweest kwam op dat moment langsfietsen en stopte meteen zonder dat ik iets hoefde te zeggen, hij maakte mij blij door enkele foto's te nemen. na het terugzetten van de vis zij de man naar zijn broer te gaan en over een uur weer langs te komen als hij weer naar huis ging.

Afbeelding

ik was al blij met deze vangst, omdat het een mooie spiegel was met een mooi beschubbingspatroon. de bellen hielden echter niet op.....
er moest dus nog een vis zitten die ik kon vangen. ik gooide in en voerde weer een klein handje bollen bij. je zag de bellen over het water schuiven, de vis zwom en zat waarschijnlijk goed op het aas.
om 10.22 uur ging mijn linkerhengel alweer, nu zo hard dat ik uit mijn stoel moest vliegen om de stuiterende hengel uit de steunen te pakken, de vis nam 10, 20 , 30 meter lijn. ik moest hem keren anders zwom hij de bocht om. net op tijd keerde de vis en leek wel vast te zitten, na een paar minuten de druk erop gehouden te hebben kwam er ineens weer beweging in de lijn, de vis had zich waarschijnlijk moe gestreden op een obstakel ant hij kwam zeer senl richting het net. hebbes!! de vis zat in het net, ik realiseerde me niet dat het een (voor mij pb) zwaardere vis was en kon hem vanaf de hoge kant niet zomaar optillen. ik beet de lijn door zodat ik mijn hengel alvast aan de kant kon gooien.
op het moment dat ik me omdraai om de hengel aan de kant te gooien, komt de man weer voorbij fietsen, hij zag mij moielijk doen en srpong meteen van zijn fiets af om te helpen.
met zijn tweeen tilde we de vis op de hoge kant en legde hem op de onthaakmat, de man en ik stonden vol verbazing te kijken wat er op de mat lag. alweer een mooie spiegel. na het wegen van de vis, heeft de man wederom foto's gemaakt, waarvoor ik hem nog steeds dankbaar ben. het was een spiegel van 31 pond, ook weer een brok spieren en geen grammetje vet aan de vis te bekennen. dit was mijn beste moment aan de waterkant!!

Afbeelding

mijn dag kon niet meer stuk, en ik besloot om in te pakken, nog wat te voeren en de volgende week maar weer terug te komen.
thuisgekomen zette ik de foto op de computer, en tot mijn verbazing bleek mijn maat deze laatste vis een jaar daarvoor gevangen te hebben, hij woog toen 26 pond. de vis heeft aan de linkerkant van zijn bek een kleine vergroeing van een baarddraad, daaraan was hij makkelijk te herkennen.


Afbeelding

afgelopen najaar ben ik weer op de stek neergestreken om te kijken of ik hem weer kon vangen, echter na 3 weken kreeg ik bericht van iemand anders dat zijn zoontje hem die week gevangen had, 2 kilometer verderop. de vis woog nu zelfs al 34 pond en is dus hard op weg om een 40-er te worden.ik had er maar een hard hoofd in dat ie er nog een keer in korte tijd uit zou komen, dus ik ben ergens anders gaan vissen, waar ik al een goede stek had opgebouwd.

Afbeelding

Afbeelding

ps. de stek is onherkenbaar gemaakt omdat het niet mijn stek is, en ik hem de rust gun. ik ben geen held met fotoshop, dus dan maar zo.....
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

24-02-2010 19:30

Mooi verhaal Bas! Leuk met de foto's. Mooie manier van onherkenbaar maken van de stek ;) bedankt voor je uitgebrijde verhaal! :)
/
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

24-02-2010 19:39

ookal kende ik het verhaal al, toch leuk om te lezen !!!
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

24-02-2010 19:46

hey peter, ga je vrijdag of zaterdag mee een nachtje vissen?? kan je telefonisch niet bereiken dus dan maar zo.

groeten bas
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

24-02-2010 19:49

druk druk druk, helaas man, zin wel, tijd niet...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

24-02-2010 21:30

Mooi verhaal Bas :D
Koen de Been2
Berichten: 331
Lid geworden op: 19-09-2009 17:37
Locatie: Brabant

25-02-2010 11:02

Na een periode van 3 maanden;

- Iedere dag aan het water zijn.
- Zwemmen over de stek voor een perfect beeld te krijgen.
- Teveel bollen gevoerd te hebben.
- Dagelijks wat voeren.
- 33 nachten blanken.
- Gemiddeld 5 platten op een nacht vangen( klein aas )
- Ruzie met de vrouw omdat ik teveel ging vissen

Uiteindelijk mn 1e Nederlandse 20-kilo karper te vangen op Nederlands moeilijkste wateren. 8) :D

Dan prijs je je eigen de gelukkigste vd wereld op dat moment. :wink:
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

25-02-2010 11:29

Het mooiste moment blijft toch wel wanneer de pieper het uit schreeuwt! Zeker als je `s nachts in je slaapzak ligt, wat een adrenaline gaat er dan door je lijf heen! 8)
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

27-02-2010 14:17

vorige jaar augustus een dubbele run krijgen.
1 losser,weet ook niet wat het geweest is.
en op hengel 2 een brasem.
sta je met 2 hengels in de hand te kutten :roll:
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

27-02-2010 15:20

een van de mooiste momenten voor mij:

op een grote put die in verbinding staat met de rivier een paar weken gevoerd. In volle verwachting gaan zitten en maar wachten tot in de kleine uurtjes....niets geen run of zelfs maar een piepje......net een beetje liggen dommelen en uit het niets een volle fluiter...Vervolgens met mijn 3,25 lbs stokken een minuut of 10 staan kijken naar het leegraken van mijn spoel. Was niets aan te doen, de vis heeft alleen maar lijn genomen in 1 rechte streep....plots viel de spanning weg. Gelukkig kon ik alle lijn (die inmiddels wel flink beschadigd was) terughalen om te ontdekken dat mijn haak volledig was uitgebogen. ons vermoeden was een flinke meerval, een andere verklaring hadden wij er niet voor.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

27-02-2010 15:31

dit is misschien de beste beschrijving van mooie momenten aan het water :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=hKprMFHxCoY
Gewoon genieten
lionel Coeverden
Berichten: 676
Lid geworden op: 24-05-2005 15:37
Locatie: Twente.

27-02-2010 15:31

dan sta je wel even te kijken zeg! :lol:
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

27-02-2010 19:25

lionel Coeverden schreef:vorige jaar augustus een dubbele run krijgen.
1 losser,weet ook niet wat het geweest is.
en op hengel 2 een brasem.
sta je met 2 hengels in de hand te kutten :roll:


hah kan me voorstellen dat dat klote is! ;)
/
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

27-02-2010 19:26

[quote="PETER DE JONGE"]een van de mooiste momenten voor mij:

op een grote put die in verbinding staat met de rivier een paar weken gevoerd. In volle verwachting gaan zitten en maar wachten tot in de kleine uurtjes....niets geen run of zelfs maar een piepje......net een beetje liggen dommelen en uit het niets een volle fluiter...Vervolgens met mijn 3,25 lbs stokken een minuut of 10 staan kijken naar het leegraken van mijn spoel. Was niets aan te doen, de vis heeft alleen maar lijn genomen in 1 rechte streep....plots viel de spanning weg. Gelukkig kon ik alle lijn (die inmiddels wel flink beschadigd was) terughalen om te ontdekken dat mijn haak volledig was uitgebogen. ons vermoeden was een flinke meerval, een andere verklaring hadden wij er niet voor.[/quote

ik had in m'n broek gescheten! :)
/
Plaats reactie