jou meest spannende moment aan de waterkant!


Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

01-02-2010 19:51

Ik ben nieuwsgierig om eens te weten wat jou meest spannende moment was die je aan de waterkant meemaakte. Van in het water vallen tot discussie met de politie over je vergunning...laat maar komen!

groetjessssssssss :lol: :D :P
/
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

02-02-2010 09:05

heb een hoop meegemaakt langs de waterkant, maar voor mij was het meest spannende moment, toen ik mijn eerste 20 ponder ving in 1992. Dat moment en de spanning die in de lucht hing maakten dat moment voor mij onvergetelijk
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-02-2010 09:22

in een periode van 1 maand was er 3x een lijk gevonden op +- 100 meter van mn vistek vandaan ( waren ook nog eens 3 verschillende stekken) :o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
andre janssen
Berichten: 39
Lid geworden op: 24-12-2009 12:12
Locatie: Geleen

02-02-2010 09:35

Michel

Jij treed dan wel erg hard op tegen stekkenpezers :D
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-02-2010 09:54

1tje was een onopgeloste moord die ineens opgebiecht werd door de dader en de ligplek bekend maakte (op 100 meter van de stek in de bosjes begraven)

de ander was een moord gepleegd in een park naast waar ik viste , en op dezelfde dag gepleegd (op een zaterdag) vlakbij waar we zaten te vissen. ( ook iets van 100 meter,we hebben niks gezien of gehoord....)

de derde was een gevonden lijk in een slootje onder aan een dijk waar ik ik op 50 meter vandaan aan het vissen was.

ik zei toen al : overal waar ik vis worden lijken gevonden.. :o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

02-02-2010 10:24

Dat moet toch echt zijn toen er 200 meter verderop een paar honderd hooligans aan het meppen waren. :o :o
vr gr peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

02-02-2010 10:31

@ Peter, dat zou ik wel gehoord moeten hebben dan, hooligans zijn over het algemeen niet echt "the silent type"

tja, randstad he

de lijken vliegen je hier soms om de oren :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

02-02-2010 11:11

Hahahaha, Michel, en dan zien ze jou daar in de buurt lopen met allerlei spullen en een rare outfit aan. Dan weet ik wel wat ze denken.

Ik was vorig jaar een keer aan het vissen onderaan een dijk hier. Mijn foudraal lag nog bovenaan de dijk. Komt er een auto aanrijden, en de man die erin zat flipt echt hélemaal! Hij zag mijn foudraal aan voor een lijk, hahaha! En ik moet zeggen, heel leek er ook best wel op!

Afgelopen zomer in Noorwegen hadden we een dik vuur gemaakt 3 meter van een klein riviertje. Het was dood en dood stil. Door het vuur konden we niks zien in de duisternis om ons heen. Mijn maat stond op om een biertje te pakken en toen; KLABENG!!!. Een dikke knal aan het waterkantje. De ******, nog nooit zó hard geschrokken! Laten vonden we met een zaklamp beversporen. Die had daar rustig gezeten en was zich ook helemaal de pleuris geschrokken toen mijn maat opstond.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-02-2010 11:31

michel Tja schreef:ik zei toen al : overal waar ik vis worden lijken gevonden.. :o


Ik werd 's ochtends wakker en stapte eventjes uit de bivvy om te gan sproeien. Zie ik in de struiken achter de tent ineens een hand uit de sruiken die om een lantaarnpaal grijpt. Dus ik roep eerst nog naar mijn vismaat dat hij moet kappen met die klote-geintjes. Roept ie uit zijn tent dat ie gewoon nog in de zak ligt. Bleek een oude man waarvan zijn hart gestopt was nadat zijn hondje was aangevallen, dat was wel eventjes een geval apart. Pliesie erbij, ambulance maar niks meer aan te doen

Twee weker later zat ik met iemand anders daar weer te vissen toen mijn waker niet losjes wilde hangen. Hij bleef maar klimmen, en dus leek het me dat er iets door de stroming in mijn lijn dreef. Het was alleen niet een plastic zak of iets dergelijks maar een sinds 9 dagen als vermist opgegeven vrouw. Gelukkig had ik dat al vroeg in de gaten en heb mijn hengel losgelaten en weer de alarmdiensten gebeld.

Het grappige slot van dit verhaal: De agent die me ondervroeg was dezelfde als die van twee weken eerder. Ik ben er jaren niet meer geweest.

Maar het meest spannende was toch die keer dat er twee doldwazen op een parkeerplaats een ruzie moesten gaan beslechten met pistolen. Ik heb toen de buzzers uitgezet en ben een eindje verder in het bos gaan zitten. Tot de rust was wedergekeerd. Op je 18e is zoiets toch wel indrukwekkend, zeker als je in je eentje in een bos zit te vissen..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-02-2010 11:42

Ik was eens aan het vissen in een zei sloot van een kanaal met mijn vis maat.
Rond half 12 s,avonds hoorde wij zo,n 10 schoten en het was geen vuurwerk
En na 5 minuten stond het vol met politie.
En lieten wij nou weer net op een plek te zitten wat natuurlijk weer perfect dienden te zijn om te kunnen vluchten.

Hier ging het dan ook om een af rekening.
Heb het een dag later kunnen lezen in de krant ik kon het kruid overduidelijk reuken en mijn maat ook denk dat dit zo,n 30 tot 50 meter van ons vandaan gebeurden.
Op zo,n moment sta je elkaar raar aan te kijken.
Groetje.s
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

02-02-2010 11:46

Heb in 95 een meisje van 14 uit het water gevist die verkracht was
Afgeleverd bij de politie..was ook een k#t moment
Daarna is er op datzelfde water nog eenkeer een klein misbruikt jongetje gedumpt en een lijk gevonden
Dan ga je echt wel anders kijken naar je visstekkie
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

02-02-2010 11:48

PFFFFFFFFFF pittige ervaring
maar leefte ze nog of was ze overleden.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

02-02-2010 11:56

Ze leefde nog en was vollop aan het vertellen wat er allemaal gebeurd was
Heb ze gelijk mn slaapzak gegeven om optewarmen en ben gelijk gaan rijden met de auto
Echt klote want je kan verder niets voor zon kind doen als luisteren en troosten
Je blijft ook met een soort van schuld gevoel zitten zo van..warom heb ik niets gezien of gehoord
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

02-02-2010 13:48

leo.
zo moet je niet denken (snap ik wel)
je moet maar zo denken,IK HEB ME BEST GEDAAN VOOR DAT MEISJE.
leo westdorp
Berichten: 94
Lid geworden op: 22-10-2009 11:56

02-02-2010 14:03

O ja uiteidelijk wel..ik heb er ook een leuk contact aan over gehouden
De vader van dat meisje..en ook die recherge die het geheel behandelde
Maar toch KIJK je dan heel anders naar een water..je let daarna veel meer op de details om je heen als je zit te vissen
Het is inmiddels zon 15jaar geleden maar toch kan ik me nog steeds de details van dat moment herrinneren
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

02-02-2010 16:09

Sjeezus, wat een belevenissen zeg!
Dit soort zaken hoop ik toch echt nooit mee te maken. Bij mij is er eigenlijk nooit iets ergs gebeurd.
Het spannendste was aan de Moselle. Zag ik opeens 100 meter verder 2 kerels met zaklampen in de auto schijnen. Tegen beter weten in ben ik er schreeuwend op af gerend. Bleken het 2 gendarmes te zijn :lol: . Overduidelijk naar iets op zoek.
Ze vroegen:"are you alone?"
Ik:"Oui".
Zij weer:"OK, have a nice evening"
En ze gingen er gewoon weer vandoor.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

02-02-2010 18:40

Het spannenste wat ik heb mee gemaakt waren drie vrouwen die bij mij langs kwamen.
Die hadden zin in sex en vroegen of ik zin had om mee te doen :lol:



Gradus....
....................
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

02-02-2010 18:44

oeii gradus!! dan met 3 vrouwen in je tent liggen!! en dan en dan die ene volle fluiter en de topvis er ook nog even uittrekken!!:P avond van je leven!
Gebruikersavatar
Mathijs vd Meer
Berichten: 101
Lid geworden op: 31-01-2010 19:23

02-02-2010 19:07

amai gradus! drie in ene keer! :wink:
/
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

03-02-2010 10:12

michel Tja schreef:@ Peter, dat zou ik wel gehoord moeten hebben dan, hooligans zijn over het algemeen niet echt "the silent type"

tja, randstad he

de lijken vliegen je hier soms om de oren :lol:



Cambuur VS groningen zo schreeuwde hard maar of dat tot jou regionen te horen was betwijfel ik hahaha :lol:
vr gr peter
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

07-02-2010 15:55

toen ik aan het opruimen was en om wat extra minuten te maken in het donker voordat ik ging
de hengels op de grond had gelegd en zo mijn 20 ponder gevangen.
wat een geluid kan er van je molens afkomen zeg :D :wink:
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Gebruikersavatar
Jamy wuijts
Berichten: 509
Lid geworden op: 20-09-2009 08:35
Locatie: 040

07-02-2010 22:22

Ik zat eens een weekendje te vissen met mijn meisje en mijn maat met zijn meisje, na 1 nachtje hadden zij het gezien maar wij wilde nog wel een nachtje maken, we waren goed aan het vangen en we zaten er erg relaxed ;)
het was dus nu zondag avond en we waren nog maar met zijn 2en op de vijver, we zitten lekker in de bivvi een spelletje kaart te spelen tot ik ineens voetstappen achter mijn tentje hoorde, ik maar vast mijn katapult en een buzzerbar en de voetstappen kwamen dichter bij mijn tent... hmmz ik voond het vrij vaag dus ik vanuit mijn tent EY WIE IS DAAR?!! hoor ik hem nog dichterbij komen! gvdgvdgvd maglite gepakt en naar buiten! Hoor ik hem ineens wegrennen het mais veld in achter mijn tentje, nondeju... mja hij zal wel geschrokken zijn, dus weer de tent in pilsje erbij peukie en we hadden het erover toen we weer dezelfde voetstappen hoorde... Ik meteen mijn tent weer uit schijn met mijn maglite en ik zie niks!! wel hoorde ik er wel weer iemand uitnaaien! Dus ik wat stenen gepakt en begin in het donker in het wilde weg stenen dat mais in te schieten.. brrr ik kreeg toch wel ff de bibbers we zaten namelijk best afgelegen, weer de tent in nou we zaten er nog geen 5 minuten in en we hoorde weer iets aankomen, ik dacht laat ik nou eens wachten tot hij echt bijna in mijn tent zit en dan naai ik hem zo hard tegen zijn kop dat hij het de volgende keer wel afleert om mij te laten schrikken, ik spring dus uit mijn tent en weer schiet iets het mais in en weer heb ik niet kunnen zien wat of wie het was! GRRRRRRR! inmiddels waren we er wel achter dat het een beest moest zijn geweest, dat kon gewoon niet anders! uiteindelijk zijn we toch maar gaan slapen, zij het met 1 oog open, we hebben hem nog wel een paar keer gehoord maar ik ben mijn tent niet meer uitgeweest...
`s morgens ben ik eens gaan spoorzoeken en heb ik herten/reeen sporen gevonden :) pffff....
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

08-02-2010 13:39

Ik was een jaartje of 14 en was met mijn maat aan een magisch water aan het vissen. Kamperend in de bossen zat de avontuur er flink in toen...!
Zelf had ik wat lage 20tigers op mijn naam staan, en mijn maat een 28lb schub.
Het was midden in de nacht. Een volle maan belicht het hele bos en de mist hing laag over het water. We vertelden elkaar freeky verhalen en keken daardoor steeds achterom het bos in wanneer we geritsel hoorde. Af en toe zagen we rode oogjes tussen de struiken...
Ik begon een verhaal te vertellen over Tuton Carmen, wanneer mijn maat een folle fluiter kreeg. We schrokken ons dood... Na een wild gevecht zien we in de maanlicht een bak van een vis op zijn zij liggen. Ik schepte hem, maar kon het niet tillen. Maat legt zijn hengel neer en we tillen hem samen op de kant. Bevend staan we sprakeloos naar de vis te kijken waarna we een dansje doen en elkaar feliciteren. We hadden hem.... De eerste 30 ponder.
Dat was echt een spannende nacht! Overigens duurde het heel wat jaartjes voordat ik persoonlijk een 30tiger had.

Nog een dan..
Op de Nieuwkoopse een nachtje pakken in mijn kleine kajuitboot.
Heenweg was er niks aan de hand. Alles geinstalleerd en geniet van de omgeving. In de verte zie ik wat donkere wolken aankomen en zet de boel goed vast. Binnen een uur ging het van heerlijk naar levensgevaarlijk. Ik bleef te lang twijfelen of ik ging opruimen en was al te laat. Met windkracht 8 en gigantiesche golven waarbij mijn buitenboord steeds boven het water kwam, bereikte ik een zijsloodje van de zuidplas. Die nacht kneep ik hem zeker... Ga maar te water in je warmtepak en warmtelaarzen..

Nog eentje dan..
Als kleine jongen aan het snoeken, waarbij ik een levend visje langzaam langs de kanten sleepte. Ik sleep hem langs een verbindingsbuis. En daar schoot met een rotgang de grootste snoek uit die ik ooit had gezien. Echt met knikkende knien dat beest drillen of mijn leven er vanaf hing. Mijn vader blijft beweren dat die groter dan mij was, maar ik weet het niet. Ik was erg klein en mijn vader kan wel opscheppen...

En de eerste keer dat ik gericht op karper viste waarbij mijn hoofdlijn brak. Was een moment van waarheid...

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

08-02-2010 15:08

Pittige avontuurtjes allemaal zeg, vooral die lijken enz zeg!
Ik zat eens met een maat van me een nacht te pakken, een andere maat viste aan de overkant van het water vanuit zijn boot. Ineens hoor ik s'nachts wat knallen een eind verderop. Ik herkende de droge knallen meteen als geweersschoten, en vertel mijn maat dat dat erg onsportief is buiten het jachtseizoen. Dan bedenk ik me dat het donker is, dus dat het geen jagers zullen zijn. In de verte horen we een ronkende motor, en even later scheurde er een auto zonder licht over de dijk tegenover ons. Erachteraan reed een auto met groot licht, waar weer een aantal geweersschoten vandaan kwamen. Wij zaten vrij ver weg, dus het was niet heel spannend voor ons. Mijn maat lag met zijn boot echter aan de voet van die dijk, en er zat een bocht in die dijk waardoor de koplampen van auto's over de rietkraag schenen waar hij zat. De volgende morgen was hij erg geschrokken, hij vertelde dat hij plat in de ijzeren boot gelegen had.....

Afgelopen vrijdag heb ik nog een nacht gepakt, en ook wat spannends meegemaakt. Het was niet heel eng ofzo, maar het was gewoon enorm schrikken. Ik viste samen met een maat, en ik werd om half 4 wakker van wat stemmen verderop. Ik was nauwelijks echt wakker, lag half te doezelen. Ineens allemaal lichtflitsen en enorme knallen achter elkaaraan in hoog tempo! ik schrok me helemaal de rambam, en hoorde onder de oval van mijn maat ook wat commotie. Bleek dus dat die gasten besloten om om die tijd een 500grammer achter de plutjes aan te steken. Ik dacht echt dat dat ding 5 meter achter me stond. Later zijn we even wezen kijken, bleek dattie 30 meter verderop stond, en dat ze ons nooit gezien konden hebben 8)
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

09-02-2010 10:50

Ja, dat was goed spannend he Tim! Maar vooral ook irritant aangezien ik net een mooie droom te pakken had :lol: