RED DE KARPERS


Plaats reactie
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

10-02-2010 18:12

We kunnen morgenavond met 2000 man er zijn toch. Volgens mij wonen er genoeg vissers in deze regio. Zie oproep SVN!!
Ik ben er!
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

10-02-2010 18:37

Mooi Arend, ik ook! Dit zijn de momenten om uit de luie stoel tevoorschijn te komen en de macht van het getal (ook richting media) zijn werk te laten doen.
Er zijn inmiddels diverse media (tv, kranten) benaderd (voor een duidelijke boodschap naar buiten toe en natuurlijk maatschappelijk draagvlak) en voor een zo hoog mogelijke opkomst van (karper)vissers zijn en worden opgeroepen geplaatst via onder meer:

Div. websites als karperwereld.nl, totalfishing.nl, sportvisserijnederland.nl etc
Alle KSN regio-leden van de regio's R'dam en Den Haag hebben een mail gekregen
Alle leden van de SVBD waarvan een e-mail bekend is, zijn benaderd
Alle karperafdelingen van de G3 zullen hun leden oproepen
In vrijwel alle hengelsportzaken in R'dam, Delft, Den Haag e.o. zal morgen aandacht hieraan worden besteed
Diverse hengelsportwinkelieren zullen in eigen persoon aanwezig zijn om ook te laten zien dat de sportvisserij een belangrijke economische activiteit is

Wie volgen? Be there! Sportvisserij Nederland zal met diverse personen aanwezig zijn om ook inhoudelijk de discussie zeer scherp te voeren met knalharde argumenten.

Gr,
Robert
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

10-02-2010 18:39

En wees vooral niet bang dat je zelf geen inhoudelijke (wetenschappelijke) argumenten kunt aanvoeren tijdens deze avond: daar zorgt Sportvisserij Nederland voor. Vanuit (karper)vissers kan de boodschap heel kort en krachtig zijn: geen vis = geen hobby!!!!!
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

10-02-2010 18:45

Succes/sterkte daar mannen. De kortzichtigheid van zulke instanties ........ zucht..
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

10-02-2010 18:57

Ik moet helaas dan werken maar anders had ik ook serieus een overweging gemaakt om er bij te zijn!

Succes jullie!

En hopelijk voor ons het beste......................
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-02-2010 19:06

Mannen, namens de KSN zal ik ook daar aanwezig zijn. En ...als KSN hebben we ook nog een aantal inhoudelijke wetenschappelijke keiharde argumenten. Het zal nog een 'hete' avond worden...
En met jullie hoop ik dat er veel karpervissers aanwezig zullen zijn.
Gisteravond is ook al een dergelijke bijeenkomst bij een ander waterschap geweest waar ook Sportvisserij Nederland en Michel Hollaar namens de KSN keihard stelling genomen hebben tegen de daar aangedragen onzinnige argumenten om de karper en brasemstand tot 20% van de huidige populaties terug te brengen.
Veel karpervissers hebben nog geen enkele notie van wat er allemaal staat te gebeuren onder het mom van de KRW, maar het is wel nu of nooit om er alles aan te doen om je hobby veilig te stellen.
Dus nogmaals, kom s.v.p. allemaal morgenavond!
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

10-02-2010 19:38

Locatie ? Tijdstip ?
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

10-02-2010 20:00

Michiel Pilaar schreef:Locatie ? Tijdstip ?


http://www.karperwereld.nl/artikel/Red_ ... erland.php
long as i got lungs and a rod you can't stop me
Gebruikersavatar
michel van der baars
Berichten: 162
Lid geworden op: 06-09-2006 07:52
Locatie: delft

10-02-2010 20:21

OPROEP

RED DE KARPERS IN DELFLAND!

Binnenkort gaat het Hoogheemraadschap Delfland over tot het decimeren van de karperstand in diverse wateren in de regio Delft. Ondermeer de Woudse Droogmakerij zal hierdoor worden getroffen.

Het idee achter deze maatregel is dat inheemse vissoorten zoals karper, giebel en brasem het water vertroebelen. Door deze vissen weg te halen, naar schatting ruim 4000 kilo, zou het water weer helder worden. In de praktijk betekent dit dat de visstand dan zo laag wordt dat sportvisserij niet meer mogelijk is.

Hoewel uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat deze maatregel niet of zelfs averechts werkt, propageren adviesbureau's deze maatregel als goedkoop en snelwerkend. Daarnaast leidt deze vorm van symptoombestrijding de aandacht af van de werkelijke waterkwaliteitsproblemen. Sommige waterschappen blijken hier helaas gevoelig voor.

Bedreiging voor heel Nederland

Als dit proefproject als geslaagd wordt ervaren door de waterschappen, zullen de maatregelen in 75 % van de Nederlandse wateren kunnen worden doorgevoerd. Deze afvissingen treffen dus niet alleen het water van Delfland, maar bedreigen ook de (karper)visserij in de rest van Nederland.

Om dit onzalige plan tegen te houden roepen wij u dringend op om donderdag 11 februari, samen met Sportvisserij Nederland, naar de informatiebijeenkomst van het Waterschap te komen. Deze bijeenkomst vind plaats in partycentrum Onder Ons, Kerkpolderweg 8 in Delft. De informatieavond start om 20.00 uur en duurt tot 21.30 uur. Vanaf 19.30 uur zijn de deuren geopend.

Tip: stuur dit bericht ook door al uw sportvissende vrienden, kennissen en collega's!

-> Meer informatie en nieuws over dit onderwerp.
GR MICHEL

Commissielid Karpercommissie SVBD
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

10-02-2010 20:23

Ik en Taco zijn morgen aanwezig.
Net gelijk opgegeven als KSNjeugdlid.

mvg michiel
Martin Taal
Berichten: 67
Lid geworden op: 14-06-2002 02:00
Locatie: Leidschenveen (beter bekend als D'Haag)

10-02-2010 20:42

Ik zal er morgenavond ook bij zijn.

Men wil niet alleen de Karper en Brasems verwijderen, in principe alle vis :evil:
Dus ook b.v. Blank- en ruisvoorn!

Groet en tot morgen,
Martin
GHV Commissielid Haagse wateren
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

10-02-2010 20:45

Het bestuur van KSN regio Den Haag is morgen ook aanwezig!

Tot morgen mannen!

P.s. Gaan we nog spandoeken maken?? 8)
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

10-02-2010 20:49

Als ik tijd had... :lol:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

10-02-2010 21:00

Heb ik weer. lig ik ziek thuis, krijg ik een sms,je van een kennis
check total fishing.nl. Had er graag bij willen zijn.
Ben benieuwd hoe dit afloopt :roll: :roll:

Zullen we de boten in de schie ook maar verbieden, levert ook
troebel water op. :evil:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
michiel jongste
Berichten: 807
Lid geworden op: 27-03-2008 19:57
Locatie: Delft

10-02-2010 21:02

Jammer Fred.
Hopelijk morgen beter?
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

10-02-2010 21:26

Wat een stel dwazen zeg.Ik kan me herineren in me oude wijk waar ik woonde daar deed ik een moord voor een vistand als deze.Er zwommen wel wat karpers maar er zwom nauwelijks brasem.Viel me erg tegen gewoon alles er aan doen om dit tegen te houden
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

10-02-2010 22:04

Michel Hollaar schreef:http://www.sportvisserijnederland.nl/sportvissers/actueel/2309/oproep:_red_de_karpers_in_delfland.html

Gisterenavond zelf al namens de KSN in Well geweest. Samen met een stevige delegatie van Sportvisserij Nederland een vrij heftige discussie aan het voeren geweest.

Hier ( bij Well - Gelderland ) wil het waterschap Rivierenland op een hoofdwetering 90 % van de aanwezige brasem en karper verwijderen. Daarna gaan ze kijken of het effect heeft gehad. Ja natuurlijk heeft dat effect, de huidige visstand is totaal naar de filistijnen. Overige maatregelen zoals de bemaling aanpassen zodat de stroomsnelheid gehalveerd ( moeten de pompen 2 x zo lang werken op halve capaciteit ! , is dat erg ? ) word, baggeren en rietaanplant worden vooralsnog niet eens overwogen!

Moet je eens voorstellen om op de Oostvaardersplassen 90 % van het gevogelte en/of overige wild af te gaan knallen.

Dan valt heel Nederland over je heen.

m.vr.gr.
K. van den Herik

11-02-2010 08:01

Vraagje: is dit nu echt een verrassing? Lijkt we een verlate wraakactie van Faber. "Benutten die visstand al was het maar 1 keer. "Wel typisch dat nu dan zomaar de vbc en hun afspraken terzijde worden geschoven.
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

11-02-2010 08:49

Er zijn lokale hengelsportverenigingen die ingestemd hebben met het actief biologisch beheer van een aantal wateren waar deze HSV's de visrechten hebben. Persoonlijk vind ik het jammer dat het nu op deze manier moet. Als de desbetreffende HSV's destijds beter hadden nagedacht/ overleg gevoerd hadden met de overkoepelende organisaties was dit misschien wel niet nodig geweest. Er zijn meer van dergelijke voorbeelden allemaal met dank aan de Kaderrichtlijn Water. In de wateren van het Waterschap Velt en Vecht mag bijvoorbeeld alleen nog snoek en voorn uitgezet worden. Hulde KRW, NOT! :evil:

In ieder geval diegenen die er vanavond zijn, klasse! Veel succes en duimen op een voor de (karper)vissers goede afloop.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-02-2010 09:15

HSV-besturen worden min of meer op het verkeerde been gezet door de waterschappen.

Er word voorafgaand aan de toestemming voor het uitvoeren van "actief visstandbeheer in lijnwater " niet of slechts terloops verteld hoeveel % vis er verwijderd zal gaan worden.
De waterschappen vertellen hoofdzakelijk hoe zij denken dat de visstand in het betreffende water er in de (verre) toekomst eruit zal gaan zien.
Vertel nou eerlijk; wie wil er geen helder water met een redelijke diversiteit aan voldoende waterplanten, een gezonde roofvisstand, vele verschillende vissoorten van groot tot klein ?

O.a. de vraatzucht van de overvloedig aanwezige aalscholver wordt gewoon "vergeten" in dit utopische verkooppraatje.

In een enkel geval waar een waterschap toestemming van de visrechthebbende heeft gekregen voor dit soort van "beheer" is het zeker de moeite waard om te onderzoeken of er wel een tekenbevoegd persoon of personen zijn handtekening onder die toestemming heeft geplaatst.
Gebruikersavatar
Michael Kramer
Berichten: 142
Lid geworden op: 08-05-2008 21:22
Locatie: Rotterdam

11-02-2010 09:32

Ik zou er graag bij willen zijn, maar ik kan helaas niet :cry: Hopelijk word het toch een goede bijeenkomst voor diegene die er wel zijn, en kunnen we dit plan tegenhouden. Zou zonde zijn als hierdoor de karpervisserij voor een groot deel verloren gaat :cry: .

Groetjes,
Michael
Vissen is meer dan alleen vis vangen, Vissen is het genieten in de natuur, de spanning van het wachten op een aanbeet en het ontspannen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-02-2010 09:56

Afbeelding
Mike Tukker
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-06-2008 20:29
Locatie: Den Haag

11-02-2010 09:56

Damn :-?

Wat een verhaal probeer er bij te zijn.... Nu zou ik wel wat radicale dierenliefhebbers erbij willen hebben.... ieder nadeel heeft zijn voordeel....
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

11-02-2010 10:12

helder water...
is dat in polder gebieden niet hetzelfde als sloten vol planten?
krijg je door de enorme groei aan planten niet een enorme sliblaag van al die afstervende zooi..
is het niet zo dat er dan alleen maar meer werk komt om alles op diepte te houden..

Voorbeeld ligt bij mij voor de deur, visstand van 0 en doorzicht water 5 tot max 10cm.
Beetje bagger van zo'n 80cm zorgt vanzelf voor troebel water, ook zonder vis.

Maargoed ik zal er ook bijzijn, tot vanavond.
Gebruikersavatar
bjorn larsen
Berichten: 36
Lid geworden op: 16-01-2006 17:23

11-02-2010 10:38

Voor de mensen die er vanavond bij zijn alvast van harte dank.

Het KSN regio bestuur Den Haag zal er vanavond bij zijn om zoveel mogelijk gehoor te geven tegen dit belachelijke plan.

En voor de andere die dit lezen, als je erbij kan zijn heel graag we kunnen alle steun gebruiken. Mannen het is nu 5 voor 12!!!! Laat van je horen en zorg dat je erbij bent.

mvg Björn Larsen (voorzitter KSN Regio Den Haag)
KSN Regio Den Haag